Mistä tunnistaa ihmisen, joka on kiinnostunut lapsista väärällä tavalla?
En tiiä onko tää joku kielletty puheenaihe täällä, mutta mulla tullu seurustelukumppanin käytöksestä huonoja fiiliksiä...että aluksi pidin häntä vaan hyvin lapsirakkaana ja seksuaalisesti haluttomana ( siis libido heikko), mutta kun ynnään kaikki jutut yhteen niin alkaa tuntumaan ettei ole enää normirajoissa tuo lasten ihailu. Mutta onko jollain kokemuksia tai vinkkejä miten toimia? Mulla ei oo lapsia, mutta hänellä on enkä tajuu miten tällasta juttua vois ees tuoda esille tai käsitellä. Oon aika pihalla, koska tyyppi muuten tosi mukava ja ns. kaikkien kaveri, mutta joku alusta lähtien on mua vaivannu, siis joku tosi epämääräinen mihin vasta nyt oon päässy käsiksi. Toki voin olla aivan hakoteillä ajatusteni kanssa, mutta silti veikkaan enemmän, että oon oikeessa. Nyt meillä on taukoa muutenkin meneillään, joten en välttämättä ees tyyppiä enää tapaa, mutta jos tapaan esim.kaverina, niin mietin, että miten tällaisessa tilanteessa kuuluisi toimia? Ei todellakaan oo kokemusta, vaikka jo yli 40 olenkin.
Kommentit (28)
Jos teillä on hommat paketissa, niin miksi haluat asiaan nyt juuri alkaa puuttumaan?
Väkisin tulee mieleen jonkinlainen "kosto".
Kiinnostus kohdistuu tyttöihin, eli lapsirakkaus ei kosketa poikia lainkaan. En oo sellasta ainakaan huomannu kertaakaan. On innoissaan siis oman tytön kavereista, siis todella innoissaan ja heistä juttelee mulle liikaa. Siis oikeesti liikaa ja on aina fiiliksissä, kun ovat yökylässä. Flirttaa varhaisteineillekin, hakee kontaktia tyttöihin missä ikinä ollaan oltu, kehuu heitä ääneen heille ja mulle. On ennen mua tapaillu just yh-äitejä, joilla useita lapsia. Tai sitten ihan alle 20 vuotiaita, ite on yli 40 vee, mutta poikamainen ja sellanen ikiteini tyypiltään. Että itekin on lapsellinen ja jotenkin epäkypsä ikäisekseen. Ja mä taas ollu enemmän joku "äitityyppi" hänelle, että onko tyypillistä, että pedofiili etsii kumppanikseen sellaisen? Joka enemmän hoivaa ja hoitaa kun on eroottisesti ja muutenkin tasapuolisesti kumppani? Toki on paljon muutakin ollu, mutta tässä tää ihan ydin. Innostus varhaisteineihin. Aikuisiin naisiin on enemmän sellainen kaverillinen ote, ei sellainen mies-nainen kemia ollenkaan. Siinä alkuperäinen syy miksi ollaankin oltu erossa, toki alusta lähtien oon vähän ihmetelly tätä kuinka paljon tykkää lapsista. Mutta aiemmin aatellu sitten vaan, että on kait se hyvä juttu. Enää en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on hommat paketissa, niin miksi haluat asiaan nyt juuri alkaa puuttumaan?
Väkisin tulee mieleen jonkinlainen "kosto".
Ei todellakaan oo kosto. Siis nyt menee vikaan. Olin kait sitten epäselvä kirjoituksessani, koska tälle ihmiselle en halua mitään pahaa, siis en mitään. Kait mä jotenkin aattelen, että hengaa niin paljon lapsien kanssa, että voinko mä vaan sulkea silmäni ja jatkaa matkaa? Toki voin sen tehdä, mutta onko se oikein? Ja toki tajuan, että oon voinu tulkita tilannetta väärin, koska en oo tällaseen tottunu. Siksi tänne kirjoitinkin, jos joku osaisi oikeasti auttaa.
Ap
Itse huomasin ekat merkit kaveristani kun alkoi kroppaa kiehnätä jo lapset nähdessään silleen jännästi muuttui koko olemus sekunneissa ja välillä ampaisi vessaan ja tuli naama punaisena ulos- ja tämä ihan kahvilassa tai mäkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse huomasin ekat merkit kaveristani kun alkoi kroppaa kiehnätä jo lapset nähdessään silleen jännästi muuttui koko olemus sekunneissa ja välillä ampaisi vessaan ja tuli naama punaisena ulos- ja tämä ihan kahvilassa tai mäkkärissä.
Hän myös huokaili ja kiekui tiettyjä äänteitä ja kosketteli kasvojaan paljon ja reisiään kun puhui lapsista ja idealisoi heitä. Kyllä sen huomaa ja pyri lasten pariin muutenkin kaikkailla. seurasi esim koulunloppumisaikoja ja hengaili siellä silloin minne lapset menivät , myös lelukaupan vakiasiakkaana ja "tuttuna" kauppiaalle... merkit olivat monet.
Naureskeli jos joku sai pedotuomion ja niitä oli tuttavapiirissään vaikka oli ns parempaa väkeä...
Vierailija kirjoitti:
Okei...miten sait sitten selville, että on kiinnostunut lapsista väärällä tapaa? Kun näitä juttuja just mietin...Ja just sitä, että monet tekee kaikenlaista eikä kukaan oo tajunnu mitään, vaikka pakko kai sitä tunnusmerkkejä on olla.
Jotkut pedot osaavat taitavasti kätkeä ja järkeistää lasten kanssa yksinjäämisen ja järjestää taitavasti sellaisia syitä. Tarkista myös ettei hän ole kameroittanut lasten ympäristöä.Tuliko uusi vempain tai lelu Kiinasta- voi olla kamera jne.
Pedofiliaan taipuva ihminen (n.1 % ihmisistä) on yleensä aikuistenkin seurassa ns. liian kiinnostunut lapsesta. Hän haluaa mennä lapsen huoneeseen ja olla siellä lapsen kanssa. Hän ei osaa keskittyä aikuisten keskustelunaiheisiin. Hän haluaa liiallisesti leikkiä lapsen kanssa ja viedä hänet esim. harrastuksiin. Hän haluaa auttaa äitiä, mutta auttaminen keskittyy vain oleiluun lapsen kanssa.
Yleensä vanhemman oma vaisto on se tärkein mittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän myös huokaili ja kiekui tiettyjä äänteitä ja kosketteli kasvojaan paljon ja reisiään kun puhui lapsista ja idealisoi heitä. Kyllä sen huomaa ja pyri lasten pariin muutenkin kaikkailla. seurasi esim koulunloppumisaikoja ja hengaili siellä silloin minne lapset menivät , myös lelukaupan vakiasiakkaana ja "tuttuna" kauppiaalle... merkit olivat monet.
Naureskeli jos joku sai pedotuomion ja niitä oli tuttavapiirissään vaikka oli ns parempaa väkeä...
Onko ees todellista?????????? Hyyyyyyyyiiiiiiiii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei...miten sait sitten selville, että on kiinnostunut lapsista väärällä tapaa? Kun näitä juttuja just mietin...Ja just sitä, että monet tekee kaikenlaista eikä kukaan oo tajunnu mitään, vaikka pakko kai sitä tunnusmerkkejä on olla.
No tuli yhä avoimempaa kiinnostusta puhui esim naapurin pikkutytöstä juttua miten on niin kaunis ja useasti ja muutakin suorempaa ja suorempaa. Itse pidin naureskelua pedotuomion saaneille jo vakavana, koska nauroi niin että oli heidän puolellaan. Eihän sellaista tee normaali. Siihen lopetin tapailut.
Tässä on vaan niin että jotkut osaavat feikata todella taitavasti nämä ja toimivat vasta kun jäävät järjestettynä lapsen kanssa yksin. Luota vaistoihisi, se ohjaa kyllä.
Oma kaverini alkoi kiinnostua niistä jotka työskentelivät lasten kanssa, lelukauppias, pyörämyyjä, lastenhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ees todellista?????????? Hyyyyyyyyiiiiiiiii
On ja kaiken yllä suoja kun oli ns parempaa väkeä ja miellyttävä ja luottamusta herättävä. Se hämää monet. Monet sallivat kuin aivopestyinä jopa sellaisille tuon, mikä on todella outoa. Siihen niitten kiinnijäämättömyys perustuukin usein. Se seurustelu paremman väen kanssa on joskus palkintona parempi kuin saada se pedo kiinni.
Moni pedo on parissanne ettekä ikimaailmassa osaisi kuvitella miten sellainen maailman miellyttävin ihminen voi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuli yhä avoimempaa kiinnostusta puhui esim naapurin pikkutytöstä juttua miten on niin kaunis ja useasti ja muutakin suorempaa ja suorempaa. Itse pidin naureskelua pedotuomion saaneille jo vakavana, koska nauroi niin että oli heidän puolellaan. Eihän sellaista tee normaali. Siihen lopetin tapailut.
Tässä on vaan niin että jotkut osaavat feikata todella taitavasti nämä ja toimivat vasta kun jäävät järjestettynä lapsen kanssa yksin. Luota vaistoihisi, se ohjaa kyllä.
Oma kaverini alkoi kiinnostua niistä jotka työskentelivät lasten kanssa, lelukauppias, pyörämyyjä, lastenhoitaja.
Okei...tää mun tuttu kans puhuu paljon yhestä tytöstä, on kuvannu häntä ja tyttö on tosi usein siellä heillä yötä. Oli viimeksi ollu joku pusu-juttukin hänen kaa. Oikeesti oli ollu. Että ihan kun ois jotenkin ihastunu, että haluu puhua hänestä koko ajan, miten nyt ihastuneet tekee.
Siis mulla on ollu joku epämääräisen huono olo tän miehen kanssa, vaikka en oo tajunnu syytä. Ja oon ollu ihmeissäni tästä, että mistä mun vaisto oikein varoittaa niin kovin, vaikka hän on aivan ihana tyyppinä. Siis pintapuolisesti varmasti kaikkien mielestä aivan huippu. Siksi tätä nyt on tosi vaikee tajuta ja mietin, että jos kuitenkin oon väärässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostus kohdistuu tyttöihin, eli lapsirakkaus ei kosketa poikia lainkaan. En oo sellasta ainakaan huomannu kertaakaan. On innoissaan siis oman tytön kavereista, siis todella innoissaan ja heistä juttelee mulle liikaa. Siis oikeesti liikaa ja on aina fiiliksissä, kun ovat yökylässä. Flirttaa varhaisteineillekin, hakee kontaktia tyttöihin missä ikinä ollaan oltu, kehuu heitä ääneen heille ja mulle. On ennen mua tapaillu just yh-äitejä, joilla useita lapsia. Tai sitten ihan alle 20 vuotiaita, ite on yli 40 vee, mutta poikamainen ja sellanen ikiteini tyypiltään. Että itekin on lapsellinen ja jotenkin epäkypsä ikäisekseen. Ja mä taas ollu enemmän joku "äitityyppi" hänelle, että onko tyypillistä, että pedofiili etsii kumppanikseen sellaisen? Joka enemmän hoivaa ja hoitaa kun on eroottisesti ja muutenkin tasapuolisesti kumppani? Toki on paljon muutakin ollu, mutta tässä tää ihan ydin. Innostus varhaisteineihin. Aikuisiin naisiin on enemmän sellainen kaverillinen ote, ei sellainen mies-nainen kemia ollenkaan. Siinä alkuperäinen syy miksi ollaankin oltu erossa, toki alusta lähtien oon vähän ihmetelly tätä kuinka paljon tykkää lapsista. Mutta aiemmin aatellu sitten vaan, että on kait se hyvä juttu. Enää en tiedä.[/
Huonoltahan tuo kuulostaa. Sinä voit miettiä asiaa sitä kautta, että käyttäytyiskö kukaan muu tuntemasi saman ikäinen mies samalla tavalla kuin hän ja jos käyttäytyisi olisko se mielestäsi normaalia? Liiallinen innostuneisuus lapsista ja lasten juttuihin mukaan meneminen ja fanittaminen, lasten ulkonäön kehuminen ja esineellistäminen, jopa seksualisointi, fyysiseen läheisyyteen hakeutuminen, nämä on varoitusmerkkejä. Jos tähän vielä yhdistyy kuvitelma siitä, että kyseinen aikuinen on ikään kuin lasten vertainen ja samaistuu heihin.. kellojen pitäisi soida. Tällaisella ”yksi lapsista” -ajattelulla pedari oikeuttaa lasten läheisyyteen soluttautumisensa ja pehmentää mielessään tekojensa/ajatustensa vääryyttä.
Jos mies nyt oliskin pedo, kukaan ulkopuolinen ei voi sitä pelkän kirjoittamasi tekstin perusteella päätellä, et voisi pelkkien epäilyjen varassa tehdä mitään. Paitsi ottaa etäisyyttä.
Olen joutunut olemaan tekemisissä yhden pedon kanssa, kyllä sen pidemmän päälle huomaa pienistä jutuista ja siitä kaihertavasta tunteesta, että kaikki ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei...tää mun tuttu kans puhuu paljon yhestä tytöstä, on kuvannu häntä ja tyttö on tosi usein siellä heillä yötä. Oli viimeksi ollu joku pusu-juttukin hänen kaa. Oikeesti oli ollu. Että ihan kun ois jotenkin ihastunu, että haluu puhua hänestä koko ajan, miten nyt ihastuneet tekee.
Siis mulla on ollu joku epämääräisen huono olo tän miehen kanssa, vaikka en oo tajunnu syytä. Ja oon ollu ihmeissäni tästä, että mistä mun vaisto oikein varoittaa niin kovin, vaikka hän on aivan ihana tyyppinä. Siis pintapuolisesti varmasti kaikkien mielestä aivan huippu. Siksi tätä nyt on tosi vaikee tajuta ja mietin, että jos kuitenkin oon väärässä.
Ap[/quot
Ilmianna poliisille. Kerro, että vaikka sulla ei ole tässä vaiheessa todisteita, niin vahva epäily on. Anna sähköpostiosoitteet yms. heille.
Puhu isoon ääneen myös tyypin kuullen, että toimisit noin, jos ikinä saisit tietää tuommosesta. Jos se säikäyttäs vähän. Kerro myös näiden lasten kuullen, että sulle voi aina tulla puhumaan. Puhu heille turvarajoista yms. aiheeseen liittyvästä. Sulla ei ole mitään menetettävää.
Miehellä on arvatenkin jäänyt lääkärileikit lapsena leikkimättä ja teinirakkaudet kokematta. Sitten päässään jää poikasena jumiin noihin aikoihin ja kuolaa edelleen niitä pikkutyttöjä.
Yhden ystäväni kohdalla meni niin, että äiti tajusi tilanteen vasta kun lapsensa tuli itse siitä kertomaan.
Heillä oli eräs läheinen perhetuttu, semmoinen leppoisana pidetty, nelikymppinen "nallekarhu" joka halusi aina esimerkiksi juhlissa jäädä lastenvahdiksi.
Jälleen kerran oli eräässä tapahtumassa vapaaehtoisena lapsenvahtina. Ystävän 5v tyttö kertoi, että he olivat leikkineet lääkäriä. Tässä vaiheessa ei vielä osattu epäillä mitään. Myöhemmin tämä mies oli kahden kesken tytön kanssa lastenhuoneessa (vanhemmat pyysivät vahtimaan kun heillä oli sovittu meno)
Miehen lähdettyä tyttö tuli sanomaan äidilleen, ettei enää halua leikkiä *Arin kanssa lääkäriä kun *Ari tutkii aina vaan pyllyä ja mittaa sieltä kuumetta. No tuossa kohtaa jo hätkähdettiin. Ystävä pyysi tyttöä näyttämään että miten. Tyttö näytti kuinka silitteli stetoskoopilla pepun päältä ja työnsi kuumemittaria kankkujen väliin, pyyhki pumpulilla ja laastaroi leikkihaavoja. Ja kaikki alapään alueella.
Ihan karmivaa, sillä tämä *Ari vaikutti toisten silmiin vaan tavalliselta, mukavalta, lapsirakkaalta hepulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap[/quot
Ilmianna poliisille. Kerro, että vaikka sulla ei ole tässä vaiheessa todisteita, niin vahva epäily on. Anna sähköpostiosoitteet yms. heille.
Puhu isoon ääneen myös tyypin kuullen, että toimisit noin, jos ikinä saisit tietää tuommosesta. Jos se säikäyttäs vähän. Kerro myös näiden lasten kuullen, että sulle voi aina tulla puhumaan. Puhu heille turvarajoista yms. aiheeseen liittyvästä. Sulla ei ole mitään menetettävää.
Valitettavasti homma ei mene noin. Poliisi ei tee mitää ilman todisteita ja pedofiiliksi syyttämisestä voi saada itselleen kunnianloukkaussyytteen. Mitä ap voi tehdä, on puhua suoraan henkilön kanssa, todennäköisesti kiistää kaiken, ja puhua aiheesta lasten kanssa ja auttaa heitä suojelemaan itseään.
Kiitos näistä kommenteista. Oli tarpeen, koska välillä aattelen että jos vaan onki sitä hänen ystävällisyyttä ja lapsellisuutta ja mä ylireagoin. Mutta sitten taas aattelen ettei kukaan mies aiemmin oo tällanen ollu. Joku ny jostain teinistä on joskus jotain epäsopivaa sanonu, mutta siinä kaikki. Päätin nyt häntä vielä tavata jos tulee tilaisuus ja ottaa puheeksi just jonkun muun tapauksen kautta tätä ja seuraan reagointia. On jo mielessä miten etenen. Mietin vaan, että miten kukaan muu ei ois tajunnu tätä aiemmin? Ja miksi hän niin avoimesti mulle on näyttäny tätä puolta? Et mikähän logiikka siinä on?
Ap
Kerro tarkemmin miten hän käyttäytyy.