Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (1212)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
jahans, se olisi perjantai ilta. Soitanpa tässä tuvalaista kurkkulaulua niin kovaa kun kauittimista lähtee samalla humaltuen halvasta brandysta.

Hei, muuta yläkertaani ja laita ämyrit lattiaa vasten ;-) Itse sain siirtolapuutarhalla naapurit närkästymään kun tein saman keskellä päivää... junkkarista/teleniusta ois varmaan pitänyt soitella.

Minua riivaa yläkerran eukko, joka saa raivokohtauksia 2-3 viikon välein, alkaa yleensä klo 22 kieppeillä.

"painu helvettiin, painu helvettiin" - raikuu koko rappukäytävässä!

Ei ukko uskonut, teki vielä toisen muksun huutoa kuuntelemaan, kun ensimmäinenkin itkeskelee aina muutaman yön riidan jälkeen.

Makuuhuoneessani mahdotonta nukkua, kun eukko huutaa yläpuolella...olohuoneen sohva kutsuu...

Eukko vahvasti kanta-astuja, jytisyttää kattoani puolille öin, kolistelee, tiputtelee tavaroita lattialle...

yösiivousta???

Myynti vahvasti mielessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kanta-astujat ja lorottelijat pahimpia naapureita.

Totta. Kun kerran yläpuolelle sattuu joku, joka sekä kävelee että kusee kuin norsu, ei voi ikinä sen jälkeen harkitakaan asuvansa muualla kuin ylimmässä kerroksessa. Muuton jälkeen on ihan uskomaton helpotus, kun kukaan ei enää kuse korvaan ollessasi ruokapöydässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on lapsia ja kyllä meillä meteliä riittää. Aamupalasta klo 08 siihen klo 20 asti kunnes lapset menevät nukkumaan. Itse ymmärrän hyvinkin jonkinlaista meteliä mitä nyt tulee perus elämisestä, se mikä itseä henk.koht. alkaa ottaa aivoon jos naapurissa joka ilta aloitetaan ryyppäys, musiikki täysille ja sit jo riidellään niin, että itse miettii jo tarvitaankohan yläkerrassa poliisia paikalle.

Jep, lapset on lapsia. Ja vanhemmat antavat niiden hyppiä tasajalkaa ja juosta sisällä koko päivän. Etätöissä ei valitettavasti voi pitää vastamelukuulokkeita ja koko päivän pitää kuunnella tuota töminää yläkerrasta, alkaa mielenterveys kärsiä. Jatkuu usein pitkälle yli hiljaisuuden koska näillä ei ole tavallisia nukkumaanmeno aikoja.

Onneksi näillä on vuoroviikkosysteemi, merkkaan kalenteriini nykyään sen viikon kun saa olla kotonaan rauhassa ja milloin pitää yrittää olla mahdollisimman paljon muualla.

Ei ne varmaan edes tajua että äänieristys täällä on näin huono,kun niillä ei ole yläpuolella samanlaisia häirikköjä. Aion laittaa viestiä isännöitsijälle. Mammalle en mene sanomaan mitään koska, no, mulla on huono kuva mammoista. Kostaa varmaan jotenkin.

Minunkin yläkerrassa asuu "vuoroviikko vanhempi" harmi vain että syystä tai toisesta nämä lapset viettää suurenosan vuodesta isällään eli minun yläkerrassa kuin äidillään. Niitä lapsettomia viikkoja kun odottaa kuin kuuta nousevaa kun saa taas rentoutua kotona.
Vaikka päivisin elämän äänet on sallityua niin pitäisi maalaisjärkeä sen veran olla päässä että lasten kovemmat leikit ohjataan ulos. Kukaan ei halua kuunnella monta kertaa tunnissa kova äänistä tömibää koska naapurin lapset juoksee ja hyppii sisällä.

Vierailija

Paha on myös työtön ketjupolttaja alakerrassa. Se on kuulkaas mukavaa kesällä kun ei voi tuulettaa melkein missään vaiheessa,  kuivattaa pyykkiä, pitää tekstiilejä, viettää aikaa partsilla kun kääryle käryää aamusta myöhään yöhön. Alakerran peräkammarin poika häiriköi koko viime kesääni juuri näin. Ei poistunut kai koskaan kotoaan. Sen jälkeen kun ilmat viileni, rupesi aina lorottelemaan kustaan. Keskelle pönttöä aamuisin ja varsinkin öisin usean kerran tuntien aikana. Se on kiva kuunnella sitä oksettavaa lorinaa kun yöllä yrittää nukkua. Nyt olen tuulettanut välillä jotain täkkejä partsilla ja niihin ei ole tarttunut tupakanhajua.. Eli oliko vain kiusantekoa se jatkuva polttelu viime kesänä? Nytkö käy sitten harvemmin kun tietää että ei tarvitse tuulettaa asuntoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ikinä tullut mieleen hakata pattereita missään asuessani. Meidän alakerran ihmisiä kuulemma ärsyttää normaali kävely yläkerrassa, ilman kenkiä. Pitäisi varmaan ryömiä, että heillä olisi täysin hiljaista.

Niin sun omasta mielestä "normaali" kävely. Naapuri voisi olla eri mieltä...

Mun yläpuolella asustaa luultavasti NORSU.  Aivan sairasta tömistelyä ja ravaamista! Tekisi mieli mennä vetään turpaan! En mitenkään ymmärrä että moisen äänen saa jaloistaa (ilman kenkiä). Olen yrittänyt matkia ja kantapäihin sattuu niin, ettei pysty edes matkimaan. 

Kerrostalo elämään kyllästynyt

Ihan samaa mietin silloin kun vielä asuin kerrostalossa. Tuntui että muilla ihmisillä ei ole mitään väliä, huudetaan, kailotetaan keskellä yötä, siirrellään huonekaluja keskellä yötä, kitaraa soitetaan öisin, pidetään jatkuvasti bileitä eikä tietoakaan hiljaisuusajasta.

Vaikka asiasta meni sanomaan, nii hetken uskoivat ennen kun sama meno jatkui. Tommoset itsekkäät idiootit, jotka metelöi muista piittaamatta, sais asua jossain ihan muualla kuin kerrostalossa!

Vierailija

Alakerran naapuri alkaa aina klo 20.30 järjestämään/kokoamaan huonekaluja mylvien ja raahaten tavaroita pitkin lattiaa. Kailottaa isoon ääneen juttujaan ja televisio pauhaa. Välioveaan ei tajua laittaa kiinni vaikka asiasta on huomautettu.

Vierailija

Taas kerran tuli kello kymmenen ja sen kunniaksi norsu aloitti iltaravinsa. Ensin tömistelyä ympäri asuntoa, sitten hakataan jotain lattialastaa jalkalistoihin, siitä epämääräisiin vieritysääniin (kuulostaa siltä, että marmorikuulia heitellään lattiaan ja annetaan vieriä) ja viimeistellään koko komeus vielä huonekalujen raahauksella.

No, jos olisi vielä kesä ja helle, niin tyyppi siirtyisi vielä puolihuutamaan kännykkään puhelua parvekkeelle, josta kaikki äänet kantautuvat kuin vieressä seisoisi.

Enemmän ihmettelen silti tätä rakentamisen laatua. Uusi talo, mutta ilmeisesti silti vain ylimmän kerroksen asunnoissa on rauhallista. Kaikki äänet kantautuvat jo muutenkin, ja parvekkeilla on isoja koloja vielä auttamassa meluamassa. Tällaisia rakennetaan koko ajan lisää, mutta mistä ihmeestä voi löytää hiljaisen ja kohtuuhintaisen asunnon?

Vierailija

Menee järki täällä kerrostalossa asumiseen. Vieressä asuu ärsyttävät naapurit jotka paiskovat ulko-ovia ja kaapinovia useamman kerran päivässä ja yläkerrassa siirrellään kalusteita öisin ja tömistellään. Herään usein vapaapäivinäkin 7 koska joko vierus tai yläkerran naapuri tömistelee. H*lvetin i*iootit, syöksykää sementtiin meluajat. Antaisin mitä vaan, että pääsisin omakotitaloon asumaan.

Vierailija

Veikkaan että nuo kantapäätömistelijät ovat usein sellaisia vaappujia jotka eivät nostele jalkojaan ja askella, vaan vaappuvat paikasta toiseen vähän kuten pingviinit. Näillä on ilmeisesti jäänyt joku normaali motoriikan kehittymisen vaihe väliin. Näitä näkee usein mm. kaupassa ja telkkarissa tosi-tv ohjelmissa: pää heiluu puolelta toiselle ja jalat ovat usein täysin tönköt. Siitä se iso pamahdus tulee kun koko kropan paino iskeytyy askeltaessa lattiaan. Tällaiset ihmiset ovat myös lähes järjestään ylipainoisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina valitetaan yläkerran kanta-astujista, mutta meillä TUM TUM TUM kuuluu alakerrasta. En tiedä johtuuko alakerran lattiamateriaalista vai vain huonosta äänieristyksestä. Lisäsi säestyksenä on jatkuva huonekalujen jyrääminen paikasta toiseen, patterin paukuttaminen ja kaiken kruunaa äänekäs kailottava puhetyyli. Olin  hermostua totaalisesti, kun aloitin keväällä etätyöt. Ratkaisu löytyi musiikikaupan korvatulpista ja siihen vielä tarvittaessa päälle kuulokkeet rautakaupasta.

Kenenkään ei pitäisi joutua elämään kämpässään korvatulpat ja kuulokkeet korvissa

Näinhän sitä vähän on taipuvainen ajattelemaan. Toisaalta minkäs teet asialle. Tuollainenkin asia kuin tömistely tai puheääni on hankala ottaa puheeksi kun siinä puututaan ihmisen perusolemukseen, eli voiko ketään vaatia muuttumaan toisenlaiseksi ihmiseksi. Ehkä joillain on tosiaan jotain motorisia häiriöitä ettei kävely päkiöillä onnistu, yleinen lihominen ja liikunnan puute tätä asiaa myös varmasti vahvistavat. Lapsena on voitu pudottaa vahingossa pää edellä parketille josta on seurausta kykenemättömyys kontrolloida omaa puheäänen voimakkuutta.

Tuohon ihmisen perusolemukseen puuttumisesta vastaan, että kyllä voi puuttua.
Kyse on kerrostalossa tai rivitalossa asumisesta, eli asumismuodosta, jossa tömistelyä ja jytistelyä on varottava. Asumismuodon lähtökohtakin on jo, että ota muut huomioon. Sehän oli jo tämän ketjun aloituksessakin. J o s jonkun tömpstöms aiheuttaa ärtymystä, kyllä siihen saa puuttua JA siihen löytyy ratkaisuja.
Voi käyttää tossuja, tai sukat, tossut ja vielä aikuisten jarrusukat päälle. Jos välttämättä haluaa tömistellä avojaloin ja sukat/tossut/whatever on kauhistus, sitten vaan opetella uusi kävelytyyli.
Kun pääsee omakotitaloon asumaan, sitten voi jytistellä 24/7.

Kun elämä tasii meitä kaikkia. Jos joku puolustaa omaa kävelytapahäiriköintiä 'ihmisyyden perusolemuksella', niin kyllä siihen puututaan kohta siperianopetussuunnitelman mukaisesti. Olen vaan nähnyt näin käyvän.

Mistä tiedät etteivät rupea sitten vaan vittuillessaan tömistelemään ja kolistelemaan entistä enemmän :D On se kyllä myönnettävät että vähän on vikaa omassakin päässä jos jokainen naapurista tuleva kolahdus saa pulssin nousemaan.

Vierailija

Mä aina uskoin ja luulin, että vanhempi leskirouva olisi miellyttävä naapuri asumisessaan. Pahin painajaiseni on 87-vuotias itse perkele. Esineiden heittelyä lattialle, huonekalun siirtelyä pitkin lattiaa ja ei varmasti mitään huopia tassuissa, lämpöpattereihin hakkaamista, ovien paukuttelua, käytävässä kovaäänistä juoruamista ja haukkumista naapureista, rollaattorilla jyräämistä. Eukko aktivoituu iltaisin ja jatkuu myöhään iltaan. Ei ihan hänen tuottamansa häiriöt ole normaalin asumisen ääniä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerrostalot ovat harvoin onnistunut asumiskonsepti, vika siinä, että ihmiset v i t u n mulkkuja ja epähuomaavaisia.

Itse käytän suosiolla korvatulppia jos haluan nukkua hiljaisuudessa. Ehkä pitää myös hieman suhteuttaa näitä ongelmia. Jotkut ihmiset joutuvat nukkumaan ties missä sota-alueilla. Aika hyvin on asiat jos isoin ongelma on naapurista tulevat kolahdukset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laminaatit pitäisi kieltää kerrostaloissa tai vähintäänkin niiden asentamiseen ammattilainen, joka osaa laittaa alle solumuovit, jotka eristävät edes hieman ääntä.

Ainoa oikea ja järkevä lattiamateriaali on vinyyli. Joko mattona tai lankkuna. Näyttää puulta, mutta ei ole samoja ääniongelmia. Mikään ei ole kamalampi ääni kuin laminaatin imurointi. Se kovaääninen rohina mikä kuulostaa lähinnä siltä, että imurin suulakkeessa on kiviä, jotka rohisevat laminaattia vasten. Ja kun yläkerran naapurina on vielä hysteerinen siivoushullu, joka imuroi vähintään tunnin ajan 3-4krt viikossa, niin alkaa pää hajota.

Paras kerrostaloasunto on alimmassa kerroksessa. Siinä saa siirrellä huonekaluja, kävellä normaalisti, pudottaa vahingossa tavaran lattialle ilman, että alakerran asukas häiriintyy. No ei häiriinny alakerran asukas, ku ei oo mitään alakerran asukasta.

Hsjjsua

Laminaatti on kieltämättä helvetistä,, täällä moneen asuntoon asennettiin laminaatti, ilman äänieristystä, ei minkäänlaista, naapurista kuuluu töminät, kolinat, raahaamiset yms ja nyt kaikista pahin: koira, joka räkyttää asunnossa jossa ei ole mattoja, verhoja tai mitään millä äänet vaimenisi, kaikuu asunnosta asuntoon

Vierailija

Minusta on uskomatonta, että on ihmisiä, jotka ei käytä huopatassuja huonekalujen alla, etenkään asunnoissa, joissa on laminaatti-/parkettilattia. Sen lisäksi, että on naapureille täyttä hel*ttiä kuunnella sitä kolinaa ja rymistelyä, niin ne tuolin jalat yms naarmuttavat lattiapintaa.
On olemassa ihmisiä, jotka osaavat ottaa toiset huomioon, sitten on näitä "muuta maalle, jos et kestä "normaalia" elämisen ääntä".
Onko se huopatassujen laitto ja sen aamuvarhaisen/iltamyöhäisen rymistelyn ja kolistelun vähentäminen tosiaan niin iso ongelma, että haluaa oikein tahallaan ärsyttää naapureita sen sijaan, että olis normaali, toiset huomioon ottava ihminen? Onko se minäminä tosiaan tärkeämpää? Toisille on opetettu käytöstavat ja valitettavasti toisille ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minä pyri elämään hiljaisesti. Kunhan vaan elän.

Miksi alapeukkuja mun kommentille?

Kysyn, koska kommentoin eka ja ja en jaksa lukea 56 sivua kommenttaja.

Ei kai mun nyt kerrostaloasujana tarvitse elää varovasti ja hiljaisesti ihan vaan ettei naapurit vahingossakaan hermostu?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalot ovat harvoin onnistunut asumiskonsepti, vika siinä, että ihmiset v i t u n mulkkuja ja epähuomaavaisia.

Itse käytän suosiolla korvatulppia jos haluan nukkua hiljaisuudessa. Ehkä pitää myös hieman suhteuttaa näitä ongelmia. Jotkut ihmiset joutuvat nukkumaan ties missä sota-alueilla. Aika hyvin on asiat jos isoin ongelma on naapurista tulevat kolahdukset.

Korvatulpat sattuvat korviin ihan hemmetisti. Ei se ole millään lailla ok, että joudut hereillä ollessa käyttämään bluetooth-kuulokkeita tv:tä katsoessa ja muutenkin, lisäksi illalla nukkumaan mennessä joudut laittamaan korvatulpat sen takia, että naapuri kolistelee ja tiputtelee tavaroita lattialle ihan koko ajan kotona ollessaan. Jokaisella on oikeus kotirauhaan, lisäksi jatkuva taustakolina ja ryminä vaikuttaa ihan oikeasti mielenterveyteen. Ei sellaista kenenkään tarvitse kestää, että kotona ollessa ei ole hetkeäkään hiljaista, kun naapuri ei osaa olla tiputtelematta jatkuvasti tavaroita tai paiskomatta ovia ja kävelemättä normaalisti ilman kantapääjylinää.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat