Selittäkää miksi riskiryhmäläiset ovat töissä?
Puoliso kuuluu riskiryhmään joten siksi asia kiinnostaa, ja kun tutkin asiaa niin totta tosiaan, riskiryhmäläiset nuoret, ja aikuiset (siis ei-vanhukset) käyvät ihan normaalisti töissä.
Nyt ei mennyt ihan oikein. Mun mielestä pienten lasten riskiryhmä-äiti olisi paljon tärkeämpi suojella kuin riskiryhmä-vanhus. Tai pientä riskiryhmä-lasta (näistä ollut juttua iltiksessä) tärkeämpi suojella kuin harmaita panttereita.
Miten tässä nyt taas kävi näin että riskiryhmä-lapset, riskiryhmä-nuoret ja riskiryhmä-työssäkäyvät ovat vailla mitään suojaa tai oikeutta saada siirto turvallisiin työtehtäviin? Ainako ja iänkaikkisesti suomen tärkeimmät ihmiset on vanhuksia?
Kommentit (62)
Niin käyn, mutta siirryin etätöihin. Onneksi oli se mahdollisuus.
Ei asiat ole koskaan noin mustavalkoisia. Itse olen riskiryhmäläinen ja ottanut sen takia kaksi viikkoa palkatonta. Olen myös kiistattomasti tiimini pätevin, ja voin sanoa, että työpanoksellani teen firmalle rahaa aivan eri mittakaavassa kuin jotkut kollegani. Selvästikin istuu tiukassa tämä kuva "riskiryhmäläisestä" jonain toinen jalka jo haudassa köhivänä yhteiskunnan riippakivenä.