Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppareissu tehty: hamstraajat olleet vauhdissa!

Vierailija
15.03.2020 |

Jauhelihaa ei ollut yhtään miltään firmalta ja muutkin tuorelihat hyvin vähissä, nestesaippuuaa ei ollut kuin muutama pullo, pakastepitsoja oli enää muutama.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

28/37 jatkaa... 

Toimistoa vastapäätä on myös pikku K-market. Eilen kävin ohimennen siinä, kun piipahdin toimistolla. Kaikkea löytyi kun silmäilin. Jengi ryntää kaikki noihin isoihin supermarketteihin ja valittaa kun tyhjänä hyllyt eikä tajua käydä pikkukaupoissa, joissa elämä jatkuu ihan normaalina.... :)

Vierailija
42/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lähi K-marketissa. Pyykkipäivä ja pesuaine loppui. Ihan kaikkea löytyi. Ostin pesuaineeni, makaronilaatikkoainekset (oli jauhelihaakin), saippuaa, roskapusseja (oli nekin loppu itsellä), kahvia, jäätelöä. Itä-Helsinki.

Minä ostin kaikkia noita varastoon jo kaksi viikkoa sitten, koska tajusin tilanteen ja osaan laskea eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille "kas nyt voimme linnoittautua kotiimme kuukaudeksi" -ihmisille, itsehän päätätte elämänne pilata. Eipä esimerkiksi Helsingin keskustassa näyttänyt tänään yhtään normisunnuntaista poikkeavalta, väkeä riitti. Merenrannassa oli kiva kävellä auringossa, leikkipuistoissa oli vilskettä. Olin koko päivän aamusta asti ulkona auringossa, äsken paluumatkalla käväisin lähikaupassa ja kaikkea riitti. Teillä tuomionpäivän hamstraajilla/eristäytyvillä ollut varmaan kiva viikonloppu siellä vessapaperilabyrintin keskellä. :D

Helsingissähän ne idiootit asuu ja sieltä virus rankemmin verottaakin porukkaa.

Vierailija
44/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kylällä vain kaksi ruokakauppaa, mutta mikään ei ollut loppu. "Maalla" ihmiset tottuneet kotivaraan, joten ei tarvetta hamstrata. Ja kun lääniä on, niin ei tarvitse murehtia turvaväleistä 😄

Vierailija
45/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lähi K-marketissa. Pyykkipäivä ja pesuaine loppui. Ihan kaikkea löytyi. Ostin pesuaineeni, makaronilaatikkoainekset (oli jauhelihaakin), saippuaa, roskapusseja (oli nekin loppu itsellä), kahvia, jäätelöä. Itä-Helsinki.

Minä ostin kaikkia noita varastoon jo kaksi viikkoa sitten, koska tajusin tilanteen ja osaan laskea eteenpäin.

Enhän minä mistään valittanut, vaan pointtini viestissä oli, että jengi ravaa isoissa superhypermarketeissa ja vinkuu tuotteiden loppumisesta, kun taas ihan ilman paniikkia voi käydä pikkulähikaupoissa. Elämä jatkuu....

Vierailija
46/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kylällä vain kaksi ruokakauppaa, mutta mikään ei ollut loppu. "Maalla" ihmiset tottuneet kotivaraan, joten ei tarvetta hamstrata. Ja kun lääniä on, niin ei tarvitse murehtia turvaväleistä 😄

Juuri näin ja tästä syystä on olemassa myös termi maalaisjärki.

Vierailija
47/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille "kas nyt voimme linnoittautua kotiimme kuukaudeksi" -ihmisille, itsehän päätätte elämänne pilata. Eipä esimerkiksi Helsingin keskustassa näyttänyt tänään yhtään normisunnuntaista poikkeavalta, väkeä riitti. Merenrannassa oli kiva kävellä auringossa, leikkipuistoissa oli vilskettä. Olin koko päivän aamusta asti ulkona auringossa, äsken paluumatkalla käväisin lähikaupassa ja kaikkea riitti. Teillä tuomionpäivän hamstraajilla/eristäytyvillä ollut varmaan kiva viikonloppu siellä vessapaperilabyrintin keskellä. :D

Me eristyjät teemme kävelijä ja makkaranpaistoreissuja metsiin. Käymme purjehtimassa kotilaiturista käsin ymv. Saunomme, juomme viiniä ja soittelemme ja Skypetämme kavereille. Myös whatsup toimii.

Vierailija
48/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelin eilen, että kaikki käsisaippuat oli loppu. Onko niin, että muulloin ei käsiä pestä kun niin monet oli ostanut.

Sorry. Minä vein 3 viikkoa sitten Tokmannilta kolme kanisteria saippuaa ja muutaman ison paketin shampoota ja hoitoainetta.

Sinä se santsaat laatuun:D

Vierailija
49/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kävellyt täällä Kallahdessa ja Aurinkolahdessa merenrannalla myöskin. Vessapaperit on saunassa eivätkä ole tiellä. Hamstrasin jo 3-4 viikkoa sitten, nyt voin kaikessa rauhassa tehdä kaikkea mukavaa. Ei ulkoillessa varmastikaan saa tartuntaa, ei 4 seinän sisälle tarvitse linnoittautua. Olen vain niin vähän tekemisissä ihmisten kanssa kuin mahdollista ja välttelen julkisia paikkoja viimeiseen asti :D

Vierailija
50/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu etenkin isoissa hypermarketeissa olevan hyllyt tyhjinä. Esimerkiksi Citymarketissa ja Prismassa oli jo perjantaina wc-paperit aivan loppu eikä vielä tänäänkään ollut yli jäänyt hyllyyn. Säilykkeet olivat loppu, samoin esim. kuivahiiva, käsienpesuaineet, leipä ja jauhelihat. Itselle nyt ei ole ongelma kun kotona on aina löytynyt muutaman päivän varalle ruokaa. Vessapaperiakin tullut joskus ostettua isompi säkki alennusmyynnistä. Pienemmistä kaupoista löytyy hyvin tavaraa, joten itse en ala hamstraamaan.

Käsidesiä ois vain kiva löytää jostain, niin saisi töihin mukaan. En ymmärrä, miksi ihmisten täytyy ostaa hylly kerralla tyhjäksi piittaamatta lainkaan, että sitä ei sitten riitä muille. Yhdelle perheelle aivan hyvin riittää se yksi pullo käsidesiä tämän pandemian ajaksi. Kenelläkään ei tarvitse olla litratolkulla desiä kaapissa odottamassa. 

Vierailija
51/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu etenkin isoissa hypermarketeissa olevan hyllyt tyhjinä. Esimerkiksi Citymarketissa ja Prismassa oli jo perjantaina wc-paperit aivan loppu eikä vielä tänäänkään ollut yli jäänyt hyllyyn. Säilykkeet olivat loppu, samoin esim. kuivahiiva, käsienpesuaineet, leipä ja jauhelihat. Itselle nyt ei ole ongelma kun kotona on aina löytynyt muutaman päivän varalle ruokaa. Vessapaperiakin tullut joskus ostettua isompi säkki alennusmyynnistä. Pienemmistä kaupoista löytyy hyvin tavaraa, joten itse en ala hamstraamaan.

Käsidesiä ois vain kiva löytää jostain, niin saisi töihin mukaan. En ymmärrä, miksi ihmisten täytyy ostaa hylly kerralla tyhjäksi piittaamatta lainkaan, että sitä ei sitten riitä muille. Yhdelle perheelle aivan hyvin riittää se yksi pullo käsidesiä tämän pandemian ajaksi. Kenelläkään ei tarvitse olla litratolkulla desiä kaapissa odottamassa. 

No ei tietenkään riitä, jos perheenjäsenet liikkuvat erikseen! Eihän sitä kotona tarvita, vaan ulkona liikkuessa taskussa/laukussa, että pääsee desinfioimaan kätensä.

Vierailija
52/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lähikaupassa ja siellä oli loppu kumihanskat, spagetit, makaronit, tonnikalat, hernekeitot ja käsisaippuat.

Vierailija
53/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin videon Britanniasta Bradfordista. Siellä intialaistaustaiset yms hamstrasivat 10 kiloja riisiä ja järjettömiä määriä öljyä. Niillä meinaavat pärjätä. Australiassa tapeltiin vessapaperista, Britanniassa jonkun naisen vessapaperipaketti varastettiin hänen kävellessään kotiin.

Tässä on muuten koronapaniikista video juuri Australian supermarketista:

Meanwhile in Australia... “I’m going to f*****g kill him!”

https://twitter.com/Imamofpeace/status/1239086001588322310

Hyi helvetti tota porukkaa. Osaavatko käyttäytyä missään... ei tartte vastata.

Vierailija
54/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä kohta hakemassa kahvia, joka loppui eilen. Samalla sitten jotain muutakin, en aio ensi viikkona astua ovesta ulos.

Saa nähdä onko mitään vajetta, ei ainakaan perjantaina ollut.. jolloin unohdin sen kahvinkin ostaa.

Vierailija
55/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän varastolla pystytään kevyesti eristäytymään juhannukseen asti. Eilen käytiin lähteellä ja lisävettäkin on pari kuutiota.

Mikä sun vesihanassa on vialla?

Vierailija
56/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä oli nyt ainakin vessapaperia. Liha-altaissa oli tavaraa, pakastepizzoja yms oli myös. En tullut erityisesti tutkineeksi, mitkä olivat loppu. Korkeintaan jotkin yksittäiset tuotteet. Vaikka on sunnuntai.

Vierailija
57/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa karanteeniissa olevilla ihmisillä isoja riisisäkkejä, öljyä, kaalia, bataatteja, ym. vihanneksia laatikoissa, kuivattua kalaa, linssejä, papuja jne. Suomalaiset hamstraa ravintoköyhiä säilykkeitä kuten nötköttiä.

Itse ajattelin niin että syödään tuoreet ensin pois, osan olen pakastanut, ja säästän pakastepitsat ym. helpot jos sairastun.

Tauti voi tulla niin kamalana, että keuhkoista vain pieni osa käytössä. Ei siinä paljon sängystä jaksa nousta.

Vierailija
58/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kävellyt täällä Kallahdessa ja Aurinkolahdessa merenrannalla myöskin. Vessapaperit on saunassa eivätkä ole tiellä. Hamstrasin jo 3-4 viikkoa sitten, nyt voin kaikessa rauhassa tehdä kaikkea mukavaa. Ei ulkoillessa varmastikaan saa tartuntaa, ei 4 seinän sisälle tarvitse linnoittautua. Olen vain niin vähän tekemisissä ihmisten kanssa kuin mahdollista ja välttelen julkisia paikkoja viimeiseen asti :D

Afrikassa on yllättävän - ettei jopa käsittämättömän -  vähän koronatartuntoja. Eniten taitaa olla Etelä-Afrikan tasavallassa. Syynäkö Johannesburg vilkkaana liikennesolmukohtana vaiko se, että siellä on enemmän valkoihoisia? Yhtenä syynä Afrikan vähäiseen koronapenetraatioon arvellaan runsasta ulkotiloissa oleilua. Korona leviää tehokkaimmin sisätiloissa.

Vierailija
59/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Afrikassa on yllättävän - ettei jopa käsittämättömän -  vähän koronatartuntoja. Eniten taitaa olla Etelä-Afrikan tasavallassa. Syynäkö Johannesburg vilkkaana liikennesolmukohtana vaiko se, että siellä on enemmän valkoihoisia? Yhtenä syynä Afrikan vähäiseen koronapenetraatioon arvellaan runsasta ulkotiloissa oleilua. Korona leviää tehokkaimmin sisätiloissa.

Onkohan heillä mahdollista edes testata siellä, kun ei meillä hyvinvointi yhteiskunnassakaan ole...

Vierailija
60/71 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu tietoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelin eilen, että kaikki käsisaippuat oli loppu. Onko niin, että muulloin ei käsiä pestä kun niin monet oli ostanut.

Sorry. Minä vein 3 viikkoa sitten Tokmannilta kolme kanisteria saippuaa ja muutaman ison paketin shampoota ja hoitoainetta.

Sinä se santsaat laatuun:D

Santsaus ja satsaus on eri asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi