Jos koulut ja päiväkodit laitetaan kiinni, niin loppuu meiltä siivoojilta työt
Kutsu yt neuvotteluihin, irtisanomisia tai lomautuksia luvassa, Suomi siis käytännössä muutenkin syöksyy suurtyöttömyyteen ja lamaan, silti ihmisten pitäisi normaalista laskut, vuokrat yms maksaa. Siis mitä hemmettii...
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloasairaalaan. Karmea työvoimapula. Onhan aseptiikka hallussa? Täällä peruspalkka 1914, KVTES.
Pääseekö sairaalaan töihin ilman alan koulutusta?
Ei taida päästä. Täällä joskus kysyin, ei päässyt edes keikkaa tekemään ilman laitoshuoltajan papereita. Mutta palkka kiinnostaisi kyllä. Itse teen paskaduunia 100€ pienemmällä palkalla, ei lisiä, eikä palkka nouse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloasairaalaan. Karmea työvoimapula. Onhan aseptiikka hallussa? Täällä peruspalkka 1914, KVTES.
Sijaiseksi, kyllä. Vakipaikkaan tarvitaan muodollinen pätevyys, mutten tiedä, kuka hullu tätä enää tekisi kokopäiväisesti.
Toivon melkein että loppuisipa useammaksi kuukaudeksi työt. Irtisanoutuminenkin enää turhaa koska kuukaudessa ollaan jo todella pahassa tilanteessa ja vapaapäivätkin todennäköisesti vain unelmaa.
T. sairaalan laikkari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaiseksi, kyllä. Vakipaikkaan tarvitaan muodollinen pätevyys, mutten tiedä, kuka hullu tätä enää tekisi kokopäiväisesti.
Ja mä olen PSHP:llä. Meillä on ihan järkyttävä pula, esimies kyselee viidakkorummulla "tiedättekö jonkun joka voisi tulla". Itse suunnittelen maisemanvaihtoa, ei kiinnosta tuplavuorot eikö ylityöt.
Juu, ei lopu työt sosiaalialan laitossektorilla lasten kanssa...niilläkun ei muuta paikkaa enää ole.
Kohta tarvitaan paljon sijaisija, kun sairaalan siivoojat sairadtuvat siellä koronapotilaiden keskellä. Päteviä ei riitä, mutta työt eivät lopu, joten teitä siivoojia todella tarvitaan.
Vähenee myös työt esim. kuljettajilta jotka ajavat koulukyytejä