Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
1121/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra X kirjoitti:

Nykyelämä on mitä on ja yhteiskunnassa eläminen tarkoittaa että siihen pitää sopeutua.

Mammat voi ostaa korvatulppia tai muuttaa maaseudulle jos ei nyky-yhteiskunta kelpaa.

Siksipä en ole koskaan lähtenyt kerrostaloon, niissä asuu ääliöt joilla ei ole varaa asua oikeassa talossa.

Just tämä.

Vierailija
1122/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla kaikista niistä lähipiirin jäsenistä ja tutuista jotka tunnen ja jotka asuvat omakotitaloissa ei olisi varaa minun kerrostaloasuntooni. Täälläpäin saa helposti OKT 200-300k hintaan, oma moderni kerrostaloasunto hyvällä paikalla hipoi 500k luokkaa pari vuotta sitten kun lainaa hain. Tiedä sitten, ehkä minulla ei vaan ole varaa "kunnon taloon." 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi ihmiset hakeutuu kerrostaloon asumaan? Tai no jonkun vanhan arvotalon ylimmän kerroksen ymmärrän, en muuten.

Typerää hommaa muuttaa taloon jossa ei ole mitään rauhaa.

Sama minulla, en käsitä miten tyhmiä ihmiset ovat.

Kaikki ei oo varmaan sun kaltaisia hiirulaisia jotka alkaa itkemään kun vähän kuuluu naapurista kolahdus :DD

Vierailija
1124/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ajateltiin, että korpeen muuttavat ne, joilla on halu elää omaan tahtiin äänekkäästi, soittaa ja juhlia ja kolistella milloin tahansa, koska silloin kun on seinä-, katto- tai lattianaapureita, heidät on otettava huomioon.  Nyt äänekäs vähemmistö vaatii päinvastoin heitä lähtemään, jotka eivät pysty asumaan mökän keskellä. Koskakohan tällä melusakilla tulee elämässä tilanne, että itse tai perheenjäsen tarvitsee yörauhan, koska aamulla on herättävä töihin, kouluun tai opiskelemaan. Terveiset rapusta, jossa 25 asunnosta kuudessa asuu yöbilettäjiä ja aina jossakin remutaan aamuyöhön niin, että ehkä yhtenä yönä viikossa on hiljaista. Koska "kyl meil on oikeus."

Ei jumalauta sun ongelmaan on olemassa parikyt senttiä maksava ratkaisu mut ei voi käyttää korvatulppia :DD No ilmeisesti sinä saat siitä jotain mielihyvää kaltaistesi kanssa että ensin leikit marttyyriä sitten kokoonnutte täällä jakamassa mielipahaanne. Liekö olet edes yrittänyt naapureillesi asiasta puhua? Epäilen. Suurin osa täällä ei ole.

Vierailija
1125/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra X kirjoitti:

Suurimmalla osalla kaikista niistä lähipiirin jäsenistä ja tutuista jotka tunnen ja jotka asuvat omakotitaloissa ei olisi varaa minun kerrostaloasuntooni. Täälläpäin saa helposti OKT 200-300k hintaan, oma moderni kerrostaloasunto hyvällä paikalla hipoi 500k luokkaa pari vuotta sitten kun lainaa hain. Tiedä sitten, ehkä minulla ei vaan ole varaa "kunnon taloon." 

Joo muutetaan kaikki omakotitaloihin niin saadaan suomenkin kaikki metsät raivattua ja maisemaksi sellaista piha pihan vieressä olevaa usa:n omakotilähiötunnelmaa.

Vierailija
1126/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku alanuolien viljeliä voisi varmaan myös selittää miksi näitä alanuolia pitää jokaiseen realistiseen kommenttiini laittaa? Onko tämän ketjun idea vaan hakea jonkinlaista vertaistukea tai haaveksia paremmasta maailmasta ja siksi et halua että täällä käsitellään tätä asiaa totuudenmukaisesti? Itseäni kiinnostaa juuri tämän asian käytännöllinen puoli eli kuinka elää  metelöivän naapurin kanssa.

Alanuolien ja vastausten puutteen vuoksi teen johtopäätöksen että käytännössä kaikilla täällä melusta valittavilla on tarkoitus vaan purkaa mielipahaansa, ei hakea asiaan ratkaisuja.

Vierailija
1127/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi ihmiset hakeutuu kerrostaloon asumaan? Tai no jonkun vanhan arvotalon ylimmän kerroksen ymmärrän, en muuten.

Kaikki ei oo varmaan sun kaltaisia hiirulaisia jotka alkaa itkemään kun vähän kuuluu naapurista kolahdus :DD

Onneksi on rahaa, ei tarvitse naapurin kolahduksia kuunnella, kuuntele sinä niitä vaan siellä kopissasi, köyhä.

Vierailija
1128/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät alanuolittaa. 😂

Vierailija
1129/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on rahaa, ei tarvitse naapurin kolahduksia kuunnella, kuuntele sinä niitä vaan siellä kopissasi, köyhä.

Noniin joni meehän takas sinne ylilaudalle trollaamaan :D Isäs ostaa sulle ehkä ens kesänä mopon :D

Vierailija
1130/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät alanuolittaa. 😂

Kenenhän elämä on köyhää jos pitää tällaista lankaa lukea vaikkei edes asu kerrostalossa :DD Aika yksinäistä taitaa olla siellä omakotitalossas

Vierailija
1131/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on lapsia ja kyllä meillä meteliä riittää. Aamupalasta klo 08 siihen klo 20 asti kunnes lapset menevät nukkumaan. Itse ymmärrän hyvinkin jonkinlaista meteliä mitä nyt tulee perus elämisestä, se mikä itseä henk.koht. alkaa ottaa aivoon jos naapurissa joka ilta aloitetaan ryyppäys, musiikki täysille ja sit jo riidellään niin, että itse miettii jo tarvitaankohan yläkerrassa poliisia paikalle.

Jep, lapset on lapsia. Ja vanhemmat antavat niiden hyppiä tasajalkaa ja juosta sisällä koko päivän. Etätöissä ei valitettavasti voi pitää vastamelukuulokkeita ja koko päivän pitää kuunnella tuota töminää yläkerrasta, alkaa mielenterveys kärsiä. Jatkuu usein pitkälle yli hiljaisuuden koska näillä ei ole tavallisia nukkumaanmeno aikoja.

Onneksi näillä on vuoroviikkosysteemi, merkkaan kalenteriini nykyään sen viikon kun saa olla kotonaan rauhassa ja milloin pitää yrittää olla mahdollisimman paljon muualla.

Ei ne varmaan edes tajua että äänieristys täällä on näin huono,kun niillä ei ole yläpuolella samanlaisia häirikköjä. Aion laittaa viestiä isännöitsijälle. Mammalle en mene sanomaan mitään koska, no, mulla on huono kuva mammoista. Kostaa varmaan jotenkin.

Yläkerrassa juostaan kans ja oletettavasti potkitaan/heitellään palloa seiniin/lattiaan. Laitoin valituksen isännöitsijälle. Hän ei ollut paikalla, joten sijainen vastasi, että kuuluu elämän ääniin. Jumalauta mä tuun hulluksi! Vois laittaa isännöitsijälle uuden viestin, nyt kun se sit on paikalla, et miten noi voi kuulua normi "elämisen ääniin"?

Vierailija
1132/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit elämisen äänet on sallittu kerrostalossa. 

Yöllä pitää noudattaa hiljaisuutta, että saa nukkua. 

Rappukäytävässä mainitaan että vuorotyöläisten takia pitäisi hipsiä myös rapussakin. 

Kotona vietän normaalia elämää päivällä. 

Sain valituksen (kärsin tuolloin unettomuudesta) ettei yöllä saisi kävellä asunnossa, kun kuuluu "hiljaisia ääniä ja hiljaisia kolahduksia". Kuitenkin, joku muu, miespuoleinen naapuri saa huutaa jossain suoraa huutoa yöllä. 

Minä en saisi edes kävellä. Kai pitää sitten ryömiä tai hankkia joku hoverboard. 

Vierailija
1133/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaan kasvatuksen hedelmiä nautimme.kotonakaan ollut mitään sääntöjä nyt nämä apinan tasolla olevat terrorisoivat naapureitaan. toivon vaan kun he porsivat naapureissa olisi tosi älämölöä ei nukkus lapset saatikka vanhemmat

Vierailija
1134/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

edestään löytää kirjoitti:

vapaan kasvatuksen hedelmiä nautimme.kotonakaan ollut mitään sääntöjä nyt nämä apinan tasolla olevat terrorisoivat naapureitaan. toivon vaan kun he porsivat naapureissa olisi tosi älämölöä ei nukkus lapset saatikka vanhemmat

on se kauhiata tämä muailman meno kaiken maailman äly puhelimet ja huumeet nyky nuorisolla ei kävelly kukaan kantapäillä kun kekkonen oli presidentti eikä olis uskaltanukka

1135/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulin yks yö kun naapuri imuroi noin klo 3.00. Ei haitannut, käänsin vain kylkeä. Tuskin tahalleen siihen aikaan kuitenkaan, vaan jos on lasinsiruja tms.

Ootko muuten varman, että ääni tuli imurista? Itseni täytyy nyt tunnustaa, että olen joskus yöllä herättyäni ruvennut föönaamaan, kun ollut niin kylmä.

Vierailija
1136/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle muutti uusi naapuri joka pitää aikamoista meteliä ennen niin hiljaisessa rakennuksessa. Joutuu ihan palauttamaan mieleen asioita joita teki toisin kun asui vielä opiskelija-asunnossa. Tällöin piti ainakin usein jotain taustamusiikkia päällä jolla peittää alleen kaikki satunnainen kolahtelu, puhe jne. Tasaisessa matalassa melussa on paljon helpompi olla kuin täydessä hiljaisuudessa joka katkeaa millon mihinkin jysähdykseen.

Jotain taisi kyllä olla sillon muutenkin toisin. Muistan ihan hyvin nukkuneeni vaikka naapurissa olisi ollut kemut käynnissä. Ehkä sitä on iän myötä muuttunut herkkäunisemmaksi tai sitten on tottunut liian hiljaiseen taloon. Ehkä korvat jotenkin herkistyvät jos viettää liikaa aikaa liian hiljaisessa ympäristössä. Aika paljonhan nämä taitavat olla tottumiskysymyksiä, eikös se joku kiinalainen turisti saanut jonkun paniikkikohtauksen kun maalaishotellissa oli liian hiljaista yöaikaan.

Vierailija
1137/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunnon vuokra ei vaikuta mitenkään siihen, ketä osuu naapuriksi. Omaa kokemusta on hyviltä alueilta, naapurissa ihan kantasuomalaisia riehujia. Tienasivat toki komeasti ja näyttivät päivisin edustavilta suhatessaan taksilla, mutta iltaisin ja öisin kuuntelivat kännissä niin lujaa musiikkia että sanat kuuluivat selvästi meille. Kun asiasta meni asiallisesti sanomaan, uhkasivat vetää turpaan. Isännöitsijä pesi kätensä jutusta, joten jouduin itse muuttamaan. 

Seuraava kotini tulee olemaan vain ja ainoastaan omakotitalo. Ihan sama missä ja millainen murju tahansa, mutta en enää suostu asumaan kenenkään ylä/alapuolella tai välittömässä naapurissa. 

Se on kuule ihan sama, onko ihminen työtön, siivooja, lakimies, lääkäri vai mikä perkele sitten onkin, niin pohjimmiltaan ihan samanlaisia on kaikki. Toisilla vaan on varaa asua kalliimmin kuin toisilla. Siksi sitä käyttäydytään ihan samalla lailla kaupungin vuokrakolhooseissa kuin niissä paremmissa piireissä.

Vierailija
1138/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalot ovat harvoin onnistunut asumiskonsepti, vika siinä, että ihmiset v i t u n mulkkuja ja epähuomaavaisia.

Itse käytän suosiolla korvatulppia jos haluan nukkua hiljaisuudessa. Ehkä pitää myös hieman suhteuttaa näitä ongelmia. Jotkut ihmiset joutuvat nukkumaan ties missä sota-alueilla. Aika hyvin on asiat jos isoin ongelma on naapurista tulevat kolahdukset.

Korvatulpat sattuvat korviin ihan hemmetisti.

Oletko kokeillut erilaisia? Itsellekään ei ne keltaiset yleisesti käytetyt oikeen sopineet. Ainakaan niitä ei voinut käyttää montaa kertaa. Nuo punaiset suipon muotoiset on paremmat. Samoja voi myös käyttää monta kertaa kun vaan puhdistaa miedolla desinfiointiaineliuoksella käytön jälkeen eli rahaakaan ei kulu.

Vierailija
1139/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa ja luhtitalossa asuessani opin sen, etten enää koskaan muuta asumaan kyseisiin asumismuotoihin niin, että yläpuolellani asuu joku. Olen vain yksinkertaisesti liian ääniherkkä ihminen nukkuessani, eikä edes korvatulpat auta tähän.

Mutta en pidä tuota muiden ihmisten vikana ja täytyy sanoa, että myös tässä rivitalossa asuessakin naapurin kantapääkävely kyllä kantautuu korviini, etenkin jos olen sängyssä ja yritän saada unta, ei kuitenkaan niin pahasti, kuin kerrostalossa.

1140/7839 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalot ovat harvoin onnistunut asumiskonsepti, vika siinä, että ihmiset v i t u n mulkkuja ja epähuomaavaisia.

Itse käytän suosiolla korvatulppia jos haluan nukkua hiljaisuudessa. Ehkä pitää myös hieman suhteuttaa näitä ongelmia. Jotkut ihmiset joutuvat nukkumaan ties missä sota-alueilla. Aika hyvin on asiat jos isoin ongelma on naapurista tulevat kolahdukset.

Korvatulpat sattuvat korviin ihan hemmetisti.

Oletko kokeillut erilaisia? Itsellekään ei ne keltaiset yleisesti käytetyt oikeen sopineet. Ainakaan niitä ei voinut käyttää montaa kertaa. Nuo punaiset suipon muotoiset on paremmat. Samoja voi myös käyttää monta kertaa kun vaan puhdistaa miedolla desinfiointiaineliuoksella käytön jälkeen eli rahaakaan ei kulu.

Itse käyttänyt vuosia niitä apteekin sinisiä kumitulppia, joissa on se pitkä varsi. Varren leikannut aina pois niistä, niin ei haittaa edes kylkiasennossa nukkujaa, ainakaan hirveästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän