Tottelemattomista vanhuksista valittavat
Suomessa muodostumassa ikäpyramidi, jota ei pystytä kannattelemaan laskeneen syntyvyyden takia. Eläkkeisiin vain ei ole rahaa.
Joten annetaan niiden vanhusten nyt käydä ulkona, jos siltä tuntuu. Ehkä se helpottaa sitä painetta pyramidin pohjalla oleville.
Kommentit (55)
Mitä yhteistä on myyräkuumeella,jänisrutolla ja koronaviruksella?
Oli populaatio mikä hyvänsä niin luonto toimii välillä siten että tulee joku tauti joka ajaa populaatiota alas ja normaalisti niin että heikoimmat karsiutuu. Se on normaalia, siis luonnon laki. Eli on ihan normaalia ja ymmärrettävää että ihmisistäkin heikoimmat poistuu muonavahvuudesta nyt= vanhukset ja muut heikkokuntoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä haluta viemään rajoitettuja tehohoitopaikkoja. Jos ei suostu noudattamaan hallintovallan asettamia päätöksiä, niin silloin pitäisi samantien luopua oikeudesta sairaanhoitopalveluihin. Törkeää itsekkyyttä.
Samoin ihan normitilanteessakin pitäisi verovaroin kustannetut hoidot rajata pois ylipainoisilta, päihteidenkäyttäjiltä, polttelijoilta yms.
Olen ylipainoinen syömishäiriön takia ja se syömishäiriö on seurausta omien vanhempieni sairaasta suhtautumisesta painooni lapsena. Mielestäni se ei siis ole ihan verrattavissa siihen, että päättää ruveta juomaan tai piikittämään.
Itsehän sinä sitä ruokaa suuhusi aikuisena lapat.
Ota vastuu omista syömisistäsi nyt äläkä syytä lapsuuden olosuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset pitää laittaa hoitoketjussa viimeiseksi.
Näin varmaan toimitaankin, kun tämä korona-aalto eskaloituu.
Näin se on aina ollutkin. Ei sinne teholle huonokuntoiset 85+ vuotiaat ole tähänkään mennessä päässeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisillään raskaana, ja Koronan vuoksi isä ei mm. pääse edes vierailemaan lapsivuodeosastolla. Siellä pärjäilen vauvan kanssa. Synnytykseen sentään näillä näkymin pääsee, ellei mitään oireita. V•tuttaa aika raskaasti, että me joudutaan joustamaan näin elämän ratkaisevilla hetkillä villikkomummeleiden vuoksi. Puhumattakaan siitä, millaisia katastrofaalisia vaikutuksia tällä on taloudelle. Aivan h•lvetin itsekästä väkeä.
Panehan mummojen syyksi tämäkin, hyvin on nuoremmilla bailaus, kuntosalit sujuneet viime päiviin asti.
Itsellä syöpä, takana iso leikkaus. Oireiden mukaan kuolleisuus vuodessa 40 %. Syyttäisinkö vanhuksia tästä epidemiasta? En todellakaan, vaan yritetään pitää kaikki ruodussa.
Ehkä kannattaisi katsoa maailmaa hieman laajemmin, olettehan sentään terveitä.
Nuoremmat eri asia, eivät sairastuessaan todennäköisesti ruuhkauta terveydenhuoltoa.
Kyllä ruuhkauttavat. Italiassa on sairaalahoidossa kaiken ikäisiä, etenkin kolme-nelikymppisiä on tehohoidossa enemmän kuin pitäisi olla. He vaan selviävät hengissä todennäköisemmin kuin vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhukset alkavat saada koronatartuntoja niin terveydenhuoltojärjestelmä romahtaa. Siitä olisi haittaa jo meille nuoremmillekin, jos esim. liikenneonnettomuuteen joutuneet eivät pääsisikään sairaalaan kun kaikki hoitopaikat olisivat täynnä.
Tietenkin jos koronaan sairastuneet vanhukset vain jätettäisiin kuolemaan, vanhusten tottelemattomuus ei olisi ongelma. Mutta sellaista tuskin kukaan toivoo.
Kyllä siellä sairaalassa priorisoidaan hoitopaikat jos kaikki olisivat oikeasti täynnä. Koronassa lähtökuopissa koriseva 85v mummo lähtee teholta saattohoitoon ja 20v onnettomuusuhri saa paikan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä yhteistä on myyräkuumeella,jänisrutolla ja koronaviruksella?
Oli populaatio mikä hyvänsä niin luonto toimii välillä siten että tulee joku tauti joka ajaa populaatiota alas ja normaalisti niin että heikoimmat karsiutuu. Se on normaalia, siis luonnon laki. Eli on ihan normaalia ja ymmärrettävää että ihmisistäkin heikoimmat poistuu muonavahvuudesta nyt= vanhukset ja muut heikkokuntoiset.
Myyrät ja jänikset eivät vain ole niin tyhmiä että ajavat taloutensa parkkiin ja syvään lamaan sen takia että ikäloput myyrät ja jänikset saisivat vielä muutaman vuoden elinaikaa.
Ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisillään raskaana, ja Koronan vuoksi isä ei mm. pääse edes vierailemaan lapsivuodeosastolla. Siellä pärjäilen vauvan kanssa. Synnytykseen sentään näillä näkymin pääsee, ellei mitään oireita. V•tuttaa aika raskaasti, että me joudutaan joustamaan näin elämän ratkaisevilla hetkillä villikkomummeleiden vuoksi. Puhumattakaan siitä, millaisia katastrofaalisia vaikutuksia tällä on taloudelle. Aivan h•lvetin itsekästä väkeä.
Panehan mummojen syyksi tämäkin, hyvin on nuoremmilla bailaus, kuntosalit sujuneet viime päiviin asti.
Itsellä syöpä, takana iso leikkaus. Oireiden mukaan kuolleisuus vuodessa 40 %. Syyttäisinkö vanhuksia tästä epidemiasta? En todellakaan, vaan yritetään pitää kaikki ruodussa.
Ehkä kannattaisi katsoa maailmaa hieman laajemmin, olettehan sentään terveitä.
Hoh hoitaa, en syytä vanhuksia epidemian syntymisestä alunperin, vaan puhun heidän törkeän itsekkäästä asenteestaan epidemiatilanteessa: Koko yhteiskunta tekee uhrauksia nimenomaan heidän vuokseen, mutta vanhukset vain kitisevät, miten heillä on oikeus ja heitä ei määräillä.
Olemme tällä hetkellä terveitä, kyllä, mutta synnytyksen jälkeistä tilannetta tai tulevan vastasyntyneen terveydentilaa ei kukaan tiedä. Minäminä-vanhukset vievät resursseja myös näiltä potilailta.
Ihan vaan tiedoksi: koronassa on myöskin vakavasti sairastuneita ja kuolleita nuoria (ei Suomessa). Joten se baareissa käynyt bailaaja voi tartuttaa 10 muuta. Ikävä ilmiö tuo piittaamattomuus muista, iästä riippumatta. Ja ne "minä itte ja minua ei rajoiteta"- ihmiset saavat halveksuntani, iästä riippumatta.
-se syöpäsairas_
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tarvitsee raitista ilmaa. Minäpä tiedän, että poliisin resurssit menevät aivan muuhun kuin vanhusten vahtimiseen. Oletko sinä poliisilaitoksen työntekijä, minä olen.
No, tuntuva sakko pienestä eläkkeestä maksettavaksi on varmaan poliisia suurempi pelote.
Mutta turha tästä on vaahdota. Ympäriinsä syyllistetään nyt vanhoja ihmisiä koronan levittäjiksi, kun sen ovat todistetusti jo ihan muut henkilöt tehneet.
Jos tehohoitopaikoista tulee pula, hoidon saa se, jolla on mahdollisuus selvitä.
Nyt vanhukset "voimaantuvat."
ja sitten...
Krööh, korinaa, auttakaa, yskis yskis, ampulanssi appuun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä haluta viemään rajoitettuja tehohoitopaikkoja. Jos ei suostu noudattamaan hallintovallan asettamia päätöksiä, niin silloin pitäisi samantien luopua oikeudesta sairaanhoitopalveluihin. Törkeää itsekkyyttä.
Samoin ihan normitilanteessakin pitäisi verovaroin kustannetut hoidot rajata pois ylipainoisilta, päihteidenkäyttäjiltä, polttelijoilta yms.
Olen ylipainoinen syömishäiriön takia ja se syömishäiriö on seurausta omien vanhempieni sairaasta suhtautumisesta painooni lapsena. Mielestäni se ei siis ole ihan verrattavissa siihen, että päättää ruveta juomaan tai piikittämään.
Monet alkoholistit tai narkkarit ovat päätyneet tilanteeseensa esimerkiksi rikkinäisen lapsuuden tai päihteitä käyttävien vanhempien myötävaikutuksesta.
Kukaan ei valitse perhettä, johon syntyy. Mutta jossain vaiheessa täytyy alkaa ottaa itsekin vastuuta tekemistään valinnoista, oli sitten ruoan tai päihteiden väärinkäyttäjä. Ihan vain näin yleisenä kommenttina, en kuitenkaan kannata terveydenhoitopalvelujen rajoittamista kyseisiltä ihmisryhmiltä, ainakaan jos resurssien riittävyys ei ole ongelma. Ja normaalitilanteessahan ei ole.
Toivottavasti emme täällä Suomessa joudu koronan kanssa sellaiseen tilanteeseen, että resurssit eivät riittäisi kaikkien sairastuneiden asianmukaiseen hoitoon.
Se on täysin oma valinta alkaa tupakoimaan tai käyttämään huumeita.
Turha laittaa perhetaustan syyksi, vanhemmat tuskin ovat pakottaneet aloittamaan. .
Haitat ovat kyllä tiedossa.
Näitä ei pitäisi verovaroilla hoitaa, kun ovat itse ongelmansa aiheuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tarvitsee raitista ilmaa. Minäpä tiedän, että poliisin resurssit menevät aivan muuhun kuin vanhusten vahtimiseen. Oletko sinä poliisilaitoksen työntekijä, minä olen.
Armeijalla riittää kyllä reserviä vanhusten kurinpidollisiin toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Joku trollaa vanhuksista jatkuvalla syötöllä, eivät ne ole mitään tottelemattomia pikkulapsia.
Ehkä työtä tekevällä väestöllä on kantokyky ja eläkkeenmaksukyky tapissa?
Se on kuulkaas eläkeläiset niin että sitä kunnioitetaan, joka tätä yhteiskuntaa pyörittää ja joka teidän eläkkeet maksaa. Ei kannattaisi purra ruokkiva kättä.
Joo. Eilen oli hiljaisempaa kaupassa, kun useat vanhukset pysyvät kotona. MUTTA. Silti näkyi joitain yli 70v ikäihmisiä.... Esimerkiksi eräs mies vanhempi mies, minun silmääni 65-70v, tuli kyselemään kaupan yleisestä hygieniasta: Puhdistetaanko korit, ovatko kassamyyjät saaneet ohjeistuksia maskeista, miksi liukuhihna ja kassan alue puhdistetaan vain kerran päivässä. Ymmärrän huolen, mutta ei työntekijöillä ole aikaa huolehtia korien pyyhkimisestä eikä sitä kassaa välttämättä ehditä useammin päivässä desinfioimaan. VARSINKAAN nyt, kun porukka hamstraa ylettömästi ja tavaraa tulvii ovista ja ikkunoista.
Että ehkä sinä ikäihminen nyt vain jäät kotiin, kun niin on ohjeistettu! Minä saan jo ilman koronoitakin päälleni aivastuksia sekä likaisia kolikoita kaiken sen v*ttuilun lisäksi. Kiitos Sauli Niinistölle, kun antoi kiitosta kauppojen kassoille.
Vierailija kirjoitti:
Joku trollaa vanhuksista jatkuvalla syötöllä, eivät ne ole mitään tottelemattomia pikkulapsia.
Kyllä ainakin osa on, kun liikkuvat turhan takia ulkona vaikka erikseen on kielletty.
Nuoremmat eri asia, eivät sairastuessaan todennäköisesti ruuhkauta terveydenhuoltoa.