Juma.. yrittäjät vinkuu valtiota apuun nyt kun korona vei asiakkaat
Valtio ei ole sosiaalitoimisto, sanoo Halla-aho.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole yrittäjien oma syy, että matkailijat vähenee, asiakkaat vähenee kaupoissa ja lounaspaikoissa, kampaajilla, kauneushotiloissa, kylpylöissä, ravintoloissa jne.
Talvella myös terveyskeskukset kumisivat tyhjyyttään, samoin yksotyislääkäreiden vastaanotot.
Raha ei liiku yhteiskunnassa, ellei kulutusta ole, ja siitä tulee kierre.
Jos yrityksiä ei tueta, ne kaatuu, ja se vasta valtiolle kalliiksi tulee, kun ihmisiä jää pilvin pimein työttömäksi.
Tulee kalliiksi myös pankeille ja vakuutuslaitoksille ym. kun yrityksellä jää kaikki maksamatta, kun joutuu lopettamaan.Ei asiat ikävä kyllä ole niin yksinkertaisia, kuin tyhmät luulevat.
Oletko tyhmä? Ei kulutus vähenny, vaan suuntautuu vain eri asioihin.
Esim. normaalisti haen kaupasta ruuat, nyt tilaan ne saman kaupan verkkokaupasta. Normaalisti syön lounaan ravintolassa, nyt tilaan sen ravintolasta kotiin. Ei mun tarpeet minnekään ole kadonneet.
Vaatteita en kivijalasta ole ostanut aikoihin muutenkaan, joten se raha menee verkkokauppaan kuten tähänkin asti.
Olen myös tilannut enemmän elektroniikkaa kodin viihdykkeeksi kun en voi matkailla. Ihan kotimaisesta verkkokauppa.comista. Olen myös uusinut astiastot ja kalusteet, tilaamalla mm. Ikeasta, Verkkokaupasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä on sosialistinen yhteiskunta, niin valtion pitää auttaa heikkoja. Oli ne ihmisiä tai yrityksiä.
https://yle.fi/uutiset/18-156647
ahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa suomalaisia sen mitä ostatte. Käyttäkää lähipalveluita.
Ja yritykset voisivat innovoida palveluitaan sopimaan tähän aikaan.https://www.yrittajat.fi/uutiset/1038-palkittu-yrittaja-vaihtoi-kirurgi…
Miksi ei voisi vaan tehdä sitä mihin on kalliilla koulutettu?
https://www.talouselama.fi/uutiset/lapland-hotelsin-johtaja-toivoo-hall…
Mitä enää tekee eduskunnallakaan, jos tuo menee läpi kaiken?
Keväällä ehdotettiin, että kansalaisille jaettaisiin palveluseteleitä, jotta voisivat mennä niihin yrityksiin asiakkaiksi.
EK ja kokoomus: EI EI EI!!!!
Tärkeintä, että tuetaan näitä heikoimmassa asemassa olevia, ja näytetään keskisormea niille, jotka tuen maksavat. Koirakaan ei pure kättä, joka sitä ruokkii, mutta suomalaiset työntekijät ja tulonsiirtojen varassa olevat kyllä puree palkan ja tukensa maksajaa.
AIka reilua jos Valtio saa aina Keskuspankilta rahaa halutessaan , mut sit yrittäjät saisi kuolla nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä ehdotettiin, että kansalaisille jaettaisiin palveluseteleitä, jotta voisivat mennä niihin yrityksiin asiakkaiksi.
EK ja kokoomus: EI EI EI!!!!
Kuka sen palvelusetelin maksaa? Veroina yrittäjät itse. Eli maksavat omat palvelunsa ja siitä vielä alvit valtiolle eli tuplaverot.
Vierailija kirjoitti:
Yritykset jotka ei selviä tästä ajasta, on muutenkin turhia. Joutaa mennäkin konkkaan.
Sama koskee työntekijöitä ja työttömiä.
Sitä mä en vaan ymmärrä, että mistä valtio sitä tukirahaa näille yrittäjille oikein repii? Kun jo nyt huudetaan, että lisää velkaa ei voida ottaa. Eikä sitä rahaa siellä valtion kirstunpohjallakaan enää ole. Keltä siis leikataan jotta yrittäjät saa tukensa? Otetaanko taas vanhuksilta, lapsilta, sairailta ja työttömiltä?
Vierailija kirjoitti:
Yrityssosialismia.
Yrityksiä tuetaan miljardeilla joka vuosi vaikka ei ole edes koronaa.
Tiedätkö miksi? - koska yritykset luovat työpaikat - Suomessa nytkin aivan liian suuri osa työvoimasta on julkisella puolella töissä - siis heidän palkat maksetaan veroista (joita erityisesti yritykset ja yrityksissä töissä olevat maksavat...)
Tiedätkö muuten, että yritystuki ei yleensä ole miljardeja rahaa tilille, vaan esim alennettu verokanta sähköön tms. Ja tajuatko, että 99% yrityksistä EI saa mitään yritystukia - niinkuin esim suunnilleen kaikki pk-yritykset, joilla ainoa tuli nyt Koronankin aikaan on ollut joustoa lakisääteisten maksuvelvotteiden hoitamiseen tai puhdasta lainaa,jotka siis kaikki ennemmin tai myöhemmin kyllä täytyy maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä en vaan ymmärrä, että mistä valtio sitä tukirahaa näille yrittäjille oikein repii? Kun jo nyt huudetaan, että lisää velkaa ei voida ottaa. Eikä sitä rahaa siellä valtion kirstunpohjallakaan enää ole. Keltä siis leikataan jotta yrittäjät saa tukensa? Otetaanko taas vanhuksilta, lapsilta, sairailta ja työttömiltä?
Taas?
Juurihan ne sai lisää.
Mut kohta ei ole enää niillekään jakaa jos talous taantuu tarpeeksi ja riittävän moni yrittäjä joutuu lopettamaan ja irtisanomaan ne 1-10 työntekijäänsä.
Noh, sitä saadaan mitä tilataan, ja onneksi jokaisella meistä on se puskurirahasto, mikä täällä kommentoitiken perusteella jokaisella yritykselläkin täytyy olla, jotta selviää just vailla koronasta lomauttamatta 🤷
Kummasti tuntuu kapitalisteille sosialismi kelpaavan, jos vain itse hyötyy siitä jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Voitto on yritykselle ja tappiot valtiolle. Näin kun kerran voi.
Se on kokoomuslaista kapitalismia. Voitot yksityistetään ja tappiot sosialisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti tuntuu kapitalisteille sosialismi kelpaavan, jos vain itse hyötyy siitä jotenkin.
Ja sosialisteille kapitalistien luomat eurot...
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä, että tuetaan näitä heikoimmassa asemassa olevia, ja näytetään keskisormea niille, jotka tuen maksavat. Koirakaan ei pure kättä, joka sitä ruokkii, mutta suomalaiset työntekijät ja tulonsiirtojen varassa olevat kyllä puree palkan ja tukensa maksajaa.
https://www.kaleva.fi/kittilaa-ei-kutsuttu-pallas-poytaan/2304973
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset jotka ei selviä tästä ajasta, on muutenkin turhia. Joutaa mennäkin konkkaan.
Näköjään olet joku kotona loisiva ja yhteiskunnan elätettävä tai valtion virkamies. Et tiedä yrittämisestä mitään! Kannattaisi ottaa yrittämisestä selvää, ennen noin tyhmää kannanottoa. Ilman meidän pienyrittäjien maksamia veroja ja alveja Suomi ei maksaisi kaiken maailman pummien elämisiä. Pienyrittäjät työllistävät suuren osan työtä tekevista kansalaisista ja siten ovat sitäkin kautta hyviä veronmaksajia.
Miksei yrittäjillä ole yhtään puskuria? Ai niin... jokaiselle täytyy olla uusi auto ja tietty mahdollisimman suuri omakotitalo ovat sentään yrittäjiä. Niihin lyhennyksiin ne puskurit katoavat.
Yhtään puskuria? Tässä on jo puoli vuotta menty näin ja loppua ei näy, ei sitä puskuriakaan loputtomiin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole yrittäjien oma syy, että matkailijat vähenee, asiakkaat vähenee kaupoissa ja lounaspaikoissa, kampaajilla, kauneushotiloissa, kylpylöissä, ravintoloissa jne.
Talvella myös terveyskeskukset kumisivat tyhjyyttään, samoin yksotyislääkäreiden vastaanotot.
Jos yrityksiä ei tueta, ne kaatuu, ja se vasta valtiolle kalliiksi tulee, kun ihmisiä jää pilvin pimein työttömäksi.
Tulee kalliiksi myös pankeille ja vakuutuslaitoksille ym. kun yrityksellä jää kaikki maksamatta, kun joutuu lopettamaan.Ei asiat ikävä kyllä ole niin yksinkertaisia, kuin tyhmät luulevat.
Esim. normaalisti haen kaupasta ruuat, nyt tilaan ne saman kaupan verkkokaupasta. Normaalisti syön lounaan ravintolassa, nyt tilaan sen ravintolasta kotiin. Ei mun tarpeet minnekään ole kadonneet.
Vaatteita en kivijalasta ole ostanut aikoihin muutenkaan, joten se raha menee verkkokauppaan kuten tähänkin asti.Olen myös tilannut enemmän elektroniikkaa kodin viihdykkeeksi kun en voi matkailla. Ihan kotimaisesta verkkokauppa.comista. Olen myös uusinut astiastot ja kalusteet, tilaamalla mm. Ikeasta, Verkkokaupasta jne.
Muista ostaa sitten suomalaista, niin suomalaisilla on työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään olet joku kotona loisiva ja yhteiskunnan elätettävä tai valtion virkamies. Et tiedä yrittämisestä mitään! Kannattaisi ottaa yrittämisestä selvää, ennen noin tyhmää kannanottoa. Ilman meidän pienyrittäjien maksamia veroja ja alveja Suomi ei maksaisi kaiken maailman pummien elämisiä. Pienyrittäjät työllistävät suuren osan työtä tekevista kansalaisista ja siten ovat sitäkin kautta hyviä veronmaksajia.
Miksei yrittäjillä ole yhtään puskuria? Ai niin... jokaiselle täytyy olla uusi auto ja tietty mahdollisimman suuri omakotitalo ovat sentään yrittäjiä. Niihin lyhennyksiin ne puskurit katoavat.
Yhtään puskuria? Tässä on jo puoli vuotta menty näin ja loppua ei näy, ei sitä puskuriakaan loputtomiin ole.
Olisitte voineet rakentaa kunnolliset sähköpaikkaiset parkkipaikat kotimaanmatkailijoille, kun tiesitte että entinen systeemi on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita en kivijalasta ole ostanut aikoihin muutenkaan, joten se raha menee verkkokauppaan kuten tähänkin asti.Olen myös tilannut enemmän elektroniikkaa kodin viihdykkeeksi kun en voi matkailla. Ihan kotimaisesta verkkokauppa.comista. Olen myös uusinut astiastot ja kalusteet, tilaamalla mm. Ikeasta, Verkkokaupasta jne.
Muista ostaa sitten suomalaista, niin suomalaisilla on työtä.
Keittiöllä kokin täytyy pärjätä yksin vaikka jouluaattona eikä apua tule, vaikka pyytäisi. Siinä Sukulan Jyrkin ohjelmassa oli sellainen. Mitä järkeä? Ja hotelli oli täynnä!
https://www.yrittajat.fi/uutiset/1038-palkittu-yrittaja-vaihtoi-kirurgi…
Miksi ei voisi vaan tehdä sitä mihin on kalliilla koulutettu?