Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
321/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö sen kun välillä melkein itkettää, kun on niin turhautunut naapureiden aiheuttamaan meteliin.

Kyllä tiedetään, valitettavasti. Jos tykkää rauhallisesta elosta ja olosta niin ei paljoa naurata, jos naapurissa eletään kuin pellossa. Jatkuvan jytinän ja kolistelun ja metelöinnin pakkokuunteleminen saa stressitasot huutamaan punaisella, ja suunnittelemaan pesäpallomailan ostoa. Sen kanssa sitten möykkäävää naapuria tervehtimään :D

Vierailija
322/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ikinä tullut mieleen hakata pattereita missään asuessani. Meidän alakerran ihmisiä kuulemma ärsyttää normaali kävely yläkerrassa, ilman kenkiä. Pitäisi varmaan ryömiä, että heillä olisi täysin hiljaista.

No en usko että on normaalia kävelyä, sen kantajumpsutuksen kyllä erottaa tahalliseksi ja juoksentelut kovasti. Nyt coronan aikaan on parempi viestiä häiritsemisesi ilman sisälle heitetttyä heippalappuakin, eikö niin?

Jos asiasta ollaan jo huomautettu ja äänenne kantautuu muille niin pitäisi varmaan uskoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräs wellnessmallifinalisti kutsui isän firman remontoimaan ja lähti itse vanhempiensa luo. Naapurisopu on kyllä koetuksella, jos aikoo palata asumaan tänne. Itselleni ei tulisi mieleenkään tehdä nyt kylpyhuoneremonttia kerrostalossa, kun ihmiset joutuu pakosta olemaan kotona.

Vierailija
324/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on todella kaunis sää, miksi siis yläkerran muksu vetää kamalaa ravia edestakaisin kiljunnan säestyksellä, olisiko ulos riekkumaan meneminen mitään?! Tuo lapsi on jo sen ikäinen että pärjää yksin siellä ja jos ei, niin luulisi jonkun noista kolmesta aikuisesta (äiti, isä ja mummo, ja kyllä, asuvat noin) voivan lähteä ulos lapsen kanssa. En ymmärrä miten ne edes itse jaksaa katsella tuota ravia.

Vierailija
325/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten rakennetaan halvalla paskoja ohutseinäisiä taloja?

Se ei ole suomalaista tyyliä.

Vierailija
326/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei luonnostaan kävele kantapäällä joten kyllä normi kävelyn erottaa tahallisesta kantapäätöminästä, ihmettelen että jotkut jaksaa, luulisi et kantapäihin sattuisi monen tunnin töminän ääntelyn jälkeen

Vierailija
327/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvvvatuttaaa kirjoitti:

Ihminen ei luonnostaan kävele kantapäällä joten kyllä normi kävelyn erottaa tahallisesta kantapäätöminästä, ihmettelen että jotkut jaksaa, luulisi et kantapäihin sattuisi monen tunnin töminän ääntelyn jälkeen

En tiedä, mikä kehityshäiriö noilla kanta-astujajumputtajilla on, joku kuintenkin. Aivoissa kaiketi.

Ehdotankin testiä kaikille kerrostaloasujiksi aikoville: jos jumputtaa, niin ei jatkoon. Asukoon sillan alla.

Vierailija
328/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun oikeasti elää todella hiljaista elämää ja kunnioittaa hiljaisuusaikaa, mutta naapuri silti käy ovella valittamassa millon mistäkin ja on yhteydessä isännöitsijäänkin?

Kai se on isännöitsijän tehtävä sitten selvittää, mistä ne äänet tulevat??

Vierailija
329/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on asua sellaisten 25-30-vuotiaiden on/off-suhteilevien, pikkulapsiarkea elävien tyyppien alakerrassa.

Arkisin lapsi huutaa, kiljuu, juoksee, huutoitkee, heittelee tavaroita lattialle ja välillä surautetaan äänistä päätellen rikkinäisellä blenderillä soseita tai muita sössöjä pitkän kaavan mukaan. Tätä on arki yhdistettynä jatkuvaan aikuisten kanta-astumiseen ja ilman pehmusteita imurointiin nonstoppina klo 6-23.

Joka viikonloppu näiden lapsi menee isovanhemmilleen (?) hoitoon ja vanhemmat pääsevät ”ansaitulle lepolomalle”. Eli sitten ryypätään, poltetaan parvekkeella, pidetään bileitä joko kaksin tai isommalla porukalla, huudatetaan musiikkia ja televisiota, riidellään, kiljutaan, huudetaan, ollaan väkivaltaisia, paiskotaan ovia. Välillä poliisitkin on paikalla.

Sunnuntai-iltana tai viimeistään maanantaiaamuna lapsi palautuu kotiin ja uusi viikko alkaa. En oikeastaan tiedä kumpi on pahempaa: arki vai viikonloppu. Viikonloppuisin on sentään hiljaista krapulahetkinä ja poliisien ollessa läsnä.

Vierailija
330/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat nuoret miehet siinä just omilleen muuttaneet ja maksimissaan 40 vuotiaat poikamiehet

Paiskotaan yöllä ja iltaisin ovia, huuto kiroillaan, paiskotaan tavaroita täysillä lattiaan, siirrellään huonekaluja, huudetaan biletyksen lomassa, samalla kun tapellaan, rampataan erittäin kovaa vauhtia porraskäytävässä sen 10000 yön aikana ja kaikkea sitä mitä täällä mainittu

En muuttaisi sellaisten naapuriin enää ikinä

Ja tosiaankin ulkomaalaiset ollut rauhallisia naapureita toisin kuin oman maan kansalaiset

Vierailija
331/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello tuli kymmenen ja elefanttimarssi alkoi taas yläkerrassa. Olispa nyt pyssy tai kaksi.

Vierailija
332/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen tilanne, kun on muuten täysin harmittomat naapurit, mutta harrastavat norsukävelyä. Yritetty keksiä keinoa, kuinka voisi viestiä asiasta ilman välirikkoa.

Vierailija
333/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin enää eletä. Ikävää, mutta totta. Vaatii melkoisia puhelahjoja saada naapuri ymmärtämään metelinsä ja siinäkin yleensä lopputulema on heikko. Oma napa on se tärkein.

No meille ei nyt ihan osunut ja uponnut naapurin valitus melusta ja metelistä. Valitti ja väitti kivenkovaa, että meiltä kuuluu meteliä aamupäivisin. Kuulemma kamala meteli ja pauke. Valitettavasti vain hiljemmin ei voisi olla, sillä meillä ei ketään ole kotona aamupäivisin. Aikasintaan joku on kotona klo 13.

Ei suostunut näkemään asiaa, että se voisi tulla muualtakin naapurustosta. Onneksi muutti pois.

Vierailija
334/7839 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää etätyöläiset. Itse olen kolmen lapsen kanssa kotona ja meteliä lähtee. Ulkonakaan ei voi koko päivää olla ja nyt poikkeusoloissa siellä on aina niin paljon tuttuja että vaikea pitää lapsia riittävän kaukana kavereista. Pakko rakentaa sisälle temppurataa ja antaa riehua ja juosta, ei lapsia voi moneksi viikoksi kahlita sänkyyn kiinni eikä elämästä tule mitään jos koko ajan vain pitää kieltää. Normaalisti siis lapset päiväkodissa päivisin.

Vierailija
335/7839 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää etätyöläiset. Itse olen kolmen lapsen kanssa kotona ja meteliä lähtee. Ulkonakaan ei voi koko päivää olla ja nyt poikkeusoloissa siellä on aina niin paljon tuttuja että vaikea pitää lapsia riittävän kaukana kavereista. Pakko rakentaa sisälle temppurataa ja antaa riehua ja juosta, ei lapsia voi moneksi viikoksi kahlita sänkyyn kiinni eikä elämästä tule mitään jos koko ajan vain pitää kieltää. Normaalisti siis lapset päiväkodissa päivisin.

Just. Ymmärrät sentään sääliä etätyöläisiä, mutta silti annat lastesi tömistellä sisällä kerrostalossa päivät pitkät? Ei niiden lasten kanssa tarvitse koko päivää ulkona olla hyvänen aika, mutta eikö siellä voi purkaa ne pahimmat energiat ja sisällä keskittyä hiljaisiin aktiviteetteihin?!

Vierailija
336/7839 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kuuntelin illalla puoli 12, kun yläkerran lapsi veti vielä vikat rundit.

Harvemmin sanon lapsettomana mielipidettä mihinkään lapsiin liittyvään kun en varmasti ihan kaikkea ymmärrä, mutta kyllä minusta tuohon aikaan pitäisi kaikkien alle 10-vuotiaiden olla nukkumassa. Jo useamman tunnin.

Vierailija
337/7839 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvvvatuttaaa kirjoitti:

Luuletko, että porukka opettelee kävelemään kantapäillä ärsyttääkseen toisia? 😁 Olen itse kantapääkävelijä, ollut jo pienestä asti. Olen koittanut opetella laskemaan painon muille kuin kantapäille, mutta omasta tyylistä on vaikea oppia pois.

Vierailija
338/7839 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vvvvatuttaaa kirjoitti:

Luuletko, että porukka opettelee kävelemään kantapäillä ärsyttääkseen toisia? 😁 Olen itse kantapääkävelijä, ollut jo pienestä asti. Olen koittanut opetella laskemaan painon muille kuin kantapäille, mutta omasta tyylistä on vaikea oppia pois.

Niin ihminenhän on kanta-astuja. Jokainen meistä. Jos kävelet varovasti etkä aiheuta meteliä niin hyvä mutta kantapäällä sitä maahan tullaan.

Vierailija
339/7839 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vvvvatuttaaa kirjoitti:

Eli et osaa kävellä. Opettele kävelemään äläkä ryskytä kantapäillä.

Vierailija
340/7839 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmillinen tilanne, kun on muuten täysin harmittomat naapurit, mutta harrastavat norsukävelyä. Yritetty keksiä keinoa, kuinka voisi viestiä asiasta ilman välirikkoa.

Meillä on tosi mukava naapuri, mutta voi helvetti, mikä kanta-astuja, oikein hakkaa kantapäitään lattiaan.

Tasan ja tarkkaan tiedän, milloin lähtee, milloin tulee, mitä tekee ja missä huoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi