Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etävanhempi ei suostu koronan takia tapaamaan lapsiaan

Vierailija
19.03.2020 |

Onko muilla vastaavaa, että etävanhempi ei koronan pelossa suostu toistaiseksi tapaamaan kouluikäisiä lapsiaan? Pelkää, että hän ja hänen uusperheensä , jossa lähes aikuiset lapset, altistuvat tartunnalle. Eivät ole riskiryhmää ja omat lapset ovat terveitä.
Hän perustelee päätöstään pettyneille lapsille (jotka odottivat vähän vaihtelua arkeen ja pääsyä omakotitalon pihalle ja isompiin neliöihin) sillä, että hallitus on määrännyt välttämään ”tarpeettomia kontakteja”. ”Olenko minä tarpeeton”, suree nyt lapsi.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin etä kieltäytyi tapaamisista. Miten muilla? Onko tämä nyt yleistäkin? Mielestäni lapsen oikeus vanhempansa tapaamiseen ei ole hallituksenkaan linjaamaa tarpeetonta.

Emme mekään ottaneet miehen lapsia. Minä pidän huolta syöpäsairaasta vanhasta äidistäni. Hän on nyt prioriteettilistalla nro 1, koska olen hänen päivittäinen taksikuski.

Eksä ei tätä tiedä. Hänen ei tarvitse tietää muuta kuin sen, että lapset eivät tule niin kauan kuin äiti tarvitsee minua.

Aika törkyä pilata isän suhde lapsiinsa. Tosin hän se suurin syyllinen on koska suostuu tuohon.

Niinkö? Jos mies sanoisi ottavansa lapset, niin mies olisi aika törky yrittäessään tappaa minun äitini ennen aikojaan. Ja minä olisin suurin syyllinen äitini kuolemaan, koska suostuin siihen.

Äitini on 82 v ja juuri hoidot kesken.

Yhtä hyvin sinä voit viedä koronan kaupasta äidillesi tai suuremmallakin todennäköisyydellä. Tai äitisi poimii sen ihan itse, kun kuskaat häntä ympäriinsä.

Minä olen etätöissä. Todennäköisyys on pienempi, että minä tartutan hänet kuin se, että taksikuski tai bussin muut matkustajat tartuttavat.

Kai kuskaat hänet vaan syöpähoitoihin ja seurantoihin ja muuten jätät vaan ruokaa ovelle? Muuten yrität itse tappaa hänet.

Vierailija
42/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin etä kieltäytyi tapaamisista. Miten muilla? Onko tämä nyt yleistäkin? Mielestäni lapsen oikeus vanhempansa tapaamiseen ei ole hallituksenkaan linjaamaa tarpeetonta.

Emme mekään ottaneet miehen lapsia. Minä pidän huolta syöpäsairaasta vanhasta äidistäni. Hän on nyt prioriteettilistalla nro 1, koska olen hänen päivittäinen taksikuski.

Eksä ei tätä tiedä. Hänen ei tarvitse tietää muuta kuin sen, että lapset eivät tule niin kauan kuin äiti tarvitsee minua.

Aika törkyä pilata isän suhde lapsiinsa. Tosin hän se suurin syyllinen on koska suostuu tuohon.

Niinkö? Jos mies sanoisi ottavansa lapset, niin mies olisi aika törky yrittäessään tappaa minun äitini ennen aikojaan. Ja minä olisin suurin syyllinen äitini kuolemaan, koska suostuin siihen.

Äitini on 82 v ja juuri hoidot kesken.

Yhtä hyvin sinä voit viedä koronan kaupasta äidillesi tai suuremmallakin todennäköisyydellä. Tai äitisi poimii sen ihan itse, kun kuskaat häntä ympäriinsä.

Minä olen etätöissä. Todennäköisyys on pienempi, että minä tartutan hänet kuin se, että taksikuski tai bussin muut matkustajat tartuttavat.

Kai kuskaat hänet vaan syöpähoitoihin ja seurantoihin ja muuten jätät vaan ruokaa ovelle? Muuten yrität itse tappaa hänet.

Juuri näin. Hän pärjää muuten yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin yksin elävä etävanhempi yritti samaa. Kerroin, että ei tarvii sit tulla sairaalaankaan katsomaan, jos lapset sinne teholle joutuu, niin heti perui puheensa. Minä en tuon pöpökammoisen takia totaali yh:ksi rupea. Muutenkin lapset hällä vain yhden viikonlopun kuussa. Ihan perus flunssistakin yrittää tapaamiset perua, koska "yhyy en minä tykkää olla kipeä".

Ei näin tyhmää ihmistä VOI olla olemassa. Ei vaan voi.

Ja mikähä helvata estää minua sitä koronaa saamasta ja tartuttamasta lapsiin? Yhtä todennäköisesti minä sen saan kuin lasten etäkin. Voi tsiisus.

Tsiisus niin.

Yhmammalle tällainen todennäköisyystehtävä;

Onko lapsen sairastuminen todennäköisempää jos altistuu

A) yhdelle

B) kahdelle

C) useammalle

mahdollisesti sairautta kantavalle ihmiselle?

Ota aikasi, mieti ihan rauhassa.

Pliis. Älä puhu mulle. Enää ikinä. En kestä moista typeryyttä. Mieti sinä tätä ihan rauhassa. Ja jätä vastaamatta, koska tuskin osaat suoltaa yhtään aikaisempaa viisaampaa tekstiä.

Vierailija
44/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin yksin elävä etävanhempi yritti samaa. Kerroin, että ei tarvii sit tulla sairaalaankaan katsomaan, jos lapset sinne teholle joutuu, niin heti perui puheensa. Minä en tuon pöpökammoisen takia totaali yh:ksi rupea. Muutenkin lapset hällä vain yhden viikonlopun kuussa. Ihan perus flunssistakin yrittää tapaamiset perua, koska "yhyy en minä tykkää olla kipeä".

Ja mikähä helvata estää minua sitä koronaa saamasta ja tartuttamasta lapsiin? Yhtä todennäköisesti minä sen saan kuin lasten etäkin. Voi tsiisus.

Tsiisus niin.

A) yhdelle

B) kahdelle

C) useammalle

Pliis. Älä puhu mulle. Enää ikinä. En kestä moista typeryyttä. Mieti sinä tätä ihan rauhassa. Ja jätä vastaamatta, koska tuskin osaat suoltaa yhtään aikaisempaa viisaampaa tekstiä.

En ole ylläoleva, mutta hän kyllä suoltaa paljon ymmärrettävämpää tekstiä kuin sinä. Sinua en yhtään ymmärrä.

Ohis

Vierailija
45/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äippyleitä harmittaa, kun ei pääse kiskomaan sidukkaa lähiräkälään elareilla. 

Tämän äippylin lapset menee viikonloppuna isälleen koska hän pyysi. Sen ajan aion käyttää remontoimalla yhden lastenhioneen. Tällä kertaa käytän palkkojani siihen vaikka en kyllä varsinaisesti erottele rahoja, mutta nyt käyttötilillä on palkkarahat juuri tullut.

Vierailija
46/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ka silläi nyt sentään omaa perhettä tarkoitettu, että rajoitetaan kontakteja? Vai hämärtyyko joillakin turhien kontaktien märitelmä, kun niitä ei ole vuosiin ollut perhepiirin ulkopuolelta?

47/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa tilanteissa selviää aika nopeaan se, että veri on vettä sakeampaa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
48/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ka silläi nyt sentään omaa perhettä tarkoitettu, että rajoitetaan kontakteja? Vai hämärtyyko joillakin turhien kontaktien märitelmä, kun niitä ei ole vuosiin ollut perhepiirin ulkopuolelta?

Kontaktit on rajoitettu siihen paikkaan, jossa ihmiset asuu. Oli ne sitten perhettä tai kämppiksiä.

Etävanhemman asema on sama kuin isovanhempien asema. Olisi kiva mennä, mutta ei nyt.

Vierailija
49/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus niin.

A) yhdelle

B) kahdelle

C) useammalle

En ole ylläoleva, mutta hän kyllä suoltaa paljon ymmärrettävämpää tekstiä kuin sinä. Sinua en yhtään ymmärrä.

Ohis

Sad.

Vierailija
50/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus niin.

A) yhdelle

B) kahdelle

C) useammalle

Ohis

Sad.

Ei hätä ole tämän näköinen. Löydät kyllä itsellesi itseilmaisun virtuaalikursseja!

Vierailija
51/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontaktissa ollaan niiden kanssa, joiden kanssa asutaan yhdessä. Etävanhempi asuu jossain muualla. Silloin ei kontaktia. Skype ja WhatsApp riittävät tällä erää ja kun elämä normalisoituu, asiat palaavat pikku hiljaa ennalleen.

Tämän ymmärtää ihan varmasti joka lapsi, vähän tosiaan hiipii mieleen ajatus siitä että äipät haluavat päästä ipanoista eroon.

Vierailija
52/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus niin.

A) yhdelle

B) kahdelle

C) useammalle

No enpä juuri yllättynyt. Meni yli ymmärryksen? Mutta älä hätäile, en aio enää "puhua" sinulle, raja se on silläkin kuinka paljon tyhmyyttä siedän yhdeltä ihmiseltä.

Vierailija
53/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus niin.

A) yhdelle

B) kahdelle

C) useammalle

No enpä juuri yllättynyt. Meni yli ymmärryksen? Mutta älä hätäile, en aio enää "puhua" sinulle, raja se on silläkin kuinka paljon tyhmyyttä siedän yhdeltä ihmiseltä.

:) Herttaista.

Vierailija
54/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus niin.

A) yhdelle

B) kahdelle

C) useammalle

:) Herttaista.

No höh. Se ei suinkaan ollut tarkoitukseni.

Vierailija
55/130 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni vanhempien kuuluu tavata lapsiaan vaikka lasten ollessa kipeänäkin.

Minä kielsin etävanhempaa tänään tulemasta tapaamaan lastaan. Meillä on molemmat lapset kipeänä ja etävanhemman äiti monisairas ja huonossa kunnossa. Jos tämä vaikka olisikin korona niin ei oteta riskiä että mummi sen saisi poikansa kautta.

Tilanteita on erilaisia. Mikäli hän huolehtii äidistään niin ehdottoman fiksu päätös.

Hän on kolmesta lapsesta se ainut joka äidistä huolehtii. Siksi on tärkeää että hänkin pitää itsensä terveenä.

Erillaisia tilanteita on mutta vanhempien tilannetta tärkeämpää on miten lapsille kommunikoidaan, jokainen varmaan osaa huomata missä apn tapauksessa meni väärin.

Samoin tämä joku jankutuskisa joka täällä menossa vaikuttaa sellaiselta jossa lapsista ei pahemmin välitetä ja mitä he tarvitsevat.

Vierailija
56/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii toisinkinpäin hyvänä lyömäaseena etää kohtaan.

Vierailija
57/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse etävanhempana kieltäydyin nyt ottamasta lapsia luokseni.

Olen 5 päivää ollut kuumeessa, päänsärkyä, lihassärkyä ja kurkkukipua.

Ja kun on influenssapiikkikin otettu niin kieltäydyin ihan mahdollisen koronan takia.

Puhelimet on keksitty, viestitellä ja soittaa voi.

Vierailija
58/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontaktissa ollaan niiden kanssa, joiden kanssa asutaan yhdessä. Etävanhempi asuu jossain muualla. Silloin ei kontaktia. Skype ja WhatsApp riittävät tällä erää ja kun elämä normalisoituu, asiat palaavat pikku hiljaa ennalleen.

Tämän ymmärtää ihan varmasti joka lapsi, vähän tosiaan hiipii mieleen ajatus siitä että äipät haluavat päästä ipanoista eroon.

Näin on.

Suututtaa ihmiset

A) jotka änkevät Levillä ahtaaseen baariin (altistaa 100 ihmistä)

B) eivät noudata karanteenivaroitusta ja menevät ärrälle (altistaa 10 ihmistä)

C) raahaavat lapsia monen ihmisen välillä (altistaa kaksi perhettä, vanhempien työkaverit ja mahdollisesti isovanhemmat, joista pitävät huolta = 10-50 ihmistä)

Mitä enemmän altistatte ihmisiä, sitä kauemmin tämä poikkeustila kestää.

Vierailija
59/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä todellakaan ole hyvä idea tavata etävanhempaa nyt. Haloo. Meilläkin olisi se tilanne, että lapset tulisivat junalla. 4h junamatka. Kuulostaako järkevältä? Ei todellakaan.

Vierailija
60/130 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Suututtaa ihmiset

A) jotka änkevät Levillä ahtaaseen baariin (altistaa 100 ihmistä)

B) eivät noudata karanteenivaroitusta ja menevät ärrälle (altistaa 10 ihmistä)

C) raahaavat lapsia monen ihmisen välillä (altistaa kaksi perhettä, vanhempien työkaverit ja mahdollisesti isovanhemmat, joista pitävät huolta = 10-50 ihmistä)

Mitä enemmän altistatte ihmisiä, sitä kauemmin tämä poikkeustila kestää.

Ei ole ihan yksioikoista. Minun lasten isä tekee etätöitä kotona eikä ole mitään sisarpuolia tehnyt meidän lapsille. Pienempi altistus lapsilla hänen luonaan on kuin meillä, kun minä käyn töissä ja kotona terveenä olleet lapset ovat hänelle aika pieni riski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme