Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lama tulee, niin miten käy somevaikuttajien?

Vierailija
14.03.2020 |

Mitä mieltä olette; tuleeko Corona vaikuttamaan vaikuttajien yhteistöihin ja elämään huomattavasti, jos lähestytään lamaa, jolloin kulutus vähenee ja pinnallisuus ja tuhlaaminen menee tauolle? Varsinkin yrityksiä voi alkaa kaatumaan. Onko yrityksillä enää rahaa palkata vaikuttajia mainostamaan heidän tuotteitaan kuten on aiemmin ollut?

Jänniä aikoja eletään. Pohdin muuten, että varmaan nämä Coronasta kertovat uutisetkin voivat viedä lukijoita hetkeksi ihan muihin asioihin kuin vaikuttajien mainoksiin ja blogeihin. Olisikin kiinnostavaa nähdä onko tämän hetkinen maailmantilanne tiputtanut lukijoita kuinka paljon entisestä tilanteesta. Voi tietenkin olla, ettei ole vaikutusta. Itse olen vaan huomannut, että mitä pidemmälle uutiset menevät ja mitä enemmän maailman taloudellinen ja terveydellinen tilanne huolestuttaa, niin sitä vähemmän on tullut seikkailtua missään Instagramissa tai edes verkkokaupoissa. Ovatko muut huomanneet vielä muutoksia omassa päivittäisessä käyttäytymisessään?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutuksia on jo nyt (tai siis Coronan aiheuttamia vaikutuksia). Juuri Juliaihminen kirjoitti blogissaan perutuista puhujakeikoista ja yhteistöistä. Mutta kuinka moni kuplassa elävä bloggari tulee heti avaamaan tätä asiaa Ja paljastamaan, ettei yhteistöitä ole enää niin paljon? Se jää nähtäväksi. Minusta Juliaihmisen blogia on aina kiva lukea, sillä hän ei turhaan siloittele mitään.

Vierailija
62/84 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti "ammattina" kuolee sukupuuttoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, eipä se ekan maailmansodan jälkeinen espanjantautikaan (modernin maailman pahin ja eniten tappanut kulkutauti) tuhonnut esim. orastavaa filmiteollisuutta. Meillä on jo some, somekanavat yms. 

Mä itse veikkaan, että niistä tulee pienen notkahduksen jälkeen vielä isompi ja kovempi juttu, kun ihmiset tartuntatautien pelossa jäävät mieluummin koteihinsa katsomaan viihdettä kuin uskaltautuvat paikalle "livenä". Tuolla isossa maailmassa jo jaetaan "parhaiden tubettajien" kanavia katsottaviksi niille, jotka ovat eristyksissä joko pakosta tai vapaaehtoisesti.

Luultavasti massayleisötapahtumat, urheilukisat, konsertit yms. ovat niitä, jotka kuolevat pois tai muuttavat muotoaan.

Vierailija
64/84 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiv painuvat helvettiin jokikinen somettaja!!!

Vierailija
65/84 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ainakaan ole nyt mielessä vaatteet tai ulkonäkö. Kaikki blogit, joita olen seurannut ovat siirtyneet tauollle.

Vierailija
66/84 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt ollut lama jo kymmenen vuotta.

Vierailija
67/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla sivulla kommenteissa mainittu somevaikuttaja Stella Harasek koki valaistumisen, kun yhtiökumppanipuolisolta katosi työkeikat. Valaistuminen tapahtui alle 24 tunnin kuluessa siitä, kun kampanjoi uudesta nanson lippulaivamyymälästä. Nyt sitten kampanjoidaan nettijoogan myynninedistämiseksi. Hyvä, että Stellalla duunia piisaa.

Vierailija
68/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette; tuleeko Corona vaikuttamaan vaikuttajien yhteistöihin ja elämään huomattavasti, jos lähestytään lamaa, jolloin kulutus vähenee ja pinnallisuus ja tuhlaaminen menee tauolle? Varsinkin yrityksiä voi alkaa kaatumaan. Onko yrityksillä enää rahaa palkata vaikuttajia mainostamaan heidän tuotteitaan kuten on aiemmin ollut?

Jänniä aikoja eletään. Pohdin muuten, että varmaan nämä Coronasta kertovat uutisetkin voivat viedä lukijoita hetkeksi ihan muihin asioihin kuin vaikuttajien mainoksiin ja blogeihin. Olisikin kiinnostavaa nähdä onko tämän hetkinen maailmantilanne tiputtanut lukijoita kuinka paljon entisestä tilanteesta. Voi tietenkin olla, ettei ole vaikutusta. Itse olen vaan huomannut, että mitä pidemmälle uutiset menevät ja mitä enemmän maailman taloudellinen ja terveydellinen tilanne huolestuttaa, niin sitä vähemmän on tullut seikkailtua missään Instagramissa tai edes verkkokaupoissa. Ovatko muut huomanneet vielä muutoksia omassa päivittäisessä käyttäytymisessään?

Veikkaan että öljysheikeille huoraavien, matkustelua harrastavien IG-tyttöjen määrä romahtaa. 

M/39

Vierailija
69/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Somevaikuttajien tuottamasta matskusta sen huomaa välittömästi.

Kaikki on aina niin ruusuista ja positiivista. Ja MINÄ-keskeistä. Kaikki pyörii sen oman napanöyhtän ympärillä.

Vierailija
70/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutuksia on jo nyt (tai siis Coronan aiheuttamia vaikutuksia). Juuri Juliaihminen kirjoitti blogissaan perutuista puhujakeikoista ja yhteistöistä. Mutta kuinka moni kuplassa elävä bloggari tulee heti avaamaan tätä asiaa Ja paljastamaan, ettei yhteistöitä ole enää niin paljon? Se jää nähtäväksi. Minusta Juliaihmisen blogia on aina kiva lukea, sillä hän ei turhaan siloittele mitään.

Naag avasi asiaa myös, en tunne bloggaajaa vaan postaus sattui silmiin. Vaikuttaa nuorelta some-persoonalta ja sanoi suoraan, että tulot laskevat, kun kaikki yhteistyöt peruttu.

Juliaihminen kyllä elää myös kuplassa, kun ensin suurin huoli koronasta oli se miten heidän perhe pärjää pari viikkoa karanteenissa, jos sellaiseen joutuvat ja olivat vielä aluksi lähdössä pienten lasten kanssa interreilaamaan, vaikka uutiset Euroopasta olivat jo vakavia.

Vierailija
71/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nekin joutuvat etsimään ihan oikeita tuottavia töitä, eikä vaan kuorita kermaa toisten työn tuloksista.

Vierailija
72/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin seuraamisen. En halua enää tukea klikeillä.

Vierailija
73/84 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä yhtään somevaikuttajaa. Ihan sama.

Vierailija
74/84 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Kuka muu bloggari on myöntänyt Coronan ja maailman tilanteen vaikuttavan jo nyt yhteistöihin? Saisiko linkkejä?

Kuka bloggari ei löydy 2020 Verokoneesta enää ollenkaan? Kenen tulot romahtavat eniten? Itse veikkaan, että tämä tilanne tulee romahduttamaan vähintään 50 % bloggaajien tuloja, en tiedä riittääkö sekään.

Vierailija
75/84 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko 2018 tietoja tai mitä ”suosituimmat” tienasivat 2018.

Vierailija
76/84 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Kuinka moni joutuu tämän jälkeen ulosottoon, kun otettu isojen tulojen lisäksi lainaa feikkielämään?

Vierailija
77/84 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti somekupla puhkeaa yhtä kovasti kuin it-kupla aikoinaan.

Vierailija
78/84 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan ne paukauttaa 2019 verotiedot. Varmaan tuskaista verrata tällä hetkellä omia tietojaan nykyiseen, kun tulot valuvat supervauhtia alas. Monella ihmisellä on myös ”tavoite” päästä isommille tuloille, jos on kerran esim. Verokoneen tietoihin päässyt, niin pitäis pysyä joka vuosi vähintään samoilla tuloilla listoilla tai pistää paremmaksi, ettei kaikki näe, että tulot ovat tippuneet, joten autttssss.

Vierailija
79/84 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta valuvat muuten kovalla työllä ansaitut statukset viemäreihin.

Vierailija
80/84 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi