Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveet, älkää tilatko ruokaa verkkokaupasta!

Vierailija
13.03.2020 |

Verkkokaupat on monille vanhuksille, vammaisille tai sairaille ihmisille elinehto. Nyt ne on ihan jumissa, kun kaikki pelkää mennä kauppaan. Olin itsekin tilaamassa kotiin, kun tajusin, että ehkäpä jätetään nyt tää mahdollisuus niille, joilla ei muuta vaihtoehtoa ole. Tilataan vasta sitten, jos ollaan karanteenissa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhut asiaa! Nyt täytyy ajatella muitakin.

Vierailija
2/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muttaku ruoka on alueellisesti loppu kaupoissa. Vähän pakko tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muttaku ruoka on alueellisesti loppu kaupoissa. Vähän pakko tilanne.

Harvalla ihmisellä Suomessa varmaan on sellainen tilanne, ettei kerta kaikkiaan ole kuin yksi kauppa, jossa voi asioida.

Vierailija
4/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko vanhus tai vammainen oikeasti tilaisi ruokansa nettikaupasta? Nettipankin käyttäminenkin on välillä todella haastavaa.

Vierailija
5/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne hyllyt täyttyy kyllä, joten jos pystyy odottamaan seuraavaan päivään sitä kotiinkuljetusta, pystyy kyllä mennä sinne kauppaankin vaikka seuraavana päivänä. Ehkä hulluimmat hamsterit on nyt rauhoittuneet hetkeksi.

Vierailija
6/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko vanhus tai vammainen oikeasti tilaisi ruokansa nettikaupasta? Nettipankin käyttäminenkin on välillä todella haastavaa.

Ainakin osalla nettikaupoista on myös maksulliset puhelinpalvelut, vanhukset tilaavat soittamalla.

Vierailija
7/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, puhut asiaa! Nyt täytyy ajatella muitakin.

Kivat alapeukutukset taas tähän. "Ei tartte ajatella muita, MINUN tarttee ajatella vain ITSEÄNI"

Vierailija
8/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut töissä nettikaupan puhelimessa, meitä oli siellä kymmenisen ihmistä ja aamusta iltaan tauotta soittivat vanhukset, vammaiset ja sairaat ruokatilauksia.

Vierailija
9/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mennä kauppaan ryysistä muodostamaan, ei saa tilata netistä, ei saa olla varautumatta eikä varsinkaan saa varautua ostamalla enemmän... hohhoi. Tein eilen tilauksen kotiinkuljetuksella ja vihreä pallero oli kotiintoimittavan kaupan jokaisessa tarjolla olevassa aikaikkunassa vielä klo 22:30. Ja kyllä, ostin myös vessapaperia, koska se oli loppumassa.

Vierailija
10/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisten kannattaa opettaa palveluiden käyttöä vanhuksille. Isäni on nyt 90 v ja jo kaksi vuotta sitten opetin hänelle, miten tilaa päivittäistavaraostokset kotiinkuljetuksella Citymarketista. Vaikka isäni näkö on huono, selaimen fonttikoon saa suurennettua, kunhan omainen käy laittamassa asetukset oikein. Ostokset voi laitta ostoskoriin kuvien perusteella ja kappalemäärä on helppo valita.  Pankkikortilla voi maksaa kuljettajalle ovensuussa ihan kuten kaupassakin. Vuoden verran tilasin itselleni myös vanhempieni ostokset ja selkä vääränä kannoin ostokset heille. Sitten älysin, että voin opettaa isäni tilaamaan itse. Isä on ollut tosi tyytyväinen palveluun. Työkaverini - joka asuu Espanjassa - tilaa vanhalle äidilleen ostokset netin kautta kotiinkuljetuksella. Espanjasta kun on aika hankala lähteä tuomaan kerran viikossa  ostoksia Suomeen. Kyllä näitä palveluita käyttää muutkin kuin kiireiset kolmekymppiset  uraihmiset. 

Vierailija
11/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon muitakin. esim. syöpäpotilailla on valkosolut nollassa melkeinpä sytostaattihoitojen aikana, rintasyöpäpotilailla sädehoito on voinut vaurioittaa keuhkoja.

Kiitos ap hienosta näkökulmasta. 

Vierailija
12/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisten kannattaa opettaa palveluiden käyttöä vanhuksille. Isäni on nyt 90 v ja jo kaksi vuotta sitten opetin hänelle, miten tilaa päivittäistavaraostokset kotiinkuljetuksella Citymarketista. Vaikka isäni näkö on huono, selaimen fonttikoon saa suurennettua, kunhan omainen käy laittamassa asetukset oikein. Ostokset voi laitta ostoskoriin kuvien perusteella ja kappalemäärä on helppo valita.  Pankkikortilla voi maksaa kuljettajalle ovensuussa ihan kuten kaupassakin. Vuoden verran tilasin itselleni myös vanhempieni ostokset ja selkä vääränä kannoin ostokset heille. Sitten älysin, että voin opettaa isäni tilaamaan itse. Isä on ollut tosi tyytyväinen palveluun. Työkaverini - joka asuu Espanjassa - tilaa vanhalle äidilleen ostokset netin kautta kotiinkuljetuksella. Espanjasta kun on aika hankala lähteä tuomaan kerran viikossa  ostoksia Suomeen. Kyllä näitä palveluita käyttää muutkin kuin kiireiset kolmekymppiset  uraihmiset. 

Toi on tosi hyvä juttu! Kaikki ei kuitenkaan pysty tuota tekemään tai oppimaan. Heistäkin pitää pitää huolta.

Vierailija
13/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa mennä kauppaan ryysistä muodostamaan, ei saa tilata netistä, ei saa olla varautumatta eikä varsinkaan saa varautua ostamalla enemmän... hohhoi. Tein eilen tilauksen kotiinkuljetuksella ja vihreä pallero oli kotiintoimittavan kaupan jokaisessa tarjolla olevassa aikaikkunassa vielä klo 22:30. Ja kyllä, ostin myös vessapaperia, koska se oli loppumassa.

Tottakai saa mennä kauppaan ja olla järkevä eikä hysteerinen hamsteri.

Vierailija
14/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs muistanutkaan tätä mahdollisuutta. Hyvä kun muistutit !

Zinc

Naputanpa tilauksen sisään ..

Vierailija
15/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi ajatella niitä vanhuksia, kun tänäänkin kaupassa nimenomaan ne vanhukset pärskivät estottomasti tuotteiden ja muiden päälle ilman yritystäkään laittaa suun eteen nenäliinaa tms?

Vierailija
16/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tilata kun kaupassa oli niin hirveä härdelli tänään että paniikkikohtaushan siinä vähintäänkin tulee. Ei pysty sinne kaaokseen menemään!

Vierailija
17/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tilata kun kaupassa oli niin hirveä härdelli tänään että paniikkikohtaushan siinä vähintäänkin tulee. Ei pysty sinne kaaokseen menemään!

No paniikkihäiriö on varmaan ihan pätevä syy.

Vierailija
18/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi ajatella niitä vanhuksia, kun tänäänkin kaupassa nimenomaan ne vanhukset pärskivät estottomasti tuotteiden ja muiden päälle ilman yritystäkään laittaa suun eteen nenäliinaa tms?

Niin. Miksipä ihmisten pitäisi ajatella toisiaan? Voisiko siitä olla jotain hyötyä?

Vierailija
19/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpäs muistanutkaan tätä mahdollisuutta. Hyvä kun muistutit !

Zinc

Naputanpa tilauksen sisään ..

Jeah chnih.. eiku svifks.. ei ku nyt mä muistan child!

Vierailija
20/48 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksipä ihmisten pitäisi ajatella toisiaan? Voisiko siitä olla jotain hyötyä?

No kerropa minulle miksi minun pitäisi ajatella heitä kun he itse käyttäyvät siten etteivät välitä kenestäkään muusta paskaakaan?