Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
981/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritetä taas yläkerran naapuri piti sellaista ääntä et lopetti vasta 24.00,onneksi työaika muuttunut mulla et meen vasta klo 11 töihin, Kostin hakkaamalla kattoa en kestä jos sama homma kuin edellisen asukkaan kanssa jatkuu

Vierailija
982/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asuintalo on rakennettu 50 -luvun lopulla ja kuuluu läpi ihan kaikki, pierut ja yskäsyt ja parhaimmassa tapauksessa jopa puhelimen värinä, myös sillon kun naapurilla on herätys klo 6:30 niin sitten se on myös minun herätys. Parasta kun vielä torkuttaa sitä joku 10 kertaa. Onneksi kohta muutto <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla siivoushullua naapuria? Minun yläkerran naapurini on raivohullu siivoaja. Imuroi n. 3 kertaa viikossa ja joka kerta hullun raivolla. Hankaa siis ihan voimalla niin, että korvia särkevä rahina vaan kuuluu ja myös hakkaa (!) imurin suulaketta lattiaa vasten. Imuroi pientä yksiötä 1-1,5h. Voin vaan kuvitella kuinka naarmuilla se laminaatti on sen hullun jäljiltä.

Harrastaa myös raivohullua tiskaamista. En ole ikinä aiemmin kuullut kenenkään tiskausta, mutta tuo akka osaa tehdä senkin niin, että koko talo jylisee. Kolistelee siis todella kovaäänisesti tiskejä siihen altaaseen, niin kovaa, että ihmettelen, jos astiat pysyy ehjänä. Tämäkin jumalattoman kovaääninen operaatio kestää aivan liian kauan ja monta kertaa viikossa. Miten yksi ihminen edes saa niin paljon tiskiä aikaan?

Jotkut ihmiset vaan on kovaäänisiä kaikessa tekemisessään ja valitettavasti minä olen saanut naapurikseni sellaisen. No, johan tässä sai lähes 10v elää hiljaisessa taloyhtiössä, kunnes tuo tuli sotkemaan kaiken. Heittää kengät lattialle kotiin tullessaan, aikaisin herätessään paiskoo tuolin jalkoja laminaattia vasten niin, että herätään molemmat (töihin tarvitsisi herätä vasta tuntia myöhemmin, kuin naapuri herättää), paiskoo ovia, raahaa jotain ruumisarkkua päivittäin jnejne. Meillä ei siis enää ole hetken hiljaisuutta silloin, kun tuo naapuri helvetistä on kotona. Se ei vaan osaa olla hiljaa tai hetkeäkään paikallaan. Kai tässä joutuu muuttamaan, ettei pää hajoa jatkuvaan taustameluun eli kolisteluun ja rymistelyyn.

Niin tuttua. Täällä oli hiljaista melkein sen kymmenen vuotta, taisimme itse olla pahimmat meluajat kahden lapsen vuoksi. Nyt naapuriin muutti omakotitalosta valtavan iso, yli 100kg yh erityislastensa kanssa. Lasten äänet nyt ei haittaa kun niitä ei tarvi yleensä öisin kuunnella. Mutta kun tämä rouva ei ole tajunnut ettei asu enää omakotitalossa.

Illalla kun hän tulee kotiin myöhään, sen kyllä kuulee. Jo pihalla paiskoo auton ovet sellaisella voimalla, sitten asunnon ovi paiskitaan kiinni. Luonnollisesti pesukone käyntiin kellonajasta välittämättä. Ja sitten vähän siivotaan ja siirrellään huonekaluja ja luoja ties mitä siellä touhutaan, meteliä siitä ainakin lähtee.

Luulin ennen että täällä on hyvät äänieristykset kun mitään ei kuulu, mutta olin väärässä. Oli vain hiljaiset naapurit. Kun hän ravaa ympäri asuntoaan yöllä, sen kuulee ja tuntee koska lattiat tärisee. Ihan pimeetä. Ja luonnollisesti välillä saamme nauttia hänen ja kumppaninsa rakastelusta äänien kera. Mikä sen ihanampaa kuin kuunnella illan päätteeksi kuinka narkkarin näköinen elämänkallu laukeaa huutoa ilmoille päästäen, jota seuraa naisen sian teurastusta muistuttava teatraalinen pitkä ulvonta. Olen niin valmis muuttamaan täältä pois tai vaihtoehtoisesti yritän savustaa hänet pihalle täältä.

Vierailija
984/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
985/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat alkavat suomessa menemään pesä pallo mailojen käyttöön. tavallisella verot ja vuokrat maksavalla ei ole oikeuksia. älä mölö luuseria ei saada pihalle kun kela maksaa vuokrat. demari aatetta kaikilla asunto"tosin meidän maksamana" paskat kuusen alle oppimaan tapoja

Vierailija
986/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun asuintalo on rakennettu 50 -luvun lopulla ja kuuluu läpi ihan kaikki, pierut ja yskäsyt ja parhaimmassa tapauksessa jopa puhelimen värinä, myös sillon kun naapurilla on herätys klo 6:30 niin sitten se on myös minun herätys. Parasta kun vielä torkuttaa sitä joku 10 kertaa. Onneksi kohta muutto <3

Tää ois voinu olla myös mun kynästä. Ihana kun nyt lomallakin on tarvinnut elää naapureiden rytmissä. Alakerran akka alottaa kälätyksen viimeistään 8 aamulla ja yläkerrän norsumies on lopettanut rykimisen ja tavaroiden tiputtelun yleensä siinä 2 aikaan. Korvatulpat eivät auta rakenteiden kolinasta kantautuviin ääniin. Onneksi seinänaapurin paneskelijakikattaja muutti pois keväällä ja tilalle ei ole tullut ketään... Onneksi pääsen itse tästä pois kk päästä taloon, jonka tiedän kokemuksesta olevan paremmin äänieristetty!

Vierailija
987/7839 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihana" entinen naapuri soiti isänöitsijälle ja poliiseille kaksoisvauvojeni itkusta. Huuteli myös parvekkeelta että "hei lehmä, hiljennä ne kakarat". Välillä toivoin että mieheni olisi  joku 190 cm bodari eikä 172cm  laiha  silmälasipäinen luikku, ei nimittäin olisi naapuri silloin uskaltanut varmastikaan huudella!

Jos olisin sun miehes, niin olisin varmasti käynyt naapurin parvekkeen alla vääntämässä kova ääniset katat.

Vierailija
988/7839 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans pahvi seinät ja lattia halvinta laminaattia joka asunnossa, nyt Taas on alkanut kuulumaan yläpuolelta tavaroiden tiputtelemista, ryminää, kolinaa yms, ennen oli rauhallisempaa, tai no ainakin parantanut,, saatiin n 3-4 kuukautta sitten huumeporukka pellolle, sotkivat yleisiä tiloja ja varastivat asukkaiden häkkivarastoista tavaraa,,

Mut tuurista kiinni millaiset naapurit saa, onneksi teen nykyään ilta töitä, niin saa nukkua pitempään, olen herkkäuninen ja häiritsee kun jotkut paiskoo kaapinovia ja ulko oveaan kun lähtevät jonnekin

Tuo yläpuolella oleva asukas on monesti ollut aina hiljainen, sitä ennen oli häirikkö joka saatiin häädetyksi,, mut nyt ihmettelen et miks pitää välillä sellaista tiputtelukolina maratonia päivisin ja iltaisin, joskus yölläkin,,

Vierailija
989/7839 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos liiallista meteliä turhan usein, menen oven taakse selvittää mikä on ongelma. Jos siitä ei apua, otan käyttöön brutaalimmat keinot. Haluan nukkua yöni, hermoni ovat paskat muutenkin. Yleensä ottaen voin sanoa, että ihmiset ei usko ystävällistä puhetta. Perheriitajutut, jossa lapsia, kuuluu viranomaisille.

Tässä on nyt käyty somalperheen oven takana useamman kerran (vika kerta oli sellainen, että perheen teinityttö alkoi sättiä ja huutaa minulle, äiti ei osaa eikä ymmärrä suomea), on tehty epävirallista ja virallista valitusta, ei auta. En ole nukkunut yli puoleen vuoteen yhtään ehjää yötä tuon mölyapinaporukan takia. Suomitytön on väistettävä, niin se vain näyttää olevan. Lumo on vuokranantajamme.

Vierailija
990/7839 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh taas noi Lumous kodit joita kehutaan niiden sivulle maasta taivaasiin,, kuitenkin olen kuullut Monilta ihmisiltä aikamoisia tarinoita,, lisäksi että ovat kalliimpia kuin normaalisti yksityisillä ovat aivan käsittämättömiä asukas valintojen suhteen, pääasia taitaa sielläkin olla et väliikö sillä kunhan sossu maksaa kunhan vuokrat tulee

Vierailija
991/7839 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiii..nykyään joka paikassa elämää 24/7.Suomi muuttunut,yöelämää ulkonakin liikenne läpiyön.En tiiä miten kansa nukkuu,ja milloin? Nyt korona aikaan teinitkin kulkee miten sattuu ulkona miel.yöl.Sama muut.Sitten toki suihkut,metelit jää yölle.Sama se on muissakin asuinmuodoissa ,yöllä käynnistellään kodinkoneet mutta myös muut pärinät.

Vierailija
992/7839 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritetä, eikä halutakaan, yhä useampi ihminen on yökukkuja, jotka nukkuu päivät kun muut eli me veronmaksajat mennään väsyneenä töihin naapurin mekastaessa yöllä,,

Itse tiedän yläpuolellani asuvan tasan tarkkaan milloin on hereillä öisin ja milloin nukkuu (kolinaa, pauketta, töminää, rytinää yms) nukkuu siis tämäkin naapuri päivät että yöllä jaksaa mekastaa

Nykyään teen iltatöitä ja olen tottunut menemään itse nukkumaan 23-01 välillä, itse kuitenkin pyrin olemaan hiljaisuus ajan alettua hiljaa, mitä tää naapuri ei tee,, tässä talossa asuu sekalaista sakkia kun toiset käy töissä niin toiset vasta heräilee tai nukkuu... On tuuri peliä millaiset naapurit saa,, nykyään järjestyssäännöt on pelkkää rekvisiittaa, isännöitsijät puistaa päitänsä ja sanovat ettei asialle voi tehdä mitään,, häiriköt saa jatkaa vuosikausia terrorisointiaan kun normaalisti elävät muuttuvat pois

Vierailija
993/7839 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus naapurini on hiljaa, ei aina mutta joskus

Vierailija
994/7839 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävälle on sattunut hyvä tuuri, asuu 70 luvun kerrostalossa, ääniä kuuluu mutta yöksi hiljenee, naapurit fiksuja, kohteliaita, monesti on kuin huopatossu tehtaalla,, kerran oli laitettu jokaisen postiluukkuun tiedote et joku oli metelöinyt yöllä,, pidettiin taloyhtiö kokous ja meteli loppui siihen, eli isännöitsijä reagoi välittömästi yö metelöintiin

Eli osataan kyl joissakin paikoissa, et otetaan vakavasti heti kun joku häiriköi hiljaisuus ajan jälkeen

Vierailija
995/7839 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on semmosiakin naapureita, jotka meinaavat sen hiljaisuusajan klo 22-07 tarkoittavan sitä, että koko talossa on ympäri vuorokauden oltava täydellinen haudanhiljaisuus. Eivät siedä sitten pienintäkään elämisen ääntä. Vähän kun jostain naapurista kuuluu yksikin pieni ääni, niin jo alkaa heippalapun kynäily. Ihan pelkkää terrorisointia ja kiusantekoa. En tiedä, mikä niitä omien järjestyssääntöjen keksijöitä oikein vaivaa? Pimeitä ihmisiä, joiden pitäisi jossakin korvessa. Sielläkin alkaisi pian jupinat jostain häiritsevästä linnunlaulusta. Kun mikään ei kelpaa. 😆

Minä annoin naapurilleni heippa-lapun, kun juhlivat kahdestaan kaverinsa kanssa aamukahteen. Varmaan ajattelivat, että koska heitä on "vain" kaksi, niin ei heistä voi valitusta tehdä, mutta kaksi parikymppistä todella kovaan ääneen kälättävää ja kikattavaa akkaa pitää ihan älytöntä meteliä mikä todellakin häiritsee muita keskellä yötä.

Tämän akan mielestä minun pitäisi muuttaa maalle, kun en kestä "normaaleja elämisen ääniä".

Eli on olemassa idiootteja, jotka ei ymmärrä mitä kaikkea kerrostalossa voi yöaikaan tai yleensä muutenkin touhuta. Ne sellaiset voisi muuttaa maalle meuhkaamaan.

Parikymppiset bilettäjäeukot (18-22-vuotiaat) ovat ihan s**tanasta seinänaapureina. Itsellä kokemusta juuri täysi-ikäistyneestä tytöstä, joka muutti pieneen yksiöön ja aloitti välittömästi railakkaan yöelämän klo 22-05. Typykkä siis valvoi ja mekasti yöt joko itsekseen tai 1-2 kaverin kanssa. Luukutettiin musiikkia, rymyttiin, raahattiin huonekaluja pitkin poikin kämppää, kiljuttiin ja hihitettiin kovalla volyymilla, pelattiin kovaäänisesti pleikkaa, rampattiin vähän väliä tupakalla alaoven luona ja tietysti korkkarit jalassa. Tätä helvatan hässäkkää 3-4 kertaa viikossa, ihan jatkuvasti. Yöllinen mekastus loppui vasta kun taloyhtiö puuttui asiaan. Tytöt viis veisasivat naapureiden huomautuksista, niistä ei seurannut muuta kuin entistä kovaäänisempää metelöintiä kostoksi. Huoh.

Vierailija
996/7839 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi enää nuorten ihmisten naapuriin, ovat ihan helvetillisiä yömekastajia, kauhulla odotan et kuka muuttaa tyhjään SeinäNaapuri asuntoon,, olen itsekin vielä suht nuori,, enkä ymmärtää mikä vaivaa omassakin ikäluokissa et ei piitata naapureista tuon taivaallista,, vaan eletään kuin villieläimet

Vierailija
997/7839 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liiallista meteliä turhan usein, menen oven taakse selvittää mikä on ongelma. Jos siitä ei apua, otan käyttöön brutaalimmat keinot. Haluan nukkua yöni, hermoni ovat paskat muutenkin. Yleensä ottaen voin sanoa, että ihmiset ei usko ystävällistä puhetta. Perheriitajutut, jossa lapsia, kuuluu viranomaisille.

Tässä on nyt käyty somalperheen oven takana useamman kerran (vika kerta oli sellainen, että perheen teinityttö alkoi sättiä ja huutaa minulle, äiti ei osaa eikä ymmärrä suomea), on tehty epävirallista ja virallista valitusta, ei auta. En ole nukkunut yli puoleen vuoteen yhtään ehjää yötä tuon mölyapinaporukan takia. Suomitytön on väistettävä, niin se vain näyttää olevan. Lumo on vuokranantajamme.

Meilläkin on m us li mi perhe seinän takana ja möykkä on toisinaan aivan käsittämätöntä: äiti kälättää puhelimeen sadan desibelin voimalla kirjaimellisesti kiinni väliseinässämme, samalla kun kakaralauma juoksee, tömistelee, hyppii, ajaa potkulaudalla (kelatkaa potkulaudan ääni laminaattia vasten) ja HUUTAA kurkut suorina. Ja nämä lapset ovat siis ikäväliltä 2-13, mutta kaikki tuntuvat olevan kehitykseltään ja ymmärrykseltään siellä taaperon tasolla :-))

Ja sanominen ei tosiaan auta, kerran kävin ystävällisesti huomauttamassa asiasta perheen äidille, ja samana iltana perheen isä tuli raivoissaan hakkaamaan oveani ja kovistelemaan siitä, että olin kehdannut valittaa hänen kullannuppujensa leikeistä. Kyllä pelotti.

Vierailija
998/7839 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla siivoushullua naapuria? Minun yläkerran naapurini on raivohullu siivoaja. Imuroi n. 3 kertaa viikossa ja joka kerta hullun raivolla. Hankaa siis ihan voimalla niin, että korvia särkevä rahina vaan kuuluu ja myös hakkaa (!) imurin suulaketta lattiaa vasten. Imuroi pientä yksiötä 1-1,5h. Voin vaan kuvitella kuinka naarmuilla se laminaatti on sen hullun jäljiltä.

Harrastaa myös raivohullua tiskaamista. En ole ikinä aiemmin kuullut kenenkään tiskausta, mutta tuo akka osaa tehdä senkin niin, että koko talo jylisee. Kolistelee siis todella kovaäänisesti tiskejä siihen altaaseen, niin kovaa, että ihmettelen, jos astiat pysyy ehjänä. Tämäkin jumalattoman kovaääninen operaatio kestää aivan liian kauan ja monta kertaa viikossa. Miten yksi ihminen edes saa niin paljon tiskiä aikaan?

Jotkut ihmiset vaan on kovaäänisiä kaikessa tekemisessään ja valitettavasti minä olen saanut naapurikseni sellaisen. No, johan tässä sai lähes 10v elää hiljaisessa taloyhtiössä, kunnes tuo tuli sotkemaan kaiken. Heittää kengät lattialle kotiin tullessaan, aikaisin herätessään paiskoo tuolin jalkoja laminaattia vasten niin, että herätään molemmat (töihin tarvitsisi herätä vasta tuntia myöhemmin, kuin naapuri herättää), paiskoo ovia, raahaa jotain ruumisarkkua päivittäin jnejne. Meillä ei siis enää ole hetken hiljaisuutta silloin, kun tuo naapuri helvetistä on kotona. Se ei vaan osaa olla hiljaa tai hetkeäkään paikallaan. Kai tässä joutuu muuttamaan, ettei pää hajoa jatkuvaan taustameluun eli kolisteluun ja rymistelyyn.

Kuulostaa todellakin sietämättömältä. Miten yksiön imurointiin voi ylipäätään käyttää jopa puolitoista tuntia?! Onkohan naapurillasi mt-ongelmia tai muusta syystä stressaava elämäntilanne, jota "lääkitään" ja puretaan siivousriehunnalla. Ja muulla melskaamisella. Tuo on erittäin inhottavaa ettei kotonaan saa olla ikinä rauhassa kun riekkujanaapuri on paikalla. Kaikki ihmiset eivät tosiaankaan sovellu kerrostaloon, koska eivät piittaa hittojakaan muiden asumisrauhasta.

Vierailija
999/7839 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti lattiaan tulee helposti naarmuja, mahtaa vuokranantaja tykätä jäljistä laminaatissa,, ainahan muslimitkin käyttää rasismi korttia jos sanovat et maksakaa mitä särjette tai rikotte...

Vierailija
1000/7839 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut vuoden 2014 jälkeen yhtään kertaa yö rauhallisessa kerrostalossa! Kun muutin pien paikkakunnalta töitten perässä niin jokaisessa kerrostalossa missä asunut tähän asti on joku yö häirikkö,, huuto karjumista aamuyöstä, kolinaa, töminää, huutopuhumista yms, joka vuosi olen muuttanut ja aina sama ongelma

MIKÄ NYKYIHMISIÄ VAIVAA MUUTAKUIN ITSEKKYYS

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän