Itselliset 40+ -naiset (IVF-hoito)
Heippa!
Onko muita hedelmällisyyden viime metreillä IVF-hoitoja aloittaneita?
Minulta jäi pakkaseen vuodelta 2018 (olessani 39-vuotias) munasoluja 18kpl, kun mies livisti kesken hoidon. Siitä olen sitten itsellisenä jatkanut...
Kommentit (224)
Voi Kerran elämässä💖💕.....sinne nyt ISO lohdutus💕...et ole yksin ajatuksien kanssa...
Mulla tosin järki lähes jo sumentunut kaiken vuoksi....en osaa, kuin nähdä unia ja, silloin ainakin onneksi olen onnellinen sen hetken💋💕
Mä toivon sinulle nyt valtavasti plussasäteitä ja kaikkea muutakin onnea!😘💕💕💕💕
.
T. Tähti☆
Kp 14....ovis lähellä, mutta kaikista elämäntilanteista johtuen ei varmaan vielä lähdetä yrittämään, että tämäkin kierto jäänee hyödyntämättä..
Tähtitaivas☆
Kerran elämässä, kerro sitten mitä lääkäri suositteli. Omaa tunnetta kannattaa kuunnella myös ja pyytää mitä haluaa.
Vaikka kaikki saattaa olla sattumaa ja mitään lainalaisuuksia tässä ei tunnu olevan, niin itseäni vaivasi se kiinnittyminen. Ne mitä tehtiin eri tavalla onnistumiskerralla olivat:
- kohdun "hiominen" muhkuroista/ pikku polyypeista (kaavinta)
- eri luovuttajan siittiöt
- kolmen päivän alkio (aikaisemmat 5 pvn)
- isommat tukilääkeannokset ja Lugesteron vaihdettiin Cyclogestiin
- makoilin pari tuntia klinikalla istutuksen jälkeen (odottelin junaa) enkä kävellyt niin paljon kuin ennen
Voi vain veikkailla mikä noista toimi vai toimiko mikään. Mutta itseä vaivasi se että osuuko oikeaan aikaan se istutus. 5 pvn alkiot pitäis kiinnittyä heti, niin istutusaika pitäisi olla justiinsa oikein. Tuo kolmen päivän alkio hilluu kohdussa kunnes oikea aika koittaa. Toki 3 pvn alkioista ei niin tiedä ovatko kestäviä.
No niin, nyt taas peleissä, eli toinen Ivf-hoito alkamassa. Luovuttaja vaihtui, ja tällä kertaa hoito tehdään vähän pienemmällä lääkeannostuksella, jotta ei tulisi sitä hyperin vaaraa. Lääkäri pitää mun mahdollisuuksia vielä hyvänä ja oli sitä mieltä että kannattaa jatkaa. Kokeillaan nyt siis. Tietenkin mielessä pyörii jo nyt se, että mitäs sitten jos ei saadakaan mitään siirrettävää... mutta vaihe kerrallaan. Zumenoneja nyt, ja piikitykset ensi viikolla.
Hienoa, kun Ulrika Eleonooran raskaus sujuu! Ja Tähdelle myös plussasäteitä ja kiitoksia tsempistä!
Kerran elämässä, upeita uutisia! Kyllä minustakin sinulla on vielä hyvät mahdollisuudet 👍🏻 paljon tsemppiä, voimia ja positiivista energiaa, you got this! 💕
Kerran Elämässä, kiitos....💗
Toivottelen sinulle nyt tuplasti onnea matkaan👍💗💕💕💕, sekä Isosti plussasäteitä puhaltelen🙏🙏🙏
Jäädään jännäämään tänne kaikki sormet ja varpaat pystyssä!👍👍👍💕
Tähtitaivas☆
Hei! Miten täällä menee, mikä vaihe, olot?
Kävin niskapoimu-ultrassa, kaikki oli hyvin. Mainio tyyppi siellä touhusi pesässään 😊Otettiin myös NIPT, siitä selviää jopa sukupuoli parin vkon sisään!
Primaspan 100-aspiriini aloitettiin rask.myrk. ehkäisyyn, koska olen yli 40 ja ensisynnyttäjä.
Kertokaahan kuulumisia 💗
No niin, pitkästä aikaa kuulumisia. Eli toinen ivf-hoito tehty vähän pienemmällä lääkeannostuksella ja eri luovuttajalla kuin ensimmäinen. Punktio meni hyvin, mutta olo sen jälkeen oli paljon tukalampi kuin ensimmäisellä kerralla. Tänään kävin blastokystin tuoresiirrossa, ja pakkaseen pitäisi selvitä vielä 1-3. Kymmenen siis hedelmöittyi, ihan hyvä tulos.
Toivottavasti Ulrika Eleonoran raskaus etenee hyvin! Ja mitä kuuluu Tähdelle?
Ulrika Eleonora kirjoitti:
Hei! Miten täällä menee, mikä vaihe, olot?
Kävin niskapoimu-ultrassa, kaikki oli hyvin. Mainio tyyppi siellä touhusi pesässään 😊Otettiin myös NIPT, siitä selviää jopa sukupuoli parin vkon sisään!
Primaspan 100-aspiriini aloitettiin rask.myrk. ehkäisyyn, koska olen yli 40 ja ensisynnyttäjä.
Kertokaahan kuulumisia 💗
Ulrika Eleonora, onnea hyvistä uutisista!😘😊👍
Muistan tuon ajanjakson ja sen, kun sukupuolen sai kuulla puhelimitse...sydän kyllä jyskytti, että mitähän sitä kohta kuuleekaan....koska ajatteli, että tieto vaikuttaa moneen asiaan ja ihan loppuelämään asti...
Tsemppiä ja tosi jännää👍🙏💕.....oletko ajatellut kertoa heti miehelle? Entä koska kerrotte sukulaisille/ystäville? Työnantajalle?
Tietääkö raskaudesta vielä kukaan?
Me kerrottiin juuri tuon NIPT-tuloksen jälkeen kaikille, (myös töihin), sitä ennen ei haluttu kertoa, eikä kukaan kai havainnut vatsan pyöristymistäkään, että eivät tienneet.
Tähtitaivas☆
Kerran elämässä kirjoitti:
No niin, pitkästä aikaa kuulumisia. Eli toinen ivf-hoito tehty vähän pienemmällä lääkeannostuksella ja eri luovuttajalla kuin ensimmäinen. Punktio meni hyvin, mutta olo sen jälkeen oli paljon tukalampi kuin ensimmäisellä kerralla. Tänään kävin blastokystin tuoresiirrossa, ja pakkaseen pitäisi selvitä vielä 1-3. Kymmenen siis hedelmöittyi, ihan hyvä tulos.
Toivottavasti Ulrika Eleonoran raskaus etenee hyvin! Ja mitä kuuluu Tähdelle?
Kerran Elämässä, ompaa hyviä uutisia sinullakin👍💕💕💕
Täältä tulee PLUSSASÄTEET sinne nyt!!🙏💕🙏💕🙏💕🙏
Jospa nyt onnistuu ja olet raskaana.
Koska sinulla on raskaustestipäivä?
Että me täällä jännätään😘👍💕
Omista asioista sen verran, että ei olla vieläkään lähdetty yrittämään. On jotain asioita, jotka nyt vaan jarraa, sekä toi koronamuunnos kyllä mietityttää/pelottaa, että mihin tämä vielä menee ja mitkä resurssit on sairaaloissa. Olen sen verran iäkäs ja sektio on ainoa vaihtoehto kohdallani.
Tähtitaivas☆
Heii!
Vautsi Kerran elämässä, kuullostaa tosi hyvältä tuo tilanne nyt! Sait hyvin alkioita, kuinka monta nyt lopulta on pakkasessa? Paljon nyt rauhaa ja rakkautta blastolle sinne 💗
Tähti, oli kyllä tosi jännittävää se sukupuolen paljastus... Kromosomeista oli jotenkin rauha mielessä ja kaikki olikin kunnossa. Mutta sukupuoli ei ollut se, jota varmana odotin 😅 Kerron sen tässä kohtapuoliin. Niin, kelle miehelle sen kertoisin, itsellisenä naisena siis olen tällä tiellä ja lusmuilija-ex on todellakin jääny matkasta (lapsi on siis luovutetuilla tanskal. sukusoluilla) 😉. No isälleni kerroin äidin lisäksi ja muutenki hiljoksiin "tiputtelen" raskaustietoa samalla kun itse sulattelen.
Sain kutsun uuden työn haastatteluun ja pää on ihan pyörällä kun kaikki tapahtuu yhtä aikaa. Toivottavasti ei erity stressihormonia verenkiertoon 😬
Väliaikatietoja: ei niistä lopuista alkioista selvinnyt pakkaseen yksikään, eli kaikki on nyt tämän yhden ja ainoan varassa... Luultavasti lopetan hoidot tähän, jos nyt ei onnistu, menee rahat ja hermo.
Voi Kerran elämässä, kurjaa että pakkaseen ei jäänyt 😥 josko tämä yksi kohdussasi olisi sitten niistä se super-blasto 👍🏻
Minulla tosiaan oli pakastetut 39-vuotiaat munasoluni käytössä. On paljon mahdollista, että nyt 41-vuotiaana kerätyt menestyisivät huonommin tuossa julmassa karsinnassa. Munasoluja sinullakin tuntuu tulevan paljon lähtötilanteessa.
Varmaankin kuitenkin aivan normaalitilanne ikäisillemme tuo, että saadaan sitten lopulta vain yksi blasto per IVF-rundi. Jos alkioita viljeltäisiin vain 3 päivää (ei blastoiksi asti), niitä jäisi enemmän. Itsellänihän onnistui juuri kolmen pvn ikäinen tuoresiirto ja samanikäisiä alkioita meni 2 pakastimeen. Sitten tarvitsin sen tilastollisen kolme alkionsiirtoa ennen kuin mitään tapahtui...
Voimia sinulle matkallesi, olemme täällä toiveikkaina hengessä mukana 💗
Ulrika Eleonora, apua olimpa ajattelematon miehelle kertomisesta..🤪😅 Mutta tilanteesi kuullostaa nyt oikein hyvältä ja vielä tulisi uusi työkin🙏😊
Kaikkea hyvää ja odotuksen jatkoa!❤💕💕💕💕
Me päätettiin nyt jatkaa yrittämistä vuoden tauon jälkeen, joten I'm back!😊 Tässä kierrossa lähtee, joten aloitin letrozolin eilen kp 3.
Sain siis klinikalta tuon reseptin läksiäisiksi mukaan, kun hoidot siellä loppuivat. Annostus olisi 1tbl/vrk, mutta halkaisin tabletin ja otan vain 1/2tbl vrk.
Pitkä tauko takana, ja nyt tuntuu taas ihan optimistiselta onnistumisen suhteen😊 Raskaustestit ovat lojuneet kaapissa vuoden päivät, että on jännää alkaa kaivamaan niitä sieltä esille😊🙏
Tähtitaivas☆
Kerran elämässä kirjoitti:
Väliaikatietoja: ei niistä lopuista alkioista selvinnyt pakkaseen yksikään, eli kaikki on nyt tämän yhden ja ainoan varassa... Luultavasti lopetan hoidot tähän, jos nyt ei onnistu, menee rahat ja hermo.
Voi Kerran elämässä❤..., lohdutuksia tilanteeseen sinulle🤗💕💕💕 Ja tsemppiä, sekä uskoa....pidän täällä käsiä ristissä tämän yhden puolesta.....samalla puhallan plussasäteitä!!🙏🙏💕💕💕💕
Ja ethän vaan luovuta silti, toivoa on yhä paljon olemassa❤
Todellakaan ei ole mukavaa, että hoidot on niin kalliita. En itsekään uskalla edes laskea loppusummaa, mikä meillä kului kahden vuoden aikana, mutta se lohduttaa, että mikään ei jäänyt tekemättä❤, koska se asia olisi jäänyt harmittamaan jälkeenpäin. Nyt olen todella viimeisen oljenkorren varassa, kun kädessä on lääke letrozol 30tbl. Tuosta ei montaa yrityskertaa saa, joten ajattelin "tuplata mahikset" ja puolittaa tabletit, että otan vain 1/2tbl päivässä. Annos ei sinänsä haittaa, kun kierron kanssa ei ole ongelmia, mutta jospa lääke riittäisi antamaan riittävästi boostia🤗
Tähtitaivas☆
Hei!
Tähti, mahtavaa, että taas on yritystä 😊 Eikö terveyskeskusgynekologi voi määrätä teille lisää Letroja? Veikkaan, että tuo puoliska ei oikein vaikuta? Minulla oli annostus 2-1-2-1-2 muistaakseni, siis joka toinen päivä 2 letroa ja joka toinen yksi siinä tietyssä kohtaa kiertoa ennen ovista. Toki jos ovuloit muutenkin, niin ei kai se niin tarkkaa ole...
Kerran elämässä, miten menee?
Ulrika Eleonora, kiitos tsempistä!😘
Letrojen varaan en laske mitään, koska ne on mulle aika turhia sen takia, kun kroppa toimii ja kierto on "kellontarkka" ilmankin.😋 Lähinnä nyt vaan jos tästä pikkuannoksesta tulisi jotain lisäboostia, koska tuon reseptin sain, että vois olla ns. extraa😊
Taas menen aiheeseen "vasta-aineet", koska se on meillä suurin ongelma siihen, että munasolu "hyväksyy" siittiöt.
Miehellä on siis autoimmuunia, eikä hän siitä pääse koskasn eroon, mutta on parantunut varsin hyväksi. Eli siis silloisissa Klinikan perustutkimuksissa ei ilmennyt mitään selvää vasta-ainetta, vaan sperma oli Klinikalla aina luokiteltu parhaaksi mahdolliseksi, kaikin puolin😊
Mutta me itse oltiin skeptisiä ja koska näitä vasta-aineita ei todellakaan tunneta täysin, eikä osata tutkiakaan vielä, sillä on kyse autoimmuunista. Siksi olimme erimieltä siitä, kun klinikan mielestä vasta-aineet eivät vaikuttaisi meillä mitenkään hedelmöittymiseen, heillä ei ollut vastausta/ymmärrystä riittävästi.
Saimme siis esikoisen (ekalla) inseminaatiolla, jolloin vasta-aineet pestään spermasta pois. Tätä onnistumista hämmästeli klinikkakin, koska itse haluasimme vastoin heidän suositusta kokeilla inseminaatiota, vaikka heidän mielestään 42-vuotiaalle on turha yrittää tätä hoitoa ensimmäisenä. No, raskaus tuli kerrasta ja siellä klinikalla todella korkeasti arvostettu alan lääkäri (N. Simberg) hänmästeli tapahtunutta.
Tämä vasta-aine asia on hämmentänyt joitakin mm. palstalla (vau), jossa olin, enkä toki pitänyt siitä, että asioista olisi pitänyt kinata kenenkään kanssa.
Toki Neuvolassa sain kanssa hämmästelyn aikaan, kun täti ei uskonutt, että ensimmäisen lapsen (iässäni) voi saada pelkällä inssillä, vaan se on oltava IVF-lapsi.
No minusta ei ole ollenkaan ihmeellistä, mutta en toki ole ollenkaan asiantuntija. Näin vaan kävi😊
Nyt siis toivon, että miehen vasta-aineet olisi vähentyneet ja raskaus onnistuisi. Autoimmuunit on sellaisia, että niissä on parempia aikoja ja sitten vaativimpia aikoja, koska tauti välillä saammuu ja syttyy, mutta hyvällä onnella voi sammua kokonaan pitkäksi aikaa.
Jospa munasoluni nyt hyväksyy tulevan siittiön, eikä estä sen pääsyä perille👍🙏💕💕💕💕💕
Tulipa tähän paljon tekstiä pintapuolisesti ja kiitos, että jaksoit lukea sen. Hyvää odotuksen jatkoa!!😘💕💕💕
Tähtitaivas☆
Hankin itse lapseni 2000-luvun alussa itsellisesti klinikalla, olin 43 kun hän syntyi. Ihan heti se ei onnistunut ja rahaa paloi aika lailla.
Päivääkään en vaihtaisi pois, lapsi on elämäni tärkein asia, kuu, tähdet ja aurinko!
Meitä myöhäismammoja on paljon ja lisää tulee. Tsemppiä ja menestystä sinulle!
K.
Käyttäjä3581 kirjoitti:
Hankin itse lapseni 2000-luvun alussa itsellisesti klinikalla, olin 43 kun hän syntyi. Ihan heti se ei onnistunut ja rahaa paloi aika lailla.
Päivääkään en vaihtaisi pois, lapsi on elämäni tärkein asia, kuu, tähdet ja aurinko!
Meitä myöhäismammoja on paljon ja lisää tulee. Tsemppiä ja menestystä sinulle!
Hei! Kiitos, että eksyit tänne!🤩🙏💕💕
Tosi ihana kuulla ja tämä on kaikille rohkaisuksi. Olen ollut saman ikäinen 43-vuotta ja tosiaan esikoinen tuli...ei kai se niin ihmeellistä ole, mutta tämä yhteiskunta yrittää väittää, että riskit on jo isot, eikä lapsen kanssa jaksa valvoa öitä(?)...
Sanon, että kaikki on lähes puppua..🤣
Mulla ei ollut mitään jaksamisvaikeuksia ja töihinkin palasin lapsen ollessa 1-v. Nyt olen tosi onnellinen tästä etäilystä, että saa olla enemmän läsnä ja lapsen kanssa yhdessä❤ Hän on kuitenkin niin pieni 4v... eikä aikaa saa koskaan takaisin.
Missasin täysin monta asiaa lapsen kanssa työrumban takia, kun lapsi oli 2-3vuotias.
Nyt kun olen toista yrittämässä, niin ehdin jo täyttää 48-vuotta ennen mahdollista plussaa. En pelkää riskejä enää yhtä paljon, kun niistä peloteltiin jo 35-v. täyttäessä.
Kerrohan lisää itsestäsi!😊👍
Tähtitaivas☆
Niin otin kantaa vaan ikään... tosi hienoa, että onnistuit itsellisesti ja lapsi syntyi ollessasi 43-v.😊❤
Vierailen välillä täällä, mutta pidän omaa "sitea" tuolla --45--50++ palstalla.
T. Tähti☆
Tähtitaivas☆
Joo, meillä tosiaan otetaan verikoe, että on ihan 100% varmasti nega. Mutta näen ensi viikolla lääkärin ja jutellaan siitä mikä nyt on järkevää ja realistista.