Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muu perhe eristyksissä kotona, minä sairaalassa töissä hakemassa viruksen kotiinkin

Vierailija
17.03.2020 |

Kärjistetty otsikko, mutta näinhän se menee. Mies tekee etätöitä, lapset pois koulusta. Ollaan varovaisia eikä kuljeta ulkona tarpeettomasti. Olen ylpeä työstäni ja oikeasti mielelläni teen sitä nyt myös epidemian aikana. Ja olen valmis venymään. Mutta se suorastaan v***ttaa, että kaikesta eristäytymisestä huolimatta todennäköisesti vien taudin kotiin perheelleni. Huolimatta siitä kuinka varovaisia töissä ollaan. Ei siinä tarvita kuin vaikkapa yksi työkaveri, joka on oireeton kantaja.

Olisipa joku paikka missä voisin elää erossa perheestä nyt joidenkin viikkojen ajan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ihmetyttää se asia, että eikö ihminen ymmärrä terveydenhoitoalalle ryhtyessään, että työ on pääsääntöisesti sairaiden ihmisten hoitamista? Olen hoitoalalla itsekin...

Tottakai on mutta nyt mennään tilanteeseen jossa työtä vuorotta ilman vapaapäiviä ja lomia. Ehkä se sinulle ok mutta monelle muulle ei ja lisäksi vielä lopulta todennäköisesti itsekin sairastuu tavalla tai toisella. 

Vierailija
22/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös mies ja lapset kotona, samassa talossa asuvat isovanhemmat kotona, minä käyn sitten päiväkodissa töissä hakemassa virukset meille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies ja lapset kotona, samassa talossa asuvat isovanhemmat kotona, minä käyn sitten päiväkodissa töissä hakemassa virukset meille 

Juu, sama tilanne valitettavasti teilläkin. Tämä nyt vaan tuli hoitajan näkökulmasta, koska olen itse hoitaja. Tsemppiä meille kaikille.

Ap

Vierailija
24/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäytyminen on kuitenkin ollut tehokas keino vähentää tartuntoja.

Kiitos myös tärkeän työn tekemisestä sinulle.

Vierailija
25/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesi kai tuon kun alalle lähti. En nyt luettele mitä entisaikojen hoitsut tekivät, olivat kyllä naimattomia, tuolloin kun naisen kotityötäkin arvostettiin.

Vierailija
26/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudetkin kuuluvat elämään, ja ihan kaikkea ei voi ihminenkään kontrolloida. 

Vierailija
27/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua aina ihmetyttää se asia, että eikö ihminen ymmärrä terveydenhoitoalalle ryhtyessään, että työ on pääsääntöisesti sairaiden ihmisten hoitamista? Olen hoitoalalla itsekin...

On eri asia hoitaa sairaita ihmisiä kun heillä on yleensä sairaus, jolta voi suojautua. Ja ne riskiryhmään kuuluvat lapset ovat yleensä syntyneet ammattiin valmistumisen jälkeen. Eivätkä nuoret hoitoalalle hakevat yleensä tällaisia asioita edes mieti.

Vierailija
28/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös täällä. Kotona akuutisti sairastunut riskiryhmäläinen, ja itse töissä hoitoalalla. Vedotaan siihen, että kaikki sote-alan ihmiset käyttöön, ja samalla pitäis suojella riskiryhmiä. Jotain linjausta/ohjeistusta tähän ylemmältä taholta.

Vierailija
29/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palkaton vapaa tässä tilanteessa mahdollinen?

Vierailija
30/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palkaton vapaa tässä tilanteessa mahdollinen?

Se voidaan tarvittaessa kieltää.

Vierailija
31/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hoitoalalla, en pelkää. Riskini kuolla koronaan on pieni. Toki voisin samalla alkaa pelkäämään mm. tapaturmaista kuolemaa, tulipaloa, influenssaa ja muita tarttuvia tauteja, syöpää, verenpainetautia, diabetesta, ydinkatastrofia, ilmastonmuutosta, jne...Elämä on vaan epävarmaa. Aina voi ajatella... Entäs jos... Varmuutta siihen, että pysyy terveenä, ei ole. Todennäköisesti kaikki minun ja monen muun perusterveen osalta menee hyvin. Teen sen, minkä voin terveyteni ja muiden terveyden eteen ja loppu ei ole minun käsissäni.

32/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun riskiryhmään, ja mieheni on kans sairaalassa töissä. Hän suhtautuu tosi rauhallisesti ja positiivisesti luottaen tulevaisuuteen, minua pelottaa ja pyysin että ilmoittaisi sairastuneensa. Puolison moraali ei anna periksi valehtelulle, joten käy töissä nyt. Pelottavaa.

Minusta tässä asiassa pitäisi nyt ruveta ajattelemaan laajemmin. Tosiaan ne hotellit käyttöön hoitohenkilökunnalle ja muille tärkeää työtä tekeville tyypeille, jossa altistuvat. Jotta ei tarvitse mennä kotiin ainakaan nyt alkuun, ennen kuin saadaan systeemit vakiintumaan ja ehditään opiskella maailmalta, miten siellä on asiaa hoidettu ja mitkä varotoimet ovat riittäviä.

Kun vielä tällä konstilla saadaan työmatkaan käytetty aika pois kun majoitetaan ihmiset työnsä lähelle, saadaan näille myös enemmän lepoaikaa.

Heti vain on alettava ajatella kaikki uusiksi.

Ne, jotka kokevat olevansa riskiryhmää vaikkei heitä siihen laskettaisi tai jotka tekevät työtä joka ei ole niin oleellista, heille voitaisiin järjestää majoitusta silti muualta. Päiväkodeistakin voitaisiin ottaa nopsasti pois ja omakaranteeniin nämä, joilla on riskiryhmäläisiä kotona saati jos ovat itse.

Liiketilojakin voitaisiin ottaa nyt majoituskäyttöön, jos vaihtoehtona on, että niissä toimivat yritykset menevät konkurssiin jos vuokraan ei saa joustoa. Eli jos firma menee tauolle, joku saa majapaikan. Koordinaattoriporukka kerättävä asialle.

Maassa on varmasti tyhjää tilaa nyt käytettäväksi vaikka miten paljon, järjestelykysymys.

Vierailija
33/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuoltohenkilökunnan majoittaminen hotelliin kuulostaa ensin järkevältä, mutta mietitäämpä tarkemmin.  Hotellissa olisi todennäköisesti muitakin kuin vain yhden osaston henkilökuntaa, joten sieltä jos mistä, niin korona kuin muutkin tartuntataudit, lähtisivät leviämään todella herkästi. Silloin yhteiskunta vasta pulassa olisikin, jos kaupungin terveydenhuollon työntekijöistä vaikka 70 % olisi yhtä aikaa sairaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi