Treenaajat, käyttekö salilla edelleen tai ryhmäliikunnoissa?
Kiinnostaa tietää moniko on pistänyt treenit nyt salilla jäähylle. Itse mietin kovasti kannattaako mennä vai ei.
Kommentit (32)
Treenaan edelleen, salilla käynyt tosi vähän porukkaa niin miksen kävisi??
En halua vapaaehtoisesti koronaa, vaikka olenkin perusterve. En halua tartuttaa lapsiani tai miestäni, tai satunnaisia ohikulkijoitakaan. Niinpä treenailen kotona ja väljillä lenkkipoluilla. En kestäisi itseäni, jos tartuttaisin koronan niihin, joista välitän.
Kuntosalista luopuminen on vähintä, mitä voin nyt tehdä. En ole edes hoitaja tai lääkäri, niin tuntuu ettei minusta nyt maailmalle paljon hyötyä ole koronaepidemian hoidossa. Paitsi kotona möllötys ja sitä kautta potentiaalisten tartuntojen välttäminen.
Saleja aletaan nyt availla. Ajattelin alkaa käydä aamuisin, kun on vähän treenaajia.
Korona voi tulla ruokakaupasta, bussista tai ihan mistä vaan. Tottakai jokainen tekee kuten haluaa. Siis salilla jolla käyn, niin siellä on tyyliin max 2 hlöä ollut samaan aikaan, kyseessä iso sali.
T.22
Salikortti Pohjois-Pohjanmaalla. Olen pitänyt taukoa maaliskuun puolivälistä mutta maksanut asiakkuuden, minulle niin pieni menoerä että voin tukea yrittäjää kuopan yli. Tilanteen jatkuessa nykyisellään aloitan toukokuun puolivälissä uudelleen.
Olen koko ajan käynyt jumpissa 3-4 kertaa viikossa. Onneksi omalla salillani ne ovat koko ajan pyörineet.
Vierailija kirjoitti:
Käyn ryhmätreenissä. Meitä on alle 10.
Joista 9hlö kenellä tahansa voi olla korona, johon kuolet koristen hengityskoneessa teholla.
Hyvä diili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Olisikohan järkevämpää, että ne riskiryhmäläiset pysyisivät poissa esim. saleilta?Kun se ei riitä. Kun ne riskiryhmään kuulumattomatkin levittävät sitä koronaa. Eli jos kaikki välttäisivät mahdollisimman paljon altistumista niin tauti saataisiin kuriin. Taloudelliset vahingot jäisivät pienemmiksi ja ihmisiä kuolisi/vammautuisi vähemmän. Mutta tietty jos sinun saliharjoittelu on tärkeämpää niin jatketaan vaan ongelmaaaikaa pitemmäksi.
Koeta nyt itse ymmärtää, että tää kotiin hautautumisen taktiikan aika alkaa olla ohi. Nyt aletaan pikkuhiljaa palata normaaliin. Ja kuntosalien avaaminen on järkevämpää kuin festareiden salliminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin jo aiemmin kuntosalilla käyntiin, syksyllä aloitin. Kohta tosiaan pyöräilyä.. Uimahalli menee ehkä myös kohta kiinni, se on kyllä harmillista.
Missä uimahalli on edes ollut auki?
Miksi tennishallitkin on suljettu vain osassa maata? Toisilla paikkakunnilla pääsee pelaamaan, toisilla ei mikään halli tai kenttä ole auki. Ja ei ole kyse todellakaan ryhmäliikunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Olisikohan järkevämpää, että ne riskiryhmäläiset pysyisivät poissa esim. saleilta?Kun se ei riitä. Kun ne riskiryhmään kuulumattomatkin levittävät sitä koronaa. Eli jos kaikki välttäisivät mahdollisimman paljon altistumista niin tauti saataisiin kuriin. Taloudelliset vahingot jäisivät pienemmiksi ja ihmisiä kuolisi/vammautuisi vähemmän. Mutta tietty jos sinun saliharjoittelu on tärkeämpää niin jatketaan vaan ongelmaaaikaa pitemmäksi.
Esim. Etelä-Karjalassa uusia todettuja ja testattuja tartuntoja ei ole tullut kohta viikkoon. Sama 14 on ollut jo iät ajat. Vaikka ollaan käyty ulkosaleilla, lenkillä, töissä jne ei tartunnat ole kasvaneet.
Vaihdoin salia oman sulkeuduttua. Treeniä 4x/vko. Satunnaisesti korvannut kotitreenillä.