Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia elämästä ilman mikroaaltouunia? Voiko niin elää pitkän päälle? :D

Vierailija
14.03.2020 |

Mietin että jos kokeilisi elää ilman kun uusi asunto on niin pieni ettei tänne oikeastaan mahdu mikroaaltouuni mihinkään järkevästi. Uuni on ja liesi. Kysyy kyllä jo nyt vähän hermoja ruuan lämmittäminen.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me käytetä sitä kovinkaan paljon. Mulla suurin käyttötarkoitus on sillä pulla- ja sämpylätaikinan kohottaminen vetoisessa paikassa. En muista, mihin muuhun käytin viimeksi. Ruuat lämmitän paistinpannulla tai uunissa.

Vierailija
2/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me käytetä sitä kovinkaan paljon. Mulla suurin käyttötarkoitus on sillä pulla- ja sämpylätaikinan kohottaminen vetoisessa paikassa. En muista, mihin muuhun käytin viimeksi. Ruuat lämmitän paistinpannulla tai uunissa.

vedottomassa, ei vetoisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mikro, mutta lasten muutettua omilleen sillä on tasan yksi funktio: kahvimaidon lämmittäminen. Eli tulisimme vallan mainiosti toimeen ilmankin. Lasten ollessa vielä kotona tilanne oli toki eri.

Vierailija
4/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiduttaa itseään? Hanki vaan se mikro suosiolla. :) 

Vierailija
5/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tehdä elämästä niin vaikeaa. En nytkään ole kyllä ehkä pariin viikkoon käyttänyt, mutta tykkään yleensä tehdä ruokaa useammalle päivälle, enkä tosiaan halua niitä uunissa tai pannulla lämmitellä.

Vierailija
6/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kolmeentoista vuoteen mikroa meiidän huushollissa. Hyvin on pärjätty.

Vierailija
7/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on induktio- liesi, ei tarvetta. Kaikki lämpiää hetkessä hellalla (tai uunissa)

Vierailija
8/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti!!

Mikroa ei tarvitse!

Oikeesti. Kaiken saa hellalla tai uunissa kuumennettua ja siihen tottuu nopeesti.

Terkuin mikroton lapsiperhe :)

Vierailija
9/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut ikinä mikroa, mitä haluat kysyä?

En ole kaivannut sitä, emme syö valmisruokia ja harvemmin teen myöskään kerralla useampaa ateriaa.

Silloin harvoin kun teen, lämmitän ruoan pannulla/kattilassa tai uunissa.

Vierailija
10/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt ilman mikroa koko aikuisikäni. Ei mitään ongelmaa. En käytä lainkaan eineksiä, joten en edes keksi, mihin mikroa tarvitsisin. Ruuan voi uudelleenlämmittää kattilassa, pannulla tai uunissa. 

Vierailija
11/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi aikuista ja 5kk ikäinen vauva emmekä omista mikroa. Hyvin pärjäämme. 

Vierailija
12/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihminen tulee ilmankin toimeen, mutta miksi vaikeuttaa elämäänsä?

Vierailija
13/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt ilman mikroa koko aikuisikäni. Ei mitään ongelmaa. En käytä lainkaan eineksiä, joten en edes keksi, mihin mikroa tarvitsisin. Ruuan voi uudelleenlämmittää kattilassa, pannulla tai uunissa.

Sama täällä. Eineksetkin voi lämmittää kattilassa tai pannulla, jos joskus sellaisia ostan.

Vierailija
14/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo-Heikki kirjoitti:

Kyllähän ihminen tulee ilmankin toimeen, mutta miksi vaikeuttaa elämäänsä?

Millähän tavoin elämä vaikeutuu, jos ei omista mikroa? Olen nyt ollut 5 vuotta ilman ja vielä en ole huomannut vaikeutumista. 

Vierailija
15/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi täysin turhaksi toteamaani keittiökonetta: mikro ja vedenkeitin

Vierailija
16/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uuni- liesijudanssi on varmaan 1980-luvulta eli kuluttaa niin paljon sähköä, että mikro on köyhälle välttämätön. 

Vierailija
17/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut mikrouunia kuin ihan hetken aikaa. Ostin sen vajaa vuosi, ennen kuin lapsi muutti omilleen, ja annoin sen hänelle.

Nyt, kun kysyit niin oikein aloin miettimään mihin kummaan sitä käytimme. Varmaan johonkin jämäruokien lämmittämiseen seuraavana päivänä.

Vierailija
18/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikro on melko tarpeeton, lapsiperheet pois lukien.

Eineksiäkin on mukavampi lämmittä pannulla, koska annosten "virittäminen" on helpompaa (esim. kuullottaa pohjalle sipulia tai muita kasviksia).

Vierailija
19/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei ole ikinä ollut mikroaaltouunia, en näe sille minkäänlaista tarvetta.

Kerran deittailin ihmistä, joka teki aamupuurot mikrossa ja lämmitteli ruokansa mikrossa, itse käytin hellaa aamupuurojen tekoon jne.

Täysin turha vehje minun mielestäni. En ymmärrä miksi moderni ihminen tarvitsisi mikroaaltouunia yhtikäs mihinkään. Väitänpä myös, että kaikki ruoka tulee olemaan terveellisempää ilman mikrottelua.

Vierailija
20/69 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää ihmisiä, jotka tulevat ilman mikroa toimeen. Itse en käytä koskaan paistinpannu tai kattilaa. En koko liesitoimintoa. Vain mikro- ja uunievästä.