Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö lapsesi kouluun tai päiväkotiin maanantaina ja miksi?

Vierailija
13.03.2020 |

Haluaisin tietää onko heitä jotka hyväksyvät linjauksen?

Omat lapseni eivät mene.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran astumme kodistamme ulos vasta 1.1.2023

Vierailija
22/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nuorimmaisen 4v kotona koska satun olemaan sairaslomalla itse. Kaksi koululaista tekisi mieli jättää kotiin myöskin koska satun olemaan luokanopettaja. Toisaalta en halua kollegiaalisuuden nimissä kuormittaa opettajia kysymällä mitä lasten pitäisi viikossa suorittaa, mutta ehkä tekisimme vain jotain eteenpäin. Kirjat ovat jo kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululainen menee kouluu, tarhalainen jää kotiin ja me jäämme vanhempina etätöihin.

Vierailija
24/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koululainen menee kouluu, tarhalainen jää kotiin ja me jäämme vanhempina etätöihin.

Eli koululainen tuo teille taudin mutta ette levitä sitä, kun olette kotona. Ovelaa.

Vierailija
25/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululainen menee kouluun. Nuorempi ei mene päiväkotiin vaan jää minun ja vauvan kanssa kotiin.

Vierailija
26/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperia on varmaankin koko ajaksi?

Vierailija
27/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät mene. Alkuopetusikäisiä lapsia. Tekevät itsenäisesti äikkää ja matikkaa ja itse vedän loput aineet illalla. Ovat keskenään tai toisinaan aikuisen kanssa. Haluan nähdä mihin tauti kääntyy Pohjoismaissa.

Vierailija
28/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokkalainen ja lukion ekaa käyvä jäävät yhteisellä päätöksellä kotiin. Kun ei kerran järki liiku päättäjillä, päätöksiä on uskallettava tehdä itse. Menemme tilanne kerrallaan, ihan turha on kenenkään täällä kysellä että koko keväänkö pidätte koulusta pois. Kukaan ei tiedä, miten tämä nyt menee. Poikkeustilanne on erilaista elämistä. Selvittävä on ja suojattava kunkin omia läheisiään minkä voi.

Vierailija
29/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperia on varmaankin koko ajaksi?

Tottakai! Se on tärkein.

Vierailija
30/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt voi viikonloppuna harjoitella miten lapset pärjää omillaan kotona. Miten lämmittää mikrossa ja vastaavaa.

Vierailija
31/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ap sitten mene myöskään kauppaan tai sairastuttuasi pahasti vaivaa terveydenhoitoa, koska osaat niin fiksusti huolehtia omista asioistasi?

Vierailija
32/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikko 9v jäi tänään kotiin ja on ensi viikon kotona. Toivon että koulut menee ensi viikolla kiinni niin ei tarvi yksin eristäytyä kavereista. Opetus hoituu kyllä vanhempien toimesta. Mies on jo etätöissä työnantajan (valtion firma) suosituksesta. Minä olen töissä sairaalassa normaalisti. Kotona pidetään lasta ainakin tämä eoidemian alku ja huippu. Sitten on jo tietoa terveydenhuollon kestokyvystä ja kokemusta sairauden vaikeudesta. Ymmärrän että loputtomiin ei voi olla eristyksissä mutta en halua oman lapsen terveydellä koeponnistaa systeemiä.

Vierailija
33/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän ap sitten mene myöskään kauppaan tai sairastuttuasi pahasti vaivaa terveydenhoitoa, koska osaat niin fiksusti huolehtia omista asioistasi?

En mene. Siksi "hamstrasin". 

Vierailija
34/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsemme asiaa. Todennäköisesti jos ensi viikolla ei sulkupäätöstä tule, jäävät viimeistään ensi viikon jälkeen. Itse olen opettaja, ja töihin on mentävä. En usko, että saisin palkatonta vapaata tässä tilanteessa, mutta aion yrittää, jos tosiaan ei kouluja suljeta. Potkuja en haluaisi saada...

Vierailija
35/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäselvää vielä meidän lapsen yläkoulussa meneekö kohta myös suljetuksi viikosta pariin viikkoon. Sunnuntaina wilmaan pitäisi tulla infoa, että meneekö normaalisti kaikki ensi viikolla kouluun vai eivät. Ainakin saivat kirjat varoiksi kotiin, jos keskellä viikkoa tai sunnuntaina saadaan tietää että joutuvatko etäopetukseen.

Vierailija
36/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä te teette, jotka voitte vaan jättää työnne tekemättä?

Teen töitä työnantajan määräyksestä etänä. Myös puoliso tekee nyt normaalia enemmän etätyötä.

Vierailija
37/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene päiväkotiin. En koe turvalliseksi, hoitaja tällä viikolla yski ja nauroi ohjeille, ettei nuhaisena töihin.

"Eihän täällä olis ketään, jos päiväkoteihin ei saisi tulla pienessä flunssassa." Heh heh.

Teen siinä sivussa töitä kotona sen minkä pystyn. Yritetään jotenkin pärjätä.

Vierailija
38/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koululainen tuo teille taudin mutta ette levitä sitä, kun olette kotona. Ovelaa.

Koululainen on jo niin iso, että osaa pestä kädet jne. Tarhalainen tunkee vielä käsiä tai sormia suuhunsa yms järkevää, joten riski tartuntaan on tarhalaisen osalta ihan eri luokaa.

Vierailija
39/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aikuisopistot järjestä opetusta etänä?

Eivät näköjään, peruin kurssin joka olisi alkanut viikon päästä. Rahat saa takaisin jos peruu 7 päivää ennen kurssin alkamista. 

Vierailija
40/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme eivät mene kouluun ja me vanhemmat teemme töitä etänä. Opetamme lapsille tarvittavat jutut ja näin mennään vaikka kevääseen asti jos tarvii. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän