Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muu perhe eristyksissä kotona, minä sairaalassa töissä hakemassa viruksen kotiinkin

Vierailija
17.03.2020 |

Kärjistetty otsikko, mutta näinhän se menee. Mies tekee etätöitä, lapset pois koulusta. Ollaan varovaisia eikä kuljeta ulkona tarpeettomasti. Olen ylpeä työstäni ja oikeasti mielelläni teen sitä nyt myös epidemian aikana. Ja olen valmis venymään. Mutta se suorastaan v***ttaa, että kaikesta eristäytymisestä huolimatta todennäköisesti vien taudin kotiin perheelleni. Huolimatta siitä kuinka varovaisia töissä ollaan. Ei siinä tarvita kuin vaikkapa yksi työkaveri, joka on oireeton kantaja.

Olisipa joku paikka missä voisin elää erossa perheestä nyt joidenkin viikkojen ajan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän sama tilanne. Mutta kyllä sairastumiseen voi itse vaikuttaa. Käsien pesu. Ei tarvitse olla niin lähellä. Käsidesiä tietokoneiden näppäimistöön ja puhelimeen jne. Omat eväät, että ei syö missään yhteisruokailuissa. Eikä niitä kasvoja pidä kosketella. Itse en aio sairastua.

Vierailija
2/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, jotka teette tärkeää työtä <3 !

Tilannehan on se, että todennäköisesti lähes kaikki sairastavat tämän ennemmin tai myöhemmin, valitettavasti. Nyt vain hidastetaan, että järjestelmä kestää.

Toivon kaikkea hyvää työhönne ja pitäviä suojavarusteita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan teillä useampi huone asunnossanne ja väliovet.

Vierailija
4/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä päiväkodissa, missä en voi millään suojautua virukselta, vaikka pesisin käsiä koko ajan.

Vierailija
5/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla perheillä ei ole mitään mahdollisuutta vältellä perheenjäseniä samassa talossa.

Vierailija
6/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla perheillä ei ole mitään mahdollisuutta vältellä perheenjäseniä samassa talossa.

Eikä se ole inhimillistä edes.

Vierailija
7/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne meilläkin ja muista maista jo havaittu että tarttuu todella helposti hoitohenkilökuntaan ja sitä kautta taas perheisiin. Ei ole ainakaan muualla suojavarusteetkaan pelastaneet joten tuskin täälläkään ja aina tulee potilaita jonkun muun syyn takia ja tartunta havaitaan vasta kun ollut levittämässä tautia. Sama ollut norojen ja influessan kanssa myöskin esimerkiksi. 

Vierailija
8/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheesi ei kuulu riskiryhmään, niin eihän se ole mitenkään vaarallista että he sairastavat. 

.

Vierailija
9/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin mieluumin perheelleni koronan kuin noron :D

Vierailija
10/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellit on varmaan tyhjiä nyt. Valtio voisi tukea niitä ostamalla ne sairaanhoitajien perhe-evakko-asumuksiksi. Tietysti Hanselin kilpailuttamaan 300 euron hintaan yöltä.

Vierailija
11/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vähän sama tilanne. Mutta kyllä sairastumiseen voi itse vaikuttaa. Käsien pesu. Ei tarvitse olla niin lähellä. Käsidesiä tietokoneiden näppäimistöön ja puhelimeen jne. Omat eväät, että ei syö missään yhteisruokailuissa. Eikä niitä kasvoja pidä kosketella. Itse en aio sairastua.

Käsidesiä nyt ei mistään saa enää. Ja jos asuu samassa talossa niin käsienpesut ei kyllä pelasta.

Vierailija
12/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tällä suojellakkaan perusterveitä perheen jäseniä vaan riskiryhmäläisiä, kuten vanhuksia?

Miten tää asia on niin vaikea käsittää?

Vierailija
13/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama, paitsi minä olen perheen ainoa riskiryhmäläinen ja töissä hoitoalalla.

Muut ovat kotona, ettei riskiryhmäläisten sairastuisi...hmm

Vierailija
14/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun riskiryhmään, ja mieheni on kans sairaalassa töissä. Hän suhtautuu tosi rauhallisesti ja positiivisesti luottaen tulevaisuuteen, minua pelottaa ja pyysin että ilmoittaisi sairastuneensa. Puolison moraali ei anna periksi valehtelulle, joten käy töissä nyt. Pelottavaa.

Vierailija
15/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellit on varmaan tyhjiä nyt. Valtio voisi tukea niitä ostamalla ne sairaanhoitajien perhe-evakko-asumuksiksi. Tietysti Hanselin kilpailuttamaan 300 euron hintaan yöltä.

Voisin jopa itse maksaa jotain vuokraa kunhan olisi kohtuullinen (toisin sanoen, jotta meillä rahat riitäisivät). Kunhan en tartuttaisi perhettä.

Ap

Vierailija
16/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perheesi ei kuulu riskiryhmään, niin eihän se ole mitenkään vaarallista että he sairastavat. 

.

Mutta toinen lapsemmepa kuuluu riskiryhmään. Siksi pelkäänkin vieväni viruksen kotiin.

Ap

Vierailija
17/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tällä suojellakkaan perusterveitä perheen jäseniä vaan riskiryhmäläisiä, kuten vanhuksia?

Miten tää asia on niin vaikea käsittää?

Miksi on niin vaikea käsittää, että hoitajillakin on kotona riskiryhmäläisiä?

Vierailija
18/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa riittää pian töitä vuorokauden ympäri, joten kotona olemiseen ei tarvitse olla mitään tarvetta. Jos kuitenkin hetkellisesti on, niin altistunut voitaisiin esim lukita komeroon, jolloin ei tartuta muita perheenjäseniä.

Vierailija
19/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina ihmetyttää se asia, että eikö ihminen ymmärrä terveydenhoitoalalle ryhtyessään, että työ on pääsääntöisesti sairaiden ihmisten hoitamista? Olen hoitoalalla itsekin...

Vierailija
20/33 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun riskiryhmään, ja mieheni on kans sairaalassa töissä. Hän suhtautuu tosi rauhallisesti ja positiivisesti luottaen tulevaisuuteen, minua pelottaa ja pyysin että ilmoittaisi sairastuneensa. Puolison moraali ei anna periksi valehtelulle, joten käy töissä nyt. Pelottavaa.

Puolisosi on järjen ja tolkun ihminen, yritä sinäkin olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme