Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastin koronan - paranin

Vierailija
15.03.2020 |

Ajattelin kertoa tämän tällä lailla julkisesti jos se vähän helpottaisi teidän pelkojanne.
Olen perusterve reilu viiskymppinen mies. Sairastuin koronaan ja nyt katson olevani terve.
Minulla oli oireina korkea kuume, yskä, lihassärky ja päänsärky. Päänsärky oli selkeästi pahempaa kuin normaaleissa kausiflunssissa ja lihassärkykin oli kuluttavamman tuntuista parin päivän ajan. Kuumettakaan ei yleensä noin korkeana ole ollut. Muuten tauti oli normaalinkaltainen. Ihan kotihoidossa olin. Poika toi ruoat ovelle ja vei koiraa ulos naapurin kanssa kun makoilin tuolla sängyn pohjalla.
Tehtyäni koiran kanssa pitkän lenkin aamulla olo on ollut täysin normaali. Eilen oli jo ihan ok olo.
Pomon kanssa tänään sovin että teen etätöitä ma-ke ja loppuviikon pidän pekkasia niin tulee vähän karanteenia tähän päälle.
Tsemiä teille muille sairastuneille, kyllä tästä näköjään voi selvitä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta ei parane kukaan. Pakko olla provo.

Vierailija
22/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tälläistä Porvoon iltapäivään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olet perusTERVE ETKÄ perusSAIRAS, TAI VANHUS, TAI TODELLA PIENI VAUVA jotka tietysti OVAT TÄLLE VIRUKSELLE PALJON ALTTIIMPIA.

Vierailija
24/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa porukasta ei usko kenenkään parantuneen koronasta vaikka, lehdet, tv, professorit ja hallitus kertoisivat näin käyneen.

Vierailija
25/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronasta ei parane kukaan. Pakko olla provo.

Suurin osa sairastuneista on jo parantunut Kiinassa. Älä levitä väärää tietoa.

Vierailija
26/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, olet perusTERVE ETKÄ perusSAIRAS, TAI VANHUS, TAI TODELLA PIENI VAUVA jotka tietysti OVAT TÄLLE VIRUKSELLE PALJON ALTTIIMPIA.

Mikä on pointtisi tässä huutamisessa?

Vierailija
27/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuluttaa ap pekksia kun on kipeenä kela korvaa kulkutaudista 100% parin viikon ajan. Eli olet yksinkertainen tai valehtelet

Vierailija
28/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille, jotka epäilivät kirjoituksen aitoutta, koska olisi asetettu karanteeniin 14 vuorokaudeksi: meillä töissä varmistettuja sairastuneita ja on ollut todella epäselvää kauanko eristys kestää, koska töihin, miten muiden karanteenit, keitä testataan, miten määritellään lähikontakti ja niin edelleen. Pakka aivan sekaisin ja ohjeet tipoittain ja epäselvästi, joillekin soitetaan tuolta, toisille täältä, joillekin ei ole soitettu lainkaan. Voin kertoa, että ei ole todellakaan päivänselvää toimintaohjetta.

Vierailija
29/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin epäily että sairastin koronan. Särkylääkkeet ei auttaneet päänsärkyyn eikä laskeneet kuumetta. Kova yskä oli, mutta keuhkoissa ei rohinaa kuin aivan taudin loppuvaiheessa eikä limaa koko aikana. Hengittäminen oli pinnallista ja vaikeaa vaikka keuhkoissa ei ollut näennäisesti vikaa. Jos jonkun neuvon sanoisin niin näitä hamstraaja hysteerikkoja olen ihmetellyt kun ostaa kauheat määrät ruokaa. Jos saatte koronan niin ei teillä ole voimia tehdä yhtään mitään mikä ei ole suoraan mikro valmista. Ostakaan sipsejä. 300g pussissa on tarvittavat kalorit ja rasva sekä suolat. Koska juotte paljon kurkkukivun takia se huuhtoo suoloja. Jostain syystä minulla oli kova himo appelsiiniin eli keho pyytää c vitamiinia silloin. Appelsiinimehussa on myös sokeria. Se piristää. Mynthonit oli parempia kurkkukipuun kuin strepsilsit. Kun kurkku pysyy kosteana se ei kirvele eikä satu niin paljon.

Kiitos ostoslistasta.

Vierailija
30/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittikö vessapaperi?

Pointsit kysyjälle, tämä on ehdottomasti tärkein aiheeseen liittyvä kysymys! : )

Vierailija
31/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe (2 aik ja 2 lasta) ollaan oltu koronassa / karanteenissa reilun viikon. Ruokaa ollaan saatu Citymarketin verkkokaupasta.

Kaikilla lievää kuumetta, pientä kuivaa yskää ja päänsärkyä. Ei oltais ikinä uskottu koronaksi, ei edes flunssaksi.

Vierailija
32/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pointtisi tässä huutamisessa?

MINÄ OLEN SAIRAS VANHUS. HYVIN SAIRAS. MYÖS MIELENI ON SAIRAS!

Vierailija
33/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä näkee, miten ihmiset reagoi, kun joku kirjoittaa asiallisesti jostain aiheesta. Miten inhottavia voikaan olla suomaliaset.

Vierailija
34/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytitkö parasetamolia vai ibuprofeenia?

Jälkimmäinenhän kiellettiin koronassa

Vierailija
35/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin epäily että sairastin koronan. Särkylääkkeet ei auttaneet päänsärkyyn eikä laskeneet kuumetta. Kova yskä oli, mutta keuhkoissa ei rohinaa kuin aivan taudin loppuvaiheessa eikä limaa koko aikana. Hengittäminen oli pinnallista ja vaikeaa vaikka keuhkoissa ei ollut näennäisesti vikaa. Jos jonkun neuvon sanoisin niin näitä hamstraaja hysteerikkoja olen ihmetellyt kun ostaa kauheat määrät ruokaa. Jos saatte koronan niin ei teillä ole voimia tehdä yhtään mitään mikä ei ole suoraan mikro valmista. Ostakaan sipsejä. 300g pussissa on tarvittavat kalorit ja rasva sekä suolat. Koska juotte paljon kurkkukivun takia se huuhtoo suoloja. Jostain syystä minulla oli kova himo appelsiiniin eli keho pyytää c vitamiinia silloin. Appelsiinimehussa on myös sokeria. Se piristää. Mynthonit oli parempia kurkkukipuun kuin strepsilsit. Kun kurkku pysyy kosteana se ei kirvele eikä satu niin paljon.

Hätävaraa ostetaan sen takia, jos joutuu karanteeniin. Sillon ei saa käydä kaupassakaan.

Vierailija
36/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä olivat taudin ensimmäiset oireet? Missä vaiheessa oli päänsärkyä? Oliko kovaa väsymystä?

Minulla on ollut parin viikon ajan epämääräistä oireilua. Ensin oli parina yövä kurkku vähän kipeä ja väsymys oli hurjaa. Nenä tukossa ja pientä niiskutusta. Parina päivänä oli päänsärkyä, joka meni ohi, mutta tuli taas yhdeksi päiväksi reilun viikon päästä armottoman väsymyksen kera. Voi olla, että minulla on ollut useampia perusflunssia, koska en ole matkustellut missään. Tosin työpaikkani on hyvin kansainvälinen.

Vierailija
37/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronahan on tällainen, että 80% ihmisistä se tulee kevyempänä ja 20% tarvitsee sairaalahoitoa - ihan perusterveistäkin siis. Osalle näistä jää keuhkoihin pysyviä muutoksia, yhdeksälle kymmenestä, ja joka neljännellä hapenottokyky huononee pysyvästi jopa 30%. Kuolemaan johtavan keuhkofibroosin mahdollisuutta toistaiseksi vielä tutkitaan. Että ihan kohtalaiset sanssit saada koko elämän pysyvästi muuttava tila, vaikka olisit ns perusterve ihminen.

Miksi miinustatte? Kaikki tuossa kerrottu on totta. Kyse on siitä kellä käy se paska nalli ja huono tuuri, olit perusterve tai et. Se on sitten eri asia miten sen ottaa. Ottaako vastaan kuin samurai vaiko hysteerisenä ja kuolemanpelkoisena.

Vierailija
38/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luultavimmin korona. Altistus on, mutta oireet alkoi perjantaina ja kun saimme jonkun jostain numerosta kiinni, niin sanottiin, ettei testejä tähän hätään tartte tehdä.

Oireet: lievää kirvelyä keuhkojen kohdalla, kuivaa yskää joka on aika pientä mutta aina välillä tulee semmonen jumalaton yskänkohtaus. Tuntuu että keuhkoissa on jotain muttei se lähde yskimällä. Kurkkua kuivaa, ei kurkkukipua. Eikä nuhaa. Siis ei ollenkaan. Ollaan kuitenkin muutamia kertoja aivasteltu mutta se nokan vuotaminen on yleensä se tavallisin flunssan oire, nyt se puuttuu.

Ja sit: ei kuumetta. Kuumeinen olo kyllä on, lihaksia särkee, se oli ensioire pe-aamuna, enkä heti edes tajunnut, kunnes alkoi kova päänsärky ja väsymys. Päänsärkyä ei ole just nyt, mutta uupunut olo. Ja samat oireet miehellä paitsi että hän yskii enemmän.

Ai niin ja sit mulla meni maha sekaisin pe. Mutta ei ole enää. Tänä aamuna luin että sekin on alkuoire. Sitä vähän pelkään kun ulkomailla on ollut, että lievät alkuoireet voi kestää jop viikon, ja sit alkaa vasta kuume-osuus.

Lapsilla ei ole oireita, tyttö 12-v on aivastellut muttei muuta.

Koko perhe rokotettu influenssaa vastaan.

Vierailija
39/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/47 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta päivää siitä on kun sairastuit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi