Treenaajat, käyttekö salilla edelleen tai ryhmäliikunnoissa?
Kiinnostaa tietää moniko on pistänyt treenit nyt salilla jäähylle. Itse mietin kovasti kannattaako mennä vai ei.
Kommentit (32)
Tottakai käyn jatkossakin ja hyvä jos corona pelottaa muut, saa treenata rauhassa. Hitto mitä joukko hysteriaa, mitenköhän suomalaiset pärjäisivät jos syttyisi sota..
Lopetin jo 3 viikkoa sitten, Hki, on oirehtivia.
Käyn ryhmätreenissä. Meitä on alle 10.
Kävin tänään bodystepissa, eilen salilla, t. mies. En ala mitenkään rajoittamaan tekemisiäni välttääkseni sairastumisen.
kyllä, koska meidän salilla treenataan kipeänäkin.
Mulla loppu edellisen salin jäsenyys ja tarkoitus ostaa uusi. On ollut lieviä flunssan oireita, joten en ole vielä ostanut. Mulla on välineitä vähän kotonakin, puntteja, kuminauha, kahvakuula ym. ja osaapa noita pilates- ja coreliikkeitä tehdä ilman ohjaajaakin. Voi olla, että ostan uuden vasta kun tulee kesätarjouksia. Todellinen syy vaihtoon on, että halusin lähemmälle salille ja se on halvempikin.
Asia on mietinnässä. Yleinen ohje on välttää ryhmäliikuntaa, jottei korona leviä. Itse en pelkää omasta puolesta, en ole riskiryhmää. Jos en mene salille, teen sen muiden terveyden takia. Toisaalta, kuljen bussilla joka päivä töihin jne... Että niitä kontakteja muihin ihmisiin tulee väistämättä.
Laitoin kortin tauolle solidaarisuudesta perhettäni kohtaan. Heidän kaikki harrastukset peruttiin urheiluseurojen toimesta ja olisi kummallista, että minä jatkaisin vielä ryhmäliikuntatunneilla käymistä.
Ja niille, jotka ovat perusterveitä eivätkä pelkää tartuntaa: Kyse ei olekaan teistä, vaan niistä riskiryhmäläisistä, joita itsekkäällä käytöksellänne altistatte.
Jos me kaikki vältettäisiin mahdollisimman paljon turhia kontakteja seuraava kuukausi niin tauti saataisiin ehkä rajattua ja hoidettua pois Suomesta. Mutta jos ollaan itsekkäitä ja kuljetaan treenaamassa ym koska ei pelätä eikä välitetä yhteisestä hyvästä niin nämä tyypit pidentävät omalla käytöksellään tämän ongelma ajan pituutta.
Miten olis kunnon karanteeni nyt, tauti kuriin, kunnon karanteeni ulkomailta tuleville ja paluu normaaliin elämään sen jälkeen?
Just lähdössä salille. Aamuisin aina hiljaisempaa ja on siellä muutenkin tyhjempää ollut. Huolehdin käsihygieniasta enkä lääpi naamaani , jos siellä nyt joku toinenkin on niin pysytellään kauempana.
9
Olisikohan järkevämpää, että ne riskiryhmäläiset pysyisivät poissa esim. saleilta?
En käy enää, minulla on riskiryhmään kuuluva lapsi ja yritän nyt olla ihmisten ilmoilla vaan ne pakolliset eli lähinnä töissä.
Vierailija kirjoitti:
9
Olisikohan järkevämpää, että ne riskiryhmäläiset pysyisivät poissa esim. saleilta?
Kun se ei riitä. Kun ne riskiryhmään kuulumattomatkin levittävät sitä koronaa. Eli jos kaikki välttäisivät mahdollisimman paljon altistumista niin tauti saataisiin kuriin. Taloudelliset vahingot jäisivät pienemmiksi ja ihmisiä kuolisi/vammautuisi vähemmän. Mutta tietty jos sinun saliharjoittelu on tärkeämpää niin jatketaan vaan ongelmaaaikaa pitemmäksi.
En silti ymmärrä miksi niiden riskiryhmäläisten pitäisi väen vängällä tunkea sinne salille / 12
Kyllästyin jo aiemmin kuntosalilla käyntiin, syksyllä aloitin. Kohta tosiaan pyöräilyä.. Uimahalli menee ehkä myös kohta kiinni, se on kyllä harmillista.
Minusta kyllä vanhimmat ja sairaimmat saisi vaikka saadakin koronan.
Mulla on Elixian jäsenyys ja ne on nyt pistetty kiinni. Kauhea marmatus on nettisivuilla asiasta. Yhdellä Elixian salilla oli ollutkin koronavirustapaus.
Ihmiset valittaa tuosta toimenpiteestä, toisaalta jos itse saisivat taudin Elixiasta, niin silloinhan sitä pidettäisiin vastuuttomana toimijana. Että hohhoijaa vaan.
Onko täällä GoGo:lla kävijöitä?
Ovat pitäneet auki koko korona-ajan. Itse lakkasin maaliskuun alussa käymästä kun tuli viralliset ohjeistukset. Olen katsonut, että GoGo:n (Express) parkkipaikka on melko täynnä ollut koko ajan. Lenkkeilen ja teen muuta, mutta varsinaiset voimatreenit kotona eivät luonnistu, olen liian laiska kotona ja keskityn muuhun tekemiseen kuten työjuttuihin.
Harmittaa kauheasti kun ei ole päässyt salille. Olen yrittänyt noudattaa ohjeistuksia ja jättänyt menemättä. Nyt kuitenkin mietin, että toukokuun alusta alkaisin taas käymään.
Ihmetyttää kun GoGo on pitänyt koko ajan auki, ilman mitään rajoituksia.
Treenaan salilla edelleen 2-3 kertaa viikossa. Jos lopettaisin lihaskuntotreenit, menisi selkäni kipeäksi heti. Kotitreenillä ei saa yhtä hyviä tuloksia aikaiseksi kuin salilla painoja nostamalla
En käy, enää. Minulla on astma. Pakko siirtyä kahvakuulailuun, kävelyyn, kun yöpakkaset jää pois niin pyöräilyyn...