Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko määräys osallistua hoitotyöhön?

Vierailija
16.03.2020 |

Olenko ns. reservissä koska mulla on lähihoitajan tutkinto vuodelta -99? Hoitotyötä oon tehnyt viimeeksi yli 10 vuotta sitten, silloinkin päiväkodissa. Nyt periaatteessa voisin osallistuakin hätätyöhön, omat työt ei ole esteenä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se täytyy tarkasti tietää, kuka töihin laitetaan. Tunnen muutamia työttömiä hoitajia,jotka ovat juoppoja.

Vierailija
82/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se täytyy tarkasti tietää, kuka töihin laitetaan. Tunnen muutamia työttömiä hoitajia,jotka ovat juoppoja.

Velvoite ei ole sama kuin pakottaminen.

Tässä vaiheessa velvoite varmasti tarkoittaa sitä että esim. kiireettömissä vastaanottoissa työskennelleet voi velvoittaa töihin esim. vuodeosastolle tms. Tai että voidaan velvoittaa hijattain eläkkeelle jäänyt työntekijä töihin, jos MAHDOLLISTA jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti tule. Suurin osa sairastaa taudin kotona eikä tarvitse hoitajaa yhtään mihinkään, ne jotka ei sairasta ovat vaativassa sairaanhoidossa. Luuletteko oikeasti että sinne määrätään joku lähihoitaja, joka on hoitanut 10 vuotta lapsia ja perehtynyt tunne-ja leikkitaitoihin, tai jonka tutkinto on vuodelta nakki ja mooses ja pyörittänyt sen jälkeen omaa kynsisalonkia? Haloo. Nyt kunnioitus hoitajienkin ammattitaidolle, muutenhan sinne voitaisiin ottaa vaikka kaikki siwan kassat peesaamaan. Ja toki osa lähihoitajistakin työskentelee sairaanhoidon puolella, mutta kyllä se vaatii vankkaa osaamista heilläkin. 

Kyllä saa olla kyseessä sotatila, ennenkuin sitä räjähtänyttä jalkaa otetaan hoitamaan just tasan ne ketä satutaan saamaan... 

t. lähihoitaja

Mä en ole ajatellut, että meitä jonnekin teholle tai edes perus sairaalaan määrättäis, mutta jos terkkareita ja saikkareita tarvitsee siirtää sairaaloihin muista laitoksista niin niihin muihin laitoksiin tarvitaan kyllä lisää henkilökuntaa, ehkä jopa meistä lähäreistä.

Vierailija
84/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sh, mutta viimeksi yli 10 v sitten ollut hoitotyössä. Nyt olen hallinnollisissa töissä ja tällä hetkellä etätöissä. Lähden todellakin hommiin, jos käsky kävisi. Voin mennä illaksi tai viikonlopuksi jeesailemaan oman osaamiseni puitteissa. Osaamiseni ei tosiaan ole ajantasalla eikä esim lääkeluvat voimassa, mutta voin vaikkaa toimia avustavissa tehtävissä. 

Tämä muutaman kuukauden ponnistus on ihmiselämässä lopulta hyvin pieni hetki. 

Vierailija
85/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan oikeasti kuvittelee, että alaa vaihtaneet lähihoitsut johonkin teholle, tai edes sairaaloihin määrättäisiin! Lähinnä tulisi mieleen, että vanhusten hoivakodit ja kotihoito olisi sellaisia paikkoja, joissa lisäkädet olisi hyödyksi. Myös karanteenissa olevat riskiryhmäläiset tulevat tarvitsemaan pientä apua, eikä nykyisellä hoitohenkilökunnalla kaikkea varmaan saa järjestymään. Paljon toki saa, kun työtehtäviä terveydenhoitoyksiköiden sisällä uudelleenjärjestellään tarpeen mukaan. Mutta hoitohenkilöstökin tulee sairastelemaan, ja jotta perustarpeista voi huolehtia, niin perushoivaa voi toteuttaa vanhentuneellakin koulutuksella hätätapauksissa.

Mitä, eikö siellä kotihoidossa pärjääkkään ilman koulutusta? Sitähän tässä on hoettu jo vuosia, ettei mummojen hoitoon mitään koulutusta tarvita. Sinne siis vaan kaikki kynnelle kykenevät, tarvitse edes vanhentunutta alan koulutustakaan. 

Vierailija
86/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä hätätapauksessa mummoja hoitamaan kahdeksi viikoksi. Olen rehellisesti sanoen, lievästi alkoholisoitunut työtön hoitaja. Mutta olen valmis yrittämään.

Vierailija
87/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen tottakai. Käyn korvaushoidossa, mutta kyllä minä vanhusten vaipat osaan vaihtaa. 2 viikkoa menee nopeasti.

Vierailija
88/89 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen ja THL:n "huippu"asiantuntijoiden pitäisi olla etulinjassa hoitamassa Sars 2 potilaita. He tietävät että ollaan myöhässä ja homma alkaa leviämään käsiin. Kantaisivat vastuunsa.

Vierailija
89/89 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee määräys,menen tonne lähibaariin odotteleen että kytät hakee minut töihin .

Ja pidän huolen että promillet pysyy korkealla, ei sitä psk-hommaa muute tekis sekuntiakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi