Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos koulut ja päiväkodit laitetaan kiinni, niin loppuu meiltä siivoojilta työt

Pelkopaniikki
15.03.2020 |

Kutsu yt neuvotteluihin, irtisanomisia tai lomautuksia luvassa, Suomi siis käytännössä muutenkin syöksyy suurtyöttömyyteen ja lamaan, silti ihmisten pitäisi normaalista laskut, vuokrat yms maksaa. Siis mitä hemmettii...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa sairaalaan. Karmea työvoimapula. Onhan aseptiikka hallussa? Täällä peruspalkka 1914, KVTES.

Vierailija
2/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko. Tarvitaan erikoissiivouksiin ja tehostettuun siivoukseen väkeä. Kannattaa heti ilmoittaa halukkuutensa yleisten tilojen erikoissiivouksiin ( niihin missä auki ollaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin se, kuin kahden  viikon päästä tuhat kuollutta, kuten Italiassa, ja sairaalat joutuvat vetämään rajan että eivät enää hoida yli 60-vuotiaita vaan heidän annetaan kuolla.

Vierailija
4/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaneet työt vuodenvaihteessa joten koeaika on päällä vappuun asti. Näinköhän on enää töitä sen jälkeen :(

Vierailija
5/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työnantaja sanonut, että jos koulut suljetaan, niin muissa siivouskohteissa riittää töitä. Saikkutuurauksia ym. Siivoan koulua mutta työnantaja on yksityinen firma. Toki jos kokonaan menee yhteiskunta kiinni niin tilanne voi muuttua, mutta eiköhän silloinkin yhteiskunta nappaa terveydenhuollon siivoojiksi kaikki, joilla on alan kokemusta. Tosin mulla ei ole laitoshuoltajan tutkintoa eli en tunne sairaalan hygieniasääntöjä, mutta ehkä sellaisessa tilanteessa siivoaisin sitten jotain muuta kuin koronaosastoa.

Vierailija
6/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kotisiivoojan työt? Kuinkahan moni huoli kotiinsa..

Vierailija
7/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhdessä koulussa, mikä oli viikon kiinni, siivoojat tekivät perusteellisemman siivouksen, samoin keittiöväki. Joten ei työt loppuneet. Paskapuhetta.

Vierailija
8/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koulujen siivoojat ole kaupungin / kunnan palkkalistoilla? Työnantaja siirtänee heidät tarvittaessa terveysasemille ja tk-sairaaloihin, joiden siivousta täytyy tehostaa näin pandemia-aikoina. Työttömyyttä tuskin tarvitsee pelätä.

Vierailija
9/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu työt. Kaksi vaihtoehtoa:

1) Tehdään koukuissa ja päiväkodeissa "ylimääräinen" perussiivous. Hyvin toivottava asia virusuhan aikana.

2) Siirretään tekemään tehostettua ylläpitosiivousta terveyskeskuksiin, tehostetun palveluasumisen yksiköihin jne. Välttämätön asia virusuhan aikana.

Vierailija
10/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojilta viimeisenä loppuu työt tässä spektaakkelissa.

Vierailija
11/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalta on jo työt loppunut. Työ liittyy vahvasti juhlimiseen ja vapaa-aikaan. Ei juhlia, ei töitä.

Vierailija
12/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalta on jo työt loppunut. Työ liittyy vahvasti juhlimiseen ja vapaa-aikaan. Ei juhlia, ei töitä.

Ikävä kuulla, onko kyseessä lomautus?

Mä oon yksityisellä ja koeaikaa vielä 3 kk jäljellä 6:sta, olen saanut työstäni ainoastaan positiivista palautetta mutta just tällä hetkellä se ei hirveesti lämmitä..

Vierailija
13/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu työt. Mulle pomo sanoi, että siivotaan paremmin/tehdään peruspesuja kun on rauhallisempaa. Eihän peruspesuja ole pakko heinäkuulle jättää.

Vierailija
14/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, onko kyseessä lomautus?

Mä oon yksityisellä ja koeaikaa vielä 3 kk jäljellä 6:sta, olen saanut työstäni ainoastaan positiivista palautetta mutta just tällä hetkellä se ei hirveesti lämmitä..

Ei ole lomautusta tullut..vielä. Saisi kyllä jo tulla. Kiva mennä sinne joka aamu, eikä mitään tekemistä. Normaaliaikaan aivan kauhea ruuhka. Tykkään työstäni ja ole ihan hyvä siinä.

Vierailija
15/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä ansiosidonnaista, jos joutuu lomautetuksi.

Vierailija
16/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulun keittiöllä töissä ja miettinyt samaa. Onhan meilläkin jotain perussiivouksia, jotka voidaan tehdä nyt eikä vasta kesällä. Ja varmaan osa työntekijöistä siirretään siivoukseen. Toivon, ettei tulisi mitään irtisanomisia. Tarvitaanhan samat työntekijät takaisin, kun koronatilanne menee ohi. 

Vierailija
17/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivoojista on pulaa. 2 firmaa ilmoitti tammikuussa, ettei voi tarjota kotisiivousta Vantaalla, ku ei ole siivoojia. Joutuu jonoon. Kolmannesta vasta sai palvelun hankituksi.

Vierailija
18/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloasairaalaan. Karmea työvoimapula. Onhan aseptiikka hallussa? Täällä peruspalkka 1914, KVTES.

Pääseekö sairaalaan töihin ilman alan koulutusta?

Vierailija
19/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ne siivoajat ovat lopettaneet sen siivoamisen. Ainakin meidän päiväkodissa. Paskaa, pölyä, kiviä, kuraa, mutaa, lasinsiruja ja ruokaa on kaikkialla. Joku typy käy kerran päivässä pyyhkäisemässä pöydän ja lakaisemassa instaansa vilkuillen eteisen, thats it.

Työkengät tarttuvat tahmeaan lattiaan ja pöly aivastuttaa.

Vierailija
20/27 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kerrankin siivottaisiin kunnolla. Ällöttää, kun aivan uudessa koulurakennuksessa vessanovet ovat täynnä valuvia raitoja ja läikkiä ja matalien hyllyjen päällä on pölykerros. Lavuaarien reunoilla on samat läikät kuin kuukausi sitten (joku kaatanut siihen kahvia). Ihan turha on asiasta valittaa, kun siivoojat ovat jo nyt kovilla karmeiden aikataulujensa kanssa. Liian vähän henkilökuntaa eikä mikään normaali kuulu tehtäviin. Pölyt pyyhitään vain pulpeteilta ja kerran viikossa (tai joka toinen viikko, kun aina on joku poissa). Hyllyt, ikkunalaudat, ovenkahvat yms. eivät kuulu siivouksen piiriin. Tai kuuluu, jos esimieheltä kysytään mutta siivojille on annettu aivan eri ohjeistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä