Milloin kannattaa alkaa osakkeiden ostaminen?
Ajattelin ottaa vuoden lyhennysvapaan asuntolainaan ja sijoittaa näin säästyneet rahat osakkeisiin. Milloin kannattaa alkaa ostamaan?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekuntia ennen kuin massiivinen elvytys alkaa toden teolla. Sen jälkeen murehdit, onko nousu varmasti pysyvää ja katselet muutaman viikon kunnes toteat junan menneen jo.
Semmoista on markkinapsykologia.
Elvytys on jo alkanut jätkyttävillä summilla. EKP pisti juuri miljardit tiskiin. Mutta lama tulee silti. Tuo elvytys pumppaa korkeintaan hetkeksi ilmaa kursseihin.
Eli sinun mielestäsi kaikki isot yritykset päästetään kaatumaan? Elvytys ei ole vielä alkanutkaan. Tullaan näkemään jotain ihan käsittämätöntä ja siinä rytäkässä käteinen on heikoilla ja omaisuus jaetaan uusiksi.
Ei paljon ekp:n miljardit kiinnosta rapakon takana.
Elvytys on jo alkanut, mutta markkinat siitä viis veisasivat... Saa tosiaan olla jotain ihan käsittämätöntä...
Trumpin puheissa nyt kaksi biljoonaa dollaria. Joko alat uskoa?
Kuinka suuri lyhennys teillä oikein on, jos lyhennysvapaalla saa osakkeisiin vuoden aikana "kivasti rahaa"?
Mutta itse kysymykseen, ostelisin itse kerran kuussa. Koska en ole ennustaja. Ja koska olen huono istumaan rahojen päällä. Todellisuudessa kukaan ei osaa etukäteen sanoa, milloin olisi oikea hetki iskeä rahat kiinni. Sen pohjan pystyy tunnistamaan vasta jälkeenpäin. Usein se tahtoo olla niin, että ne pohjan kyttääjät eivät uskalla ostaa sieltä pohjalta, kun ei tiedä onko tässä se pohja ja toisaalta kun ollaan pohjalla, niin voi olla vähän sellaiset maailmanlopun tunnelmat. Sitten kun sieltä noustaan, se odottelija vieläkin odottaa, että romahtaako uudestaan ja vielä enemmän. Lopulta kun on noustu hyvän matkaa, on jo myöhäistä ostaa, kun "on noustu jo niin paljon".
Osta vaan tasaiseen tahtiin firmoja, joiden omistaja haluat olla pitkään. Tai vaikka indeksiä, jos se tuntuu helpommalta.
Muka nyt näyttäisi että aletaan nousemaan, mutta enpä usko kun edelleen koronat riehuu ja porukka kuppaa kotona.