Mitä helvettiä? Miksei Suomi sulje kouluja?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi lasten koulu pitäisi sulkea. Ollaan mun miehen kanssa perusterveitä ja terveysalalla, tullaan menemään ihan normaalisti töihin. Lapset ovat perusterveitä, eikä koulussa ole altistuneita. Kyseessä noin 400 oppilaan koulu. Ja kyllä, olen sanonut lapsilleni, että vaikka he saisivatkin koronan, se on saman tyyppinen kuin heidän sairastamansa angiina viime talvena.
Kaikkien lasten vanhemmat/lapset eivät ole terveitä!
Lapset levittää vapaasti koulussa tautia-> leviää suurimmalle osalle perheistä-> perussairaiden riski kasvaa mitä enemmän tartuntoja. Miten on niin vaikeaa tajuta vieläpä terveysalan ihmisen, että tartuntaketjut on pakkokeinoin saatava kuriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi lasten koulu pitäisi sulkea. Ollaan mun miehen kanssa perusterveitä ja terveysalalla, tullaan menemään ihan normaalisti töihin. Lapset ovat perusterveitä, eikä koulussa ole altistuneita. Kyseessä noin 400 oppilaan koulu. Ja kyllä, olen sanonut lapsilleni, että vaikka he saisivatkin koronan, se on saman tyyppinen kuin heidän sairastamansa angiina viime talvena.
Kaikkien lasten vanhemmat/lapset eivät ole terveitä!
Lapset levittää vapaasti koulussa tautia-> leviää suurimmalle osalle perheistä-> perussairaiden riski kasvaa mitä enemmän tartuntoja. Miten on niin vaikeaa tajuta vieläpä terveysalan ihmisen, että tartuntaketjut on pakkokeinoin saatava kuriin?
Tällaisessa tapauksessa voitte varmasti sopia lapsen jäämisestä kotiopetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Rahoitus pitää talouden kunnossa. Jos suljetaan koulut ja päiväkodit niin viedään pörssiltä pohja ja leikkaukset lisääntyvät.
Raha ennen kaikkea, näin täällä hölmölässä. Muualla on suljettu koulut ja rajat aikoja sitten, koska ihmisten terveys on se tärkein. Täällä hölmölässä kaiken määrittelee edelleen joku naurettava maailman halaaminen sekä etenkin raha ja sen takia pidetään esimerkiksi kaikki ns. turhemmatkin kaupat sun muut auki ja samaan aikaan muualla auki ovat enää ruokakaupat. Ilmeisesti Marin ja kumppanit odottelevat taas, että Ruotsi ensin sulkee koulut ja rajat ja vasta sitten pikkuinen Suomi uskaltaa mallista tehdä saman... Miksi pitää kaikki tehdä aina Ruotsin vanavedessä kuin mikäkin tahdoton pikkuveli, melkoisen noloa. Ja Marin on jo selkeästi osoittanut kyvyttömyytensä hoitaa tehtäviään ja saamaan mitään todellista aikaan. On samaa sarja kuin Rinne, joten pellolle vaan mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei selvästikään ymmärrä, että päiväkotien ja koulujen sulkeminen vaikuttaa paljon muuhunkin kuin koronan leviämiseen. Ei lapsia voi jättää yksin valvomatta kotiin ja isompienkin lapsien osalta koulutyötä pitää jotenkin valvoa ja ohjata, joskin hätätilanteessa tämä on toissijaista.
Jos kaikki jäävät vain kotiin, miten palvelut järjestetään? Kai ymmärrätte, että ihan kaikki tässä yhteiskunnassa vaatii jonkun työtä: sähkö, viemäröinti, ruoka, sairaanhoito jnejnejne. Kuka näistä sitten huolehtii?Nämä asiat eivät ole yksinkertaisia ja helppoja, yhteiskunnan rakenteita ei voida völiaikaisestikaan sormia napauttamalla muuttaa! Helppo se täällä on vaahdota lyhytnäköisesti.
Vaikeita päätöksiä jotka on vaikeasti järjestettävissä, toivottavasti oikeita valintoja saadaan kuitenkin tehtyä ja vahingot minimoitua.
Saksassa pitää järjestää päivähoito niille lapsille, joiden vanhemmat tekevät sellaista työtä, joka on tärkeää yhteiskunnalle, kuten lääkärit, sairaanhoitajat ja poliisit. Muut lapset ovat poissa koulusta ja päivähoidosta.
Suomi, Englanti ja Alankomaat ovat Euroopan ainoat maat, jotka eivät ole vielä sulkeneet koulujaan.
Joo. Pysäytetään yhteiskunta. "Suojellaan lapsia" ja saadaan jäädä sitten kotiin hoitelemaan noita. Haloo! Kun nyt koko maailma ei voi pysähtyä ja linnoittautua kotiin. Kukas maksaa palkan, kua tuo ruoan kauppaan/kotiin? Jotain realismia tähän "sulkekaa kaikki"-keskusteluun...
Vierailija kirjoitti:
Otapas ne aivot narikasta jo.. Vaikka SINÄ ja perheesi olette perusterveitä, niin ei se tarkoita, että kaikki muutkin ovat. Kyllä lapsissa/nuorissa ja heidän vanhemmissaan on paljon niitä, joilla on joku sairaus (esim. astma, diabetes yms yms) ja heille korona voi olla paljon pahempi kuin pelkkä pikkuflunssa.
Tänä viikonloppuna on ollut tavallista isompia teinilaumoja liikenteessä. Se johtuu varmasti siitä, kun kaikkien harrastukset on suljettu. Nyt eri ryhmät sekoittuvat paljon tehokkaammin. Harrastuksessa tiedettiin kuka perhe on ollut Italiassa ja sitä seurattiin. Mutta kun laumat sekoittuvat tehokkaasti, niin kukaan ei osaa varoa ketään.
kerrankin päättäjät ovat oikeassa tässä asiassa... ei pidä panikoida se on vain kuumetauti ei sen ihmeellisempää, niin kuin olen koko ajan sanonut... huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapas ne aivot narikasta jo.. Vaikka SINÄ ja perheesi olette perusterveitä, niin ei se tarkoita, että kaikki muutkin ovat. Kyllä lapsissa/nuorissa ja heidän vanhemmissaan on paljon niitä, joilla on joku sairaus (esim. astma, diabetes yms yms) ja heille korona voi olla paljon pahempi kuin pelkkä pikkuflunssa.
heille paljon pahempi pelko on tavallinen keuhkokuume, jota sairastaa tälläkin hetkellä tuhansia, miksi ette pelkää sitä? 60 000 joka vuosi suomessa, nyt koronaa todettu parisen sataa...
Tarkoitus on antaa taudin levitä nuorten keskuudessa riittävän nopeasti, mutta myös riittävän hitaasti.
Valmiiksi sairaiden ja vanhusten suojelu onnistuu tai ei onnistu. Sen näkee vuoden päästä.
Kuka lapset hoitaa? Jos vanhempi on työssä jota ei voi tehdä etänä, eikä lapsia saisi nyt lykätä isovanhemmille. Jos aletaan lykkäämään, enemmän riskiryhmäläisiä sairastuu ja jopa kuolee.
Ei pk-ikäisiä tai pikkukoululaisia voi yksinkään jättää tai ottaa työpaikalle mukaan, eikä läheskään kaikilla ole isoa turvaverkkoa joka pystyisi auttamaan lyhyellä varoitusajalla arkena. Eikä meillä ole varaa siihenkään että esim. sairaanhoitajia, ruokakauppojen työntekijöitä jne. jää joukoittain koteihinsa hoitamaan terveitä lapsiaan jotka eivät mitä suurimmalla todennäköisyydellä ole altistuneet.
Entä päihde- ym. ongelmaisten kotien lapset jotka voivat jäädä kotonaan pahasti heitteille? Päiväkoti ja koulu pitävät monen lapsen elämää kasassa.
Yksinkertaisia ratkaisuja on vain yksinkertaisten ihmisten mielessä. Hyvä että toimenpiteet tehdään harkitusti. Yhteiskunnan tasolla varotoimien tehokkuuden on oltava järkevässä suhteessa niistä aiheutuviin haittoihin, etenkin kun kyse on raskaista toimenpiteistä joista on myös haittoja epidemian torjunnassa. Ylimitoitetut varotoimet vain pahentavat tilannetta. Lisäksi se ettei raskaita varotoimia tehdä heti kun ne mieleen tulevat, antaa aikaa valmistautua siihen tilanteeseen kun ne ehkä on tarpeen ottaa käyttöön, sitä kautta lievittämään niiden haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei selvästikään ymmärrä, että päiväkotien ja koulujen sulkeminen vaikuttaa paljon muuhunkin kuin koronan leviämiseen. Ei lapsia voi jättää yksin valvomatta kotiin ja isompienkin lapsien osalta koulutyötä pitää jotenkin valvoa ja ohjata, joskin hätätilanteessa tämä on toissijaista.
Jos kaikki jäävät vain kotiin, miten palvelut järjestetään? Kai ymmärrätte, että ihan kaikki tässä yhteiskunnassa vaatii jonkun työtä: sähkö, viemäröinti, ruoka, sairaanhoito jnejnejne. Kuka näistä sitten huolehtii?Nämä asiat eivät ole yksinkertaisia ja helppoja, yhteiskunnan rakenteita ei voida völiaikaisestikaan sormia napauttamalla muuttaa! Helppo se täällä on vaahdota lyhytnäköisesti.
Vaikeita päätöksiä jotka on vaikeasti järjestettävissä, toivottavasti oikeita valintoja saadaan kuitenkin tehtyä ja vahingot minimoitua.
