Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkumus: Veriryhmä A on eniten altis vakavalle coronainfektiolle. Ryhmä O riski sairastua puolestaan pienin. Mitä veriryhmää olette?

Kommentit (269)

Vierailija
261/269 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

A en juuri koskaan sairasta, vaikka muu perhe sairastaisi. Vatsatautejakin on mennyt minulta ohi, vaikka samassa kerrostalokolmiossa luuhataan.

Vierailija
262/269 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on o-kirjain, ohne=ilman. Ilman antigeenia.

Mä oon luullut että O tulee sanasta ORIGINAL, koska O on alkuperäinen, eka veriryhmä ihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/269 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte tietää veriryhmänne, opiskelkaa bioanalyytikoksi. He ovat ammattiryhmä, joka hoitaa vereen liittyvät tutkimukset.

Ja korjaan vielä tuon yleisen harhaluulon, että O- olisi aina kaikille sopivaa. Verestä löytyy kymmeniä muita vasta-aineita, joten jokaisen potilaan tilanne tutkitaan aina erikseen. Poikkeus on se "hätäveri" tilanne kun potilaalle on pakko siirtää verta ilman tarvittavia tutkimuksia. Tämä "sokkona" toimiminen tapahtuu aina lääkärin vastuulla.

Vierailija
264/269 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parasta O-ryhmää!

(Muuttui tämäkin vanha fraasi koronan myötä.)

Vierailija
265/269 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää Niinistön ja Marinin veriryhmät. Että kumpi tekee päätöksiään nyt paniikissa, ja kumpi rauhassa ja huolella.

Vierailija
266/269 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla veriryhmä on C2H6O eli C2H5OH

Vierailija
267/269 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ö on harvinaisin. Niitä ei ole yhtään.

Vierailija
268/269 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun veriryhmään O Rh+ eikä minulla ole vielä ollut koronaa. Tyttäreni kuuluvat eri veriryhmiin ja toisella ollut korona kerran ja toisella jo kolme kertaa. Vaikea kuitenkin sanoa että onko veriryhmäni minua 'suojellut' vai onko vain ollut hyvä tuuri tähän mennessä.

Vierailija
269/269 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ikivanha ketju ja tämä veriryhmäteoria on jo aikoja sitten kumottu. Mun siskolla on ollu korona jo kaksi kertaa ja on 0. Itse olen A enkä ole vielä sairastanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän