Kauppareissu tehty: hamstraajat olleet vauhdissa!
Jauhelihaa ei ollut yhtään miltään firmalta ja muutkin tuorelihat hyvin vähissä, nestesaippuuaa ei ollut kuin muutama pullo, pakastepitsoja oli enää muutama.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on ostaneet lihat jääkaappiin ja pakastimeen. Jos lihas ei saa, niin osta soijarouhetta.
Itse olen joskus tehnyt pastakastiketta tai makaroonilaatikkoa siitä ja kukaan koko perheestä ei tajunnut mitään.Kusipäisyyden huippu on syöttää perheelleen jotain salaa eikä niillä ole mitään tietoa mitä syövät. Vielä sitten kehuskelee asialla! 😡
Ihan kuin ravintoloissa syöminen..
Siksi en moisissa käy.
Vierailija kirjoitti:
Lähi Lidlissä lihat (kala kana, possu, nauta yms), juurekset (perunat, porkkanat yms) ja wc-paperi ollu loppu perjantaista lähtien. Huomenna täytyy käydä kattoo jos olis lisää tullut 😂 vai meneeköhän jengi hamstraamaan nekin jo heti klo.8.00 🤔
Lidliin tulee joka päivä tavaraa, hamstraajat vaan hamstraa ne jo aamusta aikaisin. Esim. lauanataina oli wc-paperi superlauantai-tarjouksessa.
En ole niin itsekäs että hamstraan yhtään mitään, haluan uskoa vaikka en ole uskossa että Jumala auttaa
Prismassa oli vessapaperia. Astianpesuaineita oli hamstrattu ja niitä hyllyjä täytettiin. Leipäosasto oli tyhjä, mutta kaupassa leivottuja leipiä löytyi. Pakastepizzoista oli parhaimman makuiset ostettu pois. Kauppias sanoi että maanantaina tulee lisää ja että ruoka ei lopu kesken.
Huvittaa kun porukka ryysii hulluina isoihin marketteihin tungeksimaan, levittämään pöpöjä ja ostamaan ei-oota. Itse kävin pienehkössä lähikaupassa ja hyvin riitti siellä makaronia, tonnikalaa, tomaattimurskaa, hiivaa, saippuaa, talouspaperia ym. WC-paperi tosin oli lopussa sieltäkin.
Kävin lähi K-marketissa. Pyykkipäivä ja pesuaine loppui. Ihan kaikkea löytyi. Ostin pesuaineeni, makaronilaatikkoainekset (oli jauhelihaakin), saippuaa, roskapusseja (oli nekin loppu itsellä), kahvia, jäätelöä. Itä-Helsinki.
Näille "kas nyt voimme linnoittautua kotiimme kuukaudeksi" -ihmisille, itsehän päätätte elämänne pilata. Eipä esimerkiksi Helsingin keskustassa näyttänyt tänään yhtään normisunnuntaista poikkeavalta, väkeä riitti. Merenrannassa oli kiva kävellä auringossa, leikkipuistoissa oli vilskettä. Olin koko päivän aamusta asti ulkona auringossa, äsken paluumatkalla käväisin lähikaupassa ja kaikkea riitti. Teillä tuomionpäivän hamstraajilla/eristäytyvillä ollut varmaan kiva viikonloppu siellä vessapaperilabyrintin keskellä. :D
Kas kun ihmiset eivät ole varautuneet ajoissa? Minä luen päivittäin monen maan lehtiä ja tajusin jo viikkoja sitten tämän olevan edessä.
Eli meillä on kaapeissa ja pakastimessa riittävästi ruokaa monen päivän tarpeisiin ja viikottain tulee muutenkin ovelle luomuruokakori ja hedelmät sekä vihannekset. Käsidesiä ostin 8 pulloa (meitä on kahdeksan), saippuaa ekstrapullot jokaiseen viiteen kylpyhuoneeseen, wc-paperia ostan aina myös jokaiseen kylppäriin ekstrapaketit normaalikokoa, en siis mitään säkkejä. Apteekista hain 3 kk:n reseptilääkkeet, samoin käsikauppalääkkeitä (särky- ja nuhalääkkeet). Shampoot, saippuat ja ihonhoitotuotteet loppumassa olleiden tilalle tilasin netistä, kuten aina. Tarvittaessa voin siis vaikka eristäytyä todella pitkäksi aikaa, eikä tarvitse rynniä supermarketeissa etsimässä tartuntoja.
Pakko ainakin meidän on ostaa tavallista enemmän saippuaa / vessapaperia / ruokaa, koska ollaan koko perhe kotona 24/7. Siinä kun normaalisti talo tyhjä, kun väki töissä / koulussa ja harrastuksissa, suunnilleen yöt käydään kotona nukkumassa, nyt koulut ja työpaikat etätyömoodissa. Meillä ainakin tarkoittaa aikamoista kulutuksen kasvua.
Ei kai elämä pilalla ole jos hankkii talouteen ruokaa pariksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Näille "kas nyt voimme linnoittautua kotiimme kuukaudeksi" -ihmisille, itsehän päätätte elämänne pilata. Eipä esimerkiksi Helsingin keskustassa näyttänyt tänään yhtään normisunnuntaista poikkeavalta, väkeä riitti. Merenrannassa oli kiva kävellä auringossa, leikkipuistoissa oli vilskettä. Olin koko päivän aamusta asti ulkona auringossa, äsken paluumatkalla käväisin lähikaupassa ja kaikkea riitti. Teillä tuomionpäivän hamstraajilla/eristäytyvillä ollut varmaan kiva viikonloppu siellä vessapaperilabyrintin keskellä. :D
Minä olen varustautunut. Mutta en asukaan Suomessa. Ja käyn kyllä ulkoilemassa, mutta en harrasta laatuajan viettoa supermarketeissa. Tiesitkö, että Espanjassa on jo ulkonaliikkumiskielto paitsi pakottavissa tapauksissa? Ja sitä valvotaan. Samoin Italiassa jne.
Jokainen ostaa tyylillään. Kolmisen viikkoa takaperin naurettiin kotivaran kerääjille. Pidettiin hulluina. No mä siitä huolimatta otin aina joka kauppareissulla jotain ylimääräistä kaappiin ja pakastimeen. Ei ollut keneltäkään pois. Nyt kun totaalinen hamstraus iski muihin niin olen vain onnellinen kun ei tarvitse sekaan mennä. Ja vieläkin jotakin naurattaa mun kotivara. Mut hei, mä jouduinkin siihen karanteeniin kuitenkin. Mitä joku pitää mahdottomana. Nyt kun oireilen, on duunipaikalle ehdoton kielto mennä. Vaikka olisikin vaan flunssa. Ja kotivaran turvin ei sinne kauppaankaan tarvi mennä.
Jos minä olisin ostanut vain kolmen päivän ruoat perjantaiaamuna, nyt olisin *usessa. Lapsi on kipeänä, eikä voi mennä huomenna eskariin, enkä minä pääse myöskään kauppaan. Eli on hyvä, että sitä ruokaa on kaapissa huomiseksikin.
Meidän k-kaupasta oli viety lihojen, leipien ja wcpaperin lisäksi maustehyllystä kaikki kanelit. Kävi naurattamaan.
Hervannan S-marketissa loppu tai vähissä mm. vessapaperi, säilykkeet, pasta, osa pakasteista (jostain kumman syystä mm. jäätelöistä!) ja joitain saippuaosaston tuotteita (siellä oli niin paljon ihmisiä että en mennyt katsomaan lähempää mikä oli loppu). Tuorelihoista osa loppu mutta muuten tuoretuotteita ihan hyvin ja monia leipiä myös. Ei mitään erityistä ruuhkautumista tai autioitumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varustautunut. Mutta en asukaan Suomessa. Ja käyn kyllä ulkoilemassa, mutta en harrasta laatuajan viettoa supermarketeissa. Tiesitkö, että Espanjassa on jo ulkonaliikkumiskielto paitsi pakottavissa tapauksissa? Ja sitä valvotaan. Samoin Italiassa jne.
Jatkan vielä: monessa maassa dramaattisiin toimenpiteisiin on ryhdytty tunneissa. Ja suljettu silloin leikkipuistot, uimarannat, julkiset puistot jne. Ei siinä paljon hymyilytä, jolle8 mitenkään ole viitsinyt varautua. Nyt tässä tilanteessa, mikä meillä on (en siis asu Suomessa) voi kyllä vähän säälien hymyillä sinun kaltaisillesi. Suomi tulee jälkijunassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauppoihin tule mitään viikonloppuisin, mikä oliperjantaina loppu on edelleen loppu maanantaihin asti.
Ei pidä paikkaansa. Eilen oli Prismassa pasta- ja riisihyllyt ihan tyhjiä. Tänään ne olivat puoliksi täynnä ja myyjät täyttivät kaiken aikaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona on pilvistä ja karmean kylmä tuuli. Onneksi tänään ei tarvinnut mennä kauppaan, kun kävin jo viikolla ja ostin tarpeeksi.
Kusipäisyyden huippu on syöttää ruokarajoitteiselle salaa jotakin kiellettyä.