Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverini palaa töihin vain 6 kk synnytyksestä.

Vierailija
27.06.2006 |

Olkoonkin, että vauva jää isänsä hoitoon, eli tallessa on, mutta silti en jaksa ymmärtää, että kesken äitiysloman pitää rynniä takaisin töihin.

Työ ei ole todellakaan tärkeä ja ainutlaatuinen pesti ja tuuraaja on tälläkin hetkellä.

Vaikka henkilökohtaisia valintojahan nämä..

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Isä on lapsen vanhempi siinä missä äiti ja lapsen suhde vanhempaan muodostuu jokapäiväisestä hoitosuhteesta. Isällä on yhtä suuri oikeus kuin äidillä oman lapsen hoitoon ja kasvattamiseen.

Vierailija
62/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät sitäpaitsi pysty imettämään lastaan pitkään vaikka halua olisi. Eikä se tee kenestäkään sen huonompaa äitiä.

Ja se, haluaako antaa isälle hoitomahdollisuuden on taas niitä arvovalintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt mitenkään huonompi vaihtoehto ole että lapsi on isänsä kanssa. Päinvastoin, syntyy isällekkin tiiviimpi suhde lapseen.

Vierailija
64/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palasin töihin, kun lapsi oli vuoden. Tosin lapsi meni hoitoon vasta myöhemmin 1v5kk:n iässä. Olimme osa-aikaisina miehen kanssa molemmat tuohon asti. Ja lisäksi imetin lasta kaikenkaikkiaan 1v.7kk.

T: se hyvin tienaava nainen, joka ei muista mikä numero oli

Vierailija
65/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä äiti vain on sitten jotenkin karskimpi. Tai ehkä itse itsekkäämpi vauvavaiheessa, meilläkin mies jäi kotiin kun kuopus oli 1v. Mutta se ½ vuotta tekee paljon lapsen elämässä. Mitäpä se aikuisella merkkaa? Ei yhtään mitään.

Ap

Vierailija
66/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voi antaa pumpattua maitoa/korviketta äidin ollessa töissä ja äiti imettää kotona ollessaan.

Vierailija
67/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun mielestäni noin pienen vauvan kuuluisi olla vielä äidin hoivissa. Mutta kuten sanottu, valintoja valintoja. Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä silti.

Ja vaikkei olisikaan rahasta kysymys, niin silti asia on ihan ok. Onhan äiti voinut vaikka täysimettää lasta tämän 6 kk ja jatkaa imetystä yhä aamuisin ja töistä tullessaan... Itse en raaskisi lähteä töihin noin pienen vauvan äitinä, mutta en yhtään kummeksu jos joku muu niin tekee.

Vierailija
68/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeänä yli puolivuotiaalle.

Vierailija
69/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saat selvyyden, miksi he päätyivät tuohon ratkaisuun!

Vierailija
70/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan hakemukseen pitää laittaa myös isän suostumus, eli ei sitä vapaata ilman muuta nainen voi itselleen omia

Vierailija:

Ehkäpä äiti vain on sitten jotenkin karskimpi. Tai ehkä itse itsekkäämpi vauvavaiheessa, meilläkin mies jäi kotiin kun kuopus oli 1v. Mutta se ½ vuotta tekee paljon lapsen elämässä. Mitäpä se aikuisella merkkaa? Ei yhtään mitään.

Ap

Vierailija
71/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kahmaisset kaiken vallan vauvan hoidon suhteen.

Vierailija
72/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin anoppi hoiti 1kk ja sen jälkeen meni hoitoon.

Ja silti imetin 10kk.

Ostin hyvälaatuisen pumpun ja sain pumpattua toissä.

Mutta eihän täällä paheksuta sitä että joku ei enää 6kk ikäistä imetä vaan sitä että ap ei pidä että äiti meni toihin.

Ehkä rouva vaan ei tajunnut että olisi pitänyt pyytää ap:ltä lupaa

Vierailija
73/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 18:lle (??), tarkoitinkin että MINÄ olen kaiketi itse ollut itsekkäämpi vauva-aikana, jäi sana pois lauseesta..sorry.

Vierailija
74/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt meikäläiselle jakeluun. He eivät ymmärtäneet, miten äiti raaski palata töihin kun lapsi vasta vuoden. Isän jääminen hoitovapaalle ei ollut näille rouville lieventävä asianhaara.

Vierailija
75/88 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi kuvitellakaan että joku mies aloittaisi haloon siitä kun tyotoveri (mies) jää kotiin niin että äiti voi mennä toihin.

Vierailija
76/88 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Vanhempainraha siis on ansiosidonnainen. Syitä on monia, tärkeimpänä se että haluan vietää tuon ajan lapsen kanssa ja siihen on Suomessa onneksi isilläkin oikeus.

Vierailija
77/88 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei se nyt ihan niin idyllistä ole miestenkään kesken. Voi olla ettei miehet aloita keskusteluja missään palstoilla aiheesta - niinkun ei just muistakaan asioista (tekniset vempaimet poisluettuna). Mutta kyllä se perille menee silti että tossun alla olevana tohvelina pitää moni machoilija.

Vierailija:

en voisi kuvitellakaan että joku mies aloittaisi haloon siitä kun tyotoveri (mies) jää kotiin niin että äiti voi mennä toihin.

Vierailija
78/88 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy oli että isä halusi jäädä kotiin. Olisinhan minäkin halunnut jäädä mutta päätimme näin ja jäin sitten 5 kk päästä taas hoitovapaalle vuodeksi. Mieheni sai tutustua lapseen ja sai tarvitsemansa tauon työelämästä. Jos saamme lisää lapsia niin teemme 100% varmuudella samalla tavalla! Suosittelen lämpimästi kaikille. Vaikka se " maksaisikin" !!

Vierailija
79/88 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne äijätkään kovin avarakatseisia aina ole ;)

Vierailija
80/88 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissa normaali aitiysloma 3kk. Etta revi siita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi