Lasten etäopiskelu on vanhemman kidutusta
Vasta yksi päivä takana kotikoulua ja mä olen aivan poikki. Olen laitoshuoltaja ja en siis etätöitä tee. Kotona on nyt kaksi erityislapsta kahdestaan, 4 luokkalainen ja 7 luokkalainen. Adhd ja oppimisvaikeuksia mutta normaalilla luokalla ovat ja siis samat tehtävät saavat kun kaikki muutkin. Vaikka kuinka ohjeistan ja soittelen ja aikataulutan, nämä nukkuu ja pelaa sen ajan kun olen töissä, kerrankin kun siihen pystyvät! Nyt sitten illat menee kaikki työpäivän jälkeen siihen kun ensin kiireellä teen ruokaa ja sitten käydään tehtävien kimppuun, tänään oli 7 luokkalaisella 7 eri aineesta tehtäviä ja nelosella kolmesta. Seiskalainen vaatii kokoaikaisen vieressäolon et saa mitään tehdyksi, rutiinien rikkoutuminen sotkee täysin.
Miten tätä voi jaksaa kuukauden ehkä ylikin? Millä mä saan nuo lapset selviytymään tehvistään ilman että jäävät luokalleen ja ilman että oon ite suljetulla.
Kyllä, vanhemman velvollisuus huolehtia että hommat tulee tehdyksi. Kyllä, varmasti monella onnistuu suit sait vaan kun on ihanat täydelliset reippaat lapset. Meillä näin ei ole.
Kommentit (65)
No vttu itepähän hankit lapsia. Kanna vastuusi.
Tässä on isompiakin murheita kuin joku kuriton kakara.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyhmät lisääntyy?
Niimpä! Käy kysyyn sun äitiltä ja isältä ne varmaan kertoo sulle
Voisiko ope auttaa? Soittaa aamulla, että miksi ei ole tehtävien äärellä ja päivällä pari kertaa varmistaa että hommat etenee?
Meidän muksulla ainakin oli aamulla klo 9 nimenhuuto ja matikan tehtävät niin että ope näki missä tahdissa kukakin etenee...
Kauheita kommentteja. Ymmärrän täysin!
Lähetä opettajille viesti asiasta. Tehtäviä kuuluu eriyttää. Nyt on kyllä poikkeustilanne ja opettajatkin harjoittelevat. Hekään eivät tiedä, mitä nyt tehtäisiin. Kotikoulu on ihan hirveää, tiedän.
miten ne opettajat on jaksaneet noita lapsia? Niitä kun ei ole vain muutama vaan luokallinen.
Olisiko mahdollista palkata joku koulunkäyntiavustaja kotiin? Antaako kunta tähän avustusta?
Pelit pois. Jos ei peliajan rajoittaminen onnistu ajatuksien kautta, pelit pois konkreettisesti. Kun vihdoin heräävät, koulutyöt alta pois. Pelaavat sitten illalla, jos on työt tehty. Ei se nyt kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyhmät lisääntyy?
Niimpä! Käy kysyyn sun äitiltä ja isältä ne varmaan kertoo sulle
Se kirjoitetaan "niinpä"
No onpas ikäviä kommentteja täällä. Valitettavasti kaikki eivät ole lapsettomia eikä elämäänsä voi aina valita. Ymmärrän hyvin että on vaikeaa olla lasten kanssa kotona kun ei ennen ole siihen tottunut. Tarvitaan vain piiiiitkää pinnaa ja voimia!
Ihan ensiksi johdot irti telkkarista ja tietokoneesta päiväksi (elleivät tarvitse kouluhommiinsa). Tee selväksi, mitä kummankin pitää tehdä aamupäivän aikana. Anna vastuuta lapsillekin, älä vain holhoa - tämä on yleensä aika hyvin toimiva konsti. Sopikaa, että soitat lounasaikana ja silloin tsekkaatte tehtävät x ja y puhelimitse. Iltapäiväksi sovitte seuraavat tehtävät. Ja sillä ajatuksella, että kun tulet kotiin, ne pitää olla tehtynä, jotta voitte katsoa ne. Ja mikäli ei ole tehty, niin siitä on seuraamuksia. Ei tietokonetta, kavereita, telkkaria jos tehtävät ei ole tehtynä. Ja mikäli viikolta jää rärtiin koulujuttuja, niin ne tehdään sitten kaikki viikonloppuna ennen kun mitään kivaa on tiedossa.
Ei siihen tällä hetkellä muu auta kun olla napakkana ja tehdä selväksi, että etäopiskelu ei tarkoita lorvimista vaan annetut tehtävät hoidetaan ihan kuten koulussakin.
Niin, ehkä nyt alatte kunnioittamaan opettajien työtä.
Etäopiskelu on mahtavaa. Lahjakkaat lapset saavat keskittyä rauhassa oppimiseen, eikä tarvitse katsella niitä möliseviä idiootteja, jotka konttaavat lattialla ja nuolevat kengänpohjia. Luokkaopetuksessa menee 95 % opettajan ajasta noiden oppimiskyvyttömien kaitsemiseen, ja muut jäävät heitteille.
Tästä pysyvä ratkaisu!!!!
Pelikoneet pois ja annat ne vasta sitten, kun ovat tehneet läksyt.
Jos pelaavat kännyköillä, niin estot ja rajoitukset päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pelit pois. Jos ei peliajan rajoittaminen onnistu ajatuksien kautta, pelit pois konkreettisesti. Kun vihdoin heräävät, koulutyöt alta pois. Pelaavat sitten illalla, jos on työt tehty. Ei se nyt kummempaa ole.
Jos kuitenkin "ajastuksien".
Heillä ei ole erityisen tuen päätöstä?
Ap tekee ensin oman raskaan työnsä ja sen jälkeen opettajan työn illalla sekä kotityöt jossain välissä. Tätä ei kaikki pällit täällä ymmärrä.
Miksi tyhmät lisääntyy?