Sivut

Kommentit (990)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko Suomessa aina ja edelleen rakennettu huonolaatuisia kerrostaloja?

Itse asun 70-luvun kerrostalossa, eikä täällä kuulu kuin hissin äänet ja naapurin pyykkikone linkousvaiheessa, mutta sitä varten pitää olla itsekin omassa vessassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis kyllähän normaalisti kuuluu saada elää kerrostalossakin, eihän siitä mitään tule jos normaaleita asioita kuten imurointia ei pysty hoitamaan päiväsaikaan ilman että joku suuttuu.

Taloyhtiön järjestyssäännöissä on yleensä yksiselitteisesti kerrottu asiat mitä saa ja mitä ei saa tehdä, lukekaa ne läpi ennen kuin muutatte taloon. Yleensä sunnuntaisin remontointi on kielletty siitä syystä, että jos yhtä huoneistoa remontoidaan lattiasta kattoon niin naapureilla on edes yksi rakenneäänivapaa päivä viikossa. Silloin voi kuitenkin maalata ja vastaavaa kunhan ei kolistele. Turhia rakenneääniä tulee välttää myös päiväsaikaan, eli ei kolistella mitään huvin vuoksi. Vahingoista kenenkään on turha suuttua.

Veden laskemista yöaikaan ei yleensä ole kielletty järjestyssäännöissä, joten vessan voi vetää ja pestä kädet normaalisti. Hupisuihkuttelu voisi kuitenkin jäädä aamuun, mutta jos tulee myöhään kotiin näkyvästi likaisena, niin voi kyllä käydä suihkussa ettei sotke sänkyä.

Käsittääkseni kukaan kommentoija ei myöhäisen illan suihkuista valita, eikä vessanvedosta öisin.
Juttu on vain ihmiset, jotka eivät t a j u a asuvansa kerros- tai rivitalossa. Rivitalon seinänaapurin norsunaskellus on niin voimakasta, että lukiessani sängyllä sanomalehteä sivut alkoivat tärähdellä askelten tahtiin. Hornetin äänivallin pamaukset ovat inhimillisiä verrattuna johonkin ääniin, joidenka synnystä en tiedä. Pamauksia on joka päivä useita. Omat vaatekomerot reagoivat seinän jysäykseen. Tuli mieleen Asterixin taistelut, jossa hyökätään puupöllin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Asun 1950-luvun kerrostalossa, jossa elämisen äänet kuuluvat, varsinkin jos ei yhtään yritä hillitä. Juuri lopetti alakerran 30-kymppinen naisihminen panosessionsa erittäin kovaäänisen, karjuvan poikaystävänsä kanssa ja kuulin - valitettavasti kaikki vaiheet, kun joudun omassa makuuhuonettani käyttämään työpisteenä.

Näin päiväsaikaan ulkomaalaisen poikkiksen karjunta h-hetkenä vielä juuri ja juuri menee mutta yöllä, kun talossa on muuten hiljaista, olen herännyt siihen puoliunessa, että luulen omassa sängyssäni harrastettavan sukupuolielämää, kun äänet kuuluvat hirveällä volyymilla. Session jälkeen lähdetään sitten keskellä yötä kolistellen parvekkeelle röökille ja rupattelemaan ollenkaan ajattelematta mahdollista häiriötä. Korvatulpista ei apua.

Kaiken huippu on, että alakerran nainen ennen poikaystävän löytymistä valitti minulle mm. että kuulee, kun asunnossani imuroin (päiväsaikaan) ja myöskään ei tykännyt, kun normiaikaan heräsin työviikolla klo 06:45 valmistautumaan työpäivään, koska hän haluaa nukkua pitempään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mielestäni joskus 80-luvulla se hyssyttely meni jo liiallisuuksiin, mutta kyllä vähän kohottelin kulmakarvojani kun naapuri porasi seinää joskus 11 aikaan illalla. 

Alakerran naapuri kommentoi meille että meidän kissojen juoksuäänet kuuluu hänelle. Itse tuurijuoppona luukuttaa suomipoppia repeatilla, mölyää ryyppyremminsä kanssa ja kaatuilee niin että kolina vaan kuuluu. Vielä alemmas siis, meille yläkertaan ei onneksi kuulu.  

Meidän yläpuolella juoksee myös yksi/kaksi kissaa :D ihana ääni eikä haittaa edes aamuyöllä.
Johtunee siitä että olen allerginen ja harmittaa kun en voi omaa ottaa niin voinpahan sitten edes kuunnella niiden juoksu hepuleita :)

Vierailija

Osittain tähän on kyllä syynä pahvitalojen rakentaminen. Ei rakenneta enää eristeitä, niin äänten kantautuminen on sitten sen mukaista.

Vierailija

Meidän kerrostalon pihalle kasasivat kiljukaulakakarat kaks telttaa. En käsitä, miksi pitää mennä keskellä kaupunkia telttailemaan kerrostalon pihalle sunnuntai-iltana. Oletan, että syy on se, ettei vanhemmat jaksa kuunnella tyttöjen yökyläilykikatuksia, mutta nyt tästä kärsii koko talo (ja naapuritalo myös, koska sisäpihalla kaikki äänet kaikuu jumalattomasti). Varmaan pitkin yötä juoksevat rapussa huutaen, kun vessaan pitää päästä tms. Idiotismi vanhemmilla huipussaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on pari kerrosta ylempänä joku kantapääkävelijä, joka syystä tai toisesta aktivoituu tietysti hiljaisuuden jälkeen. Ja se kävely ei ole normaalia, vaan kuulostaa tosi omituiselta: hän ikään kuin ensin kävelee, sitten yhtäkkiä pyrähtää juoksuun. Välillä kuuluu vain neljäkin nopeaa juoksuaskelta. Ja sitten välillä kuuluu vain yksi iso tömähdys, vähän kuin tyyppi hyppäisi tuolilta kantapäät edellä lattialle.

Kuulostaa lapsen leikkimiseltä, mutta töminä on niin kovaa että tuntuu aikuisen aiheuttamalta. Ja miksi lapsi riehuisi ympäri kämppää kahdenkin jälkeen yöllä... Huomautusta on hankala tehdä, koska emme ole täysin varmoja kämpästä.

Yläpuolen naapurini oli ihan samanlainen tömisyttelijä ja pyrähtelijä. Nuori likka kyseessä, en tiedä oliko vielä alaikäinen vai jo 18 vuotta täyttänyt. Tykkäsi vielä valvoa öisin, joten töminää ja pauketta riitti tuntikaupalla lähes joka yö. Tyttö muutti äskettäin pois, luojan kiitos, nyt vaan pidän peukkuja ja varpaita pystyssä ettei seuraava asukas ole samanlainen elefanttimarssija. Seuraavaksi muutan vain ja ainoastaan talon ylimpään kerrokseen...

Aiempi kommentoija tässä taas: tuo ylimmässä kerroksessa asuminen ei aina valitettavasti auta - tai riippuu tietenkin äänieristyksen laadusta ja talon rakenteista muutenkin. Itse olin muutama vuosi sitten riemuissani, kun pääsin muuttamaan erään talon ylimpään kerrokseen, olin varma, että nyt ei kuulu naapurien töminät sun muut. Mutta vielä mitä: alakerran asunnosta kuului aivan kaikki äänet ilmanvaihtokanavan kautta! Kyseessä vielä uudehko talo. Uskomatonta, että nykyisinkin voidaan rakentaa niin typerästi.

Minä muutin ylimpään kerrokseen uuteen taloon, jossa on huoneistokohtainen ilmanvaihto. Väliseinät ovat betonia ja lämpöpattereita ei ole koska lattialämmitys. Mitään huutoa ei koskaan kuulu, töminääkin hyvin vähän. Mutta jonkun kaiuttimien bassoäänet kuuluvat joskus myöhään illalla, ja sekin vaikuttaa näin herkkäunisena siihen milloin voi mennä nukkumaan. Lisäksi silloin tällöin kuuluu erittäin matala, lyhytkestoinen jyrähdys. Äänieristys on siis hyvä, mutta sen lisäksi tarvitaan vielä hyvät naapurit.

Vierailija

Meillä on yläkerrassa lähäri jolla on mielihyvänä polkea muutama kerta oikein lujaa lattiaan ennekuin poistuu töihin ja kun tulee yöllä takaisin n klo 2-3. Herättää joka yö. Hän siis oikein hakkaa kantapäillään lattiaa muutaman kerran ja koska asiasta ollaan huomautettu useasti hän tekee sen tahallaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onneksi enää viikko kerrostalossa! Ei ikinä enää koskaan. Omakotitalo ❤

Odotapa kun alkaa vääntö naapureiden kanssa...
Se nimittäin alkaa.
Kohta oikeudessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on yläkerrassa lähäri jolla on mielihyvänä polkea muutama kerta oikein lujaa lattiaan ennekuin poistuu töihin ja kun tulee yöllä takaisin n klo 2-3. Herättää joka yö. Hän siis oikein hakkaa kantapäillään lattiaa muutaman kerran ja koska asiasta ollaan huomautettu useasti hän tekee sen tahallaan.