Saksassa pitää järjestää päivähoito niille lapsille, joiden vanhemmat tekevät sellaista työtä, joka on tärkeää yhteiskunnalle, kuten lääkärit, sairaanhoitajat ja poliisit. Muut lapset ovat poissa koulusta ja päivähoidosta.
Myyjät, hyllyttäjät ja osastovastaavat, jotka huolehtii tuotteiden tilaukset, vartijat, siistijät, laitoshuoltajat, lastenhoitajat siellä päiväkodissa, vesi- ja energiahuollon työntekijät, jakeluautojen kuljettajat, roskakuskit. Näin nopsaan mietittynä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kyllä tosi hullulta, että koulut ja päiväkodit suljettaisiin tälläkin seudulla, jossa ei satojen kilometrien säteellä ole havaittu yhtään koronatapausta.
Viisaista olisi vain pistää karanteeniin ihmiset, jotka tulevat epidemia-alueilta ja muut jatkaa normaalia elämää.
Suomi on epidemia alue. Ja kuinka sinä havaitset kenenkään koronan, jos ei tehdä testejä?
En ymmärrä tätä kyvyttömyyttä miettiä asioita yhtään pitemmälle. Miten kun kaksi kuukautta ollaan oltu kaikki kotona lasten kanssa? Lainat,
laskut jne, kuka hoitaa kun nytkin on tiukkaa ja sanotaan ettei palkalla tule toimeen. Yksi jos toinen firma jakaa jo lomautuslappuja, mutta joo, pääasia että ollaan lasten kanssa kotona koronaa piilossa. Viis siitä, että saadaan se kun väki palaa kouluihin. Laskut maksamatta ja sairastutaan kohtuullisella todennäköisyydellä kuitenkin. Ai niin, miten tämä on edes mahdollista kun jo normaali kesä omien lasten kanssa on ylitsepääsemätön ongelma.
Mikä on perusterve? Ärsyttävä sana. Terve ihminen on parempi sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kyllä tosi hullulta, että koulut ja päiväkodit suljettaisiin tälläkin seudulla, jossa ei satojen kilometrien säteellä ole havaittu yhtään koronatapausta.
Viisaista olisi vain pistää karanteeniin ihmiset, jotka tulevat epidemia-alueilta ja muut jatkaa normaalia elämää.
Suomi on epidemia alue. Ja kuinka sinä havaitset kenenkään koronan, jos ei tehdä testejä?
Nyt kun epidemia on Suomessa, niin kaikkia sairastuneita ei TARVITSE testata kun tartuntaketjuja ei voi enää jäljittää (niiden jäljityshommista muuten vapautuu terveydenhuollon henkilökuntaa tähdellisempiin hommiin). Suuri enemmistö sairastuneista sairastaa taudin lievänä =>riittää että oireilevat älyävät noudattaa yleisiä ohjeita. Ei heidän tarvitse välttämättä tietää, onko kyseessä juuri korona vai jokin muu kevätflunssa. Eikä se tieto auta hoitamaan heitä.
Nyt olisi tärkeää huolehtia terveydenhuollon kuormituksen keventämisestä mahdollisuuksien mukaan ja siitä että jokainen tekee oman osansa epidemian hidastamisessa. Eli me tavikset huolehditaan ensiksi siitä että itse noudatetaan hygienia- ym. ohjeistuksia, sitten siitä että lähellä olevilla ihmisillä on kaikki ok, ja vasta sitten viranomaisten toimien rääpimisestä. Eivätköhän he nyt kuitenkin parhaansa tee, maassa jossa on hyvät resurssit.
Eivät poliitikot ole mitään jumalia jotka voivat meidät pelastaa tai syöstä tuhoon. Jokaisen pitää nyt ottaa vastuuta itsestään ja läheisistään, pestä käsiä, välttää hamstaamista ym. ylimääräisten hankaluuksien aiheuttamista jne. Siinä on useimmille kykyihin nähden ihan tarpeeksi haastetta. Tämä tauti on kuitenkin INFLUENSSA, ja vaikka siihen ei ole täsmälääkettä, jokainen joka vaan viitsii pystyy torjumaan sitä ja hillitsemään epidemian leviämistä.
Menepäs ap nyt vaan lukemaan niitä läksyjäsi.
kansan murha kirjoitti:
nyt hallitus nurin ja uudet vaalit. nämä tytöt stm ja thl.n väki karkoitetaan maasta. kansalle vaarallisina henkilöinä. ei voi käsittää miten leväperäisesti suomen asioita hoidetaan. näistä virka virheistä vielä moni joutuu oikeuteen. hämeen linnaan valmistuu uusi vanki mielisaraala mutta se täyttyy hetkessä n.s virka miehistä ja poliisesta
Keskellä kriisiä maa ilman johtajia? Miten idiootti voikaan olla??