Miten vanhukset nyt käy kaupassa kun ne on karanteenissa
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sanamuoto on, saako käydä vai ei
"YLI 70-VUOTIAAT velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan (karanteenia vastaavat olosuhteet)."
Entä jos se 70v haluaa koronan? Kun eutanasiaa ei Suomessa sallita, niin kai heillä on edes tuohon itsemääräämisoikeus?
Kyllä mä tolle mummolle ostelen tahai-bokseja ja eilen se teki itse tikka-masalaa. Hyvää lammasta, joskin vähän karvattoman makuista.
Kyllä kai sitä kukin vanhus saa omalla riskillä lähteä kauppaan, kirkkoon, tai tansseihin. Sillä riskillä, että tähän koronavirukseen saattaa vanha ihminen menehtyä.
Tilatkaa vaan kotiin niin toimitusaikoja ei ole.
On ruuhkaantunut.
On itse käytävä.
Mutta, entäs jos nämä vireät vanhukset saa taudin, niin moniko säilyy hengissä?
Kun piti vaan päästä ulos.
Sisälläkin voi jumpata ja askeltaa.
Kun niille joku meni lupaamaan, että kaupassa ja apteekissa saa käydä, niin ovathan nuo kyllä käyneetkin.
Mummo motkottaa, kun pitää olla karanteenissa, mutta samalla kertoi, että on joka aamu käynyt kaupassa, koska siellä saa käydä. On myös käynyt apteekissa, vaikka lääkkeet täydennettiin ennen karanteenia. On siis kai käynyt hakemassa, jotain maitohappobakteereita tms. Mummo on myös käynyt pankissa ja vakuutusyhtiössä (se tosin oli kiinni) autonkin taisi katsastaa. Vähän kuin olisi kerännyt noita tehtäviä asioita juuri tähän hetkeen.
71 vuotias naapurini käy 92 vuotiaalle äidilleen kaupassa. Ilman autoa ei onnistu, kun asuu kaukana. Ihan turha luulla, että kaikille löytyy joku nuorempi auttaja, tai että kunta hoitaisi.
Kyllä vanhukset käy ihan joka päivä edelleen kaupassa ja pienet kaupat on saanut suurtenkin kauppojen vanhuksia asiakkaiksi. Pienessä on kuulemma turvallisempi käydä ja hyvä palvelu😉
Joku, joka haluaa pelata terveytensä kanssa varman päälle? Ja säästyyhän siinä bensarahat.