Psyykenlääkkeet ja lihominen
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Läskit haluaa uskotella että lääkkeet lihottaa.
Kaikki skitsofreenikot ovat lihavia ja turvonneita. Ainakin neuroleptit lihottavat.
Yleensä tällaiset aiheet palstalla saa satoja vastauksia.
Lihottaa. Keräävät nestettäkin kehoon. Eikä ne jotka määränneet sulle lääkkeitä välitä tästä. Sitten saa oikeita ja fyysisiä ongelmia jotka liittyvät ylipainoon ja niitä kiloja ei saa pois jotka tulevat näistä psyykenlääkkeistä.
Yleistä. Monissa niistä on yleisinä sivuvaikutuksina lisääntynyt ruokahalu ja aineenvaihdunnan hidastuminen. Jälkimmäinen näistä aiheuttaa sen, että ruoan hyötysuhde on parempi.
Lisäksi ne keräävät nestettä, eli aiheuttavat turvotusta.
Psyykelääkkeiden vaikuttavat aineet ovat yleensä rasvaliukoisia, joten niitä kertyy elimistön rasvakudoksiin. Kun yrität jälkeenpäin laihduttaa niitä lääkekilojasi pois, lähtee lääkejäämät liikkeelle, aiheuttaen sen verran sivuvaikutuksia, että laihduttaminen epäonnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Läskit haluaa uskotella että lääkkeet lihottaa.
Minulla on kaveri joka oli oikeastaan alipainoinen, sairastui psykoosiin ja vuoden on syönyt antispykootteja (on bipo) ja vuoden aikana on paino noussut hurjasti.
Tietenkään lääkärit eivät myönnä, kun saavat elantonsa lääkkeiden määräämisestä. Silti.lähes kaikissa psyykenlääkkeitä on haittavaikutuksena painonnousu ja yleensä käyttäjät ovat lihavia.
Kyllä lääkärit ovat hyvin tietoisia näistäkin mahdollisista lääkehaitoista, kuten muistakin. Lääkkeet eivät valitettavasti oikeastaan koskaan vaikuta vain kohdeoireeseen, vaan tietenkin jollain tavoin elimistössä laajemmin. Tämä ei mitenkään liity vain psykiatriseen lääkehoitoon. Lääkärintyöhön kuuluu myös lääkehoidon suositteleminen tarpeen mukaan, mitään palkkioita nimenomaan lääkehoidosta ei kukaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin paskapuhetta.
lääkäri
Lääkäri sitten vaan kouluttaa itsensä fiksummaksi.
En ole lihava mutta lääkärini kertoi että nk. psykoosilääkkeet, joita käytetään esim. ahdistuksen hoidossa, lihottaa. Ei vaikuta ruokahaluun, mutta turvottaa.
On tavallista ja hyvin yleistä, että aiheuttavat ylipainoa, lihomista. Lukuisten muiden sivuoireiden ohessa.
Jokaisen punnittava, itse sekä hoitavan tahon kanssa, mikä on se pienempi paha.
Olen lihonut psyykenlääkkeillä yli 20 kg vuodessa (ja aiemmin 20 kg kuukaudessa).
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään lääkärit eivät myönnä, kun saavat elantonsa lääkkeiden määräämisestä. Silti.lähes kaikissa psyykenlääkkeitä on haittavaikutuksena painonnousu ja yleensä käyttäjät ovat lihavia.
Yleensä kai. Minä en ole lihonut kiloakaan kymmenen käyttövuoden aikana, vaikka lihominen lukee haitoissa.
Olin alipainoinen kun aloitin neuroleptit. Viiden vuoden syömisen aikana paino nousi noin 5 kg. Olen edelleenkin alipainon ja normaalin rajalla, hyvin hoikka. Pyrin syömään suht terveellisesti, liikun työssäni päivittäin 12-15 000 askelta. Eli ei ne kaikkia niin paljoa lihota. Geeneistä en tiedä, molemmat vanhempani ovat selvästi ylipainoisia.
Ei pidä paikkaansa.