Meneekö teidän lapset huomenna kouluun?
Kommentit (66)
Kyllä menee toinen kouluun ja toinen päiväkotiin. Uudellamaalla asutaan ja meidän kaupungissa todettu ainakin 2 tartuntaa. Me ei ainakaan voida tuosta noin vaan jäädä kotiin terveiden lasten kanssa, koska kummankaan työtä ei voi tehdä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan menevät kouluun, jos ovat terveitä. Asumme landella, jossa ei ole todettu tartuntoja. Nuorin ei mene päiväkotiin, on ollut kolme viikkoa flunssassa, mutta päiväkodista tuli viesti, että ei saa tulla flunssaisena enää hoitoon. Itse olen eturintaman taistelijoita (hoitohenkilöstöä), joten menen töihin ja isä jää kotiin etätöihin.
Tsemppiä töihin! 👏
Kotiin jäävät. Meidän perusterveelle perheelle korona tuskin mitään tekisi, mutta jätän kotiin solidaarisuudesta heikompia ryhmiä ajatellen.
Nyt tarvitaan kaikkia toimia että epidemia hidastuisi.
Ja meidän työpaikasta komennettiin joka tapauksessa kaikki etätöihin jo viime viikolla, eli olen kotona joka tapauksessa.
Toisella yskää, joten molemmat jäävät kotiin. En itsekään ole ihan terve.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan menevät kouluun, jos ovat terveitä. Asumme landella, jossa ei ole todettu tartuntoja. Nuorin ei mene päiväkotiin, on ollut kolme viikkoa flunssassa, mutta päiväkodista tuli viesti, että ei saa tulla flunssaisena enää hoitoon. Itse olen eturintaman taistelijoita (hoitohenkilöstöä), joten menen töihin ja isä jää kotiin etätöihin.
Ei varmaan ole isällä kovin vaativaa työtä kun pystyy sitä kotona tekemään vaikka kotona on päiväkoti-ikäinen hoidettavana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todelllakaan mene. Millainen vanhempi päästää?
Aivan.
Meidän paikkakunnalla ei eikä lähistöllä ole todettu vielä yhtään tartuntaa ja kaikki koulukaverit ovat menossa kouluun, eikä ole tullut ohjeistusta että pitäisi olla pois. En tiedä mitä tässä tekisi.
Eihän niitä sairastuneita enää todeta kuin vain yli 70vuotiaat ja terveydenhoitohenkilökunta testataan. Pysyy luvut maltillisena. Ei meilläkään päin ole todettu mutta en päästä enää.
Mitä se testaaminen auttaisi, luulisi olevan jokaiselle itsestään selvää ilman koronavirustakin ettei sairaana mennä kouluun tai töihin... Ja nyt koronan ollessa riittää poissaolosyyksi vaikka vain yskä, ei tarvitse olla "pää kainalossa". Ja jos sulla on vakavia oireita niin kyllä sut sitten testataan ja otetaan hoitoon.
Voi hohhoijaa tätä ihmisten viisautta taas.
Kyllä menee, bussilla kulkevat ja Helsingissä asutaan.
Menee. Pieni paikkakunta, ei raportoituja tartuntoja. Luulin että se testauskriteerien muutos koski vain HUSia, mutta onko se siis sittenkin valtakunnallinen?
Ei mene. Epäilen itselläni koronatartuntaa joten olemme kotona niin kauan että pääsen testeihin ja tulokset tulevat.
Ei mene. Kolme koululaista Keski-Suomi. Älytöntä ettei kouluja suljeta, ihan uskomatonta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole isällä kovin vaativaa työtä kun pystyy sitä kotona tekemään vaikka kotona on päiväkoti-ikäinen hoidettavana...
Isän on varmaan aika helppo rytmittää työpäivää niin, että voi välillä ruokkia lapsen, pistää mahdollisesti päiväunille, laittaa jotain lastenohjelmaa katsottavaksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä juuri luin?
Itse teen asiantuntijatyötä etänä, päiväkoti-ikäinen ja eskarilainen kotona. Piirtävät ja katsovat elokuvia. Eivät he niin paljoa työtäni häiritse, ollaan toimittu näin ennenkin.
Nuoremmat sisarukset eivät mene lukioon, kuulemma etäopetusta 2 viikkoa.
Itse Amk:issa, opettajat etätöissä, mutta koululle pakko mennä tekemään käytännön harjoitukset eli siellä ollaan koko porukka yhdessä sumpussa miinus ne meidän opettajat...
Nope. 30km säteellä toistasataa tartuntaa... Varmaan enemmänkin.
Terkkuja Espoosta
Jää kotiin, lapsella on flunssa. Lapsen koulussa on muutama luokka karanteenissa tällä hetkellä.
Kuinka kauan pidätte koululaiset kotona? Viikon? Kuukauden? Koko loppukevään?
Teen töitä joita ei voi tehdä etänä, lapsi menee normisti kouluun kun ei ole tartuntojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan pidätte koululaiset kotona? Viikon? Kuukauden? Koko loppukevään?
Meidän kunnassa moni jätti lapset kotiin jo perjantaina, vaikka sairastuneita ei tällä alueella edes ole. Miehen kanssa puhuttiin samaa, että kuinka kauan aikovat pitää eristyksissä, joko ovat maanantaina koulussa?
Minä teen työtä, jossa kohtaan paljon ihmisiä, jos joku, niin minä sen viruksen tuon kotiin, ei lapset koulusta.
Mennään kyllä ihan täysin virallisen linjauksen mukaan ja sitten kun koulut suljetaan, lapset jää kotiin ja isä niitä vahtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Nope. 30km säteellä toistasataa tartuntaa... Varmaan enemmänkin.
Terkkuja Espoosta
No tämä on järkevää ja täysin ymmärrettävää.
Todellakin yskäinen jää kotiin. Et sinä voi tietää onko jälkitauti vai joku uusi bakteeri/virus.