Onko hammashoitolat auki uuden linjauksen myötä?
Ei varmaan ainakaan kannata mennä. Jos minulla on tälle viikolle varattu aika, pitääkö se erikseen perua vai onko hammashoitolat automaattisesti kiinni ja ajat peruttu?
Kommentit (46)
Mullakin olis aika tällä viikolla, taidan soittaa ja perua sen.
Ehkä kannattaisi pitää vain päivystystoiminta käynnissä ainoastaan henkeä uhkaavissa tilanteissa ja sietämättömissä säryissä. Kaikki muut pitäisi perua.
Itse peruin tänä aamuna ajanvaraukset suunhoitoon - ja minulle kiukuttiin puhelimessa! Korona ei ilmeisesti ollut tarpeeksi hyvä syy jäädä pois ja sain kuulla kettuilua siitä, näinköhän minua edes hammashoito kiinnostaa. Melko erikoinen reaktio.
En menisi ellei olisi joku turvotus tms ihan pakollinen
Verenmyrkytykseenkö annetaan jengin kuolla. Todellakin pysyy auki.
Mietin juuri, että koronaa kantava hammaslääkärihän pystyy tartuttamaan vaikka kuinka monta. Kasvosuoja ei välttämättä auta kun mennään niin lähelle suuta niin pitkäksi aikaa kuin hoito vaatii.
Meidän kunnassa kiireettömät ajat peruttu, kiireelliset hoidetaan. Maaliskuun loppuun, kuviteleeko joku että tämä on silloin ohi?
Hammashoidossa ollaan kyllä niin lähellä muita ihmisiä ja potilaita on päivässä useita, lisäksi sylki, räkä, veri ym roiskuu. Aikamoinen riskipaikka tartuntojen leviämiselle
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi pitää vain päivystystoiminta käynnissä ainoastaan henkeä uhkaavissa tilanteissa ja sietämättömissä säryissä. Kaikki muut pitäisi perua.
Nyt valoja päälle, hammashoidossa kannattaa todellakin käydä, se että jättää hampaidenhoidon viime tippaan eli kun särkee on edesvastuutonta ja huono hampaidenhoito heikentää vastustuskykyä ja näin edesauttaa koronan tarttuessa riskiä sairastua pahemmin.
Jaa-a, lapsella olisi ollut perjantaina oikomiskojeen poisto. Ei se suu siitä miksikään mene jos laite on suussa pari kuukautta pidempään, mutta toisaalta ei ne toukokuussa pysty tekemään kaikkea maalis-toukokuulle suunniteltua työtä. No, oletan että ilmoittavat jos aika peruuntuu.
Mulla on hammaslääkäriaika ensi viikolla, en todellakaan aio perua sitä kun olen jo kuukausia odotellut!
Voi mennä jos alle 10 apulaista lääkärillä.
Siis kandeeko nyt mennä hammaskivenpoistoon, vai odottaa että korona hoitaa?
Ihan oikeasti, uskaltaako mennä hammaslääkäriin nyt?
Hammashoitolat ovat viruspesäke. Miettikää ja harkitkaa
Hammashoitola on 100% varma paikka saada korona ja jotain muuta hyvää kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään päivystystäkään jos joku tulee joku äkillinen vakava ongelma???
Soitin hammashoitolan ja kysyin asiasta. Siellä todettiin, että hoitolasta tulee tekstari kun se laitetaan kiinni. Hoitola laitetaan kiinni heti jos ja kun joku henkilökunnasta sairastuu hengitystiesairauteen.
Eli ihan rauhallisin mielin olen ja luotan ammattilaisiin.
Koronan huippu saavutetaan vasta syksyllä 2020
Onko mitään päivystystäkään jos joku tulee joku äkillinen vakava ongelma???