Sairastin koronan - paranin
Ajattelin kertoa tämän tällä lailla julkisesti jos se vähän helpottaisi teidän pelkojanne.
Olen perusterve reilu viiskymppinen mies. Sairastuin koronaan ja nyt katson olevani terve.
Minulla oli oireina korkea kuume, yskä, lihassärky ja päänsärky. Päänsärky oli selkeästi pahempaa kuin normaaleissa kausiflunssissa ja lihassärkykin oli kuluttavamman tuntuista parin päivän ajan. Kuumettakaan ei yleensä noin korkeana ole ollut. Muuten tauti oli normaalinkaltainen. Ihan kotihoidossa olin. Poika toi ruoat ovelle ja vei koiraa ulos naapurin kanssa kun makoilin tuolla sängyn pohjalla.
Tehtyäni koiran kanssa pitkän lenkin aamulla olo on ollut täysin normaali. Eilen oli jo ihan ok olo.
Pomon kanssa tänään sovin että teen etätöitä ma-ke ja loppuviikon pidän pekkasia niin tulee vähän karanteenia tähän päälle.
Tsemiä teille muille sairastuneille, kyllä tästä näköjään voi selvitä.
Kommentit (47)
Haluatko kertoa, miten sairastuit? Kävitkö matkalla, tapasitko matkalla olleita ja tuliko tauti täytenä yllätyksenä?
Ihan normaaleita flunssalääkkeitä söin ja C-vitamiinia. Höyryhengitystä kolmesti päivässä. Päänsärkyyn särkylääkettä, tosin se ei auttanut yhtään. Saunassa kävin jo kolmantena päivänä. Viisi päivää olin kipeänä.
ap
Olin työmatkalla ulkomailla. Ehkä se sieltä sitten tuli. Ihan normaalisti alkoi, oli vähän rankempi perusflunssa mielestäni. Keuhkoissa ei ollut erityistä ongelmaa. Pääsin vissiin aika vähällä.
Jäi ap pois tuosta kasista. Ei ollut hengitysvaikeuksia sen enempää kuin nyt flunssassa yleensä. Tuo höyryhengitys teki kyllä hyvää. Sitä tein kolmasti päivässä. Lepoa ja nukkumista oli paljon.
Paljonko sulle maksettiin ja kuka / mikä taho maksoi, että kirjoitit tuon jutun.
No ei tarvitse uskoa jos ei halua. Ajattelin että jos tämä nyt olisi jotakin kohtalotoveria tai tautia pelkäävää auttanut. Mukavaa alkavaa viikkoa vain kaikille.
ap
Tuo sun tarina ei mätsää koska olisit joutunut oikeasti diagnosoituna karanteeniin 14 pv ja saisit siltä ajalta sairausajan palkkaa etkä mitään omia pekkasia käytä.
ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Uskoisko
Älä usko. Käy ostamassa vessapaperia ja älä poistu kotoasi ainakaan ennen joulukuusen hakua.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sun tarina ei mätsää koska olisit joutunut oikeasti diagnosoituna karanteeniin 14 pv ja saisit siltä ajalta sairausajan palkkaa etkä mitään omia pekkasia käytä.
ei jatkoon!
En ole ap mutta ihan vaan tiedoksi että minäkin teen kyllä etätöitä sairaana aina sen mukaan kuin jaksan vaikka palkka juoksee tekemättä mitään. Meillä joillakin on nimittäin töitä jotka halutaan tehdä muutenkin kuin palkan vuoksi. Pekkasiin en ota kantaa.
Kiitos kirjoituksesta ja hienoa, että olet parantunut. Tätä varmasti tarvitaan, että ihmiset kertovat kokemuksiaan ja paranemistarinoita. Sitä pelätään, mistä ei tiedetä.
Itselläkin epäily että sairastin koronan. Särkylääkkeet ei auttaneet päänsärkyyn eikä laskeneet kuumetta. Kova yskä oli, mutta keuhkoissa ei rohinaa kuin aivan taudin loppuvaiheessa eikä limaa koko aikana. Hengittäminen oli pinnallista ja vaikeaa vaikka keuhkoissa ei ollut näennäisesti vikaa. Jos jonkun neuvon sanoisin niin näitä hamstraaja hysteerikkoja olen ihmetellyt kun ostaa kauheat määrät ruokaa. Jos saatte koronan niin ei teillä ole voimia tehdä yhtään mitään mikä ei ole suoraan mikro valmista. Ostakaan sipsejä. 300g pussissa on tarvittavat kalorit ja rasva sekä suolat. Koska juotte paljon kurkkukivun takia se huuhtoo suoloja. Jostain syystä minulla oli kova himo appelsiiniin eli keho pyytää c vitamiinia silloin. Appelsiinimehussa on myös sokeria. Se piristää. Mynthonit oli parempia kurkkukipuun kuin strepsilsit. Kun kurkku pysyy kosteana se ei kirvele eikä satu niin paljon.
Miten lääkitsit itseäsi?