Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita sinkkuja, jotka olisivat halunneet parisuhteen?

Vierailija
14.03.2020 |

Todella yksinäinen olo. Olen nyt viisi vuotta yrittänyt etsiä parisuhdetta ja nyt luovutin. Minussa on jokin, mistä miehet eivät pidä. En vain tiedä mikä se on. Saan vain pakkeja tai seksisuhteita. Kukaan ei halua kanssani parisuhteeseen.

Arki sujuu hyvin, kun päivä menee töissä ja ilta erilaisissa askareissa ja levätessä. Viikonloput ovat yksinäisiä. Vaikka täytän viikonloputkin erilaisissa harrastuksissa, niin ei jaksaisi aina tehdä kaikkea yksin. On minulla muutamia ystäviä, mutta heilläkin perheet ja parisuhteet.

Kommentit (1222)

Vierailija
861/1222 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävissäni on 40v. täyttänyttä kaksi ”ikisinkkua”, joilla kuitenkin molemmalla on taustalla parisuhteita.

Toisella muutaman vuoden avioliitto kaksikymppisenä, joka päättyi kun mies ei halunnutkaan lapsia. Ystäväni hajosi tästä niin pahasti että deittali eron jälkeen lähes maanisesti, hakeutui suhteeseen hirveällä vauhdilla. Ihan käsittämättömiä deittejä, lennosta vaihtuvia poikaystäviä, yhteenmuuttamisia, eroja ja draamaa muuama vuosi. Jäi käteen viisi-kuusi sekopääeksää ja kymmeniä hoitoja.

Sitten kun kolmefemmana sai ammattiapua ja oli valmis oikeasti aloittamaan terveen parisuhteen, oli hänen suhdehistoriansa jo ehtinyt ”tahrata” hänet: kukaan oikeasti hyvä mies ei tahtonut asettua aloilleen hänen kanssaan, pitivät epävakaana. Nykyään on sinut yksinelonsa kanssa, ja uskon että saumaa on elämänkumppaniin ”toisen kierroksen” myötä. En kuitenkaan olisi ikinä nuorena uskonut, että hän on meistä se, joka ei saa perhettä.

Toinen taas oli pitkään käsittämättömän kranttu. Miehen piti olla täydellinen, ja nuoruuden hyvät kumppanikokelaat heivattiin max. 2kk. seurustelun jälkeen, kun joku alkoi tökkiä. Vertasi kaikkia ensirakkauteensa tai isään. Sitten päälle kolmekymppisenä alkoi paino nousta ja persoona muuttua tätimäiseksi, eikä vientiä yhtäkkiä enää ollutkaan. Ei päässyt itse valitsemaan ketä tapaili, vaan ajautui tilanteeseen jossa sai pakkeja miehiltä, joita oli itse aiemmin hylkinyt.

Hän taasen on syvässä katumuksen suossa, sillä halusi lapsia. Ei ole sinut asian kanssa, vaan katkerana on alkanut eristäytyä meistä, joilla on lapsia, parisuhde tai vientiä.

Kumpikaan ei ole mielestäni ansainnut tilaansa, mutta jälkiviisaana voisi todeta, että sekä kumppaniin takertuminen että ehdokkaiden hyljeksiminen eivät lupaa tasapainoista parisuhdetta.

Vierailija
862/1222 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan "hyvä mies" omasta ja äidin mielestä.

Tuntuu silti oudolta että joku määrittelee itsensä hyväksi mieheksi, vaikka suhteet eivät kestä.

Mies voi olla hyvä, vaikka on pidemmän päälle tylsä. Tämähän se ongelma monesti varmaan onkin, huonot miehet ovat harvemmin tylsiä ja siksi heillä riittää säpinää kaikista ongelmista huolimatta.

Tässä taas unohtuu iloisesti naisten keskinäiset erot. Moni nainen seurustelee eläessään erilaisten miesten kanssa, ehkä alitajuisesti hakee kontrastia edelliseen ainakin jossain. Ja juopon jälkeen raitis (mutta väistämättä rauhallisempi) mies on mannaa, näin ainakin olen itse kokenut.

Fiksu nainen ei etsi miehestä ohjelmantuottajaa vaan tasavertaista kumppania. Mutta tokihan makuja ja tarpeita on moneen lähtöön kummallakin sukupuolella. Harvemmin täysin vastakohtaiset luonteet hakeutuu toistensa seuraan. Introt ja ekstrot ihan tyypillisesti kukin keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1222 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee niin tulee mieleen että ehkä sittenkin kannattaa pysyä parisuhteessa eikä lähteä etsimään parempaa fiilistä toisaalta. Ainakin on joku jonka kanssa jakaa arkea. Olinkin jo unohtanut miltä yksinäisyys tuntuu.

Terveisin yli 40-vuotias, 3v semihyvässä suhteessa ollut yksinhuoltaja, joka harkitsee eroamista koska ei jaksa miehen huomion tarvetta ja välillä ukko ärsyttää muutenkin niin että meinaa järki lähteä. Arki on kuitenkin pääsääntöisesti hyvää.

Itselleni on ollut ihme kyllä yksinhuoltajaksi jäämisen jälkeen helppo löytää seurustelukumppani. Siinä on auttanut positiivinen suhtautuminen miehiin, hyvän odottaminen. Oon huomannut että monet ikäiseni sinkut lähtee treffeillekin valtavin odotuksin ja tavallaan kuitenkin jo valmiiksi sillä fiiliksellä ettei siitä kuitenkaan mitään tule.

Vierailija
864/1222 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on moitittu harmaudesta, niin aika vähällä voisi tehdä itsestään nätimmän.

Se on isompi ongelma, ellei oikein ole elämää, ei harrasta mitään eikä ole innostunut mistään. Tuollaisia ihmisiä vältän ystävinäkin, ei niiden kanssa oikein ole mitään puhumista.

Minä olen tällainen tyyppi. Olen ilmeisesti muuten aika hyvä mies, mutta viihdyn kotona ja harrastukset ovat sähköisiä. Tämän vuoksi suhteeni loppuvat lyhyeen. Varmaan ainoa toivoni olisi löytää itseni kaltainen nainen, mutta en tiedä onko olemassa muita kuin näitä viini + matkailu -naisia.

On olemassa. Osa naisista viettää aikaansa paljon muiden naisten seurassa mutta eivät kaikki. Ja silti voivat olla ihan parisuhteesen hyviä. Some tyypittää naisetkin hyvin yksioikoisiksi. Sinne hiljaisuuteen jää monenlaista kulkijaa.

Vierailija
865/1222 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee niin tulee mieleen että ehkä sittenkin kannattaa pysyä parisuhteessa eikä lähteä etsimään parempaa fiilistä toisaalta. Ainakin on joku jonka kanssa jakaa arkea. Olinkin jo unohtanut miltä yksinäisyys tuntuu.

Terveisin yli 40-vuotias, 3v semihyvässä suhteessa ollut yksinhuoltaja, joka harkitsee eroamista koska ei jaksa miehen huomion tarvetta ja välillä ukko ärsyttää muutenkin niin että meinaa järki lähteä. Arki on kuitenkin pääsääntöisesti hyvää.

Itselleni on ollut ihme kyllä yksinhuoltajaksi jäämisen jälkeen helppo löytää seurustelukumppani. Siinä on auttanut positiivinen suhtautuminen miehiin, hyvän odottaminen. Oon huomannut että monet ikäiseni sinkut lähtee treffeillekin valtavin odotuksin ja tavallaan kuitenkin jo valmiiksi sillä fiiliksellä ettei siitä kuitenkaan mitään tule.

Tämähän se. Kaikilla vaan ei ole just sitä sopivaa ei se ota jos ei annakaan moodia ja taitolaji se onkin. Vaatii just sen hyvän itsetunnon. Moni ei oikeasti uskalla päästää toista elämäänsä. Sellaiseksi tää meno on mennyt. Kyllä seuralainen löytyy aina jos itse on avoin toisen erilaisuudelle. Ei nää mieti sitä että haenpa tässä suhteen loppuelämäksi. Ei sitä työssäkään kukaan voi vaatia.

Vierailija
866/1222 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikaan ei ole mielestäni ansainnut tilaansa, mutta jälkiviisaana voisi todeta, että sekä kumppaniin takertuminen että ehdokkaiden hyljeksiminen eivät lupaa tasapainoista parisuhdetta.

Vastaavasti toiminut mies taas on saanut, mitä ansaitsee. Omituista, että ihmiset eivät oikeasti näe tekojensa seurauksia, vaan uskottelevat, että kaikki vain jotenkin tapahtuu ilman mitään omaa vaikutusta.

Vierailija
867/1222 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen perspektiivistä niin esimerkiksi Bumblessa tuli vastaan ulkonäöllisesti kiinnostava 36v nainen, mutta laitoin ruksia koska profiilissa luki että haluaa / odottaa tulevaisuudessa naimisiinmenoa. Tämä on jotenkin pelottavaa ja ahdistavaa.

Jos profiilissa lukee että että etsii parisuhdetta, niin ihan ok - mutta tämä oletus että hei nyt ollaan heti tosi vakavia ja mennään naimisiin! lapset heti myös! - asenne on iso turn off.

Vierailija
868/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähestyt vääränlaisia miehiä

Ylipäätään suhdetta ei tule, mikäli naisen pitää tehdä lähestyminen. Tällätavoin saa vaan seksisuhteita kun lähes jokainen mies ottaa seksin vastaan kun sitä tyrkytetään pitipä naisesta tai ei.

Jos oikean suhteen haluaa, täytyy asettaa syötti niin että haluttu kohde tekee aloitteet ja iskee kiinni.

Ei vaan juuri päinvastoin. Passiivisena saa lähestymisiä pääasiassa seksiä etsiviltä pelimiehiltä. Monet kunnolliset ja hyvät miehet eivät tee ollenkaan aloitteita

No, oman kokemukseni mukaan tuo edellinen kommentti osuu oikeaan. Kerran olin aloitteellinen miehen suuntaan, mies otti seksin ja siihen loppui se. Tietysti käytti tilaisuuden hyväkseen kun se nenän eteen tarjottiin. Ei ollut ollut mitään fiiliksiä hänellä koko aikana, mikä selvisi minulle tietenkin vasta episodin jälkeen. Että tältä pohjalta sitten aloitteita tekemään...

Niin. Ja kun mies tekee aloitteen, se ottaa pelkän seksin eikä mitään suurempia fiiliksiä koko aiakana. Että tältä pohjalta sitten aloitteita odottamaan.

Kummassa toimintatavassa paremmat mahikset onnistua?

Odottamalla miesten aloitteita. Silloin se mies on kuitenkin valinnut minut muiden joukosta edes jotenkin etäisesti miellyttäväksi.

Eniten aloitteita tekevät pelimiehet eikä oikeaa parisuhdetta haluavat miehet.

Vierailija
869/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi se, että pyrin tekemään itseä kiinnostavia asioita.

Löytyi sitten sieltä tuttu.

Jotenkin itselle on helpompi tutustua ilmantreffipaineita.. Olen aito oma itseni ajan kanssa ja silleen parhaimmillani.

Treffit on niin lyhyt aika eikä siis ä oikein saa kokonaiskuvaa.

Yritin myös ottaa rennosti, ettei olisi itsellä kovia paineita, kun tunnistan sen suorittamisen ja yrittämisen.

Vierailija
870/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kirjoitti:

Näin miehen perspektiivistä niin esimerkiksi Bumblessa tuli vastaan ulkonäöllisesti kiinnostava 36v nainen, mutta laitoin ruksia koska profiilissa luki että haluaa / odottaa tulevaisuudessa naimisiinmenoa. Tämä on jotenkin pelottavaa ja ahdistavaa.

Jos profiilissa lukee että että etsii parisuhdetta, niin ihan ok - mutta tämä oletus että hei nyt ollaan heti tosi vakavia ja mennään naimisiin! lapset heti myös! - asenne on iso turn off.

Badoossa ja Bumblessa pyörii paljon venäläisiä naisia. Kannattaisiko kokeilla Okcupid:ia tai Rosebridea? Nimestään huolimatta tuolla viimeksi mainitussa näkyy olevan (vapaaehtoisesti) lapsettomia naisia mille nuo perinteiset asiat ei ole niin päivänpäälle.

Vierailija
871/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi kirjoitti:

Badoossa ja Bumblessa pyörii paljon venäläisiä naisia. Kannattaisiko kokeilla Okcupid:ia tai Rosebrides? Nimestään huolimatta tuolla viimeksi mainitussa näkyy olevan (vapaaehtoisesti) lapsettomia naisia mille nuo perinteiset asiat ei ole niin päivänpäälle.

*Muokattu

Vierailija
872/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kirjoitti:

Hyvähän se on laittaa. Karsii heti sinun kaltaiset ahdistujat. Et olisi sopinut hänelle, koska hänellä on selvät tulevaisuuden suunnitelmat eli haluaa oikeasti sitoutua. Sinä taas et halua kun kerran noin säikähdät. Ei sinun kanssa voisi rakentaa yhteistä tulevaisuutta, jos yhteisestä tulevaisuudesta ei voisi edes puhua.

Ei tuo "haluan naimisiin" tarkoita, että sitä mennään heti naimisiin ensimmäisen kanssa joka vain suostuu. Se tarkoittaa vain, että toivoo oikeaa parisuhdetta eikä mitään kevyttä tapailua. Ja aluksi tietenkin tutustutaan ja katsotaan miten tullaan toimeen ja jatketaan siitä sitten eteenpäin jos synkkaa ja jos tulevaisuuden suunnitelmat natsaa. Tapailua ei kannata jatkaa, jos toinen haluaa sitoutua ja toisen asenne on "kattellaan ny vaan mihin tää johtaa".

Vierailija
873/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kirjoitti:

Missä maailmassa sinä oikein elät? Onko yllätys, että ihmiset oikeasti hakevat lopunelämän kumppanuutta ja vakautta, ainakin noin kypsässä iässä? Miksi kauniin naisen pitäisi ruveta sinulle hetken huviksi ja seksileluksi?

Deittailu on paljon mukavampaa kaikille, kun pelataan avoimin kortein ja kerrotaan, mitä ollaan hakemassa.

Vierailija
874/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maailmassa sinä oikein elät? Onko yllätys, että ihmiset oikeasti hakevat lopunelämän kumppanuutta ja vakautta, ainakin noin kypsässä iässä? Miksi kauniin naisen pitäisi ruveta sinulle hetken huviksi ja seksileluksi?

Kaikki on niin suhteellista. Osa eronneista vannoo ettei enää ikinä avioliittoa tai yhteenmuuttoa. Itse pidän mahdollisena, muttei kumpikaan ole mikään tavoite tai edes todennäköinen kunnes lapset muuttaneet omilleen. Eron myötä myös realisoitunet se mahdollisuus, että pitkänkin suhteen voivat ja saavat loppua. Siltäkin osin loppuiän kumppanistä puhuminen on minusta erikoista. Hienoahan se olisi löytää nyt ihminen kenen kanssa haluaisi olla yhdessä kuolemaan saakka ja joka haluaisi samaa kanssani.

Vierailija
875/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tulee melko nopeasti miehelle liian kalliiksi. Sen aikuinen mies tunnistaa jo hetkellisen tutustumisen perusteella. On aika lähteä.

Vierailija
876/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suomalainen 31v lapseton nainen, punertavanruskeat hiukset, vihreät silmät ja siro nenä. Hoitoalalla töissä. Olen kiltti ja ujo. En lähtisi tinderiin mutta tutustuisin mielelläni pääkaupunkiseudulla oleviin ihan kaveripohjaltakin mistä voi katsoa onko suurempaa yhteyttä

Vierailija
877/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse jo/vasta 34v mies, mutta olen erittäin huolissani siitä, että riittääkö omat rahkeet naiseen ja parisuhteeseen josta voisin viehättyä. Olin aiemmin äärimmäisen ujo ja vasta 28v aloin käymään treffeillä. Nyt kun mietin kaikkia treffejä joita on ollut se yli 70 niin voin tehdä huomion, että ainoat naiset jotka osoittivat itse mielenkiintoa mun suuntaan olivat niitä ei-niin-viehättäviä naisia joista näen jo ennen treffejä että tuskin voin kiinnostua heistä. Ja aina jos itse olin kiinnostunut viehättävästä naisesta niin pakit sieltä tuli.

Yhdessä toisessa ketjussa mies sanoi, että "jos naisen ulkonäössä oli jotain hyvää esim hoikka tai hyvä peppu niin tiesin että mahdollisuuksia ei ollut" ja tähän on valitettavasti pakko samaistua, koska olen tehnyt saman havainnon.

Jos naisella oli perusnätit kasvot, hoikka kroppa ja hyvä peppu niin pakit tuli aina.

Jos naisella oli epäviehättävät kasvot, romuluinen kroppa ja huono peppu niin treffien jälkeen tuli aina tekstari jossa hän halusi nähdä uudestaan.

Voisin tietty laittaa kaiken sattuman varaan ja ajatella naivisti, että "et vain ole kohdannut sitä oikeaa", mutta jos takana on melkein 7 vuoden yritys ja yli 70 treffit niin ongelma on liian järjestelmällinen ollakseen sattumaa. Väillä käy ajatus mielessä, että pitäisikö yrittää naisia ulkomailta, koska en omasta mielestäni viehättävälle suomalaiselle naiselle kelpaa vaikka sellaisen olisin halunnutkin.

Vierailija
878/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse jo/vasta 34v mies, mutta olen erittäin huolissani siitä, että riittääkö omat rahkeet naiseen ja parisuhteeseen josta voisin viehättyä. Olin aiemmin äärimmäisen ujo ja vasta 28v aloin käymään treffeillä. Nyt kun mietin kaikkia treffejä joita on ollut se yli 70 niin voin tehdä huomion, että ainoat naiset jotka osoittivat itse mielenkiintoa mun suuntaan olivat niitä ei-niin-viehättäviä naisia joista näen jo ennen treffejä että tuskin voin kiinnostua heistä. Ja aina jos itse olin kiinnostunut viehättävästä naisesta niin pakit sieltä tuli.

Yhdessä toisessa ketjussa mies sanoi, että "jos naisen ulkonäössä oli jotain hyvää esim hoikka tai hyvä peppu niin tiesin että mahdollisuuksia ei ollut" ja tähän on valitettavasti pakko samaistua, koska olen tehnyt saman havainnon.

Jos naisella oli perusnätit kasvot, hoikka kroppa ja hyvä peppu niin pakit tuli aina.

Jos naisella oli epäviehättävät kasvot, romuluinen kroppa ja huono peppu niin treffien jälkeen tuli aina tekstari jossa hän halusi nähdä uudestaan.

Voisin tietty laittaa kaiken sattuman varaan ja ajatella naivisti, että "et vain ole kohdannut sitä oikeaa", mutta jos takana on melkein 7 vuoden yritys ja yli 70 treffit niin ongelma on liian järjestelmällinen ollakseen sattumaa. Väillä käy ajatus mielessä, että pitäisikö yrittää naisia ulkomailta, koska en omasta mielestäni viehättävälle suomalaiselle naiselle kelpaa vaikka sellaisen olisin halunnutkin.

Kyllä ne hoikatkin naiset suhteissa lihoo

Terv. 30kg raskaudessa lihonnut

Vierailija
879/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ikää on yli kolmenkymmentä niin vapaan miehen löytäminen on vaikeaa ja semmoisen joka kiinnostuu susta ja haluaa vakavempaa on vielä vaikeampaa. Muistan ku jo tätä ongelmaa pohdin kuusi vuotta sitten kun etin kumppania. Nyt ollut kuusi vuotta parisuhteessa niin ei ole tietoa onko ongelma pahentunut vai helpottunut.

Eipä tuo naisenkaan löytäminen tunnu samoilla kriteereillä olevan yhtään helpompaa.

M37

Ongelma on siinä että miehet haluaa itseään nuoremman naisen, naiset taas itseään nuoremman miehen. Itse otin 5 vuotta nuoremman, enkä kyllä pystyis kuvittelemaan itelleni itseäni vanhempaa. Tästä johtuu se että kysyntä ja tarjonta ei vastaa, joka johtaa siihen että naisen ehdoilla mennään jos mennään.

Sulle ei varmasti kelpaisi 40-45 vuotias nainen?

Missä todellisuudessa naisetkin haluaa nimenomaan nuoremman miehen?! Toisaalta ei sekään auta, että kelpaa mainiosti itseä vanhempi mies, kun silti ei kelpaa näille vaikka samallahan sitä itse on se jota nämä hakee eli nuorempi nainen.. Viimeisin tapailu/seurustelusuhde (josta siis itse toivoin enemmän) oli ollessani 37-vuotias ja mies oli 7 vuotta vanhempi mutta kun ei niin ei..

N40+

Totta kai nuorempi on parempi. Saman ikäistäkin voi ajatella. Mutta ei nyt vanhempaa miestä missään tapauksessa!

No en minäkään mitään +10 vuotta vanhempaa saati ihan toisen sukupolven miestä huoli, mutta kyllä mulle tässä iässä vielä tuo +/-5 vuotta on ihan samanikäinen.. Tuo + 7 vuottakin oli ihan ok ja olisi tietty edelleen jos juttu olisi jatkunut, mutta en minäkään nyt yli 50-vuotiaita huoli koska parisuhteeseen kuuluu seksi ja tuossa iässä alkaa miehillä olla vähän niin ja näin sen suhteen. Ilman seksiä voin elää mainiosti sinkkunakin..

N40+

Mun mies on itseäni 15 vuotta vanhempi. Seksi ei ihan aina suju, mutta en minä kyllä seksin takia miehen kanssa olekaan. Ajattelen, että katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Suhdehan voi päättyä muistakin syistä.

N30

Vierailija
880/1222 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi kirjoitti:

Deittailu on paljon mukavampaa kaikille, kun pelataan avoimin kortein ja kerrotaan, mitä ollaan hakemassa.

Mikä hemmetin pakko se on naimisiin mennä? Minusta ihminen, joka haluaa mennä naimisiin kuvitellessaan, että siinä ollaan nyt loppuelämä yhdessä, on hivenen harhainen. Varmasti tuolla 36v naisellakin jokunen ero takanaan, eikä varmasti ensimmäistä suhdettaan ole hakemassa. Suhteen liiasta lukkoonlaittamisesta tulee vaan ylimääräistä vaivaa sitten kun homma ei toimikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme