Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lama tulee, niin miten käy somevaikuttajien?

Vierailija
14.03.2020 |

Mitä mieltä olette; tuleeko Corona vaikuttamaan vaikuttajien yhteistöihin ja elämään huomattavasti, jos lähestytään lamaa, jolloin kulutus vähenee ja pinnallisuus ja tuhlaaminen menee tauolle? Varsinkin yrityksiä voi alkaa kaatumaan. Onko yrityksillä enää rahaa palkata vaikuttajia mainostamaan heidän tuotteitaan kuten on aiemmin ollut?

Jänniä aikoja eletään. Pohdin muuten, että varmaan nämä Coronasta kertovat uutisetkin voivat viedä lukijoita hetkeksi ihan muihin asioihin kuin vaikuttajien mainoksiin ja blogeihin. Olisikin kiinnostavaa nähdä onko tämän hetkinen maailmantilanne tiputtanut lukijoita kuinka paljon entisestä tilanteesta. Voi tietenkin olla, ettei ole vaikutusta. Itse olen vaan huomannut, että mitä pidemmälle uutiset menevät ja mitä enemmän maailman taloudellinen ja terveydellinen tilanne huolestuttaa, niin sitä vähemmän on tullut seikkailtua missään Instagramissa tai edes verkkokaupoissa. Ovatko muut huomanneet vielä muutoksia omassa päivittäisessä käyttäytymisessään?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että koko naurettava käsite "somevaikuttaja" katoaa tietoisuudestamme mahdollisimman pian.

Vierailija
22/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon, että koko naurettava käsite "somevaikuttaja" katoaa tietoisuudestamme mahdollisimman pian.

Niin toivoo moni muukin :/ Alunperinkin on ollut kummallista, että tuollaisesta on moni lyönyt niin hyvin leiville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä ajatusvirta tuleekaan. Entä Instagramin arvostus, joka on täynnä pinnallisuutta ja kulutusta? Miten lama vaikuttaa siihen?

Vierailija
24/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään kummallista ole, esitellään ja poseerataan omilla nettikanavilla ja tulopuoli hoidetaan yv,n kautta.

Vierailija
25/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinokin joutuu vielä oikeisiin töihin😂

Vierailija
26/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne blogien lukijat ole jo muutenkin vähentyneet? Itsekin lopetin parin seuraamisen ja olen huomannut, kun pitkästä aikaa kävin vilkaisemassa, että kun ennen tuli kymmeniä kommentteja, nyt niitä saattaa jopa olla nolla tai korkeintaan pari. 

Näinhän sitä luulisi, jos pelkkiä blogien kommenttikenttiä katsoo, mutta itse asiassa "influencer marketing", siihen käytetyt rahat ja suosituimpien "vaikuttajien" tienestit ovat vain kasvaneet kasvanemistaan.

Vierailija
27/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, mikä ajatusvirta tuleekaan. Entä Instagramin arvostus, joka on täynnä pinnallisuutta ja kulutusta? Miten lama vaikuttaa siihen?

Instagramin voima on siinä, että se on visuaalinen ja hyvin käyttäjäkeskeinen somealusta. Instragramissa on myös hyvin paljon sisältöä, joka EI ole täynnä pinnallisuutta ja kulutusta. Itse alustan ei tarvitse menettää suosiotaan - voi olla, että siellä vain muuttuu, minkälainen sisältö ihmisiä kiinnostaa.

Vierailija
28/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne blogien lukijat ole jo muutenkin vähentyneet? Itsekin lopetin parin seuraamisen ja olen huomannut, kun pitkästä aikaa kävin vilkaisemassa, että kun ennen tuli kymmeniä kommentteja, nyt niitä saattaa jopa olla nolla tai korkeintaan pari. 

Näinhän sitä luulisi, jos pelkkiä blogien kommenttikenttiä katsoo, mutta itse asiassa "influencer marketing", siihen käytetyt rahat ja suosituimpien "vaikuttajien" tienestit ovat vain kasvaneet kasvanemistaan.

Mutta ei sitä rahaa enää voi jäädä tulevaisuudessa mainostamiseen niin paljon, jos kulutus vähenee radikaalisti. Yrityksethän antavat rahaa vaikuttajille, kun he mainostavat tuotteita rahaa vastaan.

Vierailija
29/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään somevaikuttajaa... olenko jotenkin outo ja pihalla maailmanmenosta? Ei vaan yhtään kiinnosta merkkivaatteet ja laukut. Joku ulkomailta kojusta ostettu käsityönä tehty pussukka ollut jo 10 vuotta. Välillä sitä ompelen jos kahva repsottaa. Miksi pitäisi niin kauheasti aina hankkia uusinta uutta... tosi rasittavaakin olisi joka viikko tai kuukausi ostella uusia vaatteita ja laukkuja.

Vierailija
30/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instagramin voima on siinä, että se on visuaalinen ja hyvin käyttäjäkeskeinen somealusta. Instragramissa on myös hyvin paljon sisältöä, joka EI ole täynnä pinnallisuutta ja kulutusta. Itse alustan ei tarvitse menettää suosiotaan - voi olla, että siellä vain muuttuu, minkälainen sisältö ihmisiä kiinnostaa.

Mutta suurin osa Instan perusajatuksesta on oman elämän sisällön tuominen esille. Varmasti lama tuo mukanaan paljon myös masennusta ja mielenterveysongelmia, jolloin ihmiset, ns. ”tavalliset ihmiset” eivät välttämättä enää vaivaudu someen julkaisemaan asioita.

Vierailija
31/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti menevät oikeisiin töihin.

Jotain hyvää tässäkin - haihattelu loppuu.

Vierailija
32/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sitä rahaa enää voi jäädä tulevaisuudessa mainostamiseen niin paljon, jos kulutus vähenee radikaalisti. Yrityksethän antavat rahaa vaikuttajille, kun he mainostavat tuotteita rahaa vastaan.

Joo, näinhän se on. Mutta vastasin vain tuohon, että eikö blogien lukijat ole muutenkin vähentyneet. Ei itse asiassa ole, vaan lisääntyneet, mutta siirtyneet Instaan yms.

Vierailija
33/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen käyttö tulee lisääntymään. Kyllä nykyiset somevaikuttajat on etulyönti asemassa hyödyntääkseen sen.

Vierailija
34/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos pian ollaan menossa siihen että turjaa kuluttamista ja tavaroiden haalimista pitää hävetä? Tästähän on ollut jo viitteitä ekologisuuden, kestävän kehityksen ja muun myötä jo aiemmin. Tottakai viime vuosina noussut säästämisen ja sijoittamisen mainostaminen on osaltaan voinut vähentää kulutusta ja saanut ihmiset pohtimaan myös kulutuksen vähentämistä ja ohjannut ihmisiä ekologisempaan suuntaan, että onneksi tässä on saatu vähän alkulämmittelyä, ettei hypätä heti kylmään veteen 😅

Vierailija
35/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti loppuisivat, on pitkän aikaa jo kuvittanut tuo pinnallinen, narsistinen ja materialistinen maailma, jota nuo ääliöt tuovat esille. Ja vielä aikana, kun puhutaan ilmastonmuutoksesta ja luonnonvarojen loppumisesta. Meret täynnä muovia ja eläimet kuolevat sukupuuttoon ja nämä idiootit miettivät vain ja ainostaan uusia vaatteita ja laukkuja, välillä lisäten uusia kuvia turboahdetuista uusista huulista. Niin sanoinkuvaamattoman ällöttävää ja turhaa.

Vierailija
36/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somen käyttö tulee lisääntymään. Kyllä nykyiset somevaikuttajat on etulyönti asemassa hyödyntääkseen sen.

Kyllä, somen käyttö voi hetkellisesti lisääntyä esim. karanteenin aikana, mutta en usko, että ihmiset miettivät karanteenin aikana, että taidanpa ostaa nyt ihan mielettömästi uusia luxustuotteita, jos samalla Iranista julkaistaan kuvia Coronaan kuolleiden joukkohaudoista. Ei ainakaan itselläni pyöri ensimmäisenä mielessä nämä asiat.

Vierailija
37/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömpänpömpästä jota mainostavat tulee turhuutta kun elintaso romahtaa.

Artistit ja messut ja kaikki kiva on nyt pannassa. Matkustus loppuu ja hinnat nousee. Tää on back to seventies.

Vierailija
38/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti loppuisivat, on pitkän aikaa jo kuvittanut tuo pinnallinen, narsistinen ja materialistinen maailma, jota nuo ääliöt tuovat esille. Ja vielä aikana, kun puhutaan ilmastonmuutoksesta ja luonnonvarojen loppumisesta. Meret täynnä muovia ja eläimet kuolevat sukupuuttoon ja nämä idiootit miettivät vain ja ainostaan uusia vaatteita ja laukkuja, välillä lisäten uusia kuvia turboahdetuista uusista huulista. Niin sanoinkuvaamattoman ällöttävää ja turhaa.

Todella hyvin kirjoitettu!

Vierailija
39/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ne ruumiskasat on Suomesta.

Suurempi on se ongelma että kaikkeen kuvaan kaikille ja unelmahöttöön ei ole enää varaa. Iloisen jakopolitiikan aika on ohi Andersson Marin ja kumppanit

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006438046.html

Vierailija
40/84 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hömpänpömpästä jota mainostavat tulee turhuutta kun elintaso romahtaa.

Artistit ja messut ja kaikki kiva on nyt pannassa. Matkustus loppuu ja hinnat nousee. Tää on back to seventies.

Kyllä. Joku oli jo kirjoittanut, että Suomi on matkalla lamaan ja suurtyöttömyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi