Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?

Vierailija
16.03.2020 |

Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.

Kommentit (563)

Vierailija
541/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen töihin koska on pakko. olen lähihoitaja vanhainkodissa. 

Itse riskiryhmää ja perheenjäsen riskiryhmää. En saa olla menemättä koska riskiryhmään kuuluvia on suojeltava kunhan he eivät ole hoitajia tai hoitajien perheenjäseniä.

Vierailija
542/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jokainen voisi ajatella, että miten tärkeää se oma työnteko nyt on yhteiskunnan kannalta. Olisiko parempi jäädä kotiin, kun lähteä mahdollisesti levittämään virusta. Talous on toissijainen juttu. Miettikää omaa ja muiden terveyttä.

L

Olkaa rohkeita ja tehkää viisaita päätöksiä.

Terveisesi tulevat mitä ilmeisimmin Porvoosta? T. Yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittisen alan työntekijä

Suomi on pullollaan töitä, jotka ovat tarpeellisia normaaliaikoina, mutta nyt aika yhdentekeviä. Monet palvelualat ja toimistotyöt, ja on typerää vaatia työpaikalle sellaisia, joilla olisi mahdollisuus etätyöhön. Näitä on tässäkin ketjussa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene koska olen sairastunut ja oireet viittaa koronaan. Siivoan toimistoja koulun ohella.

Vierailija
544/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintola-alalla ja itse olisin valmis jo sulkemaan puljun, koska asiakkaita ei ole kuin se muutama satunnainen.Mutta uskon, että tässä odotellaan sitä valtion päätöstä sulkea, muuten ei tule sitä vakuutusrahaa. Sillä aikaa työntekijät käyttävät julkisia ja ovat mahdollisia tautitapauksia jotka mahdollisesti levittävät sitä. Kannatan kaikkien ei-kriittisten alojen sulkemista/rajoittamista ,jotta saadaan myös turha kuljeskelu kaupungilta pois ja ehkä jopa muutama lapsi pääsee kotihoitoon kun vanhemman ei tarvitse olla enää työssä

Vierailija
545/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Maanviljelijä, maitotila

Vierailija
546/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen :( laskunkäsittelijä

Vierailija
547/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen, jätehuolto

Vierailija
548/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Normaalisti menisin, koska olen kaupassa töissä. Mutta luojan kiitos olen tällä hetkellä opintovapaalla! Lasten kanssa yhdessä ollaan kotikoulussa.

Vierailija
549/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle kouluikäisten lastenhan pitäisi olla hallituksen toimienpideohjeen mukaan hoidossa omassa kodissaan. Miten ne lapset voivat silti perhepäivähoidossa olla? Eivätkö lasten äidit ja isät ymmärrä ja noudata hallituksen ohjeita? Meillä on hoidettu lapset itse kotona.

Vierailija kirjoitti:

Perhepäivähoitaja. Nyt viimeistään kadun ammatinvalintaani. Kaikki yhteiskunnan p*ska meidän niskassamme kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti.

Niin ja olen riskiryhmää. 

Vanhemmat ovat töissä eivätkä siten voi hoitaa lapsiaan kotona, joten me perhepäivähoitajat ja muut varhaiskasvattajat hoidamme lapset. Ei se ole vanhempien ymmärryksestä kiinni.

Vierailija
550/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä työpaikkoja ole suljettu.

Normaalisti teen työt, mutta etänä sen minkä pystyy. Kaikkea ei pysty. Kokoukset on peruttu, tarvittavat pidetään etäyhteyksillä.

Olen akateeminen.

Vierailija
551/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Vastaan korona-info linjaan.

Vierailija
552/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna töihin päiväkotiin. Mies asiakaspalvelualalla ja nyt vain odotellaan kumpi sairastuu ensimmäisenä. Toivottavasti pian, että päästään takaisin töihin ennenkuin tilanne maassa todella paha.

Vierailija
553/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lastensuojelu/lastenkoti

Vierailija
554/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruokalatyöntekijä. Tuntuu todella turhalta, asiakkaita ei ole nimeksikään.

Vierailija
555/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariopettaja. Töissä "normaalisti", eli 5 lapselle yritän järjestää tavallista toimintaa päiväkodilla ja 15 lapselle suunnittelen etätehtäviä ja kommentoin palautettuja tehtäviä.

Aika lailla tuplatyötä teen, koska lapset ovat paikalla 8-17 ja ryhmän lastenhoitajat (ymmärrettävästi astmaatikkoina) saikuttelevat, eli joudun olemaan koneella kun lapset leikkivät iltapäivällä takanani. Jos edes iltapäivisin pääsisi etähommiin keskittymään, ei olisi näin raskasta.

Vierailija
556/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mentävä. Olen anestesiahoitaja.

Vierailija
557/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Kuljetusalalla, etätyö ei ole vaihtoehto. Onneksi en ole riskiryhmää.

Vierailija
558/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Koulunkäynnin ohjaaja,ja mene töihin.

Viime viikolla saatiin etäopetus hyvin toimimaan,mutta uuden ohjeistuksen tultua tuleekin kouluun nyt oppilaita :/ suututtaa ja pelottaa! PITÄKÄÄ LAPSET KOTONA!

Vierailija
559/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menen töihin koska on pakko. olen lähihoitaja vanhainkodissa. 

Itse riskiryhmää ja perheenjäsen riskiryhmää. En saa olla menemättä koska riskiryhmään kuuluvia on suojeltava kunhan he eivät ole hoitajia tai hoitajien perheenjäseniä.

Sama. Myös hoitovapaalla pientensä kanssa olevat kollegat hälytetty tarvittaessa töihin.

Meidän ja omaistemme altistumisella ja varmalla sairastumisella ei mitään painoa. Palkassakaan ei taaskaan näy 🤣

Vierailija
560/563 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen,teen koronatestejä labrassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi