Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä jotenkin säälittää ja huvitti eilen kun ulkoilualueet Helsingissä olivat täynnä ihmisiä.

Vierailija
17.03.2020 |

Me naurettiin puolison kanssa että nyt kun kaikki on kiinni niin lähdetään ulos suorittamaan elämää. Ihmiset olivat aina hysteerisiä liikuntavaatteissa ja juoksutrikoissa. Kaikki huuhkivat kuin hulluja.

Kun näkee että suurin osa ihmisistä elää aikatauluelämää eivätkä koskaan pysähdy niin saa fiiliksen että pakko se niiden elämä olla hyvin köyhää.
Meidän molemmissa perheissä ei ole koskaan tarvittu suorittaa yhtään mitään vaan meidän molempien vanhemmat ovat opettaneet meidät elää oma elämä, olla kriittinen ja ajatella omilla aivoilla. Tuntuu että suomalaisessa elämässä puuttuu täysin se sellainen elämästä nauttimista. Miksi kukaan ei esim. tanssi, kuuntele musiikkia.

En koskaan tuu ymmärtää näitä jotka haluavat olla tehokkaita aamusta iltaan, en koskaan. Eikö nykyajan suomalaiset keksi mitään muuta kuin olla urheiluvaatteissa harrastamassa liikuntaa?!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itsekkin että suurin osa ihmisistä menevät aivan paniikkiin poikkeustilassa. Puhelimessakin riidellään ja puhutaan rahastoista, vaatteista, työstä. Toivottavasti tämä tilanne herättäisi ihmisiä ajattelemaan kuinka paljon turhaa on elämässä. Säälittää.

Vierailija
2/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakaan ei tee yhtään mieli elää tässä suorittaja yhteiskunnassa, mä en vain kykene arvostaa ihmisiä.

Itse harrastan taidetta, japanilaista kulttuuria, luen keramiikasta. Olen silti hyvässä kunnossa ja terve. Mielenköyhyyttä munkin mielestää toi huuhkiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi näet huonoksi että ulkoilee. Ulkoiluhan on tärkeää Kropalle ja mielenterveydelle. Saa happea ja ei tuli tuki -ja liikuntaelin vaivoja niin helposti. Sama se käveleekö,juokseeko tai vaikka hiihtää niin puolen tunnin ulkoilu joka päivä on hyvästä. Tietysti jos se on vain suorittamista niin ehkä silloin vähän sääli, mutta mistä sitä tietää mitä kenenkin päässä liikkuu

Vierailija
4/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee sitä, mistä tykkää. Turha arvostella.

Vierailija
5/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on siirtynyt kikattelusta naureskeluun. Elämme hämmentäviä aikoja.

Vierailija
6/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lapsi kotona, niin hyvää tekee koko perheelle ulkoilla. Saa lapsikin purettua energioitaan ja asettuu kotona paremmin rajoihin. Ulkoilisivathan he päiväkodeissa ja kouluissakin. 

Vierailija
7/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa suuresti tuollaiset perheet jotka kuvittelevat olevansa muita parempia kun makaavat kotona mussuttamassa pullaa. 

Vierailija
8/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eieiei, nyt teiltä meni pointti ohi.

Ei liikunnassa ole mitään vikaa, mutta kun saa fiiliksen että ihmiset eivät uskalla olla omaa ittensä tai erilaisia. Tehdään ja kehitetään juurikin sitä mitä on muodissa.

Minä ulkoilen tavallisissa vaatteissa ja tukin esim. puiden juuret, kevän merkit. Ihmiset välillä pelästyvät että miksi toi seisoo tavallisissa vaatteissa metsässä. Tuntuu että olen epäilyttävän oloinen kun en ole pukeutunut trikoissa suorittamassa elämä.

Vierailija
9/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin aamulla ennen etätyöpäivän alkua kävelyllä. Mulla on ADHD ja olen huomannut, että aamuliikunta auttaa mua keskittymään päivällä paremmin.

Ja miten niin ihmiset ei tanssi tai kuuntele musiikkia. Julkisissa suurimmalla osalla nuorista tuntuu olevan kuulokkeet korvilla, ja veikkaan, ettei ne kaikki mitään self help -äänikirjaa kuuntele.

Vierailija
10/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liikunnassa ole mitään vikaa, mutta kun saa fiiliksen että ihmiset eivät uskalla olla omaa ittensä tai erilaisia. Tehdään ja kehitetään juurikin sitä mitä on muodissa.

Minä ulkoilen tavallisissa vaatteissa ja tukin esim. puiden juuret, kevän merkit. Ihmiset välillä pelästyvät että miksi toi seisoo tavallisissa vaatteissa metsässä. Tuntuu että olen epäilyttävän oloinen kun en ole pukeutunut trikoissa suorittamassa elämä.

Mä olin siis tänä aamuna parempi ihminen kuin eilen. Eilen mulla oli lenkkivaatteet päällä, kun lenkkeilin. Tänä aamuna kävelin metsässä tavallisissa vaatteissa ja pysähdyin välillä tallomaan lätäköiden jääkuorta rikki.

Se ADHD-kävelijä/lenkkeilijä

Vierailija
11/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi näet huonoksi että ulkoilee. Ulkoiluhan on tärkeää Kropalle ja mielenterveydelle. Saa happea ja ei tuli tuki -ja liikuntaelin vaivoja niin helposti. Sama se käveleekö,juokseeko tai vaikka hiihtää niin puolen tunnin ulkoilu joka päivä on hyvästä. Tietysti jos se on vain suorittamista niin ehkä silloin vähän sääli, mutta mistä sitä tietää mitä kenenkin päässä liikkuu

Ulkoilu on hyväksi ja sallittua, mutta pelkään että viikon päästä meillä on ulkonaliikkumiskielto kun ihmiset eivät noudata annettuja käskyjä. Hallitus eilen painotti että tulisi välttää suosittuja ulkoilupaikkoja. Ja mitä tekee urpot suomalaiset? No tietenkin lähtevät sankoin joukoin juuri suosituimmille ulkoilupaikoille. Ulkoilla voi omalla asuinalueellakin.

Vierailija
12/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaisessa yhteiskunnassa ei mahdu muuta kuin vakavia asioita ja liikunta?

Olen matkustellut ja on ulkomaan kanavat kotona. Oli hämmästyttävää nähdä kulttuurieron. Muualla puhutaan filosofiasta, taiteesta, ruuasta. Oletteko koskaan nähnyt Suomessa ohjelmia jostain muusta kuin jenkki sarjoista, kilpailusta?

Kuvotti just kun nyt TVssäkin on pelkkää fitness ja kilpailuohjelmia. Saksalainen ystäväni nauroi ja sanoi että on eksoottista kyllä kun suomalainen TV on pelkkää pakaraa.

Vierailija
13/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilu on hyväksi ja sallittua, mutta pelkään että viikon päästä meillä on ulkonaliikkumiskielto kun ihmiset eivät noudata annettuja käskyjä. Hallitus eilen painotti että tulisi välttää suosittuja ulkoilupaikkoja. Ja mitä tekee urpot suomalaiset? No tietenkin lähtevät sankoin joukoin juuri suosituimmille ulkoilupaikoille. Ulkoilla voi omalla asuinalueellakin.

Meidän asuinalueemme (Katajanokka) oli eilen täynnä outoja ihmisiä jotka eivät asu täällä. Keskustassa kun ei ole missä ulkoilla. 

Vierailija
14/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on! Ymmärsit pointtini! Suomalaiset ovat kuin lampaita, menevät aina joukolla joka paikkaan. Ihan kun eivät osaisi oma elämä elää.

Vierailija
15/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisessa yhteiskunnassa ei mahdu muuta kuin vakavia asioita ja liikunta?

Olen matkustellut ja on ulkomaan kanavat kotona. Oli hämmästyttävää nähdä kulttuurieron. Muualla puhutaan filosofiasta, taiteesta, ruuasta. Oletteko koskaan nähnyt Suomessa ohjelmia jostain muusta kuin jenkki sarjoista, kilpailusta?

Kuvotti just kun nyt TVssäkin on pelkkää fitness ja kilpailuohjelmia. Saksalainen ystäväni nauroi ja sanoi että on eksoottista kyllä kun suomalainen TV on pelkkää pakaraa.

Ylellä näkee aika harvoin pakaroita.

Tosin eikö kirjoituksesi ole hiukan ristiriitainen? Sanot, että yhteiskunta ei välitä kuin vakavista asioista ja sitten valitat, kun missään ei puhuta "vakavista aiheista". Ehkä sinusta filosofia on hauskaa, mutta yleensä se on lienee nähty vakavana keskusteluaiheena.

Vierailija
16/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu vain siitä, että kaikki pyörii elämässäsi oman napasi ympärillä ja kuvittelet olevasi jotenkin parempi ja merkityksellisempi kuin muut. Usko tai älä, niitä muita ei kiinnosta pätkääkään, kunhan et ilman vaatteita siellä metsässä pyöri - ja tuskin silloinkaan. Kaikki muu on mielikuvistuksesi tuotettta. Elä ja anna muiden elää. Ne muut eivät piittaa sinusta pätkääkään, joten älä sinäkään niistä muista.

Vierailija
17/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, tilanteen mukainen pukeutuminen on siis suorittamista...

Vierailija
18/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte siis itsekin ulkoilualueilla, kun teitte tuollaisia huomioita. 

Vierailija
19/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitte siis itsekin ulkoilualueilla, kun teitte tuollaisia huomioita. 

Ja vielä usemmalla ulkoilualueella kävitte.

Vierailija
20/26 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule käännä kanava vaikkapa Teemalle niin näet muutakin kuin jenkkisarjoja ja pakaroita. Tai lähde pois tv:n äärestä ja mene keskustelemaan ihmisten kanssa vaikka taiteesta. Kyllä se minulta ja kavereiltani ainakin onnistuu vaikka suomalaisia olemmekin.