Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itselliset 40+ -naiset (IVF-hoito)

14.03.2020 |

Heippa!
Onko muita hedelmällisyyden viime metreillä IVF-hoitoja aloittaneita?

Minulta jäi pakkaseen vuodelta 2018 (olessani 39-vuotias) munasoluja 18kpl, kun mies livisti kesken hoidon. Siitä olen sitten itsellisenä jatkanut...

Kommentit (224)

201/224 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie77, ensinnäkin onnittelut plussasta❤💕💕💕

Olet käynyt kivisen tien ja nyt näyttää hyvältä💕 Henkinen tuki on tässä kohdassa kysyttyä, ompa mielenkiintoinen kuvio, että olette eri maissa...ette kumpikaan kotimaassa, joka varmaankin lisää tuota epävarmuuden tunnetta, tässä tilanteessa.

Toivon, että vauva tulee teille syliin saakka❤

Uskoisin, että koronatilanne helpottaa syksyn myötä.

Kirjoittele ihmeessä ja hyvää odotuksen jatkoa❤

T. Tähti☆

Tähtitaivas☆

202/224 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle Tähti ❤️

Hain kauppamatkalla vielä yhden testin 🙄, digitaalisen tällä kertaa, koska se näyttää yksiselitteisesti, että ihminen joko on tai ei ole ko. hetkellä raskaana. Kaikenlaiset mahdolliset haamuviivatestit eivät tunnu nyt riittävän.

Vastaus oli “raskaana 2-3” eli hedelmöittymisestä siis 2-3 viikkoa, juuri miten pitäisikin.

Nyt luen odotus-applikaatiosta, että alkion sydän alkaa lyödä jo ensi viikolla!! Ajatus on niin liikuttava ❤️! Ajattelen myös meille munasolujaan luovuttanutta ja miten liikuttavaa on myös se, kuinka joku tuntematon voikin tehdä näin suunnattoman palveluksen jollekin vieraalle ihmiselle ❤️

Nyt ei sitten juuri muuta voi kuin odottaa ja olla onnellinen tästä hetkestä. Pidetään peukkuja itsellemme ja toisillemme, olen lukenut tätä lämminhenkistä viestiketjua jo tovin ennenkuin uskaltauduin kirjoittamaan mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/224 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie77, kuullostaa ihanalta -ONNEA!❤❤❤💕💕

Mä uskon, että kaikki menee nyt hyvin❤

Koitahan selviytyä muista haasteista siellä ja varmasti miehesikin on tosi onnellinen tästä uutisesta👍🙏💕💕💕💕💕

Kirjoittelehan vaan vapaasti😊

T. Tähti☆

Kp5/29..... tavallaan vasta yk 2....kaiken koetun jälkeen...

Tähtitaivas☆

204/224 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun liityitte ketjuun, Karolina ja Amelie77. Ja onnittelut raskaudesta! Luovutetulla munasolulla kaikki menee varmasti hyvin, vaikka on se alkuraskaus yhtä hermopeliä. Mäkin sitä mietin, että kun ei se positiivinen raskaustesti vielä riitä, että jos tärppäisi, tulisin olemaan ihan kierroksilla ekat 3 kuukautta. Tuohon Karolinan pohdintaan siitä, että kauanko hoitoja kannattaa jatkaa - kyllä sen sitten tietää kun tietää että tää oli tässä. Vähän niin kuin huonon parisuhteen kanssa :D. 

205/224 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Elämässä, niin totta tuo ajatus, että "tää on tässä". Sen tunnistaa varsinkin parisuhteen kohdalla, tai ei tarvitse olla edes parisuhteessa, kun ei joku henkilö kiinnosta.

Muistan omasta nuoruudesta sen, että poikia/miehiä oli vaikka jonoksi saakka🤣

Sitten jokusen kanssa tuli käytyä pari-kolme kertaa ns. "treffeillä", mutta valitettavasti tunsin, että tää on TÄSSÄ!

Lopetin suhteet samantien😅

Ihan siksi koska en nähnyt yhteistä tulevaisuutta. Ihan annoin fudut.

Jätetty osapuoli oli usein järkyttynyt, koska ei aavistanut mitään, vaan oli jopa tuomassa kihlasormusta mukanaan.

Olen antanut täydet rukkaset jokuselle miehelle, eikä se tuntunut missään, koska kuuntelin omaa sydäntä/vaistoa.

Mutta kas, kun löysin itselleni sopivan miehen silloin reilu 30-vuotta sitten, niin heti tiesin, että tästä tulee vielä jotain!!😘😘😘

Mentiin naimisiin vasta reilu 4-vuotta sitten, ennen esikon syntymää. Meillä on ollut tosi kivaa yhdessä kaikki nämä vuosikymmenet....ollaan mm. matkusteltu maailmalla.... ja sen jälkeen monta kertaa myös lapsen kanssa😊

Siinä henkilökemiassa vaan jokin asia osui kohdalle, että vieläkin viihdytään yhdessä❤, vaikka aina elämä tuo mukanaan alamäkiä ja ylämäkiä.

Olen tosi kranttu miesten suhteen, enkä ottaisi "ketä vaan", koskaan.

Joten kyllä sen tietää, että koska se on siinä...

Mutta hedelmällisyyden kohdalla en ole satavarma tästä, joten edelleen yritys saa jatkua näin 48-vuotiaana....

Jospa sain valettua sinulle uskoa asioihin❤🙏🙏🙏🙏 Päätä itse mistä puhun ja toivotaan parasta lopputulosta kaikelle💕

Tähtitaivas☆

206/224 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Amelie77!

Oli kyllä plussan jälkeen hurjaa tasapainoilua oman pään kanssa. Sitä ennen kun oli jatkuva epätoivo ja toivo sen yrityksen kanssa. Sitten alkaa se menetyksen pelko ja varovaiset toiveikkuudet, ehkä (huh!) joskus jopa haaveet tulevasta. Kaikki on niin uutta... Se epävarmuus on aina läsnä. Itse olen nyt rv. 20. Oma olo ja maha on niin konkreettisia, että ne on päällimmäisenä ajatuksissa. Muuta ei alitajuisesti oikein uskallakaan ajatella, suuntaan eikä toiseen. Toki doplerilla päivittäin sydänäänet voi kuunnella, mutta pelättävää on aina, jos "päästää" itsensä pelkäämään...

Toivon kaikille tyyneyttä, sitkeyttä ja onnistumista omaan vaiheeseen 💕

207/224 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mikä tilanne on kaikilla? Mietteitä, suunnitelmia, tapahtumia..?

208/224 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä on nyt kyllä niin nolla....

Haluaisin kyllä saada plussan, mutta se pelottaa liikaa, koska tajusin, että voinko selvitä kaikesta 48-vuotiaans, niin että myös vauvalla on kaikki hyvin??

Tää vaan jysähti mieleen....jostain.......🤪😥

Ovis lähellä, mutta......saa nähdä🙄?....

Tähtitaivas☆

209/224 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ystävällisistä viesteistä ❤️

Täällä pidätelty henkeä ja yritetty pitää pää kylmänä tämänpäiväiseen varhaisultraan saakka.

Tuloksena ultrassa havaittu elävä sikiö. Diagnoosina todettu raskaus. Hän on nyt 4 mm iso ja sydän luo 119 kertaa minuutissa ❤️.Kaikki näyttää tällä hetkellä hyvältä. Olin ajatellut tämän hetken niin moneen kertaan jo etukäteen ja kerännyt voimia suureen tunnekuohuun niin hyvien kuin huonojen uutisten varalle... ja olenkin hyvin onnellinen ja huojentunut, mutta ennenkaikkea ihan ällistyttävän väsynyt fyysisesti. Nyt voi levätä ❤️.

Paljon auringonsäteitä teille kaikille ☀️!

210/224 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Amelie77, siitä se lähtee 😊 Itse olin erittäin heikossa hapessa ekat 3kk, kykenin suurinpiirtein vaan makaamaan. Mutta kyllä se siitä ihmeesti helpottaa 💗

211/224 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anelle77 ONNEA!!❤💖❤💕💕💕💕

Ihana saada hyviä uutisia palstalle ja samalla toivotetaan hyvää odotusaikaa💖💕💕💕

Tähtitaivas☆

212/224 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille. Täällä on nyt kolmas ja todennäköisesti viimeinen ivf-kierros aloitettu. Lääkityksestä lupasin kertoa, eli pohjille söin yhdistelmäehkäisypillereitä. Se vähän venähti, lopulta aloitin jo kolmatta liuskaa putkeen. Mutta nyt on se vaihe ohi ja varsinainen hoito alkamassa. Clomifenia otetaan nyt 50 mg joka aamu, ja joka toinen päivä iltaisin tulee Menopuria annoksella 225 (eli aika iso annos). Ensi viikolla tulee mukaan Fyremadel jarruksi. Katsotaan nyt mitä tämä tekee lopputulokselle. Lähtötilanne oli munarakkuloiden puolesta hyvä, 6 kummallakin puolella, mutta niinhän mulla tyypillisesti on - kaikki näyttää periaatteessa hyvältä mutta siirrettävää tulee vähän. Mutta tosiaan käydään nyt tämä läpi niin rauhallisin mielin kuin mahdollista. Hyvää vointia kaikille raskautuneille ja tsemppiä yrittäjille!

213/224 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä, ihana kuulla sinusta! Kuullostaa hyvin mietityltä ja tehokkaalta tuo hoitokuurisi. Paljon nyt rauhallista ja myönteistä matkaa sinulle 💗 Se on tosiaan järkyttävää miten vähän niitä siirrettäviä alkioita lopulta jää, mutta aina on mahdollisuus siihen yhteen sitkeästi tarrautuvaan tyyppiin...

214/224 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pikainen päivitys tilanteesta, jos vaikka hyödyttäisi jotakuta. Punktio oli eilen. Saatiin 9 munasolua, joista on nyt hedelmöittynyt 7. Tämä on sillä tavalla hyvä tulos, että kuulemma Clomifenin kanssa olisi voinut tulla vain 2-3 solua. Alkiot laitetaan pakkaseen jo torstaina, 3 päivän ikäisinä, varmaan siksi että lauantaina ei olisi ketään pakastamassa blastokystejä.

Jännä nähdä, montako pakkaseen menee. Ideahan oli että tällä kaavalla voisi tulla parempaa laatua. Olo ei ollut yhtään niin tukala kuin perus lyhyen kaavan hoidossa. Raportoin sitten miten kävi. Hyviä vointeja kaikille, ja loppuraskautta Ulrika Eleonoralle!

215/224 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä, hieno tilanne nyt! Kiva kuulla että olokin pysyi hyvänä. Olen täällä jännännyt puolestasi... Montako meni pakastimeen? Laitettiinko kohtuunkin? Nyt kovasti tsemppiä 👍🏻 ja kiitoksia toivotuksista 💗

216/224 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaseen meni peräti 5 kpl. Lääkäri sanoi että joukossa on useampi tosi hyvän oloinen. Mut tosiaan vasta kolmipäiväisiä. Mutta siirtoon päästään heti seuraavassa kierrossa. Clomifen kuulemma ohentaa limakalvoa, siksi ei voi siirtää heti.

217/224 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Kerran elämässä! Nyt sitten limakalvoa kasvattelemaan 😊

218/224 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mitä tänne kuuluu? Kuinka sujuu, Kerran elämässä, Amelie77, muut?

Itse loppumetreillä tämän vuosien toiveen kanssa. Kaikenlaisia fiiliksiä on, mutta pv kerrallaan menen. Toteutetaan elämää maksimissa 🙂

219/224 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora kirjoitti:

Itse loppumetreillä tämän vuosien toiveen kanssa. Kaikenlaisia fiiliksiä on, mutta pv kerrallaan menen. Toteutetaan elämää maksimissa 🙂

Heissan! Hienoa kun raskaus on sulla edennyt niin kuin pitää. Mulle on 3-päiväinen alkio siirretty viime viikolla, ja heinäkuun alussa sitten testataan. Eli olis nyt kiinnittynyt jos meinaa. En tiedä, todella vähän uskoa tähän prosessiin eikä minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan. Mutta en harmittele sitä nyt vaan sitten kun ne loput alkiot on jatkoviljelty ja siirretty, jos jotain siirrettävää jää. Se tulee olemaan mielenkiintoista, alkaako menkkatiputtelu lugeista huolimatta. Tuulimunan kohdalla ei alkanut ja sen jälkeen alkoi, että se voi olla vahva vihje sitten.

Oliko niin, että sun vauva syntyy elokuussa?

220/224 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran elämässä kirjoitti:

Ulrika Eleonora kirjoitti:

Heissan! Hienoa kun raskaus on sulla edennyt niin kuin pitää. Mulle on 3-päiväinen alkio siirretty viime viikolla, ja heinäkuun alussa sitten testataan. Eli olis nyt kiinnittynyt jos meinaa. En tiedä, todella vähän uskoa tähän prosessiin eikä minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan. Mutta en harmittele sitä nyt vaan sitten kun ne loput alkiot on jatkoviljelty ja siirretty, jos jotain siirrettävää jää. Se tulee olemaan mielenkiintoista, alkaako menkkatiputtelu lugeista huolimatta. Tuulimunan kohdalla ei alkanut ja sen jälkeen alkoi, että se voi olla vahva vihje sitten.

Oliko niin, että sun vauva syntyy elokuussa?

Heips! Joo, elokuun loppupuoliskolla syntyy... Odottelen synnytystapa-arviota, niin tehdään suunnitelma... Tuolla mahassa venkuloi jonkin verran aika-ajoin, liekö treenaa kääntymistä murunen...

Tuo sinun hoitomuoto on todellakin erilaisen ja hyvän kuuloinen, pitää oikeen ottaa ylös nuo prosessit, jos vielä joskus tarvii... JOS jaksat vielä jonkun yhteenvedon laittaa ransk. viivoilla askelista 😊 Voihan sen tästä ketjustakin poimia... oliko metodilla joku nimi ja millä klinikalla sitä tehdään?

Itsellä tais pari 3 pvn alkiota jäädä pakkaseen... Siis jatkoviljelläänkö sinun 3 pvn alkioita vielä sulatuksen jälkeen ennen siirtoa?