Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku alkaa tänään!

Vierailija
18.03.2020 |

Te jotka haette korkeakouluihin niin kertokaa minne paikkoihin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sinä sillä koulujen listalla tekisit? Voithan sinä googlettaa korkeakouluja, jos ne sinua noin paljon kiinnostavat.

Vierailija
2/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sinä sillä koulujen listalla tekisit? Voithan sinä googlettaa korkeakouluja, jos ne sinua noin paljon kiinnostavat.

Nousitko väärällä jalalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmasti hae minnekään ennenkuin tuo persesyöpääkorona häviää lopullisesti.

Vierailija
4/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nousin ihan sillä oikealla jalalla. Voisitko vastata kysymykseeni? Mitä teet sillä listalla? Kumpuaako jotain järkevää keskustelua jos minä sanon hakevani Helsingin yliopistoon, ja joku toinen Jyväskylään?

Vierailija
5/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää mihin hakea?! Toi opintopolku on niin sekavaa.

Vierailija
6/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin on naistenhaku?

Keskiviikkoisin.

Vierailija
7/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nousin ihan sillä oikealla jalalla. Voisitko vastata kysymykseeni? Mitä teet sillä listalla? Kumpuaako jotain järkevää keskustelua jos minä sanon hakevani Helsingin yliopistoon, ja joku toinen Jyväskylään?

Kysyn mielenkiinnosta tietenkin. Sijainti ei varsinaisesti kiinnosta vaan ala. Tottakai siitä voi tulla keskustelua. Ihme että tälläinen pitää selittää erikseen.

Vierailija
8/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn mielenkiinnosta tietenkin. Sijainti ei varsinaisesti kiinnosta vaan ala. Tottakai siitä voi tulla keskustelua. Ihme että tälläinen pitää selittää erikseen.

Ai, että ne kaikki alat kiinnostavat? No, niitäkin voit googlata, ja saat vähintään yhtä paljon tietoa.

Mielipide on kuin persereikä. Jokaisella on sellainen, mutta ei sitä välttämättä ihan joka paikassa kannata esitellä.

Vierailija
9/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis nyt keskustelua.... olen aina niin yksin tämän haun kanssa enkä koskaan tiiä mihin hakea.

Vierailija
10/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava keskustelunaihe, kun vähän laajennetaan. Mihin ihmiset hakevat, miksi, ovatko hakemassa eka kertaa vai uusimassa hakua, hakevatko lukion jälkeen vai ammattiopinnoista?

Itse haen toista kertaa medianomiopintoihin. Minulla on perustutkinto ja työkokemusta. En kuitenkaan viime vuonna päässyt edes pääsykokeisiin. Tänä vuonna ennakkotehtävätkään eivät mielestäni olleet mitenkään " sytyttävät" ja nyt vallitseva tilannekin vähän vaikeuttaa niiden tekemistä.

Vierailija
11/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologiseen voisin hakea. Mihin sinä ap?

Vierailija
12/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivempi tätä on lukea, kuin koronakeskustelua nro 19846.

En ole hakemassa mihinkään, olen valmistunut aikoinani Haaga Instituutista, nykyinen Haaga-Helia. Kiva koulu, hyvät eväät työelämään ja tuolta ajalta monta kaveria joiden kanssa edelleen ollaan yhteydessä.

Vierailija
13/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että ne kaikki alat kiinnostavat? No, niitäkin voit googlata, ja saat vähintään yhtä paljon tietoa.

Mielipide on kuin persereikä. Jokaisella on sellainen, mutta ei sitä välttämättä ihan joka paikassa kannata esitellä.

Voisitkin ottaa omasta neuvostasi vaarin. Sinähän tässä mielipidettäsi lauot ymmärtämättä edes pointtia.

Vierailija
14/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis nyt keskustelua.... olen aina niin yksin tämän haun kanssa enkä koskaan tiiä mihin hakea.

Ai, että meidän pitäisi keksiä sinulle opintoala? Lupaatko siis opiskella sen loppuun, ja pysyä sillä alalla koko loppuelämäsi?

Vierailija
15/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti

- mikä ala sinua kiinnostaa

- kuinka helppo sinne on päästä sisään, onko sinulla rahkeita

- onko sen edes mahdollista työllistää

Sitten katsot missä sopivaa alaa on, ja haet sellaisiin kaupunkeihin, joissa sinulla on mahdollista asua.

Voit hakea mitä vaan ja mietit sitten kesäkuussa otatko sen vastaan.

Vierailija
16/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. moni potentiaalinen hakija on tällä hetkellä kirjoituksissa. Luulen, että jos avaat illalla aiheen uudelleen saat muitakin keskustelijoita, kuin tuon jankkaajan. Kannattaa myös katsella esim. Youtubesta videoita, sieltä löytyy videoita joissa pohtivat yhteishakua esim. hauilla Amk ja yhteishaku/ yliopisto yhteishaku

Vierailija
17/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna saattaa olla erityisen helppo päästä sisään. Kaikki hakemaan!

Vierailija
18/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää mihin hakea?! Toi opintopolku on niin sekavaa.

Ite painoin tosta hae -napista ja sitten vähän rajasin ja kävin ne kaikki läpi. Nyt sitten valikoin.

Vierailija
19/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut käydä ihan kaikki alat läpi, luet niistä ja haet tietoa jne.?

Vierailija
20/30 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti

- mikä ala sinua kiinnostaa

- kuinka helppo sinne on päästä sisään, onko sinulla rahkeita

- onko sen edes mahdollista työllistää

Sitten katsot missä sopivaa alaa on, ja haet sellaisiin kaupunkeihin, joissa sinulla on mahdollista asua.

Voit hakea mitä vaan ja mietit sitten kesäkuussa otatko sen vastaan.

Olen miettinyt todella monta kertaa. Itsellä vaan niin monta mielenkiinnonkohdetta että alan sitten epäröidä ja katsomaan vaihtoehtoja uudestaan jotta olisin täysin varma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä