Terveet, älkää tilatko ruokaa verkkokaupasta!
Verkkokaupat on monille vanhuksille, vammaisille tai sairaille ihmisille elinehto. Nyt ne on ihan jumissa, kun kaikki pelkää mennä kauppaan. Olin itsekin tilaamassa kotiin, kun tajusin, että ehkäpä jätetään nyt tää mahdollisuus niille, joilla ei muuta vaihtoehtoa ole. Tilataan vasta sitten, jos ollaan karanteenissa.
Kommentit (48)
No muttaku ruoka on alueellisesti loppu kaupoissa. Vähän pakko tilanne.
Vierailija kirjoitti:
No muttaku ruoka on alueellisesti loppu kaupoissa. Vähän pakko tilanne.
Harvalla ihmisellä Suomessa varmaan on sellainen tilanne, ettei kerta kaikkiaan ole kuin yksi kauppa, jossa voi asioida.
Moniko vanhus tai vammainen oikeasti tilaisi ruokansa nettikaupasta? Nettipankin käyttäminenkin on välillä todella haastavaa.
Ja ne hyllyt täyttyy kyllä, joten jos pystyy odottamaan seuraavaan päivään sitä kotiinkuljetusta, pystyy kyllä mennä sinne kauppaankin vaikka seuraavana päivänä. Ehkä hulluimmat hamsterit on nyt rauhoittuneet hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Moniko vanhus tai vammainen oikeasti tilaisi ruokansa nettikaupasta? Nettipankin käyttäminenkin on välillä todella haastavaa.
Ainakin osalla nettikaupoista on myös maksulliset puhelinpalvelut, vanhukset tilaavat soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, puhut asiaa! Nyt täytyy ajatella muitakin.
Kivat alapeukutukset taas tähän. "Ei tartte ajatella muita, MINUN tarttee ajatella vain ITSEÄNI"
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut töissä nettikaupan puhelimessa, meitä oli siellä kymmenisen ihmistä ja aamusta iltaan tauotta soittivat vanhukset, vammaiset ja sairaat ruokatilauksia.
Ei saa mennä kauppaan ryysistä muodostamaan, ei saa tilata netistä, ei saa olla varautumatta eikä varsinkaan saa varautua ostamalla enemmän... hohhoi. Tein eilen tilauksen kotiinkuljetuksella ja vihreä pallero oli kotiintoimittavan kaupan jokaisessa tarjolla olevassa aikaikkunassa vielä klo 22:30. Ja kyllä, ostin myös vessapaperia, koska se oli loppumassa.
Vierailija kirjoitti:
Omaisten kannattaa opettaa palveluiden käyttöä vanhuksille. Isäni on nyt 90 v ja jo kaksi vuotta sitten opetin hänelle, miten tilaa päivittäistavaraostokset kotiinkuljetuksella Citymarketista. Vaikka isäni näkö on huono, selaimen fonttikoon saa suurennettua, kunhan omainen käy laittamassa asetukset oikein. Ostokset voi laitta ostoskoriin kuvien perusteella ja kappalemäärä on helppo valita. Pankkikortilla voi maksaa kuljettajalle ovensuussa ihan kuten kaupassakin. Vuoden verran tilasin itselleni myös vanhempieni ostokset ja selkä vääränä kannoin ostokset heille. Sitten älysin, että voin opettaa isäni tilaamaan itse. Isä on ollut tosi tyytyväinen palveluun. Työkaverini - joka asuu Espanjassa - tilaa vanhalle äidilleen ostokset netin kautta kotiinkuljetuksella. Espanjasta kun on aika hankala lähteä tuomaan kerran viikossa ostoksia Suomeen. Kyllä näitä palveluita käyttää muutkin kuin kiireiset kolmekymppiset uraihmiset.
Vierailija kirjoitti:
On paljon muitakin. esim. syöpäpotilailla on valkosolut nollassa melkeinpä sytostaattihoitojen aikana, rintasyöpäpotilailla sädehoito on voinut vaurioittaa keuhkoja.
Kiitos ap hienosta näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisten kannattaa opettaa palveluiden käyttöä vanhuksille. Isäni on nyt 90 v ja jo kaksi vuotta sitten opetin hänelle, miten tilaa päivittäistavaraostokset kotiinkuljetuksella Citymarketista. Vaikka isäni näkö on huono, selaimen fonttikoon saa suurennettua, kunhan omainen käy laittamassa asetukset oikein. Ostokset voi laitta ostoskoriin kuvien perusteella ja kappalemäärä on helppo valita. Pankkikortilla voi maksaa kuljettajalle ovensuussa ihan kuten kaupassakin. Vuoden verran tilasin itselleni myös vanhempieni ostokset ja selkä vääränä kannoin ostokset heille. Sitten älysin, että voin opettaa isäni tilaamaan itse. Isä on ollut tosi tyytyväinen palveluun. Työkaverini - joka asuu Espanjassa - tilaa vanhalle äidilleen ostokset netin kautta kotiinkuljetuksella. Espanjasta kun on aika hankala lähteä tuomaan kerran viikossa ostoksia Suomeen. Kyllä näitä palveluita käyttää muutkin kuin kiireiset kolmekymppiset uraihmiset.
Toi on tosi hyvä juttu! Kaikki ei kuitenkaan pysty tuota tekemään tai oppimaan. Heistäkin pitää pitää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mennä kauppaan ryysistä muodostamaan, ei saa tilata netistä, ei saa olla varautumatta eikä varsinkaan saa varautua ostamalla enemmän... hohhoi. Tein eilen tilauksen kotiinkuljetuksella ja vihreä pallero oli kotiintoimittavan kaupan jokaisessa tarjolla olevassa aikaikkunassa vielä klo 22:30. Ja kyllä, ostin myös vessapaperia, koska se oli loppumassa.
Tottakai saa mennä kauppaan ja olla järkevä eikä hysteerinen hamsteri.
Enpäs muistanutkaan tätä mahdollisuutta. Hyvä kun muistutit !
Zinc
Naputanpa tilauksen sisään ..
Miksi minun pitäisi ajatella niitä vanhuksia, kun tänäänkin kaupassa nimenomaan ne vanhukset pärskivät estottomasti tuotteiden ja muiden päälle ilman yritystäkään laittaa suun eteen nenäliinaa tms?
Pakko tilata kun kaupassa oli niin hirveä härdelli tänään että paniikkikohtaushan siinä vähintäänkin tulee. Ei pysty sinne kaaokseen menemään!
Vierailija kirjoitti:
Pakko tilata kun kaupassa oli niin hirveä härdelli tänään että paniikkikohtaushan siinä vähintäänkin tulee. Ei pysty sinne kaaokseen menemään!
No paniikkihäiriö on varmaan ihan pätevä syy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi ajatella niitä vanhuksia, kun tänäänkin kaupassa nimenomaan ne vanhukset pärskivät estottomasti tuotteiden ja muiden päälle ilman yritystäkään laittaa suun eteen nenäliinaa tms?
Niin. Miksipä ihmisten pitäisi ajatella toisiaan? Voisiko siitä olla jotain hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Enpäs muistanutkaan tätä mahdollisuutta. Hyvä kun muistutit !
Zinc
Naputanpa tilauksen sisään ..
Jeah chnih.. eiku svifks.. ei ku nyt mä muistan child!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksipä ihmisten pitäisi ajatella toisiaan? Voisiko siitä olla jotain hyötyä?
No kerropa minulle miksi minun pitäisi ajatella heitä kun he itse käyttäyvät siten etteivät välitä kenestäkään muusta paskaakaan?
Ap, puhut asiaa! Nyt täytyy ajatella muitakin.