Huomauttakaa vielä: sekoaa pian.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No huh huh, onpa typerää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minut kasvatettiin samoin ja ehkä se on syy miksi itse kiinnitti toisten metelöintiin enemmän huomiota niin että ärsytti. Muutin puoli vuotta sitten kerrostalosta omakotitaloon ja lähin naapuri on kilometrin päässä. Se on hassua miten vieläkin välillä kuiskii ja ajattelee että en voi imuroida keskellä yötä (vuorotyössä) pestä pyykkiä tai käyttää aamuisin tehosekoitinta kun koitan edelleen ottaa naapurit huomioon :D

Asuin lapsuuteni ok-talossa: ei meillä kukaan silti keksinyt alkaa öisin siivoamaan, tekemään ruokaa,...
Suomessa yö on nukkuma-aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni joskus 80-luvulla se hyssyttely meni jo liiallisuuksiin, mutta kyllä vähän kohottelin kulmakarvojani kun naapuri porasi seinää joskus 11 aikaan illalla. 

Alakerran naapuri kommentoi meille että meidän kissojen juoksuäänet kuuluu hänelle. Itse tuurijuoppona luukuttaa suomipoppia repeatilla, mölyää ryyppyremminsä kanssa ja kaatuilee niin että kolina vaan kuuluu. Vielä alemmas siis, meille yläkertaan ei onneksi kuulu.  

Meidän yläpuolella juoksee myös yksi/kaksi kissaa :D ihana ääni eikä haittaa edes aamuyöllä.
Johtunee siitä että olen allerginen ja harmittaa kun en voi omaa ottaa niin voinpahan sitten edes kuunnella niiden juoksu hepuleita :)

Meillä kaksi pullukanpuoleista kissaa, jotka järjestävät hippaleikin joko yksin tai kaksin usein aamuyöstä. Olen ajatellut että varmasti jytisee alakerran naapuriin ja olen siitä tosi pahoillani... Vanhoja kissoja joista toinen varsinkaan ei jaksa usein riemastua liikkumaan, mutta ilmeisesti on välttämätön vetää tuo lenkki silloin kun ihmiset nukkuvat vielä. Toinen raikulimpi kissa hyppää hipan aikana joskus hyllyltä lattiaan ja siitä lähtee tajuton jysäys. Matot eivät hirveästi tuota kopsetta hiljennä, mutta onneksi nämä hippaleikit harvemmin kestävät yli viittä minuuttia kerrallaan. Olen koettanut niitä hyssytellä mutta eipä tunnu kiinnostavan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset kärsii jostain häiriöstä, en tiedä nimeä, missä on pakko tehdä jotain asiaa tyyliin kolme kertaa rutiininomaisesti aina esim. Sammuttaa valot tai mainitsemasi kopistelu, tai jos jää tekemättä niin uskoo että kuolee. Ikävä sekä teidän että henkilön itsensä kannalta jos tämä kyseessä

Vierailija

Ei eikä missään muuallakaan. Okt-alueella jolla asun osa vanhemmista tuuppaa lapset pihalle aamulla, siellä ne sitten luuhaavat ja rääkyvät lähes auringonlaskuun saakka. Osa ei taida päivän aikana edes ruokaa saada kun tulevat grillituoksujen perässä naapurien pihoille norkoilemaan. Ja taas syntyi uusi lapsi yhteen tällaiseen perheeseen muiden tulevaisuudessa kaitsettavaksi. Raivostuttavaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi enää viikko kerrostalossa! Ei ikinä enää koskaan. Omakotitalo ❤

Odotapa kun alkaa vääntö naapureiden kanssa...
Se nimittäin alkaa.
Kohta oikeudessa.

Mistä muka?

Eri, yhteensä 25 vuotta eri ok-taloissa ilman naapuririitoja asunut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali asumisesta toisinaan tulee ääniä. Ääniä mitä ei tarkoittanut tapahtuvaksi. Kirja putoo lattialle, imuroidessa paukattaa patteria, vaatenaulakko rysähtää alas. Eli tahattomia kovempia ääniä sattuu kaikille. 

Ei tietenkää saa huudattaa musaa volyymit kaakossa läpi yön. Pitää soittaa sillä volyymillä ettei kuulu naapuriin. Mut ei mua haittaa jos naapurilta putoo vaikka kattila ja kuuluu kolahdus. Sit jos hän joka päivä pudottelis kattiloita se olis ärsyttävää. tai jos joku käy suihkussa keskellä yötä mut jos joka yö laulais vielä ooppera aariat ja löträis vedellä koko yön että läiske vaan mun asuntoon kuuluisia niin sekin ois rasittavaa. Mut normi suihku ei haittaa mua. Jos mä nukun en mä edes kuule jos naapurilla oliskin suihkupäällä. Voi olla että talossa on hyvät äänieristeet kun on aika uus talo. 

Yläkerran naapuri tiputtelee joka päivä ja vähän väliä jotain kahvakuulia lattialle. Siis todellakin, se tiputtelu on jatkuvaa. Töiden jälkeen ilmeisesti tiputtaa korkokengät aina lattialle, siis heittää ne. Kunhan on ensin jokusen tovin ravannut kämppää ympäri korkkarit jalassa. Siitä kuuluu muuten alakertaan jumalaton ääni laminaattilattialla.

Olen miettinyt onkohan sillä se hemmetin hulavanne? Se vois selittää miksi se koliseva ääni jää ihan kuin "pyörimään". Sitten kuuluu uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.. Voin sanoa, että ku tätä on kuunnellut usean kuukauden ajan eikä ole saanut edes YHTÄ päivää ilman sitä jatkuvaa kolistelua, niin alkaa olla hermot aika tiukilla. Sellanen jatkuva häiritsevä ääni alkaa todella käydä mielenterveydelle. Katson tv:tä bluetooth-kuulokkeiden kanssa, mutta eihän sen niin pitäisi mennä, että joku joutuu elämään omassa kodissaan kuulokkeet päässä, kun naapuri on niin idiootti, että jatkuvasti tuottaa jotain kolinaa. Laminaattilattialla kun raahaa huonekaluja, tiputtelee esineitä JATKUVASTI, kolistelee tuolin jalkoja jnejne, niin se ääni kuuluu alakertaan kuin jonkin kaiuttimen kautta. Sata kertaa kovempana, kuin kuuluu siellä itse asunnossa.

Vierailija

Mulle riitti kyllä alakerran juoksut ja kolinat...
Alakerrassa juostaan niin kovaa että se meteli kuuluu ylös kerrostalossa!!
Kakaralla kengät jalassa ettei vaan kaadu kun juoksee laminaatilla joka hemmetin päivä aamulla ja illalla keskiyöhön...meikä hankkii koripallon ja kun kakaran pitäis alkaa nukkua niin tasan alan pomputtaa sitä makkarissa ja aamulla heti kanssa.
Muutenkin ihme rytmi noilla intialaisilla, ihan pienet lapset valotetaan että nukkuvat sitten aamulla!

Eikukaanenäävälitä

Eilen yläpuolella joku päätti tehdä remonttia, voi sitä poraamista ja hakkaamista, ja naapureille ei luonnollisesti ilmoiteta mitään... Ja vielä 10 jälkeen illalla koira haukkui ja naapuri hakkasi kantapäillä lattiaa... Ihanaa herätä klo 5...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle riitti kyllä alakerran juoksut ja kolinat...
Alakerrassa juostaan niin kovaa että se meteli kuuluu ylös kerrostalossa!!
Kakaralla kengät jalassa ettei vaan kaadu kun juoksee laminaatilla joka hemmetin päivä aamulla ja illalla keskiyöhön...meikä hankkii koripallon ja kun kakaran pitäis alkaa nukkua niin tasan alan pomputtaa sitä makkarissa ja aamulla heti kanssa.
Muutenkin ihme rytmi noilla intialaisilla, ihan pienet lapset valotetaan että nukkuvat sitten aamulla!

Taas se alkoi, viimeiset kovat juoksu kolinat yöllä 24.00
jälkeen ja nyt kakara nousi puol 10 ja heti sama meteli,mä melkeen toivon että kaatuisi ja löis päänsä!!

Muutenkin tuon perheen kanssa ottanut yhteen kun polttivat avotulta parvekkeella kera sytytysnesteiden sanoin että parvekkeella vain sähkägrilli sallittua,hirvee katku tuli sisään vaikka kaikki kiinni,joo huus heti huoraks...minua välittömästi..siinä se anti mitä noilta voi odottaa ja pitäis olla niin suopea!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat