Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö lapsesi kouluun tai päiväkotiin maanantaina ja miksi?

Vierailija
13.03.2020 |

Haluaisin tietää onko heitä jotka hyväksyvät linjauksen?

Omat lapseni eivät mene.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koululainen menee kouluu, tarhalainen jää kotiin ja me jäämme vanhempina etätöihin.

Eli koululainen tuo teille taudin mutta ette levitä sitä, kun olette kotona. Ovelaa.

Koululainen on jo niin iso, että osaa pestä kädet jne. Tarhalainen tunkee vielä käsiä tai sormia suuhunsa yms järkevää, joten riski tartuntaan on tarhalaisen osalta ihan eri luokaa.

Tähän vielä lisään sen, että ruokaa yms on sen verran, että pärjäämme hyvin ilman kauppakäyntejäkin jonkin aikaa. Tarkoitus on vähentää myös muita toimintoja, missä on paljon ihmiskontakteja eli kauppakäynnit siksi vain harvoin. Luulen kyllä, että koulutkin menevät pian kiinni ja opetus tulee tapahtumaan etänä. 

Vierailija
42/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, olen opettaja ja jään loppukevääksi sairaslomalle. Suosittelen kaikille samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä oli helppo tehdä päätös eskarilaisen ottamisesta kotiin. Itse en tartuntaa pelkää meidän puolestamme, vaan haluan näin osaltani vaikuttaa siihen, ettei virus kulje meidän kauttamme seuraavina viikkoina eteenpäin.

Vierailija
44/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene, eikä mennyt myöskään tänään.

Koululta tuli  onneksi 10 minuuttia sitten viesti, että siirtyvät etäopetukseen.  Rehtori osoitti aitoa johtajuutta. Vaatikaa oikeuksianne ja vaalikaa kalleimpianne, jos yli 500 tapahtumia ei suositella, miksi sallitaan isojen koulujen toimia lähiopetuksessa. Koulut ja päiväkodit ovat tunnetusti niitä pahempia pöpöjen levittäjiä, katsokaa esim. Norjaa - he olivat viikko sitten siinä tilanteessa kuin me nyt. Eilen pistettiin koulut kiinni. 

Miksi odottaa välttämätöntä. Järki käteen nyt, kun valtiovalta ei siihen kykene. Tätä virusta ei enää pysäytetä, mutta sen leviämistä pitää yrittää hidastaa kaikin keinoin, jotta terveydenhoidon kapasiteetit riittävät kriittisesti sairastuneiden hoitamiseen.

Vierailija
45/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli menevät jos nyt tutkinnassa olevat näytteet eivät ole positiiviset. Siinä tapauksessa koulu menee karanteeniin.

Vierailija
46/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevät, jos koulua ei suljeta. Itse menen töihin, jos koulua ei suljeta. Kaikki jäämme kotiin jos jompi kumpi näistä kouluista suljetaan.

Vierailija
47/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee jos ei toisin käsketä. En saa olla töistä poissa sillä perusteella että omalla päätökselläni pitäisin lapsen kotona.

Vierailija
48/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tietoa menevät. Koulusta tuotiin juuri kaikki kirjat kotiin joten maanantaista ei kukaan tiedä. Itse olen hoitaja joten aika näyttää käynkö jatkossa kotona vain kääntymässä, ei voi tietää. Jos koulut ja päiväkodit menevät kiinni, menee myös puolison työpaikka kiinni joten hän jää kotiin lasten kanssa. Ja itse siis töihin. En tiedä vaan miten selvitään jos puolisolta jää parin (?) viikon palkka saamatta...

Vierailija
49/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2.5 vuotiaan yh ja lapsi menee päiväkotiin ja itse teen töitä etänä. En mitenkään pysty yhdistämään töiden tekemistä siihen, että uhmaikäinen taapero pyörii jaloissa/roikkuu käsissä/hyppii selän päällä/kiskoo kädestä katsomaan asiaa a, b tai c määrittelemättömän ajan ja joka ei nuku joka päivä päiväunia ja joskus nukahtaminen venyy todella pitkään syystä a, b tai c, jolloin itse olen liian väsynyt alkamaan tekemään työpäivää puolen yön aikaan. Olisi toiminut vielä vuosi sitten ja vuodenkin päästä tilanne voisi olla erilainen. Huomasin, että meillä iso osa vanhemmista ovat ottaneet lapsensa pois jo pienestä päiväkodista ja 12 lapsen ryhmästä, joten ei siellä kovin montaa lasta edes ole paikalla... oletettavasti ensi viikolla sitäkin vähemmän. Näillä mennään.

Vierailija
50/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menevät, ei meillä mitään koronaa ole. Pää puskaan ja huutaa ettei Suomessa ole koronaa, samaan aikaan voi pestä käsiä ja laulaa paljon onnea vaan. Nyt putosi se taakka, että jos joku muu kuin Abi saa koronaoireita, pääsee hän kuitenkin kirjoituksiin, koska emme joudu karanteeniin, kun ei testakkaan. Kohta ne tartuntaluvutkin näyttää hyviltä

Vierailija
51/51 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotilaisen on mentävä, jos meinaa että vanhemmat saa työnsä tehtyä. Minä menen ihan töihin paikan päälle ja mies työskentelee etänä. Koululaisen kohdalla odotamme infoa, se kyllä oikeastaan voisi jäädä kotiinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän