Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko määräys osallistua hoitotyöhön?

Vierailija
16.03.2020 |

Olenko ns. reservissä koska mulla on lähihoitajan tutkinto vuodelta -99? Hoitotyötä oon tehnyt viimeeksi yli 10 vuotta sitten, silloinkin päiväkodissa. Nyt periaatteessa voisin osallistuakin hätätyöhön, omat työt ei ole esteenä.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätätyö ole mikään pelkkä hoitoalan juttu. Hätätyötä voidaan hyödyntää JOKA ALALLA! Minulla on kokemusta hätätyössä olemisesta täysin toisella alalla, töitä painettiin hullun lailla ja myös tienattiin todella hyvin. Ikinä en ole tehnyt sellaista tiliä kuin silloin. Myös hoitoalalla ilman muuta tienataan hätätyöllä, palkatta siellä ei ole yhtään kukaan, turha kuvitellakaan.

Vierailija
62/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräyksiä tulee varmasti joka lähtöön. Nyt ja tulevaisuudessa. Sulle ja mulle, kaikille tasapuolisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätätyö ole mikään pelkkä hoitoalan juttu. Hätätyötä voidaan hyödyntää JOKA ALALLA! Minulla on kokemusta hätätyössä olemisesta täysin toisella alalla, töitä painettiin hullun lailla ja myös tienattiin todella hyvin. Ikinä en ole tehnyt sellaista tiliä kuin silloin. Myös hoitoalalla ilman muuta tienataan hätätyöllä, palkatta siellä ei ole yhtään kukaan, turha kuvitellakaan.

Ei kukaan niin luulekkaan, että ilman palkkaa työtä tehdään. Mutta kato kun hoitotyö ei kiinnosta pennin vertaa.

Nim. entinen hoitaja

Vierailija
64/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene. Otan ne sakot tai menen vaikka linnaan.

10 000e sakkoa?

pieni lisä konkurssini aiheuttamana ulosottoon.

Vierailija
65/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ymmärrä tätä, että koulutetut hoitoalan ihmiset olisi ihan valmiina lintsaamaan, jos teidän työpanostanne tarvittaisiin! Ei, en ole koulutettu lähihoitaja/sh/lääkäri tms. mutta hoitotyötä olen kyllä tehnyt vanhainkodissa sijaisena (jos se nyt tähän mitenkään liittyy). Jos minulla vain olisi joku soveltuva koulutus ja saisin kutsun tulla töihin, menisin mukisematta. Toivon vastuullisuutta alan ammattilaisilta.

Vierailija
66/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ymmärrä tätä, että koulutetut hoitoalan ihmiset olisi ihan valmiina lintsaamaan, jos teidän työpanostanne tarvittaisiin! Ei, en ole koulutettu lähihoitaja/sh/lääkäri tms. mutta hoitotyötä olen kyllä tehnyt vanhainkodissa sijaisena (jos se nyt tähän mitenkään liittyy). Jos minulla vain olisi joku soveltuva koulutus ja saisin kutsun tulla töihin, menisin mukisematta. Toivon vastuullisuutta alan ammattilaisilta.

itse opiskelin lähihoitajaksi heti peruskoulun jälkeen, kun en tiennyt mitä muutakaan olisin opiskellut. Alan töitä en puolestaan ole harjoitteluja lukuunottamatta tehnyt hetkeäkään vaan hakeuduin uudelle alalle heti valmistumisen jälkeen. En koe mitään kutsumusta hoitoalalle, vaikka sinänsä koulutuksen sinne olen saanutkin. En ole kiinnostunut hoivaamisesta tai sairaanhoidollisista toimenpiteistä. 

Itse toivon vastuullisuutta niiltä alan ammattilaisilta, jotka alalla yhä edelleen työskentelee. Syystä tai toisesta moni jättää hoitoalan, joten heillä ei lien kiinnostusta siihen edes hädänhetkellä. Itse voin kyllä antaa panokseni tässä kriisissä jossain muussa muodossa, mutta hoitotyöhön en ala. 

Vierailija
67/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitotyöhön mitään koulutusta tarvitse, sitä mieltähän suurin osa tuntuu olevan, joten etköhän myös sä voi ilmottautua vapaaehtoiseksi ja tarjota työpanostasi, kun kerta kokemustakin löytyy. Hyvä huudella, jos asia ei kosketa sinua laisinkaan. 

Vierailija
68/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt pois, ei teitä kutsuta sairaalaan töihin, ajatuskin on ihan absurdi! Ei ns hyväkuntoisia tartunnan saaneita hoideta sairaalassa ja niitä joita hoidetaan niin ei ne kaikki tehohoitoa tule tarvitsemaan. Potilaat ohjataan tiettyihin sairaaloihin ja ei niitä paikkoja nyt mistä tahansa loihdita. Tämän takia hallitus teki tämän päiväisen ratkaisun; ettei kaikki sairastuisi samaan aikaan niin voidaan jollain tavalla taata tehohoitoa niitä tarvitseville. Kun ei edes nyt ole tarpeeksi hoitajia mutta ei niitä kadulta revitä.

Olen erikoissairaanhoidossa töissä ja en minäkään osaisi toimia ilman koulutusta/pitkää perehtymistä millään teho-osastolla. Ja ei ne kaikki sairaalassa olevat Corona potilaat tarvitse tehohoitoa.

Vierailija
69/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täytyy muistaa ettei siitä mahdollisesti saa edes palkkaa, koska valtiolla on oikeus rajoittaa palkanmaksua jos tilanne sitä vaatii. Nyt tilanne on niin vakava ettei taloudellisessa mielessä ole mitään mahdollisuutta maksaa mitään ylimääräisiä palkkoja kellekään kun muutamassa kuukaudessa konkurssien määrä on aivan valtava ja suomi syöksyy todella pitkään ja syvään lamaan.

Muistaisit itse tarkistaa valmiuslaista ennenkuin jatkat trollaamista. 

Palkanmaksua ei tämän takia rajoiteta!

Vierailija
70/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa.

Vaikka tulisikin määräys, niin en menisi. Olisin vaan tavoittamattomissa. En olisi kotona enkä vastaisi puhelimeen. Ei minulla ole mitään velvollisuutta, en ole päivystäjä enkä saa siitä palkkaa.

Vierailija
71/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmasti tule. Suurin osa sairastaa taudin kotona eikä tarvitse hoitajaa yhtään mihinkään, ne jotka ei sairasta ovat vaativassa sairaanhoidossa. Luuletteko oikeasti että sinne määrätään joku lähihoitaja, joka on hoitanut 10 vuotta lapsia ja perehtynyt tunne-ja leikkitaitoihin, tai jonka tutkinto on vuodelta nakki ja mooses ja pyörittänyt sen jälkeen omaa kynsisalonkia? Haloo. Nyt kunnioitus hoitajienkin ammattitaidolle, muutenhan sinne voitaisiin ottaa vaikka kaikki siwan kassat peesaamaan. Ja toki osa lähihoitajistakin työskentelee sairaanhoidon puolella, mutta kyllä se vaatii vankkaa osaamista heilläkin. 

Kyllä saa olla kyseessä sotatila, ennenkuin sitä räjähtänyttä jalkaa otetaan hoitamaan just tasan ne ketä satutaan saamaan... 

t. lähihoitaja

Vierailija
72/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole hätätyöstä. Valmiuslakia ei ole käytetty sodan jälkeen, kuin vasta nyt.

Vierailija
73/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa näin käy, että sellainen joka ei työtä ole tehnyt joutuisi jonnekin teholle hommiin, jossa kuitenkin täytyy tietää mitä tekee... Meiltä hoitotyötä tällähetkellä tekeviltä menevät näköjään viimeisetkin edut. Lomat perutaan, osittain myös siksi, että nämä laskettelijat ja ulkomaanreissaajat ovat karanteenissa sen pari viikkoa. Oli kiva tulla töihin tänään, kun kuukausia odotettu loma (siis ihan mökillä) oli peruttu...

Vierailija
74/89 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opiskelija muka käytännössä määrättäisiin töihin?

Mistä ne saisi yhteystiedot? Soittaisiko joku?

Itse harvoin vastaan puhelimeen, kaikenmaailman puhelinmyyjiä.

Vierailija
75/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mut ensin kiinni....hippa!

Vierailija
76/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhun tarttuu korona - viimeistään silloin kun käsky pompsahtaa postiluukusta.

Vierailija
77/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan oikeasti kuvittelee, että alaa vaihtaneet lähihoitsut johonkin teholle, tai edes sairaaloihin määrättäisiin! Lähinnä tulisi mieleen, että vanhusten hoivakodit ja kotihoito olisi sellaisia paikkoja, joissa lisäkädet olisi hyödyksi. Myös karanteenissa olevat riskiryhmäläiset tulevat tarvitsemaan pientä apua, eikä nykyisellä hoitohenkilökunnalla kaikkea varmaan saa järjestymään. Paljon toki saa, kun työtehtäviä terveydenhoitoyksiköiden sisällä uudelleenjärjestellään tarpeen mukaan. Mutta hoitohenkilöstökin tulee sairastelemaan, ja jotta perustarpeista voi huolehtia, niin perushoivaa voi toteuttaa vanhentuneellakin koulutuksella hätätapauksissa.

Vierailija
78/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutoksia on kovasti jo nyt, kun talvilomansa ulkomailla viettäneet ovat karanteenissa ja työpaikalle ei ole asiaa, jos on vähääkään flunssan oireita. Ainakin meillä saa tällä hetkellä omalla ilmoituksella sairastaa 10 päivää.

Kuulin, että opiskelijoita on alettu rekrytoimaan suoraan oppilaitoksista. Tk-sairaalassa työskentelevät kollegat ovat saaneet lisäkoulutusta mm. hengitysvajauspotilaan hoitoon. Kaikki kokevat, että tiedotus epidemian vaikutuksesta työtehtävien hoitoon on ollut surkeata.

Vierailija
79/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutoksia on kovasti jo nyt, kun talvilomansa ulkomailla viettäneet ovat karanteenissa ja työpaikalle ei ole asiaa, jos on vähääkään flunssan oireita. Ainakin meillä saa tällä hetkellä omalla ilmoituksella sairastaa 10 päivää.

Kuulin, että opiskelijoita on alettu rekrytoimaan suoraan oppilaitoksista. Tk-sairaalassa työskentelevät kollegat ovat saaneet lisäkoulutusta mm. hengitysvajauspotilaan hoitoon. Kaikki kokevat, että tiedotus epidemian vaikutuksesta työtehtävien hoitoon on ollut surkeata.

Hengitysvajauspotilaiden hoidon osaaminen kuuluu kyllä tällä hetkelläkin terveyskeskuksissa työskentelevien ammattitaitoon. Hyvä toki jos asioita on kerrattu.

Vierailija
80/89 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista opiskella terveysalan tutkinto, eikä ymmärrä työvelvoitetta? Itse olen proviisori, enkä ole apteekissa tai lääketeollisuudessa töissä, ja olin täysin tietoinen, että valmiuslain mukaan minut voidaan velvoittaa työhön. Jos vaikka apteekissa henkilökunnan keskuudessa alkaa levitä korona ja lääkehuolto on vaarassa, niin olen valmis töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme