Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

961/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään enää kiinnosta mikään mikä ei liity itseen. 

Sunnuntai on ihan hyvä päivä tehdä remonttia, öisin voi kuunnella musiikkia lujalla, matot tampataan juhlapyhien aamuina ja rapussa huudetaan. Jos reissusta kotiudutaan keskellä yötä, lapset voi päästää sisäpihalle melskaamaan siksi aikaa kun vanhemmat purkavat autosta laukkuja. Ym. 

t. kolmekymppinen, joka vihaa kerrostaloasumista nykyaikana

Ovatko kolmekymppiset tosiaan noin vanhanaikaisia että sunnuntaina ja juhlapyhinä pitäisi olla hipihiljaa? Minä pyrin ottamaan muut huomioon, mutta kun en kuulu kirkkoon niin nuo mainitsemasi ovat minulle ihan tavallisia päiviä. Ei eroa onko sunnuntai vai maanantai. Pitäisikö minun oikeasti ottaa huomioon uskonnolliset asiat? Otatko sinä huomioon muiden uskontojen juhlapyhät?

Meillä ainakin sunnuntaisin ja pyhinä on remontointi kielletty. Kyse ei ole uskosta/uskonnosta vaan siitä, että joskus on oltava hiljaa. Radiossakin ennen pyydettiin radiota soittamaan hiljaa ja ottamaan uomioon naapurit, jotka tarvitsevat rauhaa "työn, levon tai sairauden tähden". Kirkkoon kuulumisella ei ole asumisasioissa mitään tekemistä. Jos olet kerrostaloon muuttanut, niin et voi käyttäytyä aina niin kuin haluat. Et voi.

Reijo Lehmus

Vierailija
962/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Espoosta. Asuin lapsena 30-vuotiaaksi isin asunnossa omakotitalossa. Siinä oli yksi kerros ja. Sitten muutin isin kakkosasuntoon Helsinkiin. Se olikin hurjasti kerrostalossa. Liikennevalotkin oli siinä aika lähellä. Naapurit ovat aika nipoja: alakerrasta valittavat että muka tömistäisin kantapäitäni kun kävelen ja seinä naapuri valittaa, että kun minulla on seitsemän koiraa, että he muka haukkuisivat ja ulvoisivat päivät pitkät, kun olen työpaikallani DNA-liikkeessä. Eivät varmasti ulvo kun olen poissa, en ole koskaan kuullut. Toki silloin kun olen kotona, mutten ole koskaan muulloin kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa naulaillaan just nyt. Talossa asui yksi barabi perhe 2 v. sitten. Nyt puolet asukkaista sompuloita, barabeja yms. Suomilaiset vähemmistöö. On tää ihanan rikasta elämää suomalaisella köyhällä, I laaaav this so much.

Vielä ku saat siihen jonkun romaniperheen ja sen myötä koko romanien suvun naapureiksi, niin avot.

Tai sitten jonkun huumeporukan, mikä elelee vain yöaikaan, murtautuu varastokomeroihin ja putsaa asuntoja, sun mukaanlukien, niin sitten se elämä tulee olee vielä "rikkaampaa".

Vierailija
964/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näihin pahviseinäasuntoihin voida tehdä äänieristysparannuksia? Seinien päällehän voidaan laittaa lisää ääntä vaimentavaa materiaalia, toki se hieman pienentää asunnon pinta-alaa mutta veikkaan että hyöty voittaa haitan. Ja lattioille samanlainen käsittely. No ei, tulisi varmaan liian kalliiksi, annetaan porukan vaan kitua äänihaittakopeissaan.

No kuule ei voi tehdä jos väliseinät on puukehikkojen päälle viskottua kananpaskaa kuten esimerkiksi lähes koko Töölössä. Näissä "kivi"taloissa kiveä ovat lähinnä ulkoseinät. Ne ovat rapattuja puutaloja

Vierailija
965/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa naulaillaan just nyt. Talossa asui yksi barabi perhe 2 v. sitten. Nyt puolet asukkaista sompuloita, barabeja yms. Suomilaiset vähemmistöö. On tää ihanan rikasta elämää suomalaisella köyhällä, I laaaav this so much.

Vielä ku saat siihen jonkun romaniperheen ja sen myötä koko romanien suvun naapureiksi, niin avot.

Tai sitten jonkun huumeporukan, mikä elelee vain yöaikaan, murtautuu varastokomeroihin ja putsaa asuntoja, sun mukaanlukien, niin sitten se elämä tulee olee vielä "rikkaampaa".

Maajussi ammu ittes.

Vierailija
966/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että olet rasisti, ei ole naapureiden vika.

Vierailija
967/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain yhtenä päivänä hepulin aamukasilta - herättyäni taas kerran naapurin erittäin, ERITTÄIN! veemäisen muorin puolelta kuulovaan huutoon. On se merkillistä miksi pitää huutaa kotihoidon kanssa kuin hullu. Ja muuta. Muilta ei kyllä saisi kuulua edes hengitystä.

No, meikä alkoi hampaat irvessä tyylillä valehtelematta kellon ympäri on ja off kestäneen imurointimaratonin joka aloitettiin moottoroidulla matontamppaussuulakkeella ja sen erittäin perusteellisella käytöllä. Laitoin sisemmän ulko-ovenkin vielä auki. Siten kun naapurin ovi aukeni juuri ollessani eteisen roskaisen ja hiekkaisen käytävämaton kimpussa, hieman extraponnistusta ja hullun teeskentelyä itsekseni puhuen ja hahatellen ja ... tampaten mattoa. VROOOM VROOOOMMMM!

Nyt sieltä ei ole kuulunut yhtään huutoa eikä ovien läimimistä eikä ovikellolla ole seisottu. Mikähän lienee. Huomasiko joku miten oikeasti meinaan siis niinku KUULUU sitten kun ...

Vierailija
968/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt itse elää niin, etten aiheuta häiriötä... Joskin nuorena tuli luukutettua musiikkia. Nykyään ei tulisi mieleenkään metelöidä, vaan rapussa saa puhua normaalilla keskusteluäänellä, hiljaa ollaan kello 22 jälkeen ja muutenkin melu täytyy pitää normaalilla asteella. Vuorotyössä ollessani se pesukone oli pakko laittaa kello 22 päälle, kun seuraavana aamuna oli taas töihin meno ja paljon pitkää päivää putkeen. Meillä on kuitenkin sen verran hyvä äänieristys uudessa kerrostalossa, ettei liene haitannut ketään.

969/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö näihin pahviseinäasuntoihin voida tehdä äänieristysparannuksia? Seinien päällehän voidaan laittaa lisää ääntä vaimentavaa materiaalia, toki se hieman pienentää asunnon pinta-alaa mutta veikkaan että hyöty voittaa haitan. Ja lattioille samanlainen käsittely. No ei, tulisi varmaan liian kalliiksi, annetaan porukan vaan kitua äänihaittakopeissaan.

Meillä on yhden naapurin vuoksi rakennettu äänieristetty huone ja voin kertoa , se on erittäin kallista rakentaa.

Minulla on takuuvarmasti meidän talon kallein huone.

Välittömästi kun joku kertoo minulle kerrostalon, jossa on hyvä äänieristys ja tilavat makkarit ( niinkuin vielä 70 luvun lähiö kerrostaloissa oli), niin muutan sinne !

Vierailija
970/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on semmosiakin naapureita, jotka meinaavat sen hiljaisuusajan klo 22-07 tarkoittavan sitä, että koko talossa on ympäri vuorokauden oltava täydellinen haudanhiljaisuus. Eivät siedä sitten pienintäkään elämisen ääntä. Vähän kun jostain naapurista kuuluu yksikin pieni ääni, niin jo alkaa heippalapun kynäily. Ihan pelkkää terrorisointia ja kiusantekoa. En tiedä, mikä niitä omien järjestyssääntöjen keksijöitä oikein vaivaa? Pimeitä ihmisiä, joiden pitäisi jossakin korvessa. Sielläkin alkaisi pian jupinat jostain häiritsevästä linnunlaulusta. Kun mikään ei kelpaa. 😆

Vierailija
971/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on semmosiakin naapureita, jotka meinaavat sen hiljaisuusajan klo 22-07 tarkoittavan sitä, että koko talossa on ympäri vuorokauden oltava täydellinen haudanhiljaisuus. Eivät siedä sitten pienintäkään elämisen ääntä. Vähän kun jostain naapurista kuuluu yksikin pieni ääni, niin jo alkaa heippalapun kynäily. Ihan pelkkää terrorisointia ja kiusantekoa. En tiedä, mikä niitä omien järjestyssääntöjen keksijöitä oikein vaivaa? Pimeitä ihmisiä, joiden pitäisi jossakin korvessa. Sielläkin alkaisi pian jupinat jostain häiritsevästä linnunlaulusta. Kun mikään ei kelpaa. 😆

Minä annoin naapurilleni heippa-lapun, kun juhlivat kahdestaan kaverinsa kanssa aamukahteen. Varmaan ajattelivat, että koska heitä on "vain" kaksi, niin ei heistä voi valitusta tehdä, mutta kaksi parikymppistä todella kovaan ääneen kälättävää ja kikattavaa akkaa pitää ihan älytöntä meteliä mikä todellakin häiritsee muita keskellä yötä.

Tämän akan mielestä minun pitäisi muuttaa maalle, kun en kestä "normaaleja elämisen ääniä".

Eli on olemassa idiootteja, jotka ei ymmärrä mitä kaikkea kerrostalossa voi yöaikaan tai yleensä muutenkin touhuta. Ne sellaiset voisi muuttaa maalle meuhkaamaan.

Vierailija
972/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen sellainen että ei mielellään mitään ääniä 22 ja 07 välillä, jotkut nimittäin paiskivat ovia, tömistelevät kuuntelevat radiota tai televisiota kuunnellaan lujaa jne

Vierailija
973/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä annoin naapurilleni heippa-lapun, kun juhlivat kahdestaan kaverinsa kanssa aamukahteen. Varmaan ajattelivat, että koska heitä on "vain" kaksi, niin ei heistä voi valitusta tehdä, mutta kaksi parikymppistä todella kovaan ääneen kälättävää ja kikattavaa akkaa pitää ihan älytöntä meteliä mikä todellakin häiritsee muita keskellä yötä.

Tämän akan mielestä minun pitäisi muuttaa maalle, kun en kestä "normaaleja elämisen ääniä".

Eli on olemassa idiootteja, jotka ei ymmärrä mitä kaikkea kerrostalossa voi yöaikaan tai yleensä muutenkin touhuta. Ne sellaiset voisi muuttaa maalle meuhkaamaan.

No ne parikymppiset bilehileet nyt eivät elämästä paljoa vielä ymmärrä. Se menee kyllä yli, että kerrostalossa juhlitaan ja metelöidään yöaikaan. Se on ihan sama, montako siellä meluaa, kun sitä häiriötä syntyy. Jo yksikin voi saada häiriön aikaan.

Vierailija
974/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jo virolaista huumehullua (kuollutkin jo muutama), tukiasuntoja erinäisistä ongelmista kärsiville, man net vielä puuttuu. Naapurustossa on kyllä muun muassa koirakauppaan erikoistunut haarake. ”Olen suomalainen” laulan tähän kohtaan.

Vierailija
975/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että olet rasisti, ei ole naapureiden vika.

Ni se on kuule just ja vain ja ainoastaan niuden vika, että minusta on tullut rassissti. Ja vankasti onkin. Tätä perseilyä ei katso kukaan tulematta räsistiksi.

t. entinen kukkishattu

Vierailija
976/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pieru kuuluuluu naapuriasuntoon on asunnon äänieristyksessä jotakin vikaa ei ihmisen elämisessä.

Vika on siinä, että nykyrakentamisessa SÄÄSTETÄÄN.

Vierailija
977/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pieru kuuluuluu naapuriasuntoon on asunnon äänieristyksessä jotakin vikaa ei ihmisen elämisessä.

Vika on siinä, että nykyrakentamisessa SÄÄSTETÄÄN.

Siinä se ongelmien pääsyy just on, kun rakentamisessa säästetään liikaa ja sitten ei ole riittävää äänieristystä. Eihän ne seinät ole kuin näköesteitä. Kaikki äänet kuuluvat.

Vierailija
978/7839 |
02.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liiallista meteliä turhan usein, menen oven taakse selvittää mikä on ongelma. Jos siitä ei apua, otan käyttöön brutaalimmat keinot. Haluan nukkua yöni, hermoni ovat paskat muutenkin. Yleensä ottaen voin sanoa, että ihmiset ei usko ystävällistä puhetta. Perheriitajutut, jossa lapsia, kuuluu viranomaisille.

Vierailija
979/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla siivoushullua naapuria? Minun yläkerran naapurini on raivohullu siivoaja. Imuroi n. 3 kertaa viikossa ja joka kerta hullun raivolla. Hankaa siis ihan voimalla niin, että korvia särkevä rahina vaan kuuluu ja myös hakkaa (!) imurin suulaketta lattiaa vasten. Imuroi pientä yksiötä 1-1,5h. Voin vaan kuvitella kuinka naarmuilla se laminaatti on sen hullun jäljiltä.

Harrastaa myös raivohullua tiskaamista. En ole ikinä aiemmin kuullut kenenkään tiskausta, mutta tuo akka osaa tehdä senkin niin, että koko talo jylisee. Kolistelee siis todella kovaäänisesti tiskejä siihen altaaseen, niin kovaa, että ihmettelen, jos astiat pysyy ehjänä. Tämäkin jumalattoman kovaääninen operaatio kestää aivan liian kauan ja monta kertaa viikossa. Miten yksi ihminen edes saa niin paljon tiskiä aikaan?

Jotkut ihmiset vaan on kovaäänisiä kaikessa tekemisessään ja valitettavasti minä olen saanut naapurikseni sellaisen. No, johan tässä sai lähes 10v elää hiljaisessa taloyhtiössä, kunnes tuo tuli sotkemaan kaiken. Heittää kengät lattialle kotiin tullessaan, aikaisin herätessään paiskoo tuolin jalkoja laminaattia vasten niin, että herätään molemmat (töihin tarvitsisi herätä vasta tuntia myöhemmin, kuin naapuri herättää), paiskoo ovia, raahaa jotain ruumisarkkua päivittäin jnejne. Meillä ei siis enää ole hetken hiljaisuutta silloin, kun tuo naapuri helvetistä on kotona. Se ei vaan osaa olla hiljaa tai hetkeäkään paikallaan. Kai tässä joutuu muuttamaan, ettei pää hajoa jatkuvaan taustameluun eli kolisteluun ja rymistelyyn.

Vierailija
980/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla siivoushullua naapuria? Minun yläkerran naapurini on raivohullu siivoaja. Imuroi n. 3 kertaa viikossa ja joka kerta hullun raivolla. Hankaa siis ihan voimalla niin, että korvia särkevä rahina vaan kuuluu ja myös hakkaa (!) imurin suulaketta lattiaa vasten. Imuroi pientä yksiötä 1-1,5h. Voin vaan kuvitella kuinka naarmuilla se laminaatti on sen hullun jäljiltä.

Harrastaa myös raivohullua tiskaamista. En ole ikinä aiemmin kuullut kenenkään tiskausta, mutta tuo akka osaa tehdä senkin niin, että koko talo jylisee. Kolistelee siis todella kovaäänisesti tiskejä siihen altaaseen, niin kovaa, että ihmettelen, jos astiat pysyy ehjänä. Tämäkin jumalattoman kovaääninen operaatio kestää aivan liian kauan ja monta kertaa viikossa. Miten yksi ihminen edes saa niin paljon tiskiä aikaan?

Jotkut ihmiset vaan on kovaäänisiä kaikessa tekemisessään ja valitettavasti minä olen saanut naapurikseni sellaisen. No, johan tässä sai lähes 10v elää hiljaisessa taloyhtiössä, kunnes tuo tuli sotkemaan kaiken. Heittää kengät lattialle kotiin tullessaan, aikaisin herätessään paiskoo tuolin jalkoja laminaattia vasten niin, että herätään molemmat (töihin tarvitsisi herätä vasta tuntia myöhemmin, kuin naapuri herättää), paiskoo ovia, raahaa jotain ruumisarkkua päivittäin jnejne. Meillä ei siis enää ole hetken hiljaisuutta silloin, kun tuo naapuri helvetistä on kotona. Se ei vaan osaa olla hiljaa tai hetkeäkään paikallaan. Kai tässä joutuu muuttamaan, ettei pää hajoa jatkuvaan taustameluun eli kolisteluun ja rymistelyyn.

Meidän taloyhtiössä yläkerrassa on tällainen lihava eläkeläsinainen joka on kuin elefantti, tekee kaiken niin kova äänisesti. Hän ei pysähdy KOSKAAN, 3 asti yöllä touhuille. Tämä on sitten väitään joka toinen päivä. Mä en ymmärrä miten jollain voi olla noin paljon tekemistä kotona?!!

Itselläni on koti niin siisti ettei tarvi kun 2 krt kuukaudessa hieman siivoo lattiat.