Tutkumus: Veriryhmä A on eniten altis vakavalle coronainfektiolle. Ryhmä O riski sairastua puolestaan pienin. Mitä veriryhmää olette?
Mielenkiintoista
https://www.sciencefocus.com/news/blood-type-a-more-vulnerable-to-coron…
https://www.newsweek.com/blood-type-coronavirus-covid-19-1492890
Kommentit (269)
Olen O+ ja aika varma että olen sairastanut jo oireettoman Koronan.
Iltaisin olen unohtanut ottaa melatoniinin koska väsytti niin aikaisin. En heränyt edes suoraan auringonpaisteeseen vaikka yleensä olen tosi herkkäuninen. Sohvalla ja sängyllä pitkälläni ollessa kehkot tuntuivat painuvan vähän kasaan tai jollain lailla raskailta. Tuntui myös vähän pienemmältä hengitystilavuus.
Olen kuitenkin käynyt juoksulenkeilläkin ennenkuin tajusin mistä voisi olla kyse. Reidet olivat arkoina (mutta ei kipeinä) tuossa joku aika sitten, mutta ajattelin sen johtuvan uusista kengistä. Kuumemittaria mulla ei ole.
Onneksi olen ollut etänä töistä ja kaupassakin käynyt vain hiljaisina aikoina. Yhtään aivastusta en ole päästänyt.
Voisko joku vielä kerran kertoa mikä on harvinaisin ja mikä yleisin veriryhmä.
Vierailija kirjoitti:
U- on harvinaisin veriryhmä
Veressä on satoja muita ominaisuuksia mutta ABO systeemin mukaan verta siirrellään
Noniin. Nyt suomalaiset ottakaa oikeasti tosissanne! Suomessa A yleisin veriryhmä. Kiinassa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja veriryhmä A on yleisin ja O taas harvinaisin...
Koko maailman mittakaavassa O-ryhmä yleisin. Mutta Suomessa A
Suomessa O veriryhmä on yleisin. Voi tätä disinformaatiota.
Järjestys Suomessa yleisyyden mukaan:
O
A
B
AB
Miten voit olla noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AB- mikähän mun kohtalo on?
Hyvä sulla on kuparikuorellinen verisolu ja korona ei tykkää kuparista! Miinustekijä estää myös viruksia.
Eli paras mahdollinen veriryhmä!
Entä jos on A-?? Onko mitään etua ett RH neg?
A tulee lännestä, B tulee idästä ja O tulee Afrikasta.
Niin se vaan on.
Olen O+ ja olen käynyt verenluovutuksessa aiemmin, mutta lopetin sen, kun SPR alkoi tehdä bisnestä siirtolaisilla.
Vierailija kirjoitti:
A tulee lännestä, B tulee idästä ja O tulee Afrikasta.
Niin se vaan on.
Ja Scandinavia on A.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut luulevat veriryhmän korreloivan jopa luonteenpiirteiden kanssa. Minusta se on taikauskoa. Mitä mieltä olette?
Tää nyt on vähän eri asia kun veren immunologiset tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku vielä kerran kertoa mikä on harvinaisin ja mikä yleisin veriryhmä.
https://www.veripalvelu.fi/verenluovutus/veren-matka/veriryhmat
Sivun lopussa näkyy suomalaisten veriryhmien jakautuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimukset osoittavat myös kiistatta, että hiusten tumma väri on merkittävä riski koronavirustartunnalle.
Älä levitä misinformaatiota (ilman lähdettäkin vielä)!
Tämä on kuule ihan tosi luotettava tuore kiinalainen tutkimus. Selvitä itse lähde, en ala sitä nyt teille tyhmille kaivamaan!
Olen A+ ja sairastan myös astmaa. Pelottaa.
O-ryhmää minäkin ja taisin lukeakin jonkun jutun tuosta koronasta ja veriryhmistä.
Mutta on myös väitetty, että O-ryhmä olisi paremmin suojassa syövältäkin ja syövän olen kyllä sairastanut.
A+, mutta olen nuori ja terve. Ei pelota.
O, en tiedä onko tuosta sitten mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
O Rh Negative veriryhmään kuuluvat ovat alienien jälkeläisiä.
Tiede ei ole tähän päivään mennessä pystynyt selittämään Rh-negatiivinen veriryhmän alkuperää. Rh veriryhmä tulee sanasta rhesus, joka viittaa rhesus apinaan. 96% maailman ihmisistä omaa veressään tämän apinageenin. 6% maailman väestöstä on Rh-negatiivisia ja heiltä tämä apinageeni puuttuu kokonaan verestä. Selitystä tälle ei ole, että miten se on mahdollista. Jos Rh-negatiivinen nainen on tullut raskaaksi Rh-positiivisen miehen kanssa, voi lapsella olla Rh-positiivinen veriryhmä jolloin naisen keho kokee vauvan veriryhmän vieraaksi ja kehon puolustusmekanismit hyökkäävät vierasta ainetta vastaan. Ovatko rh-negative ihmiset alien jälkeläisiä?
En usko että ovat. Mun molemmat vanhemmat vissiin RH-.
Ei oo ainakaan avaruudessa tehty lomamatkoja perheenä koskaan että.. :)
Jospa tolle ny olis kuitenkin joku luonnollisempi selitys.
O+
Mutta voiko tuota tutkimusta ottaa ihan tosissaan, voi olla täyttä huuhaatakin.
Juu ei missään nimessä ole. Nyt sitten google käteen. Kannattaa katsoa missä päin maailmaa tilanne olisi tuo 😄