Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
921/7839 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni joskus 80-luvulla se hyssyttely meni jo liiallisuuksiin, mutta kyllä vähän kohottelin kulmakarvojani kun naapuri porasi seinää joskus 11 aikaan illalla. 

Alakerran naapuri kommentoi meille että meidän kissojen juoksuäänet kuuluu hänelle. Itse tuurijuoppona luukuttaa suomipoppia repeatilla, mölyää ryyppyremminsä kanssa ja kaatuilee niin että kolina vaan kuuluu. Vielä alemmas siis, meille yläkertaan ei onneksi kuulu.  

Meidän yläpuolella juoksee myös yksi/kaksi kissaa :D ihana ääni eikä haittaa edes aamuyöllä.

Johtunee siitä että olen allerginen ja harmittaa kun en voi omaa ottaa niin voinpahan sitten edes kuunnella niiden juoksu hepuleita :)

Meillä kaksi pullukanpuoleista kissaa, jotka järjestävät hippaleikin joko yksin tai kaksin usein aamuyöstä. Olen ajatellut että varmasti jytisee alakerran naapuriin ja olen siitä tosi pahoillani... Vanhoja kissoja joista toinen varsinkaan ei jaksa usein riemastua liikkumaan, mutta ilmeisesti on välttämätön vetää tuo lenkki silloin kun ihmiset nukkuvat vielä. Toinen raikulimpi kissa hyppää hipan aikana joskus hyllyltä lattiaan ja siitä lähtee tajuton jysäys. Matot eivät hirveästi tuota kopsetta hiljennä, mutta onneksi nämä hippaleikit harvemmin kestävät yli viittä minuuttia kerrallaan. Olen koettanut niitä hyssytellä mutta eipä tunnu kiinnostavan.

Vierailija
922/7839 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yläkerrassa lähäri jolla on mielihyvänä polkea muutama kerta oikein lujaa lattiaan ennekuin poistuu töihin ja kun tulee yöllä takaisin n klo 2-3. Herättää joka yö. Hän siis oikein hakkaa kantapäillään lattiaa muutaman kerran ja koska asiasta ollaan huomautettu useasti hän tekee sen tahallaan.

Jotkut ihmiset kärsii jostain häiriöstä, en tiedä nimeä, missä on pakko tehdä jotain asiaa tyyliin kolme kertaa rutiininomaisesti aina esim. Sammuttaa valot tai mainitsemasi kopistelu, tai jos jää tekemättä niin uskoo että kuolee. Ikävä sekä teidän että henkilön itsensä kannalta jos tämä kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/7839 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eikä missään muuallakaan. Okt-alueella jolla asun osa vanhemmista tuuppaa lapset pihalle aamulla, siellä ne sitten luuhaavat ja rääkyvät lähes auringonlaskuun saakka. Osa ei taida päivän aikana edes ruokaa saada kun tulevat grillituoksujen perässä naapurien pihoille norkoilemaan. Ja taas syntyi uusi lapsi yhteen tällaiseen perheeseen muiden tulevaisuudessa kaitsettavaksi. Raivostuttavaa.

Vierailija
924/7839 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi enää viikko kerrostalossa! Ei ikinä enää koskaan. Omakotitalo ❤

Odotapa kun alkaa vääntö naapureiden kanssa...

Se nimittäin alkaa.

Kohta oikeudessa.

Mistä muka?

Eri, yhteensä 25 vuotta eri ok-taloissa ilman naapuririitoja asunut

Vierailija
925/7839 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali asumisesta toisinaan tulee ääniä. Ääniä mitä ei tarkoittanut tapahtuvaksi. Kirja putoo lattialle, imuroidessa paukattaa patteria, vaatenaulakko rysähtää alas. Eli tahattomia kovempia ääniä sattuu kaikille. 

Ei tietenkää saa huudattaa musaa volyymit kaakossa läpi yön. Pitää soittaa sillä volyymillä ettei kuulu naapuriin. Mut ei mua haittaa jos naapurilta putoo vaikka kattila ja kuuluu kolahdus. Sit jos hän joka päivä pudottelis kattiloita se olis ärsyttävää. tai jos joku käy suihkussa keskellä yötä mut jos joka yö laulais vielä ooppera aariat ja löträis vedellä koko yön että läiske vaan mun asuntoon kuuluisia niin sekin ois rasittavaa. Mut normi suihku ei haittaa mua. Jos mä nukun en mä edes kuule jos naapurilla oliskin suihkupäällä. Voi olla että talossa on hyvät äänieristeet kun on aika uus talo. 

Yläkerran naapuri tiputtelee joka päivä ja vähän väliä jotain kahvakuulia lattialle. Siis todellakin, se tiputtelu on jatkuvaa. Töiden jälkeen ilmeisesti tiputtaa korkokengät aina lattialle, siis heittää ne. Kunhan on ensin jokusen tovin ravannut kämppää ympäri korkkarit jalassa. Siitä kuuluu muuten alakertaan jumalaton ääni laminaattilattialla.

Olen miettinyt onkohan sillä se hemmetin hulavanne? Se vois selittää miksi se koliseva ääni jää ihan kuin "pyörimään". Sitten kuuluu uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.. Voin sanoa, että ku tätä on kuunnellut usean kuukauden ajan eikä ole saanut edes YHTÄ päivää ilman sitä jatkuvaa kolistelua, niin alkaa olla hermot aika tiukilla. Sellanen jatkuva häiritsevä ääni alkaa todella käydä mielenterveydelle. Katson tv:tä bluetooth-kuulokkeiden kanssa, mutta eihän sen niin pitäisi mennä, että joku joutuu elämään omassa kodissaan kuulokkeet päässä, kun naapuri on niin idiootti, että jatkuvasti tuottaa jotain kolinaa. Laminaattilattialla kun raahaa huonekaluja, tiputtelee esineitä JATKUVASTI, kolistelee tuolin jalkoja jnejne, niin se ääni kuuluu alakertaan kuin jonkin kaiuttimen kautta. Sata kertaa kovempana, kuin kuuluu siellä itse asunnossa.

Vierailija
926/7839 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti kyllä alakerran juoksut ja kolinat...

Alakerrassa juostaan niin kovaa että se meteli kuuluu ylös kerrostalossa!!

Kakaralla kengät jalassa ettei vaan kaadu kun juoksee laminaatilla joka hemmetin päivä aamulla ja illalla keskiyöhön...meikä hankkii koripallon ja kun kakaran pitäis alkaa nukkua niin tasan alan pomputtaa sitä makkarissa ja aamulla heti kanssa.

Muutenkin ihme rytmi noilla intialaisilla, ihan pienet lapset valotetaan että nukkuvat sitten aamulla!

Vierailija
927/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yläpuolella joku päätti tehdä remonttia, voi sitä poraamista ja hakkaamista, ja naapureille ei luonnollisesti ilmoiteta mitään... Ja vielä 10 jälkeen illalla koira haukkui ja naapuri hakkasi kantapäillä lattiaa... Ihanaa herätä klo 5...

Vierailija
928/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakaralla kengät jalassa ettei vaan kaadu kun juoksee laminaatilla joka hemmetin päivä aamulla ja illalla keskiyöhön...meikä hankkii koripallon ja kun kakaran pitäis alkaa nukkua niin tasan alan pomputtaa sitä makkarissa ja aamulla heti kanssa.

Muutenkin ihme rytmi noilla intialaisilla, ihan pienet lapset valotetaan että nukkuvat sitten aamulla!

Taas se alkoi, viimeiset kovat juoksu kolinat yöllä 24.00

jälkeen ja nyt kakara nousi puol 10 ja heti sama meteli,mä melkeen toivon että kaatuisi ja löis päänsä!!

Muutenkin tuon perheen kanssa ottanut yhteen kun polttivat avotulta parvekkeella kera sytytysnesteiden sanoin että parvekkeella vain sähkägrilli sallittua,hirvee katku tuli sisään vaikka kaikki kiinni,joo huus heti huoraks...minua välittömästi..siinä se anti mitä noilta voi odottaa ja pitäis olla niin suopea!!

Vierailija
929/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas se alkoi, viimeiset kovat juoksu kolinat yöllä 24.00

jälkeen ja nyt kakara nousi puol 10 ja heti sama meteli,mä melkeen toivon että kaatuisi ja löis päänsä!!

Muutenkin tuon perheen kanssa ottanut yhteen kun polttivat avotulta parvekkeella kera sytytysnesteiden sanoin että parvekkeella vain sähkägrilli sallittua,hirvee katku tuli sisään vaikka kaikki kiinni,joo huus heti huoraks...minua välittömästi..siinä se anti mitä noilta voi odottaa ja pitäis olla niin suopea!!

Ja oon lomalla nyt mutta kuitenkin!!

Vierailija
930/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihana" entinen naapuri soiti isänöitsijälle ja poliiseille kaksoisvauvojeni itkusta. Huuteli myös parvekkeelta että "hei lehmä, hiljennä ne kakarat". Välillä toivoin että mieheni olisi  joku 190 cm bodari eikä 172cm  laiha  silmälasipäinen luikku, ei nimittäin olisi naapuri silloin uskaltanut varmastikaan huudella!

Vierailija
931/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon näitä kerrostalokyttääjiä...muuttakaa johonkin muuhun asuntoratkaisuun jos muiden ihmisten äänet häiritsee kopperossa jossa siis naapurit ylhäällä alhaalla ja joka sivuilla!

Vierailija
932/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun isossa talossa jossa tietyt perheet ei aiheuta mitään häiriöitä. Tietyt joista ei saa mainita elää taas ihan kuin pellossa. Lapset juoksevat pitkin käytäviä ja pihoja vielä klo 00:00 jälkeen ja käytävässä pelataan pallopelejä, heitellään kaikki roskat ympäriinsä ja vanhemmat eivät tajua kieltää vaikka lapset hakkaisivat patteria koko päivän. Pyykkitupavuorot ovat ihan yhtä hell vettiä kun eihän niitä tarvitse noudattaa kun ei muka ymmärretä suo mea. Lapset eivät leiki pihalla vaan tappelevat ja ovat hyvin vihamielisiä suo mea kohtaan. Olen ilmoittanut tästä poliisille ja poliisi otti pihan tarkkailuun

Vierailija
933/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä niin jälkeenjään....🤣

En vaan käsitä..on niin tyhmän näköistä pitää luuri ilmassa ja puhua siihen jonnin joutavia ja vielä liikenteessä..

Vierailija
934/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä niin jälkeenjään....🤣

En vaan käsitä..on niin tyhmän näköistä pitää luuri ilmassa ja puhua siihen jonnin joutavia ja vielä liikenteessä..

Sen verran joo että tämäkin meni väärään ketjuun👍

Vierailija
935/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoon näitä kerrostalokyttääjiä...muuttakaa johonkin muuhun asuntoratkaisuun jos muiden ihmisten äänet häiritsee kopperossa jossa siis naapurit ylhäällä alhaalla ja joka sivuilla!

Joo en mä kyllä mitään kyttäää ihan kuulee loistavasti kun keskellä yötä juostaan ympäri asuntoa kengät jalassa!!

Vierailija
936/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asunto missä asunut 25vuotta vuokralla on ihan vaan vähän muuttunut...

Alhaalla intialaisia molemmissa päädyissä ghaanalaisia ja vieressä turkkilaisia,

35v samassa duunissa jäin työttömäksi ja siinä meni sitten luottotiedotkin vähän vaikee muuttaa kun ei saa edes vit...vakuutusta....

Tervetuloa vaan tänne kuuntelemaan niin ei paljon kannata huudella kyttääjistä!

Niillä ei ole mitään hajua yö hiljaisuudesta valita sitten noista kun tarvii jonkun muunkin mutta eihän noi toisistaan edes valittais,porataan keskellä yötä!!

Vierailija
937/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä tullut mieleen hakata pattereita missään asuessani. Meidän alakerran ihmisiä kuulemma ärsyttää normaali kävely yläkerrassa, ilman kenkiä. Pitäisi varmaan ryömiä, että heillä olisi täysin hiljaista.

No voi kuule, yläkerrassa sattuu asumaan kanta-astuja. Se meteli on ihan sanoin kuvaamatonta, tervetuloa kuuntelemaan jos et usko! Riehuvat kakarat kuuluvat myös selkeästi, etsinkin parhaillaan uutta asuntoa. Ei enää ikinä kerrostaloon! Tuon kämpän pariskunnalla on myös ilmeisesti kännipäissään jahdata toisiaan ja kaatuilla ympäriinsä.

Vierailija
938/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asunto missä asunut 25vuotta vuokralla on ihan vaan vähän muuttunut...

Alhaalla intialaisia molemmissa päädyissä ghaanalaisia ja vieressä turkkilaisia,

35v samassa duunissa jäin työttömäksi ja siinä meni sitten luottotiedotkin vähän vaikee muuttaa kun ei saa edes vit...vakuutusta....

Tervetuloa vaan tänne kuuntelemaan niin ei paljon kannata huudella kyttääjistä!

Niillä ei ole mitään hajua yö hiljaisuudesta valita sitten noista kun tarvii jonkun muunkin mutta eihän noi toisistaan edes valittais,porataan keskellä yötä!!

Kaverilla samanlaisia kokemuksia, yläpuolella ja vieressä asuu arabeja. Aloittavat meluamisen silloin kun alkaa hiljaisuus, kiva mennä väsyneenä töihin ja vuokraajia ei kiinnosta.

Vierailija
939/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun uudessa kerrostalossa. Täällä kuuluu silloin tällöin jyrähdys, joka on ilmeisesti jokin ääniefekti joka tulee bassokaiuttimien kautta. Usein tuota kuuluu vielä 23-24 välissä, joten en voi mennä ajoissa nukkumaan. Nyt lomalla tuota vielä kestää mutta ensi viikolla alkaa työt ja sitten taas väsyttää.  En tiedä mistä se tulee, mutta jos saan selville niin en tyydy vain kohteliaasti pyytämään että lopettaisi. Olen katsellut asuntoilmoituksia mutta ei ole vielä löytynyt sopivaa.

Vierailija
940/7839 |
31.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa vähän enemmän, niin pääsee paremmin näistä lieveilmiöistä eroon... Pari sataa euroa kuussa on sen rauhan arvoista.