Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (1110)

Vierailija kirjoitti:
Eikö näihin pahviseinäasuntoihin voida tehdä äänieristysparannuksia? Seinien päällehän voidaan laittaa lisää ääntä vaimentavaa materiaalia, toki se hieman pienentää asunnon pinta-alaa mutta veikkaan että hyöty voittaa haitan. Ja lattioille samanlainen käsittely. No ei, tulisi varmaan liian kalliiksi, annetaan porukan vaan kitua äänihaittakopeissaan.

Meillä on yhden naapurin vuoksi rakennettu äänieristetty huone ja voin kertoa , se on erittäin kallista rakentaa.
Minulla on takuuvarmasti meidän talon kallein huone.

Välittömästi kun joku kertoo minulle kerrostalon, jossa on hyvä äänieristys ja tilavat makkarit ( niinkuin vielä 70 luvun lähiö kerrostaloissa oli), niin muutan sinne !

Vierailija

Niitä on semmosiakin naapureita, jotka meinaavat sen hiljaisuusajan klo 22-07 tarkoittavan sitä, että koko talossa on ympäri vuorokauden oltava täydellinen haudanhiljaisuus. Eivät siedä sitten pienintäkään elämisen ääntä. Vähän kun jostain naapurista kuuluu yksikin pieni ääni, niin jo alkaa heippalapun kynäily. Ihan pelkkää terrorisointia ja kiusantekoa. En tiedä, mikä niitä omien järjestyssääntöjen keksijöitä oikein vaivaa? Pimeitä ihmisiä, joiden pitäisi jossakin korvessa. Sielläkin alkaisi pian jupinat jostain häiritsevästä linnunlaulusta. Kun mikään ei kelpaa. 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niitä on semmosiakin naapureita, jotka meinaavat sen hiljaisuusajan klo 22-07 tarkoittavan sitä, että koko talossa on ympäri vuorokauden oltava täydellinen haudanhiljaisuus. Eivät siedä sitten pienintäkään elämisen ääntä. Vähän kun jostain naapurista kuuluu yksikin pieni ääni, niin jo alkaa heippalapun kynäily. Ihan pelkkää terrorisointia ja kiusantekoa. En tiedä, mikä niitä omien järjestyssääntöjen keksijöitä oikein vaivaa? Pimeitä ihmisiä, joiden pitäisi jossakin korvessa. Sielläkin alkaisi pian jupinat jostain häiritsevästä linnunlaulusta. Kun mikään ei kelpaa. 😆

Minä annoin naapurilleni heippa-lapun, kun juhlivat kahdestaan kaverinsa kanssa aamukahteen. Varmaan ajattelivat, että koska heitä on "vain" kaksi, niin ei heistä voi valitusta tehdä, mutta kaksi parikymppistä todella kovaan ääneen kälättävää ja kikattavaa akkaa pitää ihan älytöntä meteliä mikä todellakin häiritsee muita keskellä yötä.
Tämän akan mielestä minun pitäisi muuttaa maalle, kun en kestä "normaaleja elämisen ääniä".
Eli on olemassa idiootteja, jotka ei ymmärrä mitä kaikkea kerrostalossa voi yöaikaan tai yleensä muutenkin touhuta. Ne sellaiset voisi muuttaa maalle meuhkaamaan.

Homekaula

Kyllä itse olen sellainen että ei mielellään mitään ääniä 22 ja 07 välillä, jotkut nimittäin paiskivat ovia, tömistelevät kuuntelevat radiota tai televisiota kuunnellaan lujaa jne

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minä annoin naapurilleni heippa-lapun, kun juhlivat kahdestaan kaverinsa kanssa aamukahteen. Varmaan ajattelivat, että koska heitä on "vain" kaksi, niin ei heistä voi valitusta tehdä, mutta kaksi parikymppistä todella kovaan ääneen kälättävää ja kikattavaa akkaa pitää ihan älytöntä meteliä mikä todellakin häiritsee muita keskellä yötä.
Tämän akan mielestä minun pitäisi muuttaa maalle, kun en kestä "normaaleja elämisen ääniä".
Eli on olemassa idiootteja, jotka ei ymmärrä mitä kaikkea kerrostalossa voi yöaikaan tai yleensä muutenkin touhuta. Ne sellaiset voisi muuttaa maalle meuhkaamaan.

No ne parikymppiset bilehileet nyt eivät elämästä paljoa vielä ymmärrä. Se menee kyllä yli, että kerrostalossa juhlitaan ja metelöidään yöaikaan. Se on ihan sama, montako siellä meluaa, kun sitä häiriötä syntyy. Jo yksikin voi saada häiriön aikaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa naulaillaan just nyt. Talossa asui yksi barabi perhe 2 v. sitten. Nyt puolet asukkaista sompuloita, barabeja yms. Suomilaiset vähemmistöö. On tää ihanan rikasta elämää suomalaisella köyhällä, I laaaav this so much.

Vielä ku saat siihen jonkun romaniperheen ja sen myötä koko romanien suvun naapureiksi, niin avot.
Tai sitten jonkun huumeporukan, mikä elelee vain yöaikaan, murtautuu varastokomeroihin ja putsaa asuntoja, sun mukaanlukien, niin sitten se elämä tulee olee vielä "rikkaampaa".

On jo virolaista huumehullua (kuollutkin jo muutama), tukiasuntoja erinäisistä ongelmista kärsiville, man net vielä puuttuu. Naapurustossa on kyllä muun muassa koirakauppaan erikoistunut haarake. ”Olen suomalainen” laulan tähän kohtaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa naulaillaan just nyt. Talossa asui yksi barabi perhe 2 v. sitten. Nyt puolet asukkaista sompuloita, barabeja yms. Suomilaiset vähemmistöö. On tää ihanan rikasta elämää suomalaisella köyhällä, I laaaav this so much.

Se että olet rasisti, ei ole naapureiden vika.

Ni se on kuule just ja vain ja ainoastaan niuden vika, että minusta on tullut rassissti. Ja vankasti onkin. Tätä perseilyä ei katso kukaan tulematta räsistiksi.
t. entinen kukkishattu

Vierailija

Jos pieru kuuluuluu naapuriasuntoon on asunnon äänieristyksessä jotakin vikaa ei ihmisen elämisessä.
Vika on siinä, että nykyrakentamisessa SÄÄSTETÄÄN.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos pieru kuuluuluu naapuriasuntoon on asunnon äänieristyksessä jotakin vikaa ei ihmisen elämisessä.
Vika on siinä, että nykyrakentamisessa SÄÄSTETÄÄN.

Siinä se ongelmien pääsyy just on, kun rakentamisessa säästetään liikaa ja sitten ei ole riittävää äänieristystä. Eihän ne seinät ole kuin näköesteitä. Kaikki äänet kuuluvat.

Vierailija

Jos liiallista meteliä turhan usein, menen oven taakse selvittää mikä on ongelma. Jos siitä ei apua, otan käyttöön brutaalimmat keinot. Haluan nukkua yöni, hermoni ovat paskat muutenkin. Yleensä ottaen voin sanoa, että ihmiset ei usko ystävällistä puhetta. Perheriitajutut, jossa lapsia, kuuluu viranomaisille.

Vierailija

Onko kellään muulla siivoushullua naapuria? Minun yläkerran naapurini on raivohullu siivoaja. Imuroi n. 3 kertaa viikossa ja joka kerta hullun raivolla. Hankaa siis ihan voimalla niin, että korvia särkevä rahina vaan kuuluu ja myös hakkaa (!) imurin suulaketta lattiaa vasten. Imuroi pientä yksiötä 1-1,5h. Voin vaan kuvitella kuinka naarmuilla se laminaatti on sen hullun jäljiltä.

Harrastaa myös raivohullua tiskaamista. En ole ikinä aiemmin kuullut kenenkään tiskausta, mutta tuo akka osaa tehdä senkin niin, että koko talo jylisee. Kolistelee siis todella kovaäänisesti tiskejä siihen altaaseen, niin kovaa, että ihmettelen, jos astiat pysyy ehjänä. Tämäkin jumalattoman kovaääninen operaatio kestää aivan liian kauan ja monta kertaa viikossa. Miten yksi ihminen edes saa niin paljon tiskiä aikaan?

Jotkut ihmiset vaan on kovaäänisiä kaikessa tekemisessään ja valitettavasti minä olen saanut naapurikseni sellaisen. No, johan tässä sai lähes 10v elää hiljaisessa taloyhtiössä, kunnes tuo tuli sotkemaan kaiken. Heittää kengät lattialle kotiin tullessaan, aikaisin herätessään paiskoo tuolin jalkoja laminaattia vasten niin, että herätään molemmat (töihin tarvitsisi herätä vasta tuntia myöhemmin, kuin naapuri herättää), paiskoo ovia, raahaa jotain ruumisarkkua päivittäin jnejne. Meillä ei siis enää ole hetken hiljaisuutta silloin, kun tuo naapuri helvetistä on kotona. Se ei vaan osaa olla hiljaa tai hetkeäkään paikallaan. Kai tässä joutuu muuttamaan, ettei pää hajoa jatkuvaan taustameluun eli kolisteluun ja rymistelyyn.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kellään muulla siivoushullua naapuria? Minun yläkerran naapurini on raivohullu siivoaja. Imuroi n. 3 kertaa viikossa ja joka kerta hullun raivolla. Hankaa siis ihan voimalla niin, että korvia särkevä rahina vaan kuuluu ja myös hakkaa (!) imurin suulaketta lattiaa vasten. Imuroi pientä yksiötä 1-1,5h. Voin vaan kuvitella kuinka naarmuilla se laminaatti on sen hullun jäljiltä.

Harrastaa myös raivohullua tiskaamista. En ole ikinä aiemmin kuullut kenenkään tiskausta, mutta tuo akka osaa tehdä senkin niin, että koko talo jylisee. Kolistelee siis todella kovaäänisesti tiskejä siihen altaaseen, niin kovaa, että ihmettelen, jos astiat pysyy ehjänä. Tämäkin jumalattoman kovaääninen operaatio kestää aivan liian kauan ja monta kertaa viikossa. Miten yksi ihminen edes saa niin paljon tiskiä aikaan?

Jotkut ihmiset vaan on kovaäänisiä kaikessa tekemisessään ja valitettavasti minä olen saanut naapurikseni sellaisen. No, johan tässä sai lähes 10v elää hiljaisessa taloyhtiössä, kunnes tuo tuli sotkemaan kaiken. Heittää kengät lattialle kotiin tullessaan, aikaisin herätessään paiskoo tuolin jalkoja laminaattia vasten niin, että herätään molemmat (töihin tarvitsisi herätä vasta tuntia myöhemmin, kuin naapuri herättää), paiskoo ovia, raahaa jotain ruumisarkkua päivittäin jnejne. Meillä ei siis enää ole hetken hiljaisuutta silloin, kun tuo naapuri helvetistä on kotona. Se ei vaan osaa olla hiljaa tai hetkeäkään paikallaan. Kai tässä joutuu muuttamaan, ettei pää hajoa jatkuvaan taustameluun eli kolisteluun ja rymistelyyn.

Meidän taloyhtiössä yläkerrassa on tällainen lihava eläkeläsinainen joka on kuin elefantti, tekee kaiken niin kova äänisesti. Hän ei pysähdy KOSKAAN, 3 asti yöllä touhuille. Tämä on sitten väitään joka toinen päivä. Mä en ymmärrä miten jollain voi olla noin paljon tekemistä kotona?!!

Itselläni on koti niin siisti ettei tarvi kun 2 krt kuukaudessa hieman siivoo lattiat.

Wjjsu

Ei yritetä taas yläkerran naapuri piti sellaista ääntä et lopetti vasta 24.00,onneksi työaika muuttunut mulla et meen vasta klo 11 töihin, Kostin hakkaamalla kattoa en kestä jos sama homma kuin edellisen asukkaan kanssa jatkuu

Vierailija

Mun asuintalo on rakennettu 50 -luvun lopulla ja kuuluu läpi ihan kaikki, pierut ja yskäsyt ja parhaimmassa tapauksessa jopa puhelimen värinä, myös sillon kun naapurilla on herätys klo 6:30 niin sitten se on myös minun herätys. Parasta kun vielä torkuttaa sitä joku 10 kertaa. Onneksi kohta muutto <3

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua. Täällä oli hiljaista melkein sen kymmenen vuotta, taisimme itse olla pahimmat meluajat kahden lapsen vuoksi. Nyt naapuriin muutti omakotitalosta valtavan iso, yli 100kg yh erityislastensa kanssa. Lasten äänet nyt ei haittaa kun niitä ei tarvi yleensä öisin kuunnella. Mutta kun tämä rouva ei ole tajunnut ettei asu enää omakotitalossa.
Illalla kun hän tulee kotiin myöhään, sen kyllä kuulee. Jo pihalla paiskoo auton ovet sellaisella voimalla, sitten asunnon ovi paiskitaan kiinni. Luonnollisesti pesukone käyntiin kellonajasta välittämättä. Ja sitten vähän siivotaan ja siirrellään huonekaluja ja luoja ties mitä siellä touhutaan, meteliä siitä ainakin lähtee.
Luulin ennen että täällä on hyvät äänieristykset kun mitään ei kuulu, mutta olin väärässä. Oli vain hiljaiset naapurit. Kun hän ravaa ympäri asuntoaan yöllä, sen kuulee ja tuntee koska lattiat tärisee. Ihan pimeetä. Ja luonnollisesti välillä saamme nauttia hänen ja kumppaninsa rakastelusta äänien kera. Mikä sen ihanampaa kuin kuunnella illan päätteeksi kuinka narkkarin näköinen elämänkallu laukeaa huutoa ilmoille päästäen, jota seuraa naisen sian teurastusta muistuttava teatraalinen pitkä ulvonta. Olen niin valmis muuttamaan täältä pois tai vaihtoehtoisesti yritän savustaa hänet pihalle täältä.

erittäin paljon vikaa

asiat alkavat suomessa menemään pesä pallo mailojen käyttöön. tavallisella verot ja vuokrat maksavalla ei ole oikeuksia. älä mölö luuseria ei saada pihalle kun kela maksaa vuokrat. demari aatetta kaikilla asunto"tosin meidän maksamana" paskat kuusen alle oppimaan tapoja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun asuintalo on rakennettu 50 -luvun lopulla ja kuuluu läpi ihan kaikki, pierut ja yskäsyt ja parhaimmassa tapauksessa jopa puhelimen värinä, myös sillon kun naapurilla on herätys klo 6:30 niin sitten se on myös minun herätys. Parasta kun vielä torkuttaa sitä joku 10 kertaa. Onneksi kohta muutto <3

Tää ois voinu olla myös mun kynästä. Ihana kun nyt lomallakin on tarvinnut elää naapureiden rytmissä. Alakerran akka alottaa kälätyksen viimeistään 8 aamulla ja yläkerrän norsumies on lopettanut rykimisen ja tavaroiden tiputtelun yleensä siinä 2 aikaan. Korvatulpat eivät auta rakenteiden kolinasta kantautuviin ääniin. Onneksi seinänaapurin paneskelijakikattaja muutti pois keväällä ja tilalle ei ole tullut ketään... Onneksi pääsen itse tästä pois kk päästä taloon, jonka tiedän kokemuksesta olevan paremmin äänieristetty!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Ihana" entinen naapuri soiti isänöitsijälle ja poliiseille kaksoisvauvojeni itkusta. Huuteli myös parvekkeelta että "hei lehmä, hiljennä ne kakarat". Välillä toivoin että mieheni olisi  joku 190 cm bodari eikä 172cm  laiha  silmälasipäinen luikku, ei nimittäin olisi naapuri silloin uskaltanut varmastikaan huudella!

Jos olisin sun miehes, niin olisin varmasti käynyt naapurin parvekkeen alla vääntämässä kova ääniset katat.

Nskskak

Täällä kans pahvi seinät ja lattia halvinta laminaattia joka asunnossa, nyt Taas on alkanut kuulumaan yläpuolelta tavaroiden tiputtelemista, ryminää, kolinaa yms, ennen oli rauhallisempaa, tai no ainakin parantanut,, saatiin n 3-4 kuukautta sitten huumeporukka pellolle, sotkivat yleisiä tiloja ja varastivat asukkaiden häkkivarastoista tavaraa,,

Mut tuurista kiinni millaiset naapurit saa, onneksi teen nykyään ilta töitä, niin saa nukkua pitempään, olen herkkäuninen ja häiritsee kun jotkut paiskoo kaapinovia ja ulko oveaan kun lähtevät jonnekin

Tuo yläpuolella oleva asukas on monesti ollut aina hiljainen, sitä ennen oli häirikkö joka saatiin häädetyksi,, mut nyt ihmettelen et miks pitää välillä sellaista tiputtelukolina maratonia päivisin ja iltaisin, joskus yölläkin,,

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat