Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko määräys osallistua hoitotyöhön?

Vierailija
16.03.2020 |

Olenko ns. reservissä koska mulla on lähihoitajan tutkinto vuodelta -99? Hoitotyötä oon tehnyt viimeeksi yli 10 vuotta sitten, silloinkin päiväkodissa. Nyt periaatteessa voisin osallistuakin hätätyöhön, omat työt ei ole esteenä.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voi mennä hätätöihin jos on jo töissä? Olen hoitaja mutta nykyään teen muun alan töitä.

Jos viranomainen määrää niin sinä menet juuri sinne töihin mihin määrätään, ihan sama vaikka "olisi jo töissä" tai "selkä kipeä" tai mitä tahansa. Ihmisiä voi KUOLLA sen takia jos ei ole hoitohenkilökuntaa riittävästi joten se on siinä vaiheessa ihan se ja sama mikä muu asia jää kesken.

Siis miten pihalla ihmiset voi ylipäätään tänä päivänä oikein olla?

Ai että minun pitäisi uhrata oma henkeni sen vuoksi ettei joku muu kuole?  Olen koronan riskiryhmää, enkä ole toiminut ammatissa sitten valmistumisen, enkä todellakaan tee sitä nytkään. Jos minä olen pätevä hoitamaan korona-potilaita, niin kuka tahansa lähikaupankassakin on soveltuva. Että sinne vaan kaikki takaamaan korona-potilaiden hoito ja yhteiskunnan pyöriminen. 

Vierailija
42/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan sakot sitten tai olen kuumeessa jos soitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Otan ne sakot tai menen vaikka linnaan.

Vierailija
44/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka voi mennä hätätöihin jos on jo töissä? Olen hoitaja mutta nykyään teen muun alan töitä.

Jos viranomainen määrää niin sinä menet juuri sinne töihin mihin määrätään, ihan sama vaikka "olisi jo töissä" tai "selkä kipeä" tai mitä tahansa. Ihmisiä voi KUOLLA sen takia jos ei ole hoitohenkilökuntaa riittävästi joten se on siinä vaiheessa ihan se ja sama mikä muu asia jää kesken.

Nykyajan ihmiset minä-minä-ihmisiä

Entä sinä, miten sinä kannat kortesi kekoon tässä sopassa? 

Vierailija
45/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mentaliteetti asian suhteen on tämä, niin puolestani kaikki riskiryhmäläiset jotka coronaviruksen saavat, joutaa kuolla. Maailma ei menetä niissä mitään, monisairaita vanhuksia jotka on vain ja ainoastaan taakka koko järjestelmälle.

Enkä aio mennä ylitöinä teholle ventiloimaan näitä. Ei ketään ole minunkaan hyvinvointi yksilönä koskaan kiinnostanut, niin kohtelen yhteiskuntaa nyt samalla tavalla kuin koen itse tulleeni kohdelluksi.

Vierailija
46/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt olis hyvä kohta pienentää veronmaksajien taakkaa, kun annettais vanhusten kuolla kerrankin luonnollisesti. Mut ei, tehovalvontaa kaikki ettei vaan pääse kupsahtaa alle 95v...

Vierailija
47/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan lähäriopinnoista lähinnä musiikkiterapian ja valinnaiset askartelutunnit. Olenko siis pätevä teholle hoitamaan potilaita?

Vierailija
48/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen sitten jos muuan Torpan muija menee 😁 Ei vaan, pahoittelut vitsailusta. Minä hoidan lastani kotona, koska en halua hänen olevan esikoulussa. Tehtävät saa tehtyä kotonakin. Äitiäni autan myös. Ei tule mieleenkään laittaa heitä muiden hoidettaviksi ja mennä itse hoitamaan ventovieraita.

Vierailija
49/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tulee hoitamaan mun elukat navettaan kun käsky käy hätätyöhön?

Olen koulutukseltani hoitaja. Nykyään maatalousyrittäjä.

Vierailija
50/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan lähäriopinnoista lähinnä musiikkiterapian ja valinnaiset askartelutunnit. Olenko siis pätevä teholle hoitamaan potilaita?

Lähäreitä ei teholle siirretä kuin sitten maailmanlopun aattona jos silloinkaan. No ehkä petaamaan ja siirtämään potilaita mikä ei kovin vaativaa ole.

Vierailija
51/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laillistettu sh, mutta viimeksi tehnyt hoitotyötä, tosin vaativaa, kuusi vuotta sitten. En mene vaikka kutsuttaisiin, sattuu vaikka noro kylään juuri sopivasti.

Vierailija
52/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 000e sakkoa?

Vierailija
53/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähäreitä ei teholle siirretä kuin sitten maailmanlopun aattona jos silloinkaan. No ehkä petaamaan ja siirtämään potilaita mikä ei kovin vaativaa ole.

Onneksi kukaan ei velvoita tekemään työtä hyvin. En siedä sairaalan hajuakaan, joten voin kai vähän yökkiä siellä lakanoihin. 

Vierailija
54/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon, että aika pitkälti riittää meitä vapaaehtoisestikin hoitotöihin lähteviä...

Vierailija
55/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 000e sakkoa?

ei tässä konkurssissa tunnu enää missään yks kymppitonni.

Vierailija
56/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kukaan ei velvoita tekemään työtä hyvin. En siedä sairaalan hajuakaan, joten voin kai vähän yökkiä siellä lakanoihin. 

Tai surffata vauvapalstalla.

Vierailija
57/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se määräys tulee? En vastaa outoihin numeroihin, sähköpostia en välttämättä avaa viikkoon, voin olla mökillä parikin viikkoa joten en lue postia.

Vierailija
58/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi henkilökunnan pitää olla lain mukaan koulutettua, kun näiden tämän palstan joidenkin keskustelijoiden mukaan meidän hoitajien hommat voi tehdä kuka vain?

ei tietenkään nyt voi tehdä kuka tahansa, se virsi aloitetaan taas siinä vaiheessa kun asiat normalisoituu. Sitten taas eletään aikaa, jolloin hoitajat istuu vaan kahvilla ja kuka tahansa voi tehdä niiden hommat, eikä siihen edes mitään koulutusta tarvitse. Tällä hetkellä hoitajien työt on juuri sitä rakettitiedettä johon harva kykenee. 

Vierailija
59/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites koulunsa keskeyttänyt lähäri, joka on näytöt suorittanut, mutta lähti seuraamaan sydäntään jättäen valmistumisen muutamasta pisteestä vajaaksi? Ei kai pätevää, mutta paperitonta voida pakottaa töihin?

Opiskelen vasta, ja saatan joutua töihin, miksipä et siis sinäkin.

Ei opiskelijoita voida pakottaa töihin.

Vierailija
60/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette halua kutsua töihin niin virallisesti anotte poistoa ammattihenkilörekisteristä. Menetätte oikeuden tehdä työtänne, mutta ei myöskään sen jälkeen kutsuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän