Meneekö teidän lapset huomenna kouluun?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan menevät kouluun, jos ovat terveitä. Asumme landella, jossa ei ole todettu tartuntoja. Nuorin ei mene päiväkotiin, on ollut kolme viikkoa flunssassa, mutta päiväkodista tuli viesti, että ei saa tulla flunssaisena enää hoitoon. Itse olen eturintaman taistelijoita (hoitohenkilöstöä), joten menen töihin ja isä jää kotiin etätöihin.
Ei varmaan ole isällä kovin vaativaa työtä kun pystyy sitä kotona tekemään vaikka kotona on päiväkoti-ikäinen hoidettavana...
Mitä juuri luin?
Itse teen asiantuntijatyötä etänä, päiväkoti-ikäinen ja eskarilainen kotona. Piirtävät ja katsovat elokuvia. Eivät he niin paljoa työtäni häiritse, ollaan toimittu näin ennenkin.
Mitä juuri luin? Taidat tehdä "etätöitä"...
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun tässäkin ketjussa moni perusteli päätöstään sillä ettei ole omassa kylässä tai kaupungissa todettuja tapauksia, että mistä sen tietää onko vai ei?
Itse asun eteläisessä Suomessa eli juuri tällä synkällä Hus-alueella mutta en ole mistään löytänyt erittelyä siitä missä kaupungeissa /alueilla niitä tartuntoja on. Jos jollakulla on heittää vaikka linkkiä sivustoon jossa tartunnat on listattu alueittain niin olisin todella kiitollinen.
Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, lapseni eivät mene kouluun ensi viikolla. Pidän heidät kotona. Oletan että viikon sisällä tulee joka tapauksessa kehoitus sulkea koulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan menevät kouluun, jos ovat terveitä. Asumme landella, jossa ei ole todettu tartuntoja. Nuorin ei mene päiväkotiin, on ollut kolme viikkoa flunssassa, mutta päiväkodista tuli viesti, että ei saa tulla flunssaisena enää hoitoon. Itse olen eturintaman taistelijoita (hoitohenkilöstöä), joten menen töihin ja isä jää kotiin etätöihin.
Ei varmaan ole isällä kovin vaativaa työtä kun pystyy sitä kotona tekemään vaikka kotona on päiväkoti-ikäinen hoidettavana...
Mitä juuri luin?
Itse teen asiantuntijatyötä etänä, päiväkoti-ikäinen ja eskarilainen kotona. Piirtävät ja katsovat elokuvia. Eivät he niin paljoa työtäni häiritse, ollaan toimittu näin ennenkin.Mitä juuri luin? Taidat tehdä "etätöitä"...
Ovat rauhallisia ja saattavat leikkiä keskenään 2 tuntia putkeen. Voivat myös leikkiä pihallamme ilman aikuisia.
Välillä ovat sairastaneet ja olen ilmoittanut töihin, että päivä on hieman tehottomampi kun lapsi kipeä.
Meillä etätyö on enemmän sääntö kuin poikkeus. Saan kotona myös enemmän aikaan. Toimistolle tulevat usein kaikista sosiaalisimmat, omatkin tauot venyvät silloin.
Parempi kai tuon isänkin on tehdä töitä kuin jäädä kokonaan pois?
Menevät.
Tartunnan tulevat joka tapauksessa saamaan ennemmin tai myöhemmin, ja se on heille vaarattomampi kuin esim. influenssa tai vesirokko. Heille itselleen on vähemmän haitallista olla pois se jakso jonka viranomaiset oletettavasti myöhemmin määrittelee kuin äidin määräämät 2-6 viikkoa ennen sitä + viranomaisten määrittelemä jakso, samoin suurin kollektiivinen hyöty saadaan noudattamalla THL:n ja hallituksen linjauksia. Riskiryhmiä (ikääntyneitä monisairaita) suojaa hallittu laumaimmumuteetin hankkiminen, mihin riittää tässä vaiheessa massatapahtumien ja vapaa-ajan kontaktien rajoittaminen. Luotan että jos tiukempi rajoittaminen osoittautuu tarpeelliseksi, koulut suljetaan tai kotiin jäämisestä annetaan suositus.
Vierailija kirjoitti:
Lukiolainen pääkaupunkiseudulta jää kotiin. Koulu siirtyi etäopetukseen.
Mitkä lukiot Hgissä/Vantaalla/Espoossa nyt etäopetuksessa??
Miksi useimmat eivät ole??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itseasiassa on vaativa työ.. Mutta ohje tullut, että kaikki työtapaamiset ja työmatkat on nyt tauolla. Tekee sen mitä voi tehdä, onneksi nuorin on reipas ja leikkii paljon omassa rauhassa. Huutele vaan siellä.
Meidän perhe on perusterve, mutta koska meidät aikuiset on siirretty etätöihin niin en kyllä minun lapsiakaan (alakoulussa) kouluun laita.
Kirjat käyn hakemassa ja pidän huolen etteivät jää opetuksessa jälkeen.
Tälläinen päätös siis tamperelaisessa perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiolainen pääkaupunkiseudulta jää kotiin. Koulu siirtyi etäopetukseen.
Mitkä lukiot Hgissä/Vantaalla/Espoossa nyt etäopetuksessa??
Miksi useimmat eivät ole??
Espoossa ilmeisesti kaikki, muut miten sattuu. Ihmettelen miten HUS-alueella ei kaikki koulut noudata samaa linjaa. Lukioissa on vielä läsnälopakko, ei tarvitse kuin muutaman poissaolon, niin kurssit hylätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todelllakaan mene. Millainen vanhempi päästää?
Aivan.
Meidän paikkakunnalla ei eikä lähistöllä ole todettu vielä yhtään tartuntaa ja kaikki koulukaverit ovat menossa kouluun, eikä ole tullut ohjeistusta että pitäisi olla pois. En tiedä mitä tässä tekisi.
Seuraat varmasti uutisointia ja huomaat, ettei enää testata. Taitaa olla niiden omien pätöksien aika - yhteiskunta odottaa ”laumasuojaa” = tietyn marginaalin kuolemaa.
Asumme pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole vielä tartuntoja, mutta päiväkodin henkilökunta kehotti silti oma-aloitteiseen harkintaan.
Menee. Tärkeä kouluvuosi menossa muutenkin, ja toistaiseksi koulussa ei ole todettuja tartuntoja. Asia on kuitenkin saanut sellaiset mittasuhteet lähipäivinä, etten ihmettelis vaikka kaikki koulut suljettais pian ja ns. toimistotyötä sais itse tehdä ainoastaan enää etänä kotoa käsin, katsotaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä juuri luin?
Itse teen asiantuntijatyötä etänä, päiväkoti-ikäinen ja eskarilainen kotona. Piirtävät ja katsovat elokuvia. Eivät he niin paljoa työtäni häiritse, ollaan toimittu näin ennenkin.Mitä juuri luin? Taidat tehdä "etätöitä"...
En ole tuo alkuperäinen, mutta minulla on sama tilanne. En tee "etätöitä" vaan etätöitä, olen akateemisen alan yrittäjä ja luvatut hommat pitää hoitaa, joten lapset piirtävät, leikkivät ja katsovat elokuvia muulloinkin, jos minulla on töitä vielä päiväkodin jälkeen. Huomenna en aio heitä päiväkotiin laittaa.
Ei mene vaikka mun mielestä pitäisi mennä.
Teini sanoi ettei mene, asutaan Tampereella.
On nyt ysillä.
Vierailija kirjoitti:
Menee. Tärkeä kouluvuosi menossa muutenkin, ja toistaiseksi koulussa ei ole todettuja tartuntoja. Asia on kuitenkin saanut sellaiset mittasuhteet lähipäivinä, etten ihmettelis vaikka kaikki koulut suljettais pian ja ns. toimistotyötä sais itse tehdä ainoastaan enää etänä kotoa käsin, katsotaan..
Taitaa tosiaan koulupäivät olla vähissä, kun tauti tästä etenee.
Ei mene, koska koulut on suljettu kevätlomaan asti. Sen jälkeen alkaakin sopivasti kevätloma. Huhtikuun loppupuolella sitten seuraavan kerran.
Eivät mene minnekään, olen mummu. Itseltäni laitettiin työpaikka kiinni, eli en mene minäkään. Onneksi tytär on nyt vapaalla ja saa hakea pitkän saikun sitten loppuviikosta, kaupalla töissä mikä kaikkein pahin melkein työpaikkana. Kaikenlaiset räkä- ukot roiskivat räkää ja yskivät päin kassaa. Täällä on nyt Koronaa jo runsaasti, miehenikin jää kotiin. Koiraa käytimme lenkillä, ei tänään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Eivät mene. Yläluokkalainen ja kaksi lukiolaista Tampereella. Luojan kiitos saavat jäädä etäopetukseen. Opettajaäiti menee toivottavasti melko tyhjään kouluun etäopettamaan.
Jos opetustaitosi ovat samaa tasoa kuin öyhötyksesi isojen muksujen osalta, kiitän Luojaa, että et lapsiani opeta! Toivottavasti opettajaäiti jää keväältä pitkälle lomalle ja vaihtaa alaa.
Vierailija kirjoitti:
Eturintaman taistelija (hoitohenkilöstöä), muksu kolme viikkoa flunssassa. Hyvin hoidettu. Niinhän se on, että suutarin muksut kulkevat ilman kenkiä.
Ei mene.
Asutaan Tampereella eli ylä-aste on siirtynyt etäopetukseen.
Meillä on samassa koulussa ala-aste joka ei kai ole "kiinni" muttei hekään mene.
Meillä on alle kouluikäinen lapsi täällä myös joka nyt kuumeessa niin ihan senkään takia eivät mene.
Meillä nyt ei varmaan mitään koronaa ole, ihan nuhakuume, mutta ei sitä voi koskaan varmaksi sanoa.
Ei mene kouluun. Riski on liian suuri varsinkin kun ketään ei enää testata. Täällä hölmölässä kuvitellaan ettei Italian katastrofi voi tapahtua meillä. Kyllä voi ja tapahtuukin jos ja kun seisotaan tumput suorina voivotellen kun talous kärsii. Oli 2 kuukautta aikaa valmistella mutta mitään ei sastu aikaiseksi. Täällä pohjoisessa on testipakkauksetkin loppuneet. Kekkosen sanoin: s**tanan tunarit!
Meillä ei 3v jaksa elokuvia katsella, isomman kanssa riehuvat ja tappelevat. Vaikea siinä on puhelinpalavereita vetää, saati keskittyä työhön. Mutta jos on hiljaiset ja rauhalliset lapset, niin ehkä onnistuu? Vaikea vaan itse kuvitella sellaista. Koska on oikeasti tehtävä niitä töitä, ei vaan vasemmalla kädellä hutasten.