Ystävä valitti eilen kuinka ei tule jaksamaan koko perhettä kotona!
On ollut itse nyt työttömänä ja ahdistui kovasti siitä että lapset, 4 kpl, jäävät nyt kotiin ja mies tekee töitä kotoa käsin.
Kaikesta ihminen voikin ahdistua! Heillä on isohko omakotitalo ja lapset ovat normaaleja 9-15 vuotiaita.
Kommentit (155)
Mulle se hiljaisuus ja yksinolo on latautumisen aikaa. Olen aina ollut ihminen, joka viihtyy paljon yksin ja iän myötä se vaan tuntuu lisääntyvän.
Mä ymmärrän oikein hyvin, että sisällä vaikka vähän isommassakin asunnossa koko ajan hengaileva perhe saattaa alkaa tuntua ahdistavalta, vaikka suhteet kunnossa olisikin.
Nyt kun lapset on jo muuttaneet pois, niin välillä pelkkä mieskin on liikaa. Innostan häntä mielelläni harrastamaan kodin ulkopuolisia juttuja ja ne kaikkihan ei nyt onnistu.
Tavallisesti hän käy salilla ja uimassa, kirjastossa ja onneksi myös lenkillä. Ulos kai sentään saa nytkin mennä.
Kovin suvaitsemattomia ja ymmärtämättömiä ovat tässä taas ne ihmiset, jotka eivät ymmärrä toisten erilaisuutta. Ainakaan vielä ei tämä tauti ole ihmisten ymmärryskykyä näyttänyt lisäävän yhtään.
Kyllä muakin vähän mietityttää olla melkein kuukausi kahdestaan 7-vuotiaan kanssa. Asumme kerrostalokaksiossa. Olisi edes puoliso, niin olisi aikuista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on kyllä aivan sama olo! Koko perhe koko ajan kotona, mihinkään ei voi mennä. Kyllä vanne kiristää jo valmiiksi! Normaalusti teen kotona töitä kaikessa rauhassa.
Miksi olet hankkinut perheen?
Et ole kyllä kummonenkaan ystävä kun täällä ystävääsi arvostelet!
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmisillä niin tympii oma perhe? Tuo on mielestäni tämän tilanteen hyvä puoli; perheen kanssa kerrankin paljon aikaa kun kaikki muu karsiutuu pois. Mies on paras ystäväni, meillä parisuhde voi sitä paremmin mitä enemmän aikaa vietämme yhdessä. Näin jo reilusti yli 10 vuotta.
Toisille tämä on hyvä juttu, toisille painajainen. Tosin epäilen kaikille tulevan mitta täyteen jossain vaiheessa, jos pitkälti kaikki kotona 22-23 tuntia vuoroikaudessa ja tilanne päällä juhannuksena.
Tää on kyllä erikoista miten ihmiset kokevat sen raskaaksi kun koko perhe on kotona. Meillä on kolme lasta, taaperosta koululaiseen, ja minä ja mieheni olemme yrittäjiä ja työskentelemme muutenkin aina kotona yhdessä. Avioliittoa on takana 14 vuotta eikä se toisen naama tosiaankaan ärsytä kun sitä koko ajan näkee, voisin sanoa että päinvastoin, olemme tosi hyvä tiimi. Tottakai tässä on nyt haasteita saada kaikki työt tehtyä kun lapset ovat kotona, mutta minusta on vaan ihanaa kun pienet ovat kotosalla. Tehdään nopeita helppoja arkiruokia ja ulkoillaan paljon, oma pihakin on iso.
Minä nautin tästä kotonaolosta lasten kanssa!
Avioerot ei lisäänny: talouden romahtaessa ei ole varaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tässä kun eilen ja tänään olen tehnyt etätöitä ja kaksi päiväkoti-ikäistä ja yksi pikkukoululainen ovat kotona, niin pinna on kireällä. Pystyn tekemään töitä ja ihan omasta aloitteestani otin lapset kotiin jo ennen hallituksen linjauksia, ja olen tyytyväinen, että tämä linjaus tehtiin. Mutta silti kyllä hieman on kauhunsekainen olo tulevista viikoista tai kuukausista. Tottuuko tähän vai onko jatkuva ärtymys päällä? Mitä se vaikuttaa perheeseen ja parisuhteeseen?
Eivät nämä ihan tyhjiä pohdintoja ole. Hiljaisuus ja yksinolo ovat ihan tärkeitä asioita latautumiseen.
Voit vapaasti lähteä lenkille kun puoliso tulee kotiin. Vuorottelette?
Voi hyvä luoja.. se puolen tunnin lenkki onkin IHAN SAMA ASIA kun se että saisi olla rauhassa kotonaan, tehdä töitä / siivota jne. Se ei riitä, ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on kyllä aivan sama olo! Koko perhe koko ajan kotona, mihinkään ei voi mennä. Kyllä vanne kiristää jo valmiiksi! Normaalusti teen kotona töitä kaikessa rauhassa.
Mitä....? Eli jos ei halua ihan 24/7 olla esim miehensä kanssa niin ei saa seurustella ollenkaan?
Musta on ihanaa, että mies ja poika ovat kotona! Mies on tehnyt kotitoimistolta töitä jo viikon ja poika jäi tänään kotiin. Ihana laittaa ruokaa koko perheelle, olla yhdessä vaikka jokainen joutuukin omat velvollisuudet hoitamaan. Meille koronan aiheuttama poikkeustila on tehnyt pelkästään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä....? Eli jos ei halua ihan 24/7 olla esim miehensä kanssa niin ei saa seurustella ollenkaan?
Ei ole ulkonaliikkumiskieltoa. Ei tarvitse olla 24/7.
Ulkoilla voi. Kelit alkaa lämmetä ensi viikolla ja jokainen lapsi ja aikuinen voi lähteä ulos luontoon seuramaan luonnon kasvun ihmettä, keväthän on ihan parasta aikaa. Lapset voi harrastaa ulkona vaikka mitä, pyöräillä, potkulautailla, skeitata, pelata jalkapalloa... Miksi ihmeessä pitäisi kotona neljän seinän sisällä pysytellä? Ulkona ei kukaan tartuta ketään, voi mennä yksin vaikka metsälaavulle ja tehdä nuotion ja vaan nauttia hiljaisuudesta, ei sinne joka laavulle koko ajan muut tule.
Suomalaisia on niin harvassa suurimmassa osassa maata että ihan vapaasti voi ulkona liikkua, se on ihan eri asia jossain miljoonakaupungeissa missä on koko ajan ihmisiä kuin muurahaisia muurahaispesässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne pienet lapset voi jättää keskenään kotiin kun lähtee vähän ulkoilemaan jos ei tarvi 24/7 olla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin vähän mietityttää olla melkein kuukausi kahdestaan 7-vuotiaan kanssa. Asumme kerrostalokaksiossa. Olisi edes puoliso, niin olisi aikuista seuraa.
Ulkoilette paljon. Nyt on kevät ja kelit paranee päivä päivältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne pienet lapset voi jättää keskenään kotiin kun lähtee vähän ulkoilemaan jos ei tarvi 24/7 olla?
Jos on alle kouluikäisiä lapsia useampi, niin ehkä siinä on otettu huomioon teillä se jo tähänkin asti että myös lasten toinen vanhempi viettää heidän kanssaan aikaa niin että sinä pääset rauhassa tekemään omia juttujasi, kuten ulkoilemaan. Kyllä on nykyihmisellä kauheat ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin tästä kotonaolosta lasten kanssa!
Kuka vatipää tätäkin kommenttia alapeukuttaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saamarin into niistä lapsista on päästä eroon?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saamarin into niistä lapsista on päästä eroon?!
Edelleen: jos et halua olla miehen kanssa 24/7 niin etkö saa seurustella ollenkaan?
Karmeeta luettavaa tää että lapsia on tehty, mutta niitten kanssa ei jakseta olla.