Jokainen suomalainen lenti ulkomaille vähintään kahdesti vuodessa
Missä kaikki alla kävit? Vastasiko lomareissu odotuksiani? Entä lentomatka? Miltä nyt tuntuu kun enää ei pääse ulkomaille? Kuinka aiot pärjätä ilman lentämistä?
Kommentit (76)
Ei pidä paikkaansa. Elämäni aikana olen tainnut joku viitisen kertaa lentää. Nekin nuorempana kun vielä oli hiukan ylimääräistä rahaa. Sitten tuli elämän realismi vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Johonkin asti lensin kerran noin neljän-viiden vuoden välein. Nytkin edellisestä on viisi vuotta.
Jotkut lentää niin paljon että keskiarvo voi ollakin "suomalainen lentää kahdesti vuodessa", mutta ei todellakaan jokanen lennä edes yhtä kertaa, kai nyt sen tajuat itsekin.
Ups, en tiedä miksi tuolla on tuo kerran-sana, mutta toivottavasti ei ole liian vaikeasti ymmärrettävä lause sen kanssa.
Minä olen lentänyt viimeksi v. 2004.
Olen ollut lentokoneessa viimeeksi joskus - 90 luvun alussa.
ap varmaan just lenti ulkomaille, kun ei palannut kertomaan missä on tullut reissattua
En ole lentänyt mihinkään koskaan näiden 60 vuoden aikana.
Vertailut suhteessa väkilukuun on jännä juttu. Kiinassa lentoliikenne kasvaa kohisten, mutta merkittävä osa kansasta elää liki tasolla "maakuoppa". Keskimääräinen lentoluku pysyy pienenä, joskin se lentävä porukka sitten onkin moninkertaisesti ahkerampaa kuin muut. Villi arvaus, myös että lentojen pituudet ovat äkkiä suuremmat kuin muilla kansoilla.
Kävin työreissuilla Tukholmassa monta kertaa ja onneksi hetkeen ei tarvitse. Lisäksi 3-4 kotimaan työlentoja.
Kesälomalla kerran Espanjassa ja nyt olin harkinnut että ehkä viikonloppuloma jossain. Onneksi olin hidas enkä ehtinyt varata mitään.
No, joskus sitten jos on töitä ja rahaa.
Täällä kans yks, jonka tilastolennot on joku muu lentänyt. Ehkä miehen serkku, joka käy vähän väliä etelän lämmössä. En ole koskaan lentänyt ulkomaille, kolme kotimaan lentoa on syntilistalla tämän 50 vuoden aikana.
Nyt muuten huomaa, ettei lentokoneita lentä taivaalla normaaliin nähden juuri yhtään.
Lensin Espanjaan ja Italiaan viime vuonna, ja samoihin kohteisiin on nytkin matkat ostettu. Taitaa kyllä peruuntua, ikävä kyllä. Toivottavasti edes ensi talvena pääsee taas lähtemään.
Viimeksi lensin vuonna 2016, Etelä-Amerikkaan. Oli huikea kuukauden mittainen omatoimireissu, todellakin vastasi odotuksia. Sen jälkeen ei ole toistaiseksi ollut tarvetta tai halua lentää.
Eiköhän tuo 2 kertaa vuodessa ole keskiarvo; yksi tuttu lentää työmatkojen takia Helsinki-Oulu-väliä varmaan kerran kuukaudessa, äkkiähän tuollaisista kertyy lukemia nostamaan tilastoja.
Lenti? En mä ainakaan ole lentinyt parina edellisenä vuotena kuin kerran.
Viime vuonna matkustimme lentokoneella näin:
Venäjä
Saksa (2 kertaa)
Ukraina (2 kertaa)
Balkanin maat
Azerbaidzan
Singapore
Näiden lisäksi matkoja laivalla/linja-autolla Ruotsiin, Venäjälle ja Viroon.
Tänä vuonna on käyty jo lentokoneella Puolassa ja Yhdysvalloissa.
Ja emme todellakaan ole rikkaita vaan alle keskituloinen 1 lapsen yh-äiti. Meillä on varaa matkustaa näin paljon kun tingimme kaikesta muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon lentänyt ulkomaille viimeksi vuonna 2012.
Taidat valehdella. Tilastollisesti suomalaiset tekevät kaksi ulkomaanlentoa henkeä kohti eli maaiomanluokallisesti lentävät eniten maailmassa väkimääräänsä suhtautettuna.
Tunnetko sanonnan vale-emävale-tilasto? Tuo tarkoittaa sitä, että tilastoilla voidaan esittää kuinka hölmöjö paikkaansapitämättämiä juttuja tahansa jättämällä kertomatta osa faktoista.
Ei tarvita monen vuoden yliopisto-opintoja sen ymmärtämiseen, että iltapäivälehden toimittajan kyhäämä otsikko "jokainen suomalainen..." ei oikeasti tarkoita sitä. Esimerkiksi meidän perheen 5 aikuista on lentänyt ulkomailla YHTEENSÄ 4 kertaa koko elämänsä aikana, eli yhteensä noin 200 vuodessa. Laskepa siitä keskiarvo?
Luultavasti meidän puolestamme on lentänyt moni työmatkalainen monta kertaa kuukaudessa työmatkoja Tukholmaan, Brysseliin ja muualle.
Lensin Japaniin. Mutta vain kerran.
Jotkut lentää ulkomaille 7krt, toiset ei yhtään.
Jatkan lentämistä entiseen malliin kun tämä hässäkkä on ohi.
Pari viikkoa sitten tultiin edelliseltä reissulta ja seuraavia suunnitellaan.
Minäkään en ole lentänyt koskaan, ja olen jo viisikymppinen. Perheestä yksi on ollut lentokoneessa.
Viime vuonna käytiin pari kertaa vaan espanjassa, nyt oli tarkoitus lähteä indonesiaan mutta se siirtyneepi tuonnemmaksi.